Wczoraj, tj. 7 września, dobiegła końca emisja akcji firmy FCapp S.A. Uzyskany wynik powinien usatysfakcjonować inwestorów jak i właścicieli spółki. Kampania crowdfundingowa trwała 3 miesiące.
- Emisja akcji FCapp S.A. odbyła się w dniach 8 czerwca – 7 września br.;
- Kampania crowdfundingowa została przeprowadzona we współpracy z platformą emiteo.pl;
- Potencjalni inwestorzy mogli nabyć 14,29 % całego akcjonariatu.
Kilka słów o spółce
FCapp S.A. to przedsiębiorstwo działająca w branży piłkarskiej. Podmiot powstał w wyniku przekształcenia spółki działającej uprzednio pod firmą Fcaap sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.
Głównym przedmiotem działalności spółki jest produkcja oprogramowania w postaci aplikacji mobilnej o nazwie FCapp skierowanej do świata piłkarskiego. Prace związane z jej wytwarzaniem zostały zakończone. Aplikacja dostępna jest publicznie. Obecnie zespół emitenta skupia się na rozwoju posiadanego produktu jak i jego promocji.
Pomysłodawcą konceptu i założycielem spółki jest Pan Rafał Warchoł, którem przyświecała idea usprawnienia sposobu organizacji turniejów piłkarskich.
Spółka przy tworzeniu oprogramowania korzystała z środków przyznanych w ramach grantu od Państwowej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (skrt. PARP).
Aplikacja FCapp
Głównym zadaniem aplikacji FCapp jest automatyzacja procesu wyszukiwania partnerów do odbywania piłkarskich sparingów. Umożliwia ona zarządzania całym procesem oraz udostępniania wyników rozegranych spotkań na żywo.
Aplikacja stanowi również narzędzie do komunikacji między trenerami, zawodnikami i ich opiekunami. Dodatkowo, posiada funkcjonalność przeznaczoną stricte dla scoutów, którzy poszukują „wschodzące gwiazdy” do profesjonalnych klubów.
Od tego momentu, zgodnie ze statystykami udostępnionymi przez emitenta, aplikacja pozyskała prawie 12 tyś. użytkowników, a ich ilość wciąż rośnie z miesiąca na miesiąc.
Emisja akcji
Kampania crowdfundingowa FCapp S.A. wystartował 8 czerwca i zakończyła się w pierwotnie planowanym terminie, tj. 7 września. Łączna kwota emisji wynosiła 2 mln zł.
W ramach oferty publicznej emitent zaoferował potencjalnym inwestorom możliwość nabycia 16 667 akcji serii B stanowiących 14,29% całego akcjonariatu. Cena emisyjna proponowanych akcji wynosiła 120 zł za sztukę.
Celem przeprowadzonej kampanii crowdfundingowej była chęć pozyskania przez zarząd spółki FCapp S.A. środków potrzebnych na dalszy rozwój aplikacji, rozbudowę bazy użytkowników oraz ekspansje zagraniczną.
Z punktu operacyjnego spółki, działania te są szczególnie ważne w kontekście przyszłych przychodów. Według założeń aplikacja ma zyskać możliwość dokonywania subskrypcji przez użytkownika dając mu w zamian takie funkcjonalności jak:
- organizacja wydarzeń,
- komunikacji wewnętrznej w ramach prowadzonego sparingu bądź turnieju,
- streamowania rozgrywanych meczy.
Równoległe z tym procesem nastąpić ma integracja aplikacji z operatorem płatności w celu zapewnienia bezproblemowego obsługiwania opłat dokonywanych jako wpisowe na turnieje czy zakup biletu ( w przyszłości nawet sprzętu piłkarskiego).
Dodatkowo emitent, jeszcze w tym roku, planuje wejść na rynek niemiecki oraz angielski., a także zintensyfikować działania marketingowe.
Pozostałe środki, zarząd FCapp S.A., zamierzał przeznaczyć na kapitał zapasowy spółki.
Wynik przeprowadzonej kampanii crowdfundingowej
Spółka FCapp S.A. w zakończonej emisji akcji zebrała 1 571 760 zł od 90 inwestorów. Pozyskane fundusze stanowią 78,58% całkowitej kwoty emisji.