Pora Na Pola S.A. zakończyło właśnie IV emisje akcji prowadzoną od 18 stycznia br. Spółka prowadzi działalność na rynku e-grocery. Kampania crowdfundingowa została przeprowadzona we współpracy z platformą crowdway.pl.
Kilka słów o spółce
Pora Na Pola S.A. to podmiot gospodarczy funkcjonujący na rynku od września 2017 roku. Głównym przedmiotem działalności emitenta jest handel zdrową żywnością od lokalnych dostawców.
W tym celu spółka stworzyła platformę zakupową, która umożliwia lokalnym rolnikom i producentom żywności oferować swoje produkty zainteresowanym konsumentom. W ofercie znajduje się ponad 1500 produktów. Wśród nich można wyróżnić takie kategorie produktowe jak nabiał, słodkości, mięso i wędliny czy napoje (w tym alkohole).
Kampania crowdfundingowa
Zakończona emisja akcji była już czwartą w historii spółki i nie ostatnią (o tym za chwile). Oferta publiczna trwała od 18 stycznia do 17 lutego i obejmowała 18 240 akcji serii F po cenie emisyjnej wynoszącej 105 zł za sztukę. Spółce udało się zebrać zaledwie 559 545 zł (29,21%) od 159 inwestorów. Docelowo spółka planowała pozyskać 1 915 200 zł.
Środki pozyskane w tej rundzie, emitent planuje przeznaczyć na działania związane ze wzrost zadowolenia wśród dotychczasowych i nowych klientów. Obejmują one m.in. rozbudowę platformy e-commerce w systemy prognozujące zapotrzebowanie na produkty a także rozwiązanie pozwalające na utworzenie „paszportu” produktu potwierdzającego jego oryginalność.
Ponadto spółka chce przyznać pozostałą część kwoty na poszerzenie kanałów sprzedaży w postaci sklepu stacjonarnego oraz poszerzenie dotychczasowej oferty o nowe produkty.
V emisja zapasem
Zgodnie z zaprezentowanym na stronie emisji planem, emitent planuje przeprowadzenie piątej kampanii crowdfundingownej jeszcze w trzecim kwartale tego roku.
Więcej szczegółów poznamy zapewne pod koniec I połowy bieżącego roku.