Szczecińskie studio gier Illusion Ray wkrótce rusza z kampanią crowdfundingową. Celem emisji jest zebranie środków na ukończenie prac związanych z przygotowaniem gry The Best Inside na konsole nowej generacji oraz kontynuacją prac nad grą Wardogz.
Kilka słów o emitencie
Illusion Ray to stosunkowo młody podmiot, który formalnie powstał w 2020 roku. Stało się to tuż po udanym debiucie produkcji The Best Inside. Spółce przewodzi Łukasz Smaga – pierwszy twórca z Polski z nagrodą The Webby Awards , potocznie nazywaną Internetowym Oscarem.
Emitent współpracuje również funduszem inwestycyjnym Bellwether Rocka, który słynie z udziału w projektach na rynku cyfrowej rozrywki.
Twórcami funduszu są:
- Marcin Kobylecki ( współpracował m.in. przy produkcji „Miasto ruin” dla Muzeum Powstania Warszawskiego)
- Kamil Cisło (licencjonowany makler papierów wartościowych)
Tytuł The Best Inside
Wspomniany debiutancki produkt z 2019 roku to gra na przełomie dwóch gatunków, tj. thriller i survival horror. Fabuła produkcji osadzona jest w wielowątkowej historii dwóch bohaterów opętanych przez mroczną przeszłość.
Gra odznacza się wysoką jakością prezentowanych treści (często przyrównywana do fotorealizmu), która została osiągnięta dzięki połączeniu technologii Unreal Engine 4 z techniką fotogrametrii.
Produkcja osiągnęła niepodważalny sukces, czego przykładem jest nie tylko ilość sprzedanych kopii ( 512 tyś.) czy wystawionych opinii (4067) ale również przyznane nagrody. W oparciu o informacje z platform, tytuł The Best Inside otrzymał ocenę 84% w sklepie Steam oraz 74% na portalu metacritic.
Dodatkowo, gra otrzymała nagrodę Pixel Award i The Webby Awards w kategorii Najlepsze Efekty Wizualne. Została również nominowana do amerykańskiej nagrody Najlepsza Gra Przygodowa.
Kampania crowdfundingowa
Wysoki zysk w przyszłości
Plany na przyszłość
Zespół studia Illusion Ray chce w przeciągu dwóch lat stać się studiem deweloperskim tworzącym zauważalne gry klasy AA+.
Dodatkowo, spółka planuje wejście na NewConnect w drugim kwartale 2023 roku.