Śląska spółka Browar Jastrzębie S.A. zajmująca się produkcją piwa rzemieślniczego właśnie zakończyła II emisję akcji. Nie ma powodów do zadowolenia. W ramach przeprowadzonej kampanii crowdfundingowej na platformie beesfund.com, emitent pozyskał jedynie nieco ponad 1,5 mln zł z planowanych 4 mln zł.
Oferta publiczna akcji nowych serii F, G i H rozpoczęła się 4 czerwca bieżącego roku i zakończyła się w pierwotnie planowanym terminie, tj. 27 sierpnia. Ceny akcji wahały się od 0,28 zł do 0,34 zł. Łączna pula akcji wynosiła aż 6,8 mln akcji. Główny cel obecnej emisji skupiał się dokończeniu inwestycji jaką była budowa własnego browaru. Fundusze na jej rozpoczęcie spółka w 96% pozyskała z I emisji akcji przeprowadzonej w 2019 roku.
Niestety, emitentowi nie udało się powtórzyć sukcesu z przed 2 lat. Zebrała ona jedynie 1 540 973,55 zł stanowiąc tym samym 35,15% pierwotnie planowanej kwoty. Budzi to poważne obawy, co do realizacji prezentowanych ówcześnie celów inwestycyjnych.
Przypomnijmy, że zarząd przedsiębiorstwa Browar Jastrzębie S.A. już kilkakrotnie przekładał datę debiutu na rynku regulowanym jakim jest giełda NewConnect. Początkowo z 2018 roku na 2020 rok, a następnie na 2021. No cóż rok się kończy, a o debiucie nadal cisza. Dodatkowo, warto wspomnieć, iż spółka zarzekała, się, że przed jej debiutem, nie ma mowy o emisji akcji. Stało się jednak inaczej. Nic więc dziwnego, dlaczego tak mało inwestorów indywidualnych skusiło się na zakup akcji tej spółki.
Link do analizy spółki przez portal CrowdReview.pl.