Technologiczna spółka Escola S.A. zakończyła ofertę publiczną akcji z 57,77% powodzeniem. W ramach kampanii crowdfundingowej, emitent zaoferował 275 860 akcji nowej serii E w dwóch transzach po równej cenie 14 zł za sztukę.
Oferta publiczna akcji rozpoczęła się 4 sierpnia na platformie CrowdConnect i zakończyła się w pierwotnie planowanym terminie, tj. 10 sierpnia. Łączna kwota, zgłaszana przez spółkę do pozyskania wynosiła 3 862 040 zł. Głównym celem emisji było pozyskanie finansowania potrzebnego do nabycia zasobów niezbędnych do rozwoju przedsiębiorstwa.
Niestety udało się pozyskać jedynie 2 230 999 zł (nieco ponad połowę) w obydwu transzach od 102 inwestorów.
Zarząd spółki obecnie rozpoczyna prace związane z przygotowaniem jej do debiutu na giełdzie NewConnect. Według zapewnień prezesa Pana Krzysztofa Wojewodzic ma to się stać do końca 2022 roku.
"Od początku Escolę budujemy z myślą tworzenia spółki opartej o zaangażowanych inwestorów i innowacyjną społeczność. Realizujemy to wielotorowo, przez podcasty, przez dedykowane działania, a także przez crowdinvesting. Cieszę się, że pozyskaliśmy 2,2 mln zł, jednak jeszcze bardziej cieszy mnie liczba inwestorów – 102 osoby. Nasze kolejne kroki to finalizacja akwizycji, stała praca nad dynamicznym wzrostem i debiut na NewConnect w 2022 r." - powiedział prezes Escoli Krzysztof Wojewodzic, cytowany w komunikacie.
Jest to pierwsza z analizowanych przeze mnie spółkę, której nie udało się uzyskać pełnej kwoty zgłaszanej przy rozpoczynaniu emisji. Nie oznacza to jednak, że emitentowi nie uda się osiągnąć sukcesu i zrealizować zakładane cele.