CrowdReview.pl
  • Kategorie
    • Analiza ofert
      • Żywność i Napoje
        • Napoje alkoholowe
        • Napoje bezalkoholowe
        • Produkty żywnościowe
      • Styl życia
        • Biżuteria i galanteria skórzana
        • Obuwie
        • Odzież
      • Rozrywka
        • E-sport
        • Gry
        • Internet
        • Obiekty
        • Sport
      • IT
        • Narzędzia i oprogramowania
        • Platformy
      • Zdrowie i Uroda
        • Konopie
        • Kosmetyki
        • Medycyna
        • Odżywianie
      • Usługi
        • Gastronomia
        • Nieruchomości
        • Turystyka
      • Ekologia
        • Niskoemisyjne źródła energii
      • Zwierzęta
    • Dla Inwestora
      • Artykuł
      • News
      • Podsumowanie
    • Dla Emitenta
      • Artykuł
      • News
      • Podsumowanie
    • Dla Platform
      • Artykuł
      • News
      • Podsumowanie
    • Aspekty prawne
No Result
Wszystkie wyniki
CrowdReview.pl
  • Kategorie
    • Analiza ofert
      • Żywność i Napoje
        • Napoje alkoholowe
        • Napoje bezalkoholowe
        • Produkty żywnościowe
      • Styl życia
        • Biżuteria i galanteria skórzana
        • Obuwie
        • Odzież
      • Rozrywka
        • E-sport
        • Gry
        • Internet
        • Obiekty
        • Sport
      • IT
        • Narzędzia i oprogramowania
        • Platformy
      • Zdrowie i Uroda
        • Konopie
        • Kosmetyki
        • Medycyna
        • Odżywianie
      • Usługi
        • Gastronomia
        • Nieruchomości
        • Turystyka
      • Ekologia
        • Niskoemisyjne źródła energii
      • Zwierzęta
    • Dla Inwestora
      • Artykuł
      • News
      • Podsumowanie
    • Dla Emitenta
      • Artykuł
      • News
      • Podsumowanie
    • Dla Platform
      • Artykuł
      • News
      • Podsumowanie
    • Aspekty prawne
No Result
Wszystkie wyniki
CrowdReview.pl
No Result
Wszystkie wyniki

Rynek Crowdfundingu Grudzień 2022 – podsumowanie miesiąca

Paweł Wielądek Autor Paweł Wielądek
5 stycznia 2023
in Dla Emitenta, Dla Inwestora, Dla Platform, Podsumowanie, Podsumowanie, Podsumowanie
0 0
0
Rynek crowdfundingu w Polsce – Lipiec 2022

Źródło: IStock

0
SHARES
161
VIEWS

Miniona sobota była ostatnim dniem grudnia 2022 roku. Warto więc zatem spojrzeć, co wydarzyło się w minionym miesiącu na polskim rynku crowdfundingu.

  •  Na platformie beesfund.com pojawiły się 2 nowe kampanie crowdfundingowe;
  • Zarządy 4 spółek podjęły uchwałę o wydłużeniu terminu przyjmowania zapisów;
  • W styczniu pojawi się nowa emisja na platformie newcrowd.pl.
Aktywność platform crowdfundingowych

Grudzień 2022 roku odznaczał się wyraźnym spokojem wśród operatorów platform crowdfundingowych i emitentów. Z pośród 10 badanych platform, jedynie jedna z nich uruchomiła dwie nowe kampanie, natomiast pozostałe 5 skoncentrowało swoje działania wokół trwających i kończących się wówczas emisjach.

Liczba rozpoczętych, trwających i zakończonych kampanii crowdfundingowych na 10 wybranych platformach w Grudniu 2022

wdt_ID Nazwa platformy Liczba rozpoczętych emisji Liczba trwających emisji Liczba zakończonych emisji
1 Beesfund.com 2 3 2
2 Crowdway 0 2 0
7 CrowdConnect 0 1 1
8 Navigator Crowd 0 0 0
9 Emiteo.pl 0 1 0
10 SkyAnts 0 1 0
13 emisje.com 0 0 0
14 StockAmbit 0 0 0
15 FindFunds.pl 0 1 0
16 forc.ee 0 1 1

Legenda:

  • Rozpoczęte kampanie – kampanie crowdfundingowe które rozpoczęły się pomiędzy pierwszym a ostatnim dniem badanego miesiąca; 
  • Trwające emisje – kampanie crowdfundingowe które rozpoczęły się w miesiącach poprzedzających badany okres; 
  • Zakończone kampanie – kampanie crowdfundingowe które rozpoczęły się w miesiącach poprzedzających badany okres;
Beesfund.com wciąż na podium 

W zeszłym miesiącu jedyną platformą, która podjęła decyzje o rozpoczęciu kolejnych dwóch kampanii crowdfundingowych jest platforma beesfund.com. Za jej pośrednictwem inwestorzy indywidualni otrzymali możliwość zapoznania się z dwiema nowymi ofertami. Jedna z nich dotyczyła crowdfundingu udziałowego, a druga crowdfundingu pożyczkowego.

Warto zaznaczyć, że wspomniana platforma wciąż pozostaje niekwestionowanym liderem pod względem liczby rozpoczętych kampanii crowdfundingowych w zeszłym roku. 

Crowdway.pl i pozostali gracze 

Pod względem liczby dostępnych ofert publicznych, swoją aktywnością odznaczała się platforma crowdway.pl, gdzie potencjalni inwestorzy mogli wybierać z pośród dwóch dostępnych za jej pośrednictwem ofert. Obie dotyczyły crowdfundingu udziałowego.

W przypadku pozostałych operatorów platform, tj. emiteo.pl; SkyAnts; crowdconnect, findfunds czy forc.ee, inwestorzy mieli do wyboru po jednej ofercie. 

Rozpoczęte kampanie crowdfundingowe

Nowe kampanie crowdfundingowe pojawiły się na rynku z dniem 1 grudnia ubiegłego roku. Łączna pula środków o które ubiegają się podmioty wynosi 2,2 mln zł.

Szczegóły dotyczące rozpoczętych kampanii crowdfundingowych w grudniu 2022

wdt_ID Lp. Nazwa podmiotu Platforma Rodzaj crowdfundingu Kwota emisji Data rozpoczęcia Planowana data zakończenia
1 1. Pora na Pola S.A. beesfund.com udziałowy 1.212.750 01/12/2022 06/02/2023
2 2. Neos Stomatologia Śląska sp. z o.o. beesfund.com udziałowy 1.000.000 01/12/2022 26/01/2023

Pierwsza z ofert dotyczy crowdfundingu udziałowego i należy do dobrze znanej już większości inwestorów spółce Pora na Pola S.A.  Przedsiębiorstwo prowadzi działalności w sektorze e-grocery i  jest właścicielem platformy zakupowej o nazwie Pora na Pola. Umożliwia ona konsumentom zakup produktów od lokalnych rolników i producentów żywności. 

Trwająca emisja akcji jest już 5-tą w historii emitenta oraz drugą w tym roku. Tym razem spółka chce pozyskać 1,2 mln zł, które zamierza przeznaczyć na stopniową realizację założonych wcześniej celów biznesowych. Dotyczy to w szczególności budowy sieci sklepów partnerskich i franczyzowych, rozwoju platformy Pora na Pola oraz przejęcie udziałów w podmiocie prowadzącym działania biznesowe o zbliżonym profilu. 

Druga z prezentowanych ofert dotyczy crowdfundingu pożyczkowego i należy do Neos Stomatologia Śląska sp. z o.o. Jest to firma, która zajmuje się tworzeniem sieci klinik stomatologicznych w centralnej i południowej Polsce. Przedsiębiorstwo skupia się głównie na przejmowaniu już istniejących ( i dobrze prosperujących) gabinetów stomatologicznych, które przejmuje na własność i oznacza własną marką oraz nazwą.

Trwająca kampania crowdfundingowa spółki ma na celu pozyskania od inwestorów okrągłego miliona złotych w formie oprocentowanej pożyczki na okres 12 miesięcy.

Postęp rozpoczętych kampanii

Mimo, iż kampanie rozpoczęły nieco ponad miesiąc temu, zarządy obu podmiotów nie mają powodów do wstydu.

Postęp rozpoczętych kampanii na dzień 31.12.2022

wdt_ID Lp. Nazwa podmiotu Zebrana kwota [na dzień 31.12.2022] % planowanej kwoty
1 1. Pora na Pola S.A. 106.425 8,78
2 2. Neos Stomatologia Śląska S.A. 70.426 7,04

Szczególną uwagę przykuwa postęp kampanii crowdfundingowej należącej do firmy Neos Stomatologia sp. z o.o., która to zebrała dotychczas od inwestorów 68 tys. zł w formie pożyczki. Jest to imponujący wynik, z uwagi na rodzaj oferty oraz jej rezultaty wśród pozostałych firm w przeszłości. 

Trwające kampanie

Od 1 grudnia do 31 grudnia 2022 roku na 10 platformach crowdfundingowych prowadzonych było łącznie 9 kampanii crowdfundingowych. Łączna ilość środków, jakie owe firmy chcą pozyskać wynosi ponad 16,3 mln zł.

Szczegóły dotyczące trwających kampanii crowdfundingowych w grudniu 2022

wdt_ID Lp. Nazwa podmiotu Platforma Rodzaj crowdfundingu Kwota emisji Planowana data zakończenia
1 1. IOTeam sp. z o.o. Findfunds udziałowy 1.700.520,00 05/02/2023
3 2. Naster S.A. Crowdway udziałowy 2.600.000,00 06/01/2023
4 3. Petgram S.A. CrowdConnect udziałowy 3.001.600,00 06/01/2023
5 4. Pethomer S.A. forc.ee udziałowy 1.000.090,00 20/01/2023
6 5. Klub Sportowy Skra Częstochowa S.A. beesfund.com udziałowy 2.000.000,14 03/02/2023
7 6. Beverly Aesthetic Clinic sp. z o.o. beesfund.com udziałowy 1.999.998,00 24/01/2023
8 7. Endofund S.A. SkyAnts udziałowy 999.990,00 18/02/2023
9 8. Healthcann S.A. Crowdway udziałowy 2.535.000,00 31/01/2023
10 9. Karmnik S.A. emiteo.pl udziałowy 500.000,00 24/01/2023

Warto również wspomnieć, że wśród wyżej wymienionych spółek znajdują się podmioty, których zarządy podjęły ostatnimi czasy uchwałę o wydłużeniu terminu przyjmowania zapisów na akcje.  

Lista podmiotów, które wydłużyły swoje kampanie crowdfundingowe w grudniu 2022

wdt_ID Lp. Nazwa podmiotu Data rozpoczęcia kampanii Planowana data zakończenia Nowa data zakończenia Data podjęcia uchwały
1 1. Klub Sportowy Skra Częstochowa S.A. 03/11/2022 20/12/2022 03/02/2023 20.12.2022
2 2. Beverly Aesthetic Clinic sp. Z o.o. 08/11/2022 21/12/2022 24/01/2023 ND
3 3. Healthcann S.A. 22/11/2022 21/12/2022 31/01/2023 19.12.2022
4 4. Endofund S.A. 21/11/2022 23/12/2022 18/02/2023 21.12.2022

Jedną z takich firm jest Endofund S.A. , której zarząd zdecydował się na wydłużenie emisji w związku z brakiem możliwości odbycia wszystkich zaplanowanych spotkań z potencjalnymi inwestorami w okresie przedświątecznym. W związku z ich ilością, nowy termin zakończenia przyjmowania zapisów został przesunięty na luty bieżącego roku, choć jak zastrzegają przedstawiciele spółki może zakończyć się ona przed czasem.

W podobnej sytuacji znajdują się pozostałe podmioty, które również zdecydowały się na wydłużenie terminu emisji. Ma to związek ze zwiększonym zainteresowaniem (w postaci zapytań) ze strony inwestorów.

Dodatkowo, poza wymienionymi wyżej spółkami, jest jeszcze jedna firma, której zarząd zdecydował się na wydłużenie terminu prowadzonej kampanii. Mowa tu o firmie Neos Stomatologia sp. z o.o., której oferta crowdfundingu pożyczkowego wystartowała na początku badanego miesiąca. 

Postęp trwających kampanii crowdfundingowych

Na dzień 31 grudnia 2022 roku łączna pula pozyskanych środków przez wymienione wyżej spółki ( z wyjątkiem Neos Stomatologia sp. z o.o.) wynosi zaledwie 1,8 mln zł. 

Postęp trwających kampanii crowdfundingowych w grudniu 2022

wdt_ID Lp. Nazwa podmiotu Zebrana kwota [na dzień 31.12.2022] % planowanej kwoty
1 1. IoTeam sp. z o.o. 1032300 60,70
2 2. Naster S.A. 286622,00 11,02
3 3. Petgram S.A. ND 0,00
4 4. Pethomer S.A. 6594,00 0,66
5 5. Klub Sportowy Skra Częstochowa S.A. 70426,00 3,52
8 6. Beverly Aesthetic Clinic sp. Z o.o. 1008,00 0,05
9 7. Endofund S.A. ND 0,00
10 8. Healthcann S.A. 221481 8,74
11 9. Karmnik S.A. 203720 40,74

Jak można zauważyć, najwyższą skutecznością w pozyskiwaniu środków odznacza się podmiot IoTeam sp. z o.o. –  spółka technologiczna, która ma zamiar świadczyć usługi telekomunikacyjne za pomocą własnych kart SIM. Ostatniego dnia grudnia firma miała zebranych ponad 1 mln zł środków, które stanowił 60,70% wartości docelowej kwoty. Mimo tak świetnego wyniku, warto dodać, że kampania spółki trwa od 8 sierpnia 2022 roku.

Na drugim miejscu, pod względem ilości pozyskanych środków, znajduje się firma Karmnik S.A. – właściciel platformy e-grocery o nazwie Karmnik.org za pomocą której realizowane są zamówienia składane przez klientów na produkty spożywcze pochodzące od lokalnych rolników i rzemieślników. Od początku kampanii spółka pozyskała 203,72 tys. zł, co stanowi 40,74% całkowitej kwoty emisji. 

Najmniejszą ilość środków od inwestorów otrzymał dotychczas podmiot o nazwie Beverly Aesthetic Clinic sp. z o.o. Jest to krakowski start-up świadczący usługi z zakresu medycyny oraz medycyny estetycznej skierowanych zarówno do kobiet jak i mężczyzn. Na dzień 31 grudnia spółka miała pozyskanych zaledwie 1 008 zł. Jest to 0,05% wartości prowadzonej emisji.

Zakończone kampanie

W zeszłym miesiącu 4 emisje akcji dobiegły końca. Łączna pula środków, na które firmy zgłaszały zapotrzebowanie wynosiła 

Szczegóły dotyczące zakończonych kampanii crowdfundingowych w grudniu 2022

wdt_ID Lp. Nazwa podmiotu Platforma Rodzaj crowdfundingu Kwota emisji Oferowany % akcjonariatu Ilość akcji Seria Akcji Cena akcji Data rozpoczęcia Data zakończenia
1 1. Ed Red S.A. beesfund.com udziałowy 920.000 3,00 4000 H 230 zł 22/11/2022 15/12/2022
2 2. Odpocznij S.A. beesfund.com udziałowy 1.999.997 24,00 47 619; 300 171 D,E 5,25 zł ; 5,83 zł 01/12/2022 14/12/2022
3 3. Broń.pl S.A. CrowdConnect.pl udziałowy 2.500.000 16,00 200000 B 12,50 zł 08/11/2022 08/12/2022
4 4. qbik P.S.A forc.ee udziałowy 650.000 20,00 250000 B 2,60 zł 26/09/2022 26/12/2022

Pierwsza emisją, która w badanym okresie dobiegła końca należy do Broń.pl S.A. – firmy specjalizującej się w sprzedaży produktów strzeleckich i obronnych nie wymagających zezwolenia. Ponadto, emitent, posiada w swojej ofercie odzież oraz akcesoria survivalowe oraz jest właścicielem dwóch sklepów internetowych – Broń.pl oraz Hobby4men.com.

Kampania crowdfundingowa spółki rozpoczęła się na początku listopada i zgodnie z oczekiwaniami zakończyła się 8 grudnia z wynikiem ponad 1 mln zł pozyskanych od inwestorów (ok. 40%).

Drugą w kolejności firmą, której emisja dobiegła końca, jest warszawski start-up Odpocznij S.A.  Główna działalność podmiotu skupia się wokół budowy sieci mikro-hoteli położonych w malowniczych miejscowościach. W tym celu spółka opracowała własny produkt jakim jest domek modułowy UKOI.

Kampania crowdfundingowa emitenta wystartowała w połowie września, lecz z powodu zwiększonego zainteresowania termin jej zakończenia przekładany był dwukrotnie. Finalnie, emisja akcji zakończyła się 15 grudnia z wynikiem 916,8 tyś zł wpłaconych przez inwestorów. Stanowi to 45,84% zgłaszanej do pozyskania kwoty.

Trzecia oferta, której termin zakończenia przypadał również na grudzień, należy do znanej większości inwestorów spółce Ed Red S.A. Jest to podmiot, który w wyniku pandemii zmienił profil prowadzonej działalności, tzn. z usług gastronomicznych przeszedł do produkcji i sprzedaży dań premium. 

Kampania crowdfundingowa spółki wystartowała pod koniec listopada i zakończyła się w pierwotnie zakładanym terminie, tj. 15 grudnia. W wyniku emisji akcji serii H, emitent pozyskał 280 600 zł, co stanowiło 30,5% kwoty emisji.

Ostatnia oferta, której termin końca przypadał na grudzień należy do Qbik P.S.A.– właściciela systemu do zarządzania w gastronomii o nazwie Qbik. Opracowane przez spółkę rozwiązanie pozwala klientom restauracji  na zapoznanie się z menu danego lokalu oraz obowiązującymi w nim promocjami, przywołanie kelnera, zamówienie dania bądź poproszenia o rachunek. 

Kampania crowdfundingowa podmiotu wystartowała pod koniec września i zakończyła się w pierwotnie zakładanym terminie, tj. 26 grudnia. Uzyskany przez spółkę wynik nie stanowi powodu do zadowolenia. Otóż Qbik P.S.A. pozyskało zaledwie 5,5 tyś zł stanowiących 0,85% kwoty przeprowadzonej kampanii.

Wyniki zakończonych kampanii crowdfundingowych w grudniu 2022

wdt_ID Lp. Nazwa podmiotu Zebrana kwota % planowanej kwoty
1 1. Ed Red S.A. 280 600 zł 30,50
2 2. Odpocznij S.A. 916 800,17 zł 45,84
3 3. Broń.pl ponad 1 000 000 40,00
4 4. Qbik P.S.A. 5 512 zł 0,85
Zapowiedziane emisje 

Wkrótce można spodziewać startu nowej emisji akcji należącej do Constance Care S.A. – właściciela profesjonalnego centrum rehabilitacji specjalizującego się głownie w rehabilitacji neurologicznej. Spółka debiutowała na rynku New Connect w listopadzie 2021 roku.

Obecna kampania crowdfundingowa podmiotu ma zostać zrealizowana we współpracy z platformą newcrowd.pl.

W przypadku pozostałych platform, należy wyczekiwać pierwszych informacji dotyczących startu nowych emisji.

Nie czekaj!

Zapisz się do naszego newslettera i bądź na bieżąco z najlepszymi informacjami o polskim rynku crowdfundingu.

Klikając akceptujesz naszą Politykę Prywatności.

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

Tags: #crowdfunding#crowdinvesting#emisje
Previous Post

Endofund S.A wydłuża termin zapisu na akcje!

Next Post

Ostatni dzień zapisów na akcje „Instagram dla zwierząt”!

Next Post
„Instagram dla zwierząt” przedłuża termin emisji akcji do 2 grudnia 2022

Ostatni dzień zapisów na akcje "Instagram dla zwierząt"!

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

− 5 = 3

Może również Cię zainteresować

Polski rynek crowdfundingu wchodzi w okres dojrzałości
Artykuł

Polski rynek crowdfundingu wchodzi w okres dojrzałości

Autor Paweł Wielądek
17 listopada 2023
0

Polski rynek usług finansowania społecznościowego jest w trakcie procesu normalizacji zasad, praw i obowiązków na nim funkcjonujących. Obecnie, żadna z...

Wielkimi krokami zbliża się II edycja konferencji naukowej Crowdfunding 4.0.

Wielkimi krokami zbliża się II edycja konferencji naukowej Crowdfunding 4.0.

9 listopada 2023
Aspekty finansowe, cele i warunki emisji 4MOSA S.A. – przegląd

Aspekty finansowe, cele i warunki emisji 4MOSA S.A. – przegląd

30 października 2023
Przegląd informacji ogólnych na temat spółki 4MOSA S.A. – właściciela marki MUSCAT w branży optycznej

Przegląd informacji ogólnych na temat spółki 4MOSA S.A. – właściciela marki MUSCAT w branży optycznej

20 października 2023
Raport MWPiW – przegląd część I

Raport MWPiW – przegląd część I

12 października 2023
MUSCAT zamierza pozyskać blisko 2 mln zł w ramach crowdfundingu udziałowego

MUSCAT zamierza pozyskać blisko 2 mln zł w ramach crowdfundingu udziałowego

3 października 2023

Publikacja, ani żaden jej zapis nie stanowi rekomendacji w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. Nr 206, poz. 1715). Publikacja nie stanowi usługi doradztwa inwestycyjnego w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2286 ze zm.). Publikacja, w szczególności składające się na nią dane, analizy lub opinie służą wyłącznie celom promocyjnym lub ogólnoinformacyjnym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Regulaminie.

Pozostań w kontakcie

Crowdreview Sp. z o.o.

ul. Świętokrzyska 30/63

00-116 Warszawa

biuro@crowdreview.pl

Menu

  • Analiza ofert
  • Dla Inwestora
  • Dla Emitenta
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Pozostałe wiadomości z rynku

Klikając przycisk akcetujesz naszą Politykę Prywatności

Sprawdź pocztę, aby potwierdzić swoją subskrypcję

Tagi

#0 #1 #100% #akcje #alkohole #analiza #beesfund #CBD #crowdconnect #crowdfudning #crowdfunding #crowdfundingwpolsce #crowdinvesting #crowdlending #crowdway #dajami #debiut #emisja #emisje #emiteo #GAMES #ggdab #GPW #happypack #illusionray #intenson #it #knf #kolejkowo #KONOPIE #kubota #muscat #naster #navigatorcrowd #neutrinogeology #NewConnect #newcrowd #news #odpocznij #palikot #petgram #podsumowanie #q&a #saladstory #skyants

© 2023 CrowdReview - Crowdfunding w Polsce | Analiza ofert | Blog

No Result
Wszystkie wyniki
  • Kategorie
    • Analiza ofert
      • Żywność i Napoje
      • Styl życia
      • Rozrywka
      • IT
      • Zdrowie i Uroda
      • Usługi
      • Ekologia
      • Zwierzęta
    • Dla Inwestora
      • Artykuł
      • News
      • Podsumowanie
    • Dla Emitenta
      • Artykuł
      • News
      • Podsumowanie
    • Dla Platform
      • Artykuł
      • News
      • Podsumowanie
    • Aspekty prawne

© 2023 CrowdReview - Crowdfunding w Polsce | Analiza ofert | Blog

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Dynamiczny tytuł dla modułów

Jesteś pewny?

Potwierdź usunięcie. Nie ma cofania!

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda