Wczoraj dobiegła końca emisja akcji Happy Pack S.A. Krakowska spółka pozyskała nowe środki na rozwój sieci punktów nadawania i odbioru paczek typu PUDO.
- Emisja akcji odbyła się w dniach 22 czerwca -20 września;
- Kwota emisji wynosiła okrągły milion złotych;
- Oferta publiczna dotyczyła 250 tyś. akcji serii C
Kilka słów o spółce
Happy Pack S.A. to krakowskie przedsiębiorstwo działające w branży przesyłek kurierskich. Powstało w 2020 roku . Pierwotnie funkcjonowało jako spółka z o.o.*, a rok później zostało przekształcone w spółkę akcyjną.
Głównym przedmiotem działalności emitenta jest realizowanie procesów związanych z nadawaniem i odbieraniem paczek. W tym celu Happy Pack S.A. tworzy sieć punktów typu Pick Up Drop Off, które zlokalizowane są w pobliżu miejsca zamieszkania ich adresatów oraz nadawców. Oprócz tego, spółka oferuje szereg innych usług, które są skorelowane z prowadzoną działalnością emitenta. Obejmuje to m.in. odbiór i nadawanie pozostałych rodzaji przesyłek oraz listów, zakup kopert, paczek itp.
Pomysł na stworzenie konceptu biznesowego narodził się w głowach Pana Rafała Moryto (założyciela spółki Happy Pack S.A.) oraz jego zespołu w trakcie pandemii. Stało się to w momencie wzmożonej aktywności jego damskiej części w dokonywaniu zakupów za pośrednictwem internetu. To spostrzeżenie połączone z doświadczeniem pozostałych członków z zespołu z rynku za oceanem, pozwoliło na rozpoczęcie działalności.
Spółka, w trakcie ostatnich dwóch lat, wyciągnęła wnioski dotyczące funkcjonowania rynku przesyłek w oparciu o obserwacje i dostosowała pierwotny model biznesowy.
Obecnie, przedsiębiorstwo Happy Pack S.A. dysponuje 7 własnymi punktami typu PickUp Drop Off (skrt. PUDO), a także własną platformę integrującą usługi wielu firm kurierskich w jednym miejscu o nazwie e-happy.pack. Z początkiem lipca wystartował również dział sprzedaży, a od września tego roku miał ruszyć również system sprzedaży brokerskiej.
W pierwszym roku działalności spółki, zespół Happy Pack S.A. obsłużył ponad 110 tyś. klientów, a w samym grudniu 2021 aż 18 tyś. klientów. Długoterminowym celem spółki jest stworzenie sieci punktów PUDO znajdujących się na terenie całej Polski, w każdym mieście na każdym rogu ulicy.
Na dzień dzisiejszy, spółka Happy Pack S.A. współpracuje z takimi operatorami przesyłek kurierskich jak : UPS, DHL Express, Orlen Paczka. Ponadto, emitent prowadzi rozmowy z pozostałymi operatorami. Wśród nich znajdują się: Allegro, DPD, GLS oraz InPost.
Platforma e-happy.pack
Spółka Happy Pack S.A. posiada własny, autorski system integracji ofert przesyłek kurierskich od większości operatorów dostępnych na rynku. Za jego pomocą, przesiębiorstwa zainteresowane rozszerzeniem prowadzonej przez siebie działalności, mogą zaoferować swoim klientom możliwość nadawania i odbierania przesyłek bezpośrednio w ich lokalach.
Rozwiązanie to skierowane jest w stronę mikro-,małych i średnich przedsiębiorców, którzy nie mają szans przebicia na rynku oraz nie stanowią atrakcyjnego partnera dla większości operatorów logistycznych czy kurierskich.
Ponadto, firmy o wspomnianych rozmiarach, otrzymują od emitenta urządzenie o nazwie Mobile Smart Terminal ,które „uzbraja” danego przedsiębiorcę o potrzebne do świadczenia usług zasoby.
Stanowi ono substytut drukarki, skanera oraz komputera czy internetu. Umożliwia obsłużenie wszystkich klientów korzystających z usług Happy Pack jak również posiada opcje dokonywania płatności bezgotówkowych.
Rozwiązuje to kwestie związane z rozliczaniem się z emitentem (pod względem ilości czasu na to przeznaczonego) oraz przechowywaniem gotówki.
Emisja akcji
Kampania crowdfundingowa Happy Pack S.A. rozpoczęła się 21 czerwca i pierwotnie miała zakończyć się 4 sierpnia. Jednak z uwagi na zwiększone zainteresowanie, emitent zdecydował się na wydłużenie terminu zapisu akcji do dnia wczorajszego, tj. 20 września.
Łączna kwota emisji wynosiła okrągły milion złotych, a cel emisji rozłożony by na kilka aspektów. Zespół z Happy Pack S.A. pozyskane środki chciał przeznaczyć na dokończenie praz związanych z platformą e-happy.pack oraz serwisem do sprzedaż usług www.happypack.pl. Dodatkowo spółka planowała przekazanie części środków na prace związane z budowaniem działu sprzedaży, a także na działania marketingowe.
Oferta publiczna dotyczyła 250 tyś. akcji serii C, których cena emisyjna za 1 sztukę była równa 4 zł. Minimalny zapis wynosił 125 sztuk, a próg powodzenia emisji został ustanowiony na kwotę 250 000 zł , tj. równowartość 62 500 oferowanych akcji.
Wynik przeprowadzonej kampanii crowdfundingowej
W wyniku przeprowadzone emisji akcji, spółka Happy Pack S.A. pozyskała 648 020 zł. Liczba dokonanych inwestycji wyniosła 191.
Pozyskane fundusze stanowią 64,80 % całkowitej kwoty emisji. Jest to trzeci najlepszy wynik w przeciągu ostatnich dwóch miesięcy.