29 czerwca, zarząd Salad Story S.A., w składzie Anny Krajewskiej (prezes zarządu) podjął decyzje o wydłużeniu czasu emisji akcji o 59 dni. Kampania crowdfundingowa spółki prowadzona we współpracy z platformą beesfund.com będzie trwała łącznie 93 dni.
- Termin zapisu na akcje serii C oraz akcje serii D został przedłużony do 28 sierpnia;
- Emitent pozyskał już ponad 265 tyś. zł;
- Spółka ubiega się o 3,2 mln zł.
Kilka słów o spółce
Salad Story S.A. to potentat na polskim rynku usług gastronomicznych w formule fast food oferujący zdrową żywność. Spółka swoje początki miała w 2007 roku.
W lokalach emitenta serwowane są różnego rodzaju dania. Począwszy od sałatek, przez świeżo wyciskane soki, a kończąc na wegańskich burgerach. Obecnie emitent prowadzi 37 lokali własnych i franczyzowych w ramach sieci Salad Story S.A.
Oprócz tego, spółka po przez podmiot zależny prowadzi również 4 lokale pod marką „WrapMe!„. Zakup któregokolwiek z oferowanych przez obie marki dań jest również możliwy po przez takie platformy jak pyszne.pl, ubereats, BoltFood etc.
W 2021 roku, jak podaje emitent, przychody spółki wynosiły ponad 41 mln zł przychodu, z czego 3,17 mln stanowił zysk. Średnia liczba odwiedzających lokale wynosi 140 tyś. gości.
Oferta spółki
Salad Story S.A. swoim konsumentom proponuje kompozycje w ramach 7 kategorii. Są to wrapy, sałatki, bowl na ciepło, wrapy, wegan burgery, zupy, soki oraz sweet. Dodatkowo spółka posiada tzw. menu sezonowe, po przez które (w zależności od pory roku) serwuje swoim klientom dania z dostępnych składników.
Wszystkie przygotowywane przez Salad Story S.A. dania przygotowywane są na bazie świeżych i i naturalnych produktach, które dostarczane są do lokali z kuchni centralnej. Z uwagi, na cel jaki przyświeca spółce, nie stosowane są żadne sztuczne ulepszacze, wzmacniacze smaku ani zagęstniki.
Spółka ponadto posiada jeszcze 100% udziałów w podmiocie zależnym, tj. Silver Spoon sp. z o.o., po przez który realizuje drugi podobny koncept żywieniowy tj. WrapMe! Salad Story S.A. jest także w posiadaniu jeszcze jednej marki (tym razem wirtualnej) o nazwie Haru Ramen & More.
Emisja
Kampania crowdfundingowa Salad Story S.A. wystartował z lekkim opóźnieniem. Pierwotnie miała zostać uruchomiona 31 maja, a de facto ruszyła 6 czerwca. Natomiast zakładanym terminem jej zakończenia był dzień 30 czerwca, jednak on również uległ zmianie. 29 czerwca (dzień przed zakończeniem), zarząd Salad Story S.A. .w składzie Anny Krajewskiej (prezes zarządu), podjął decyzje o wydłużeniu terminu zapisu na akcje serii C oraz akcje serii D do dnia 28 sierpnia.
Jak zostało to już wspomniane w analizie spółki i jej oferty, Salad Story S.A. zamierza przekazać pozyskane środki na działania związane ze skalowaniem działalności zgodnie z wyznaczoną stratega i wizją rozwoju podmiotu. Obejmuje to również potrzebę dostosowania spółki i jej zasobów pod zakładany plan. Emitent chce m.in. rozbudować stan magazynowy jaki kuchnię centralną , które mają pozwolić na płynność w działaniu.
Ponadto, Salad Story S.A. chce odświeżyć obecnie funkcjonujące lokale jak i uruchomić kolejne w nowych lokalizacjach skierowanych do klienta docelowego.
Łączna ilość środków jakie spółka zgłasza do pozyskania wynosi 3 213 670 zł.
Oferta publiczna Salad Story S.A. dotyczy 4,95% całego akcjonariatu. Składa się na niego 529 akcji serii C (obecnie wszystkie zasubskrybowanego) oraz 4 804 akcje serii D. Cena emisyjna 1 akcji serii C wynosiła 490 zł, a cena emisyjna 1 akcji serii D jest równa 615 zł.
Dotychczas spółka pozyskała 265 360 zł, co wciąż nie pozwala mówić o dojściu emisji do skutku z uwagi na próg emisji. Został on wyznaczony na kwotę 371 500 zł.