Lipiec jest miesiącem, który daje chwile oddechu inwestorom. Wystartowała raptem tylko jedna emisja akcji. Natomiast 8 pozostaje w grze i wciąż trwa.
- Łączna wartość trwających emisji wynosi 3,21 mln zł;
- Jedna z trwających emisji została przedłużona o kolejny miesiąc;
- Jedna emisja dobiegła również końca.
Zakończone emisje
W lipcu 2022, tylko jedna emisja akcji dobiegła końca. Należała ona do spółki Hemp&Brew S.A., która zebrała jedynie 7,72% zgłaszanej do pozyskania kwoty.
Czym zajmuje się spółka?
Podmiot Hemp&Brew to pierwsze w Polsce przedsiębiorstwo produkujące napoje alkoholowe i bezalkoholowe, której jednym ze składników jest emulsja CBD. Osiągniecie jakim są produkty marki Hemp&Brew są wynikiem współpracy prowadzonej pomiędzy dwoma innymi przedsiębiorstwami, tj. Browar Tarnobrzeg sp. z o.o. sp.k. oraz Konopie s.r.c.
Dane dotyczące emisji spółki Hemp&Brew S.A.
wdt_ID | Lp. | Nazwa emitenta | Platforma crowdfundingowa | Kwota emisji | Data rozpoczęcia emisji | Pierwotnie planowana data zakończenia emisji | Data zakończenia emisji |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1. | Hemp&Brew S.A. | beesfund | 4.525.000,00 | 26/04/2022 | 23/06/2022 | 24/07/2022 |
Kampania crowdfundingowa Hem&Brew S.A. wystartował 26 kwietnia i początkowo była skierowana tylko do wąskiego grona osób posiadających profile inwestorów na platformie beesfund.com. Oferta stała się dostępna publiczna dla wszystkich dopiero 24 maja. Planowo miała trwać do 23 czerwca, lecz zarząd spółki podjął decyzje o jej wydłużeniu zgodnie z obowiązującymi przepisami do dnia 24 lipca.
Jaki był cel emisji?
Celem przeprowadzonej kampanii crowdfundingowej była chęć pozyskania przez Hem&Brew S.A. finansowania na rozwój działalności biznesowej. Pozyskane środki, emitent zamierzał przekazać na działania związane z poszerzeniem asortymentu o nowe produkty i ich kategorie, ich dystrybucje ,a także promocje marki o jej produktów.
Wyniki przeprowadzonej kampanii
Hemp&Brew w ramach prowadzonej kampanii crowdfundingowej we współpracy z platformą beesfund pozyskał 349 tyś. zł oraz 115 inwestorów.
Wyniki przeprowadzonej przez Hemp&Brew S.A. emisji akcji w dniach 26.04-24.07
wdt_ID | Lp. | Nazwa emitenta | Zebrana kwota | % zebranych środków | Liczba inwestorów | Długość emisji [w dniach] | Platforma |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Hemp&Brew S.A. | 349.205,00 | 7,72 | 115 | 89 | beesfund.com |
Trwające emisje
Łączna wartość trwających emisji akcji w miesiącu lipiec wyniosła aż 3,2 mln zł, z czego emitentom (do dnia 31 lipca) udało się pozyskać jedynie nieco ponad 270 tyś zł. Stanowi to 8,45 % tejże kwoty.
Wartość wszystkich emisji versus ilość pozyskanych dotychczas środków
wdt_ID | Kategoria | Kwota na dzień 01.08.2022 |
---|---|---|
1 | Łączna kwota emisji | 3.213.670,00 |
2 | Łączna ilość pozyskanych środków | 271.510,00 |
Obecnie trwające kampanie crowdfundingowe odbywają się we współpracy z 4 platformami.
Platformy i ilość kampanii prowadzonych we współpracy z firmami przez każdą z nich w lipcu 2022
wdt_ID | Platforma | Liczba emisji |
---|---|---|
1 | beesfund | 3 |
2 | crowdway.pl | 2 |
3 | crowdconnect | 0 |
4 | emisje | 0 |
5 | emiteo | 2 |
6 | Stock Ambit | 0 |
7 | FindFunds | 0 |
8 | Forc.ee | 0 |
9 | croowdfund.pl | 0 |
10 | newcrowd.pl | 0 |
Ponownie, jak to miało miejsce w ubiegłych miesiącach, największa ilość kampania prowadzona jest we współpracy z platformą beesfund.com – aż 3. Następnie, w kolejce, plasują się platformy crowdway.pl oraz emiteo. Przypada po 2 kampanie na każdą z nich. Na końcu znajduję się platforma Navigator Crowd, na której termin trwającej emisja został wydłużony o kolejny miesiąc.
Warto również spojrzeć na ich wartości.
Wartości trwających emisji lipcu 2022
wdt_ID | Kategoria | Kwota na dzień 01.08.2022 |
---|---|---|
1 | Maksymalna kwota zgłaszana przez emitenta | 4.570,00 |
2 | Minimalna kwota zgłaszana przez emitenta | 718.181,00 |
Największa ilość środków do pozyskania zgłaszana jest przez spółkę z branży napojów alkoholowych i wynosi aż 4,57 mln zł. Natomiast najmniejsza ilość środków zgłaszanych przez jednego z emitentów wynosi nieco ponad 0,7 mln zł.
Do kogo należą owe kampanie?
Odpowiedź znajduje się poniżej w tabeli.
Trwające kampanie crowfundingowe w lipcu 2022
wdt_ID | Lp. | Nazwa emitenta | Kwota emisji | Liczba oferowanych akcji | Oferowany procent | Platforma |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1. | Salad Story S.A. | 3.213.670,00 | 5333 | 4,95 | beesfund.com |
2 | 2. | Dajami sp. Zo.o.sp.k | 4.000.000,40 | 909091 | 8,33 | beesfund.com |
3 | 3. | Happy Pack S.A. | 1.000.000,00 | 250000 | 10,00 | beesfund.com |
4 | 4. | Beer Shop S.A. | 4.570.000,00 | 135000 | 31,03 | beesfund.com |
5 | 5. | Illusion Ray S.A. | 718.181,10 | 454545 | 5,24 | Navigator Crowd |
6 | 6. | Neutrino Geology S.A. | 2.500.008,00 | 178 572 | 13,88 | Navigator Crowd |
7 | 7. | Intenson S.A. | 2.500.000,00 | 57 203 | 5,82 | crowdway.pl |
8 | 8. | Golden Eggs Studio S.A. | 3.999.600,00 | 220 000 | 16,66 | crowdway.pl |
9 | 9. | 100% S.A. | 4.499.985,00 | 128 571 | 30,00 | emiteo.pl |
10 | 10 | Fcapp S.A. | 2.000.040,00 | 16 667 | 14,29 | emiteo.pl |
Wśród spółek, których kampanie crowdfundingowych wciąż trwają można znaleźć:
- Salad Story S.A.;
- 100% S.A.;
- Fcapp S.A.
- Golden Eggs Studio S.A.
- Illusion Ray S.A.
- Beer Shop S.A.
- Happy Pack S.A.
Przedłużone emisje
Wśród wspomnianych wyżej spółek, emisja jednej z nich pierwotnie miała dobiegać końca w minionym miesiącu lipcu. Jednakże zarząd tegoż podmiotu podjął decyzje o jej wydłużeniu. Mowa tu o spółce Illusion Ray S.A. – szczecińskim studiu gier typu AA+.
Informacje odnośnie emisji Illusion Ray S.A.
wdt_ID | Lp. | Nazwa emitenta | Platforma crowdfundingowa | Kwota emisji | Data rozpoczęcia emisji | Pierwotnie planowana data zakończenia emisji | Obecnie planowana data zakończenia emisji |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1. | Illusion Ray S.A. | Navigator Crowd | 718.181,00 | 14/06/2022 | 28/07/2022 | 31/08/2022 |
Illusion Ray S.A. to podmiot powstały niecałe
Obecnie, postęp emisji można uznać za zadowalający. Spółka pozyskała ponad 80% zgłaszanych środków. Nie dziwi więc fakt, jakim była decyzja jej prezesa – Łukasza Smagi o wydłużeniu czasu trwania emisji.
Do kiedy został przesunięty termin zapisu na akcje?
Zgodnie z Uchwałą Zarządu Spółki Illusion Ray S.A. z dnia 28 lipca, nowa data zakończenia emisji została wyznaczona na dzień 31 sierpnia. Tym samym czas trwania obecnej emisji wydłużył się o kolejne 34 dni.
Postęp obecnej emisji Illusion Ray S.A.
wdt_ID | Lp. | Nazwa emitenta | Zebrane środki (na dzień 01.08.2022) | Postęp emisji (na dzień 01.08.2022) | Liczba inwestorów ( stan na dzień 08.04.2022) | Ilość dni do końca emisji | Platforma |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Illusion Ray S.A. | 577.063 | 80,00 | ND | 26 | Navigator Crowd |
Na dzień 1 sierpnia br. spółka Illusion Ray S.A. pozyskała 80% zgłaszanej kwoty.
Rozpoczęte emisje
W lipcu wystartowały 1 emisje akcji. Należy ona do Neutrino Geology S.A.
Informacja na temat kampanii crowdfundingowej Neutrino Geology S.A.
wdt_ID | Platforma | Rodzaj crowdfundingu | Kwota emisji | Próg emisji | Ilość nowych inwestorów ( na dzień 11 lipca 2022) | Data startu emisji | Planowana data zakończenia emisji |
---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | beesfund.com | Udziałowy | 2.500.008,00 | 300.000,00 | ND | 30/06/2022 | 13/08/2022 |
Neutrino Geology S.A. to spółka prowadząca badania nad opracowaniem mobilnych detektorów trójwymiarowego obrazu górnej warstwy skorupy ziemskiej w oparciu o analizę strumienia geo-neutrin, emitowanych podczas rozpadu pierwiastków promieniotwórczych
- Cele emisji:
- pokrycie wkładu własnego na realizację projektu;
- opracowania i przygotowania do wdrożenia innowacyjnej metody geologii rozpoznawczej pod nazwą Neutrino Geology, zastosowanej do eksploracji surowców energetycznych – ropy naftowej czy gazu ziemnego oraz dużej grupy ważnych surowców krytycznych np. metali ziem rzadkich, czy złóż polimetalicznych
Na koniec warto również wspomnieć o kampanii crowdfundingowej Dajmi sp. z o.o. sp.k, która wystartowała pod koniec czerwca, a została pominięta w ostatnim podsumowaniu.
Informacja na temat kampanii crowdfundingowej Dajami sp. z o.o.sp.k
wdt_ID | Platforma | Rodzaj crowdfundingu | Kwota emisji | Próg emisji | Ilość nowych inwestorów ( na dzień 11 lipca 2022) | Data startu emisji | Planowana data zakończenia emisji |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Navigator Crowd | Udziałowy | 2.500.008,00 | 280,00 | 67 852,00 zł | 12/07/2022 | 25/08/2022 |
Dajami sp. z o.o. sp.k to podmiot zajmujący się sprzedażą, a także instalacją urządzeń klimatyzacyjnych na terenie Polski, Niemie i Czech. W swojej ofercie posiada produkty wielu firm. Wśród nich można wyróżnić tak znane marki jak: Philips,dyson, Daikin, Panasonic, Samsung, Electrolux, Xiaomi oraz Sharp.
- Cele emisji:
- działania marketingowe w celu podniesienia świadomości wśród konsumentów o istnieniu marki oraz jej produktów.
- budowa mini-showroomów zlokalizowanych w ośmiu lokalizacjach na terenie Polski;
- zwiększenie stanów magazynowych;
- rozbudowa konfiguratora oferty dla konsulatów jak i klientów;
- rozbudowa sieci podwykonawców;
- zwiększenie bezpośrednio ilości własnych zespołów pracowniczych zwanymi ekipami.
Nachodzące emisje
W nadchodzącym miesiącu mogą pojawić się nowe emisje, aczkolwiek niewykluczone, że stanie się to dopiero we wrześniu.
W lipcu na portalach pojawiły się 3 nowe zapowiedzi emisji. Oczywiście (standardowo) dotyczy to platformy beesfund.com.