W piątek, 6 stycznia, minął termin przyjmowania zapisów na akcje polskiej, niezależnej firmy energetycznej Naster S.A.
- Kampania crowdfundingowa spółki była realizowana we współpracy z platformą crowdway.pl ;
- Termin zakończenia emisji uległ raz zmianie;
- Oferta publiczna dotyczyła 12,38% całego akcjonariatu.
Kilka słów o emitencie
Naster S.A. to polska grupa kapitałowa funkcjonująca na rynku sprzedaży energii i gazu. Powstała w 2022 roku i stanowi kontynuacje działań biznesowych prowadzonych od 2010 roku przez jej założyciela – Macieja Sierackiego. W skład grupy wchodzą następujące podmioty:
- Naster S.A. – dominujący podmiot w grupie, który odpowiedzialny jest za sprzedaż energii, gazu, pomp ciepła oraz instalacji fotowoltaicznych
- Naster Energia i Gaz sp. z o.o. – spółka pełniąca funkcję agenta sprzedaży na rynku energii;
- N Development sp. z o.o. – podwykonawca instalacji realizowanych przez spółkę Naster S.A. ;
Głównym przedmiotem działalności spółki jest świadczenie usług na rynku energii oraz wyszukiwaniu rozwiązań, które realizują potrzeby klientów i spełniają ich oczekiwania. Obejmuje to nie tylko wykonywanie otrzymywanych zleceń w zakresie sprzedaży energii czy instalacji fotowoltaicznych, ale również wykonywanie audytu, doradztwo oraz opiekę posprzedażową.
W oparciu o doświadczenie zdobyte w trakcie 12 lat na rynku, grupa wypracowała własne standardy pracy, w tym dotyczące obsługi klienta czy jakości montażu.
Ponadto, marka Naster zyskała na przestrzeni lat ponad 20,42 tyś. klientów na terenie całej Polski. Łączna liczba zakontraktowanych MWH (megawatogodzin) energii wynosi 3,8 miliarda.
Obecnie emitent skupia swoje działania na rynku zmiany sprzedawcy dla klientów biznesowych w ramach kontraktów dostawy energii elektrycznej.
Oferta spółki
Naster S.A. świadczy następujące usługi na rynku energii:
- sprzedaż energii elektrycznej i gazu
Emitent świadczy usługi w zakresie wyszukiwania rozwiązań dopasowanych do potrzeb energetycznych klienta. Oprócz tego daje swoim klientom możliwość elastycznego konstruowania kontraktów, gwarantuje pewność dostaw oraz zapewnia wsparcie serwisowe i handlowe.
- instalacja urządzeń fotowoltaicznych
Naster S.A. oferuje swoim klientom kompleksową obsługę w zakresie montażu instalacji fotowoltaicznych. Obejmuje to nie tylko przeprowadzenie audytu, ale również wsparcie przy wypełnianiu formalności. Emitent zapewnia również szeroką opiekę posprzedażowa.
Dodatkowo, spółka posiada w swojej ofercie usługę fotowoltaiczną skierowaną do dużych firm, które płacą jedynie za zużytą energię z farmy. Pozostałe koszty związane z obsługa i instalacją urządzeń pozostają po stronie emitenta.
- sprzedaż pomp ciepła
Spółka w swojej ofercie posiad pompy ciepła czołowych producentów. Są to m.in. Buderus, Panasonic, LG, Bosch, Hyundai i FoxAir. Przeznaczone są ona zarówno dla firm, jak również dla gospodarstw domowych i rolnictwa.
- budowa farm fotowoltaicznych
Emitent świadczy usługi związane z budową i nadzorem farm fotowoltaicznych. Obejmuje to planowanie, budowę, zarządzanie elektrowniami oraz ich rozwój.
- usługi doradcze i sprzedażowe w zakresie instalacji fotowoltaicznych dla dużych podmiotów
Zespół z Naster S.A. zajmuje się również kompleksowym doradztwem i sprzedażą instalacji fotowoltaicznych dla przemysłu. Obejmuje to takie aspekty jak analizę opłacalności inwestycji, audyt, wykonanie projektu, uzyskanie pozwolenie na budowę, realizację inwestycji oraz zarządzanie elektrownią.
Produkty
Oprócz tego, Naster S.A. posiada w swojej ofercie produkty. Są to stacje ładowania, carporty (dostępne w 3 wariantach) oraz magazyny energii.
Kampania crowdfundingowa
Kampania crowdfundingowa spółki rozpoczęła się 12 października i była realizowana we współpracy z platformą crowdway.pl. Planowo miała ona potrwać do 14 listopada, lecz zarząd podmiotu podjął decyzje o jej wydłużeniu.
Ostatecznie emisja akcji firmy Naster S.A. zakończyła się ona 6 stycznia.
Cele i kwota emisji
Łączna kwota emisji wynosiła 2,6 mln zł, a jej celem było pozyskanie funduszy na rozwój ofert sprzedaży z zakresu Odnawialnych Źródeł Energii skierowane do klientów detalicznych oraz biznesowych. Dotyczyło to w szczególności pomp ciepła i instalacji fotowoltaicznych.
Warunki oferty
Oferta publiczna dotyczyła 12,38 % całego akcjonariatu i obejmuje 1,3 mln akcji nowej serii C. Cena emisyjna za 1 sztukę oferowanych akcji wynosi 2 zł
Wynik przeprowadzonej kampanii crowdfundingowej
W wyniku przeprowadzone emisji akcji, firma Naster S.A. pozyskała 306 122 zł od 49 inwestorów. Zebrane środki stanowią 11,77 % całkowitej kwoty emisji.