Pod koniec listopada na rynku crowdfundingu miał miejsce debiut emisji akcji należących do EndoFund S.A. – podmiotu, którego celem jest finansowe wspieranie rynku medycznego.
- Spółka jest częścią grupy, do której od 2009 roku należy firma Endolink– dostawca sprzętu medycznego;
- Emitent świadczy usługi faktoringu skierowane do małych i średnich przedsiębiorstw;
- Na koniec 2021 roku Endofund S.A. odnotował zysk netto w wysokości 53 984 zł;
Kilka słów o emitencie
Endofund S.A. to spółka specjalizująca się w finansowym wspieraniu małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących swoją działalność w branży medycznej. Podmiot powstał w 2020 roku, a jego założycielami są Piotr Cioch, Bartłomiej Świątkowski, Irek Mizera oraz Katarzyna Potargowicz-Cioch.
Głównym przedmiotem działalności podmiotu jest świadczenie kompleksowych usług faktoringu dla przedsiębiorstw funkcjonujących w branży medycznej. Oferowane rozwiązanie pozwala firmom na przedterminowe regulowanie należności wynikających z bieżąco wystawianych faktów sprzedaży bądź też spłaty zobowiązań wobec dostawców z tytułu np. leasingu czy wynajmu maszyn.
Wśród klientów spółki znajdują się firmy prowadzące sprzedaż produktów i usług podmiotom z sektora medycznego, które pomimo zabezpieczonych przez NFZ kontraktów mają problem z utrzymaniem stabilnego przepływu środków pieniężnych w wyniku występowania zatorów płatniczych bądź problemów z finansowaniem działalności.
Na dzień 31 grudnia 2021 roku emitent wygenerował 240 287,82 zł przychodu, co pozwoliło mu odnotować 53 984 zł zysk netto. Uzyskane wyniki obejmują okres od początku istnienia spółki, tj. 31 lipca 2020 roku.
Oferta spółki
Emitent świadczy swoim klientom usługi faktoringu w ramach 3 modeli współpracy. Są to:
Model współpracy A
Najbardziej rozbudowany model współpracy, jaki emitent posiada w swojej ofercie. Pozwala on firmom na finansowanie całego procesu transakcji bez konieczności posiadania wolnych środków na jej przeprowadzenie. Obejmuje to moment zakupu towaru od producenta aż po moment jego sprzedaży klientowi docelowemu.
Model współpracy B
- Model współpracy C
Ostatni rodzaj współpracy, który pozwala klientom Endofund S.A. na dokonanie zakupu produktu bądź usługi bez konieczności inwestowania własnego kapitału.
Kampania crowdfuningowa
Jest to już druga emisja akcji w historii Endofund S.A. Poprzednia miała miejsce w 2020 roku i była realizowana we współpracy z platformą beesfund.com
Obecnie trwająca kampania crowdfundingowa przeprowadzana jest we współpracy z platformą SkyAnts. Akcje spółki dostępne są do nabycia za pośrednictwem aplikacji SkyCash.
Termin emisji akcji
Emisja akcji rozpoczęła się 21 listopada i planowo ma ona potrwać do 23 grudnia.
Warunki oferty
Oferta publiczna dotyczy 9,91 % całego akcjonariatu i obejmuje 11 111 akcji nowej serii C. Cena emisyjna za 1 sztukę wynosi 90 zł.
Kwota emisji
Łączna ilość środków, jakie Endofund S.A. chce pozyskać w drodze trwającej kampanii crowdfundingowej wynosi 999 990 zł.
Cel emisji
Zarząd Endofund S.A. podjął decyzje o przeprowadzeniu emisji akcji w celu pozyskania funduszy pozwalających na zwiększenie skali prowadzonej działalności.
Spółka chce osiągnąć to po przez zwiększenie obrotu faktoringowego, a także przeznaczeniu części środków na kapitał zabezpieczający. Ponadto, emitent ma w planach podjęcie działań marketingowych promujących podmiot i jego usługę.
Ciekawostka
W listopadzie bieżącego roku, w trakcie Polskiego Kongresu Przedsiębiorczości, firma Endofund S.A. otrzymała nagrodę 2022 za istotny wpływ na kształt gospodarki narodowej oraz wdrożenie innowacyjnego faktoringu medycznego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Fundatorem nagrody była Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.