W środę, 14 grudnia, dobiegła końca emisja akcji Odpocznij S.A. Uzyskany wynik trwającej od września emisji jest zadowalający. Więcej szczegółów poniżej.
- Kampania crowdfundingowa spółki była realizowana na platformie beesfund.com;
- Termin zakończenia emisji ulegał zmianie dwukrotnie;
- Oferta publiczna dotyczyła 24,99% całego akcjonariatu.
Kilka słów o emitencie
Odpocznij S.A. to nowy start-up na rynku crowdfundingu, który został założony w 2021 roku przez Bartłomieja Kraciuka i Nikodema Rozbickiego. Podmiot prowadzi działalność w branży hotelarskiej.
Głównym przedmiotem działaności spółki jest budowa sieci mikrohoteli położonych w malowniczych miejscowościach w oparciu o posiadany produkt jakim jest domek modułowy UKOI.
Model biznesowy emitenta został opracowany tak, by była możliwa jak najszybsza skalowalność projektu. W ciągu kolejnych 4 lat emitent planuje zostać operatorem sieci liczącej ponad 100 domków modułowych UKOI . Następnie spółka planuje wejść na rynek europejski.
Pierwszy egzemplarz domku jest już wyprodukowany oraz umiejscowiony na działce położonej w okolicach Kazimierza Dolnego, a produkcja kolejnych już trwa. Z początkiem września ruszyła również możliwość wynajmowania wspomnianego domku.
Dotychczas emitent pozyskał 0,5 mln zł od prywatnych inwestorów.
Idea Odpocznij S.A.
Ideą projektu domków UKOI jest stworzenie miejsc, które dają swoim gościom możliwość odetchnienia od codziennego zgiełku i ekranu smartfona. A podstawę do jego inspiracji stanowił sukces projektu Bookworm Cabin – drewnianej chatki przeznaczonej do czytania książek położonej w lesie, który w ciągu zaledwie kliku lat zamienił się on w rozpoznawana markę na całym świecie.
Oferta spółki
Odpocznij S.A. świadczy usługi noclegów w opracowanym domku modułowym o nazwie UKOI w otoczeniu natury. System sprzedaży rezerwacji oraz obsługi gości został w całości zdigitalizowany i ma się odbywać za pośrednictwem internetu.
Domki UKOI
Domki modułowe UKOI zostały opracowane przez warszawską pracownię Moszczyńska Puchalska Studio Architektury. Charakteryzuje się one nowoczesną stylistką i komfortem.Ich nazwa pochodzi od słowa „koić”.
Każdy z domków będzie dysponował powierzchnią 14 metrów kwadratowych i zostanie zlokalizowany na malowniczych działkach położonych blisko natury, lecz z dogodnym połączeniem z najbliższym miastem.
Domki UKOI są pro środowiskowe. Ich umiejscowienie odbywa się zgodnie z zasadą 3x zero waste : zero betonu, zero buldożerów, zero wycinania drzew. Natomiast proces produkcji został opracowany w taki sposób, by zmniejszyć w jak największym stopniu ilość odpadów produkcyjnych. Jest to możliwe dzięki wysokiej precyzji ich wykonania.
Oprócz tego, domki UKOI charakteryzują się zmniejszoną stratą ilości ciepła, jakie ma miejsce w trakcie ich użytkowania.
Kampania crowdfundingowa
Kampania crowdfundingowa spółki rozpoczęła się 16 września i prowadzona była we współpracy z platformą beesfund.com. Planowo miała ona potrwać do 18 października, lecz w wyniku zwiększonego zainteresowania ze strony potencjalnych inwestorów, zarząd Odpocznij S.A. dwukrotnie podejmował uchwałę o jej przedłużeniu.
Ostatecznie zakończyła się ona 14 grudnia.
Cele i kwota emisji
Łączna kwota emisji wynosiła 1,99 mln zł, a jej celem było pozyskanie funduszy, które zarząd Odpocznij S.A. chciał wykorzystać do rozwoju prowadzonej działalności przez spółkę. Obejmowała to działania związane z budową kolejnych domków UKOI, rozwój systemu zdalnego zarządzania obiektami oraz rozwój kanałów sprzedaży e-commerce.
Pozostałe środki miały zostać przekazane na pokrycie kosztów związanych z funkcjonowaniem spółki. Obejmuje to zarówno koszty operacyjne jak i koszty miękkie.
Warunki oferty publicznej
Oferta publiczna dotyczy 24,99% całego akcjonariatu i obejmuje akcje nowej serii D (47 619 szt.) oraz serii E (300 171 szt.). Cena emisyjna za 1 akcje wynosi odpowiednio 5,25 zł oraz 5,83 zł.
Wynik przeprowadzonej kampanii crowdfundingowej
W wyniku przeprowadzone emisji akcji, firma Odpocznij S.A. pozyskała 916 800 zł. Zebrane środki stanowią 45,84 % całkowitej kwoty emisji.