Wczoraj,tj. 28 sierpnia, zakończyła się emisja akcji firmy Salad Story S.A. Pierwotnie miała ona trwać do końca czerwca, lecz zarząd spółki podjął decyzję o jej przedłużenie w najdłuższym możliwym terminie (dopuszczonym w ramach obowiązujących przepisów).
- Emisja akcji Salad Story S.A. odbyła się w dniach 6 czerwca – 28 sierpnia br.;
- Kampania crowdfundingowa została przeprowadzona we współpracy z platformą beesfund.com;
- Potencjalni inwestorzy mogli nabyć 4,95 % całego akcjonariatu.
Kilka słów o spółce
Salad Story S.A. to potentat na polskim rynku usług gastronomicznych w formule fast food oferujący zdrową żywność. Spółka swoje początki miała w 2007 roku.
W lokalach emitenta serwowane są różnego rodzaju dania, których łączy jedna wspólna cecha. Otóż stanowią podstawę zdrowego odżywiania. Począwszy od sałatek, przez świeżo wyciskane soki, a kończąc na wegańskich burgerach. Obecnie emitent prowadzi 37 lokali własnych i franczyzowych w ramach sieci Salad Story S.A.
Oprócz tego, spółka po przez podmiot zależny prowadzi również 4 lokale pod marką „WrapMe!„. Zakup któregokolwiek z oferowanych przez obie marki dań jest również możliwy po przez takie platformy jak pyszne.pl, ubereats, BoltFood etc.
W 2021 roku, jak podaje emitent, przychody spółki wynosiły ponad 41 mln zł przychodu, z czego 3,17 mln stanowił zysk. Średnia liczba odwiedzających lokale wynosi 140 tyś. gości.
Oferta spółki
Salad Story S.A. swoim konsumentom proponuje kompozycje w ramach 7 kategorii. Są to wrapy, sałatki, bowl na ciepło, wrapy, wegan burgery, zupy, soki oraz sweet. Dodatkowo spółka posiada tzw. menu sezonowe, po przez które (w zależności od pory roku) serwuje swoim klientom dania z dostępnych składników.
Wszystkie przygotowywane przez Salad Story S.A. dania przygotowywane są na bazie świeżych i i naturalnych produktach, które dostarczane są do lokali z kuchni centralnej. Z uwagi, na cel jaki przyświeca spółce, nie stosowane są żadne sztuczne ulepszacze, wzmacniacze smaku ani zagęstniki.
Spółka ponadto posiada jeszcze 100% udziałów w podmiocie zależnym, tj. Silver Spoon sp. z o.o., po przez który realizuje drugi podobny koncept żywieniowy tj. WrapMe! Salad Story S.A. jest także w posiadaniu jeszcze jednej marki (tym razem wirtualnej) o nazwie Haru Ramen & More.
Emisja akcji
Kampania crowdfundingowa Salad Story S.A. wystartował 6 czerwca i planowo miała trwać do 30 czerwca. Jednak ostatniego dnia zarząd Salad Story S.A., w składzie Anny Krajewskiej (prezes zarządu) podjął decyzje o wydłużeniu czasu emisji akcji o kolejne 59 dni. Nowy termin zakończenia emisji przypadł więc na 28 sierpnia.
Łączna kwota emisji wynosiła 3,2 mln zł i dotyczyła ona akcji serii C oraz akcji serii D. W ramach oferty publicznej emitent zaoferował potencjalnym inwestorom 4,95 % całego akcjonariatu( tj. 529 akcji serii C oraz 4 804 akcji serii D – łącznie 5 333 akcji ) możliwego do nabycia. Cena emisyjna w przypadku akcji serii C wynosiła 490 zł za sztukę , a w przypadku akcji serii D akcji wynosiła 615 zł za sztukę.
Celem przeprowadzonej kampanii crowdfundingowej była chęć pozyskania przez zarząd spółki Salad Story S.A. środków na działania związane ze skalowaniem działalności zgodnie z wyznaczoną stratega i wizją rozwoju podmiotu. Obejmuje to również potrzebę dostosowania spółki i jej zasobów pod zakładany plan. Emitent chce m.in. rozbudować stan magazynowy jaki kuchnię centralną , które mają pozwolić na płynność w działaniu.
Ponadto, Salad Story S.A. chce odświeżyć obecnie funkcjonujące lokale jak i uruchomić kolejne w nowych lokalizacjach skierowanych do klienta docelowego.
Wynik przeprowadzonej kampanii crowdfundingowej
Spółka Salad Story S.A. w zakończonej emisji akcji pozyskała 277 660 zł. Nowi akcjonariusze nabyli wszystkie akcje serii C oraz 30 akcji serii D. Pozyskane fundusze stanowią 8,64% wszystkich planowanych do pozyskania środków.