Spółka pod firmą Emplocity S.A. zakończyła wczoraj II transzę emisji akcji serii B. Nowi akcjonariusze mają powód do świętowania. Spółka, w ramach II transzy emisji akcji pozyskała 100% planowanych środków.
Emplocity S.A. to firma specjalizująca się w automatyzacji wszelkich powtarzalnych czynności i procesów w biznesowych przy wykorzystywaniu najnowszych rozwiązań z branży IT , w tym sztuczną inteligencję (A/I). Główna propozycja wartości spółki opiera się tworzeniu chat-botów spersonalizowanych pod rodzaj prowadzonej działalności przez przedsiębiorstwa.
Głównym celem emisji akcji było zebranie przez Emplocity S.A. środków, które stanowiłyby uzupełnienie nakładów inwestycyjnych związanych z obecnie rozwijanymi produktami, w tym LexBot czy TherapistBot.
"Prace nad projektami o charakterze strategicznym dla Emplocity będą zdynamizowane. Zgodnie z celami emisji rozszerzymy nasze portfolio produktowe. Wpłynie to na wzrostkonkurencyjności rozwiązań Emplocity, a w niektórych przypadkach pozwoli nam osiągnąć znaczną przewagę nad bezpośrednią i dalszą konkurencją. Bardzo ważnym elementem jest także ekspansja i skalowanie sprzedaży poprzez zwiększenie zespołu konsultantów. Dzięki temu siła sprzedażowa Spółki znacznie się polepszy, co może przyłożyć się na znaczny wzrost przychodów." – przekazał Arkadiusz Talun, współzałożyciel i Członek Zarządu ds. Technologii Emplocity.
Oferta publiczna akcji serii B została przeprowadzona w dwóch transzach. Pierwsza z nich rozpoczęła się 10 sierpnia bieżącego roku i trwała do 23 sierpnia. Została ona skierowana do oznaczonych indywidualnie inwestorów. Natomiast druga, trwała od 24 sierpnia do 14 września na platformie CrowdConnect.pl. Akcje oferowane w ramach drugiej transzy.
Wyniki przeprowadzonej emisji są zadowalające. W ramach II transzy emisji akcji spółce udało się pozyskać planowane 1,5 mln zł. Satysfakcję z tego faktu wyraża również zarząd firmy.
"Pozyskane środki z emisji będą bardzo dużym wsparciem dla osiągnięcia konkretnych celów jakie stawiamy przed sobą. Cieszymy się, że inwestorzy zaufali naszej strategii i naszej technologii, która nie ukrywajmy jest bardzo zaawansowana. Spółka już osiągnęła rentowność operacyjną, co stało się wcześniej niż zakładaliśmy. Ciężka praca naszego zespołu przełożyła się na wcześniejsze osiągnięcie tego celu. W okresie od stycznia do lipca 2021 r. wypracowaliśmy już 1,2 mln zł przychodów ze sprzedaży i 1,0 mln zł z grantów oraz 211 tys. zł EBITDA. Jesteśmy w trakcie realizacji kilku znaczących wdrożeń, dlatego oczekujemy dalszego wzrostu przychodów oraz w niedalekiej przyszłości osiągnięcia rentowności na poziomie zysku netto"– powiedział Krzysztof Sobczak, współzałożyciel i CEO Emplocity SA.
Na koniec warto zaznaczyć, iż zarząd Emplocity S.A. planuje podjąć działania na rzecz przygotowania spółki do debiutu na rynku regulowanym.
"Teraz po dopełnieniu wszystkich formalności z rejestracją emisją rozpoczniemy przygotowanie dokumentów do złożenia wniosku o wprowadzenie Emplocity na NewConnect. Wejście na giełdę będzie dopełnieniem całego procesu oraz sprostanie oczekiwaniom inwestorów, którzy wzięli udział w emisji. Będzie to również bardzo ważne z punktu widzenia rozpoznawalności Spółki na rynku i wśród inwestorów." – zakończył Krzysztof Sobczak.
Spółka planuje na przełomie IV kwartału bieżącego roku oraz I kwartału 2022 roku złożyć wniosek o wprowadzenie akcji do obrotu na rynku NewConnect.