Trzy dni temu, na platformie emiteo.pl, wystartowała nowa emisja akcji. Należy ona do spółki Karmnik S.A. właściciela platformy Karmnik.org.
- Spółka prowadzi działalność biznesową w branży e-commerce, w sektorze e-grocery;
- Emitent posiada własną platformę e-commercową Karmnik.org za pośrednictwem której sprzedaje produkty pochodzące od lokalnych rolników i producentów;
- Uzyskanie rentowność przez spółka prognozowane jest na koniec 2024 roku;
Kilka słów o spółce
Karmnik S.A. to warszawski podmiot stanowiący kontynuację prowadzonych działań przez Karmnik Katarzyna Kolanowska i Wspólnicy spółka jawna. Ówczesny podmiot powstał w 2020 roku z inicjatywy trzech Pań. Są to: Magda Karpińska, Katarzyna Kolanowska i Anna Gaik. Na codzień mają styczność z domowymi przetworami, gospodarstwem rolnym i zdrową żywnością.
Spółka jest właścicielem platformy e-commerce’owej za pomocą której realizowane są zamówienia klientów w zakresie zakupów świeżej żywności, przetworów oraz innych produktów.
Karmnik S.A. posiada centrum operacyjne oraz magazyn w miejscowości Węgrów (80 km od Warszawy), gdzie przechowywane są produkty dostarczane od producentów.
Na koniec 2021 roku emitent odnotował 270 tyś. zł przychody, który w 79% został wygenerowany przez regularnych klientów. Prognozowaną rentowność na poziomie 3% Karmnik S.A. osiągnie na koniec 2024 roku.
Platforma Karmnik.org
Jest to platforma e-commerceowa za pomocą której realizowane są zamówienia składane przez klientów na produkty spożywcze pochodzące od lokalnych rolników i rzemieślników (głównie ze wschodniego Mazowsza).
Oferta sklepu obejmuje ponad 1000 produktów w 8 kategoriach, tj.: Bistro, Warzywniak, Mleczarnia, Piekarnia, Młyn, Rybny, Mięsny, Pasieka, Spiżarnia, Pijalnia, Zielarnia. Niektóre z kategorii posiada jeszcze do 6 podkategorii. Zakupione produkty, klienci mogą odebrać w 5 miejscach zlokalizowanych na terenie Warszawy.
Dodatkowo, w ramach posiadanych zasobów, emitent oferuje usługi dostaw indywidualnych, dostaw B2B (skierowanych do sklepów stacjonarnych ze zdrową żywnością) oraz kateringu. Oferowane dania przygotowywane są na bazie lokalnych i sezonowych produktów.
Kampania crowdfuningowa
Kampania crowdfundingowa Karmnik S.A. realizowana jest we współpracy z platformą emiteo.pl.
Termin emisji akcji
Emisja akcji rozpoczęła się 22 listopada i planowo ma ona potrwać do 21 lutego przyszłego roku.
Warunki oferty
Oferta publiczna dotyczy 20 % całego akcjonariatu i obejmuje 25 tyś. akcji nowej serii B. Cena emisyjna za 1 sztukę wynosi 20 zł
Kwota emisji
Łączna ilość środków, jakie Karmnik S.A. chce pozyskać w drodze trwającej kampanii crowdfundingowej wynosi 500 tyś. zł.
Cel emisji
Zarząd spółki podjął dezycję o przeprowadzeniu emisji w celu zebrania środków potrzebnych na dalszy rozwój prowadzonej działalności. Obejmuje to m.in. zwiększenie sprzedaży B2C, rozwój kanału B2B oraz otwarcie nowych lokali.
Emitent ma w planach zintensyfikowanie działań marketingowych, które powinny przełożyć się na wzrost grupy odbiorców, a co za tym idzie również częstotliwość dostaw. W tym celu zostanie powiększone zaplecze logistyczne.
Ponadto spółka chce skupić swoją uwagę na kanale B2B, w którym to ma zostać zwiększona skala podejmowanych działań handlowych. Do końca 2024 roku emitent chce posiadać grupę 40 klientów komercyjnych.
Ostatni z planowanych działań dotyczy otwarcia stacjonarnych sklepików Karmnik na terenie Warszawy, które poza oferowaniem całej palety produktów będą stanowiły punkty odbioru zamówień złożonych przez klientów za pośrednictwem sklepu internetowego Karmnik.org. Pierwszy punkt ma zostać otwarty w III kwartale 2023. Spółka ma dążyć do budowy wzorcowego punktu sprzedaży opartego o zasady gospodarki cyrkularnej (więcej informacji w sekcji Ciekawostka).
Postęp emisji
Na dzień pisania artykułu, Karmnik S.A. pozyskał 129 600 zł. Stanowi to 25,92 % całkowitej kwoty emisji. Potencjalnym inwestorom pozostało do nabycia 18 520 akcji.
Ciekawostka
Karmnik S.A. planuje przeprowadzić drugą rundę inwestycyjną w I kwartale 2024 roku. Kwota emisji ma wynieść 1 mln zł, a część środków ma zostać przeznaczona na budowę sieci pawilonów cyrkularnych.
Pawilon cyrkularny
Koncept sklepu stworzonego na zlecenie spółki, który bazuje na założeniu ekonomi cyrkularnej, tzn. wykorzystywaniu surowców, materiałów oraz produktów tak długo jak to możliwe.
Idea projektu zakłada stworzenie sieci pawilonów, w której znajdowałaby się pasywna chłodnia, hydroponiczne farmy, zbiorniki na wodę, kompostowniki oraz panele fotowoltaiczne.