We wtorek, 8 listopada, spółka Odpocznij S.A. opublikowała zaktualizowany dokument informacyjny zawierający nowy termin trwającej emisji akcji.
- Emisja akcji została wydłużona o kolejne 35 dni;
- Oferta publiczna dotyczy akcji serii D oraz akcji serii E;
- Dotychczas spółka pozyskała 37,88 % zgłaszanej kwoty;
Kampania crowdfuningowa
Kampania crowdfundingowa spółki rozpoczęła się 16 września i prowadzona jest we współpracy z platformą beesfund.com. Planowo miała ona potrwać do 18 października, lecz w wyniku zwiększonego zainteresowania ze strony potencjalnych inwestorów, zarząd Odpocznij S.A. podjął już raz uchwałę o jej wydłużeniu.
Dwa dni temu, ponownie, spółka zdecydowała się na wydłużenie terminu trwającej emisji po przez aktualizację dokumentu ofertowego.
Nowy termin emisji
Kampania crowdfudningowa Odpocznij S.A. ma trwać do 14 grudnia, co oznacza, że została ona wydłużona o kolejne 35 dni.
Podobnie jak ostatnim razem, zarząd spółki, motywuje swoją decyzję zgłaszanym zainteresowaniem ze strony potencjalnych inwestorów, jak również chęcią osiągnięcia pełnej kwoty emisji.
Na dzień pisania tego artykułu, tj. 10 listopada, emitent pozyskała 757,53 tyś zł. W porównaniu do dnia, kiedy ostatni raz została podjęta uchwała o wydłużeniu emisji jest to wzrost zebranych środków o 26,14%.
Warunki oferty
Oferta publiczna dotyczy 24,99% całego akcjonariatu i obejmuje akcje nowej serii D (47 619 szt.) oraz serii E (300 171 szt.). Cena emisyjna za 1 akcje wynosi odpowiednio 5,25 zł oraz 5,83 zł.
Aktualnie, wszystkie akcje serii D zostały już zasubskrybowanego. W ofercie dostępne są jedynie akcje serii E.
Kwota emisji
Łączna ilość środków, jakie zarząd firmy Odpocznij S.A. chce pozyskać w drodze trwającej kampanii crowdfundingowej wynosi 1,99 mln.
Cel emisji
Cel emisji rozłożony jest na kilka aspektów, które wspólnie mają przyczynić się do rozwoju prowadzonej działalności przez spółkę.
Największą część środków z planowanej do pozyskania kwoty emitent chce przeznaczyć na budowę kolejnych domków UKOI. Zarząd Odpocznij S.A. planuje również wykorzystać zebrane fundusze na:
- działania marketingowe,
- rozwój kanałów sprzedaży e-commerce
- rozwój system zdalnego zarządzania obiektami.
Pozostałe środki mają zostać przekazane na pokrycie kosztów związanych z funkcjonowaniem spółki. Obejmuje to zarówno koszty operacyjne jak i koszty miękkie.
Kilka słów o emitencie
Odpocznij S.A. to nowy start-up na rynku crowdfundingu, który został założony w 2021 roku przez Bartłomieja Kraciuka i Nikodema Rozbickiego. Podmiot prowadzi działalność w branży hotelarskiej.
Głównym przedmiotem działaności spółki jest budowa sieci mikrohoteli położonych w malowniczych miejscowościach w oparciu o posiadany produkt jakim jest domek modułowy UKOI.
Model biznesowy emitenta został opracowany tak, by była możliwa jak najszybsza skalowalność projektu. W ciągu kolejnych 4 lat emitent planuje zostać operatorem sieci liczącej ponad 100 domków modułowych UKOI . Następnie spółka planuje wejść na rynek europejski.
Pierwszy egzemplarz domku jest już wyprodukowany oraz umiejscowiony na działce położonej w okolicach Kazimierza Dolnego, a produkcja kolejnych już trwa. Z początkiem września ruszyła również możliwość wynajmowania wspomnianego domku.
Dotychczas emitent pozyskał 0,5 mln zł od prywatnych inwestorów.
Idea Odpocznij S.A.
Ideą projektu domków UKOI jest stworzenie miejsc, które dają swoim gościom możliwość odetchnienia od codziennego zgiełku i ekranu smartfona. A podstawę do jego inspiracji stanowił sukces projektu Bookworm Cabin – drewnianej chatki przeznaczonej do czytania książek położonej w lesie, który w ciągu zaledwie kliku lat zamienił się on w rozpoznawana markę na całym świecie.
Oferta spółki
Odpocznij S.A. świadczy usługi noclegów w opracowanym domku modułowym o nazwie UKOI w otoczeniu natury. System sprzedaży rezerwacji oraz obsługi gości został w całości zdigitalizowany i ma się odbywać za pośrednictwem internetu.
Domki UKOI
Domki modułowe UKOI zostały opracowane przez warszawską pracownię Moszczyńska Puchalska Studio Architektury. Charakteryzuje się one nowoczesną stylistką i komfortem.Ich nazwa pochodzi od słowa „koić”.
Każdy z domków będzie dysponował powierzchnią 14 metrów kwadratowych i zostanie zlokalizowany na malowniczych działkach położonych blisko natury, lecz z dogodnym połączeniem z najbliższym miastem.
Domki UKOI są pro środowiskowe. Ich umiejscowienie odbywa się zgodnie z zasadą 3x zero waste : zero betonu, zero buldożerów, zero wycinania drzew. Natomiast proces produkcji został opracowany w taki sposób, by zmniejszyć w jak największym stopniu ilość odpadów produkcyjnych. Jest to możliwe dzięki wysokiej precyzji ich wykonania.
Oprócz tego, domki UKOI charakteryzują się zmniejszoną stratą ilości ciepła, jakie ma miejsce w trakcie ich użytkowania.