W minioną niedziele, 24 lipca, emisja akcji spółki Hemp&Brew S.A. dobiegła końca. Uzyskany przez emitenta wynik może nie satysfakcjonować nowych inwestorów.
- Emisja akcji Hemp&Brew S.A. odbyła się w dniach 26 kwietnia – 24 lipca br.;
- Kampania crowdfundingowa została przeprowadzona we współpracy z platformą beesfund;
- Potencjalni inwestorzy mogli nabyć 14,53% całego akcjonariatu.
Kilka słów o spółce
Hemp&Brew S.A. to podmiot działający w branży napojów alkoholowych, z specjalizacją w ich produkcji na bazie produktów konopnych. Emitent jest spółką-córką polskiego podmiotu Browar Tarnobrzeg sp. z o.o. sp. k oraz czeskiej firmy (z polskimi korzeniami) Kanopio Trade s.r.o. Stanowi on wynik przedsięwzięcia obydwu spółek, który podjęły wspólne działania na rzecz stworzenia piwa z CBD. Prawa właścicielskie rozkładają się po równo na każdą ze stron, tzn. pomiędzy podmioty je tworzące i ich właścicieli.
Pierwszy napój marki pojawił się na rynku pod koniec 2020 roku i było nim piwo Pale Ale z CBD.
Produkty
Obecnie portfolio produktowe spółki Hemp&Brew liczy 6 rodzaji piw, które różnią się pomiędzy sobą doznaniem smakowym oraz zawartością alkoholu. 4 z nich dostępne są cały rok. Natomiast pozostałe 2 są możliwe do zakupienia w sezonie letnim.
Piwo alkoholowe o najmniejszej zawartości etanolu odznacza się posiadaniem 4,8% objętości alkoholu, a największej 6%.
Spółka posiada również jeden napój bezalkoholowy. Jest nim piwo bezalkoholowe, które może zawierać do 0,05% objętości alkoholu.
Oferowane napoje alkoholowe sprzedawane są w standardowych 0,5 litrowych szklanych bezwrotnych butelkach.
Emisja akcji
Kampania crowdfundingowa Hem&Brew S.A. wystartował 26 kwietnia i początkowo była skierowana tylko do wąskiego grona osób posiadających profile inwestorów na platformie beesfund.com. Oferta stała się dostępna publiczna dla wszystkich dopiero 24 maja. Planowo miała trwać do 23 czerwca, lecz zarząd spółki podjął decyzje o jej wydłużeniu zgodnie z obowiązującymi przepisami. Obecnie emisja ma trwać do 24 lipca.
Celem przeprowadzonej kampanii crowdfundingowej była chęć pozyskania przez Hem&Brew S.A. finansowania na rozwój działalności biznesowej. W ramach uzyskanego kapitału emitent zamierzał poszerzyć dotychczasowy asortyment o nowe produkty i ich kategorie, a także zintensyfikować działania na rzecz marketingu i dystrybucji produktów. Łączna kwota emisji to 4,53 mln zł.
Oferta publiczna Hemp&Brew S.A. była skierowana do inwestorów indywidualnych i obejmowała 300 tyś. akcji serii B oraz 550 tyś akcji serii C. Cena emisyjna akcji wynosiła odpowiednio 5 zł i 5,5 zł za sztukę.
Wynik kampanii crowdfundingowej
Wyniki przeprowadzonej emisji akcji mogą nie spełniać oczekiwań inwestorów jak i samych właścicieli. Emitentowi udało się pozyskać 349,2 tyś. zł , co stanowi 16,99% pierwotnie planowanej kwoty. Tym samym, oznacza to, że Hem&Brew S.A. zyskała 63 nowych inwestorów, którzy nabyli 69 841 akcji serii B.