Ostatnio analizowana na portalu CrowdReview spółka pod firmą Kubota S.A. rozpoczęła publiczną emisję akcji, która miała pierwotnie zakończyć się 24 sierpnia. Tymczasem planowaną kwotę, udało się uzyskać spółce przed czasem. W ramach oferty publicznej akcji serii D, Kubota S.A. pozyskał łącznie 2 500 00 mln złotych od 170 inwestorów.
Marka Kubota od 2018 roku przeżywa swój prawdziwy renesans. Za sprawą inicjatywy czworo młodych ludzi, którzy na codzień są znajomymi, powstała spółka zajmująca się projektowaniem, sprzedażą a także dystrybucją obuwia i odzieży. Łódzka firma zaczynała od reaktywację marki od dwóch podstawowych modeli klapek, a dziś w swojej ofercie posiada już 4 modele, a także oddzielną linię odzieży w stylu vintage. Obecna firma, ma niewiele wspólnego z podmiotem kojarzonym głównie ze stadionem dziesięciolecia.
– Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że udało nam się zebrać całość kwoty przed zakończeniem emisji. To świetny prognostyk przed debiutem. Społeczność Kuboty po raz kolejny pokazała, jak olbrzymia moc w niej drzemie. W ciągu 4 lat udowodniliśmy, że jesteśmy w stanie zmienić markę kojarzoną ze Stadionem X-lecia w prężnie działający e-Commerce wsparty sprzedażą hurtową, organicznym rozwojem sklepów stacjonarnych oraz jedyną w Europie kompleksową usługą personalizacji klapków. Ale to dopiero początek, zrobimy wszystko, żeby nie zawieść nowych i dotychczasowych akcjonariuszy firmy oraz osiągać jeszcze lepszą marżę operacyjną w kolejnych latach – dodaje Alina Sztoch.
Oferta publiczna akcji Kubota S.A. rozpoczęła się o godzinie 10:00 10 sierpnia bieżącego roku. Planowana data zakończenia była ustawiona na 24 sierpnia, jednak jak zostało to nadmienione wyżej zakończyła się ona wcześniej w wyniku uzyskania pełnej kwoty.
170 inwestorów objęło 192 307 akcji zwykłych na okaziciela serii D. Każda po cenie emisyjnej 13,00 zł. Uzyskane środki spółka chce przeznaczyć na rozwój prowadzonego biznesu i zwiększenia jego skali. Wycena spółki po przeprowadzonej emisji, wzrosła do 17 000 000 zł.
– Pieniądze z emisji akcji pozwolą na pokonywanie kolejnych barier i jeszcze prężniejszy rozwój. Chcemy je przeznaczyć m.in. na zatrudnienie kolejnych pracowników, rozwój funkcjonalności naszego sklepu kubotastore.pl, oraz zwiększenie stanów magazynowych. W zeszłym roku nie byliśmy w stanie zaspokoić popytu. W tym roku wyciągnęliśmy wnioski i ze stabilnym finansowaniem zamierzamy mocno przeć do przodu – wyjaśnia Piotr Kwiatkowski, prezes zarządu Kubota.
Kolejnym krokiem zarządu Kubota S.A. jest podjęcie działań mających na celu wprowadzenia akcji spółki na giełdę NewConnect.
– Czeka nas jeszcze kilka czynności formalnych – rejestracja akcji w KRS oraz ich dematerializacja w depozycie prowadzonym przez KDPW, a także ukończenie badania sprawozdania finansowego przez biegłego rewidenta. Zakładamy, że wykonamy te kroki jeszcze w tym roku, co pozwoli nam na złożenie wniosku o wprowadzenie akcji do obrotu na NewConnect w IV kwartale 2021 lub I kwartale 2022 r. Szacujemy, że faktyczny debiut będzie miał miejsce na przełomie I i II kwartału 2022 r. – nie zależy to jednak od nas, a od decyzji GPW – wyjaśnia Alina Sztoch, dyrektorka operacyjna i szefowa marketingu w spółce.
Link do analizy spółki przez portal CrowdReview.pl.