Dzisiaj nad ranem na platformie beesfund.com wystartowała nowa, nietypowa emisja akcji. Należy ona bowiem do klubu piłkarskiego Skra Częstochowa S.A.
- Klub piłkarski posiada 96-letnią tradycję – powstał w 1926 roku;
- Rozgrywki drużyn seniorów emitenta transmitowane są w Polsacie;
- Poza działalnością sportową, Skra Częstochowa S.A. prowadzi również szkolenia dla dzieci i młodzieży począwszy od lat 3;
Kilka słów o emitencie
- drużyna seniorów mężczyzn
- piłkarze rozgrywają mecze w ramach I ligi polskiej piłki nożnej Fortuna;
- drużyna seniorów kobiet
- piłkarki rozgrywają mecze w ramach I ligi kobiet;
- drużyna młodzieżowa
- dziewczęta drużyny kategorii U15 rozgrywają mecze na szczeblu ogólnopolskim w Centralnej Lidze Juniorek;
Oprócz tego, emitent posiada własną akademię piłkarską, która jako jedna z 6 w województwie Śląskim może pochwalić się odznaczeniem Złotej Gwiazdki Polskiego Związku Piłki Nożnej uzyskanym w trakcie procesu certyfikacji. W ramach jej struktur szkolone są dzieci i młodzież od 3 roku życia.
Na kartach historii klubu znajdują się głośne transfery jego wychowanków. Wsród najbardziej znanych z ostatnich lat, jest transfer Mikołaja Biegańskiego do Wisły Kraków oraz Radosława Gołębiowskiego do Widzewa Łódź.
W sezonie 2021/2022 SKRA Częstochowa uzyskała 7,7 mln zł przychodu, a w ciągu ostatnich dwóch lat odnotowywała nawet niewielki zysk.
Kampania crowdfundingowa
Kwota i cel emisji
Kampania crowdfundingowa spółki prowadzona jest we współpracy z platformą beesfund.com. Planowo ma ona trwać do 20 grudnia. Kwota jaką Skra Częstochowa S.A. chce pozyskać wynosi 2 mln zł.
Cel emisji jest rozłożony na kilka aspektów, które związane są z rozbudową stadionu należącego do drużyny piłkarskiej. Inwestycja ta jest jednym z czynników, które mają pozwolić klubowi dostać się do Ekstraklasy oraz jego zwiększyć przychody do 45 tyś. zł z dnia meczowego*.
Największą część środków pochodzących z emisji, Skra Częstochowa S.A. chce przeznaczyć na rozbudowę obecnej trybuny południowej do 2 380 miejsc siedzących. W rezultacie działanie to ma przyczynić się do zwiększenia udziału kibiców w rozgrywanych przez drużyny meczy, a przez to również na wzrost odnotowywanych przychodów.
Pozostałe środki, w równej kwocie, emitent chce przeznaczyć na realizację systemu monitoringu oraz systemu identyfikacji osób wchodzących na trybuny. Działania te podyktowane są wymogami wynikającymi z Ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych oraz zasadami uczestnictwa drużyny w rozgrywkach w ramach Ekstraklasy.
* przy zakładanym obłożeniu na poziomie 75% miejsc;
Warunki emisji
Postęp emisji
Na koniec I dnia emisji, klub piłkarski Skra Częstochowa zgromadził 15 912 zł.