W dniu wczorajszym została zakończona emisja akcji 100% S.A. Producent marki odzieżowej Stoprocent zbierał fundusze na reaktywacje prowadzonej niegdyś działalności.
- Emisja akcji odbyła się w dniach od 22 czerwca do 21 września;
- Kampania crowdfundingowa była prowadzona we współpracy z platformą emiteo.pl;
- Emitent do ostatniego dnia walczył o uzyskanie środków spełniających próg powodzenia emisji;
Kilka słów o spółce
100% S.A. stanowi kontynuację działalności producenta odzieży marki Stoprocent prowadzonej uprzednio pod egidą spółki cywilnej 100% Mariola Bartków Winicjusz Bartków.
W odpowiedzi na apel fanów marki, jej główny założyciel – Winicjusz Bartków – postanowił wrócić w tym roku na rynek odzieży po przerwie wymuszonej przez pandemię wirusa COVID-19.
Głównym przedmiotem działalności spółki będzie oczywiście projektowanie, produkcja, a następnie sprzedaż ubrań marki Stoprocent, do której prawa stosowania ma bieżący podmiot. Emitent przewiduje stworzenie 3 linii odzieżowych, których ubrania mają wyróżniać się jakością i indywidualnością.
W perspektywie kolejnych dwóch lat, firma 100% S.A. planuje debiut swoich produktów na rynku niemieckim (2024), na którym niegdyś była już obecna. Natomiast, po 2030 roku, zarząd spółki chce uzyskać miano lidera w branży ubrań streetwearowych w Europie.
Kolekcje ubrań marki Stoprocent
Planowane przez emitenta kolekcje ubrań do sprzedaży kierowane są do starych i nowych klientów oraz fanów marki. A są to:
- Ulica
- Linia produktów obejmująca odzież przeznaczoną do poruszania się na codzień po mieście. Cechą charakterystyczną ubrań tej kategorii ma być wygoda.
- Sport
- Linia produktów składającą się z odzieży przeznaczonej dla osób uprawiających poniższe dyscypliny sportu:
- Sztuk Walki – podkategoria WPRDL;
- Koszykówka – podkategoria Basketball;
- Linia produktów składającą się z odzieży przeznaczonej dla osób uprawiających poniższe dyscypliny sportu:
- Muzyka
- Linia produktów składają się z odzieży
Obecnie zespół 100% S.A. prowadzi już pracę nad pierwszymi egzemplarzami z planowanych kolekcji, które jeszcze w tym miesiącu powinny pojawić się w zapowiadanym od dawna sklepie internetowym marki.
Emisja akcji
Kampania crowdfundingowa 100% S.A. rozpoczęła się 22 czerwca i zakończyła się w pierwotnie planowanym terminie, tj.21 września.
Łączna kwota emisji wynosiła 4,49 mln zł, a cel emisji rozłożony by na kilka aspektów. Winicjusz Bartków wspólnie z zespołem 100% S.A. chciał przeznaczyć pozyskane środki na uruchomienie produkcji odzieży, a tym samym na związane z tym zwiększenie liczby osób zatrudnionych oraz na uruchomienie sklepu internetowego. Dodatkowo spółka planowała przekazanie części środków na uruchomienie własnego kanału na platformie YouTube, działania marketingowe (w tym współpracę z wybranymi influencerami) oraz uruchomienie dwóch sklepów stacjonarnych spółki.
Oferta publiczna dotyczyła 128,5 tyś. akcji serii B, których cena emisyjna za 1 sztukę była równa 35 zł. Próg powodzenia emisji został ustanowiony na kwotę 1 499 995 stanowiącą równowartość 42 857 oferowanych akcji.
Wynik przeprowadzonej kampanii crowdfundingowej
Ostatni dzień emisji był dość emocjonujący dla spółki jak i jej właścicieli, bowiem nie został wówczas spełniony próg emisji. Na szczęście, w trakcie ostatnich kilku godzin jej trwania emitent zebrał brakującą kwotę.
Finalnie, firma 100% S.A. pozyskała 1 777 090 zł od 891 inwestorów. Zebrana kwota stanowiła 104% progu emisji oraz 39,49 % całkowitej wartości emisji.