Zapowiadana w marcu emisja spółki Illusion Ray S.A. właśnie wystartowała. Celem emisji jest pozyskanie przez podmiot środków potrzebnych na portowanie jednej z produkcji, a także kontynuacji prac związanych z nowym tytułem.
- Illusion Ray S.A. to szczecińskie studio gier, które funkcjonuje na rynku od 2 lat.
- Strategia spółki zakłada zbudowanie studia deweloperskiego tworzącego gry klasy AA+ w gatunkach Engaging Entertainment.
- Obecna kampania crowdfundingowa odbywa się we współpracy z platformą NavigatorCrowd.
Kilka słów o spółce
Illusion Ray S.A. to spółka, która można powiedzieć, że miała swoje początki zanim została powołana. Otóż, podmiot formalnie powstał pod koniec 2020 roku (zgodnie z datą wpisu do KRS). Natomiast, w 2019 roku miał miejsce debiut produkcji The Best Inside , za stworzeniem którego stoi obecny zespół emitenta. Gra otrzymała liczne nagrody i wyróżnienia.
Głównym przedmiotem działaności podmiotu jest produkcja gier klasy AA+ w gatunkach Engaging Entertainment. Jest to spójne z przyjętą strategią spółki, która w przeciągu 2 lat zakłada stworzenie studia deweloperskiego tworzącego zauważalne i wyróżniające się jakościom tytułu.
Spółce przewodzi Łukasz Smaga – pierwszy twórca z Polski z nagrodą The Webby Awards , potocznie nazywaną Internetowym Oscarem.
Illusion Ray S.A.współpracuje z funduszem inwestycyjnym Bellwether Rocka. Podmiot ten znany jest z uczestnictwa w projektach na rynku cyfrowej rozrywki. Stanowi on również akcjonariusza emitenta.
Twórcami funduszu jest Marcin Kobylecki oraz Kamil Cisło. Pierwszy z Panów współpracował m.in. przy produkcji „Miasto ruin” dla Muzeum Powstania Warszawskiego. Drugi to licencjonowany makler papierów wartościowych.
Portfolio spółki
Stan na dziś
Obecnie Illusion Ray S.A. może pochwalić się 1 produkcją. Jest to wspomniany już tytuł The Best Inside oparty na przełomie dwóch gatunków, tj. thriller i survival horror. Fabuła osadzona jest w wielowątkowej historii dwóch bohaterów opętanych przez mroczną przeszłość. Przy jej produkcji zostały wykorzystane dostępne technologie, tj. Unreal Engine 4 oraz technika fotogrametrii.
Gra osiągnęła spektakularny sukces. Ilość sprzedanych kopii (do dnia przygotowania przez spółkę prezentacji) wynosi ponad 0,6 mln. Gra otrzymała ok. 4,8 tyś opinii, co pozwoliło jej uzyskać ocenę 84% na platformie Steam oraz 75% na portalu Metacritic.
Dodatkowo, gra otrzymała nagrodę Pixel Award i The Webby Awards w kategorii Najlepsze Efekty Wizualne. Została również nominowana do amerykańskiej nagrody Najlepsza Gra Przygodowa.
Najbliższa przyszłość
W planach spółki znajdują się dwie produkcję. Są to:
- Wardogz (planowany debiut Q4 2023);
- Gatunek: Adventure
- Platformy: XBOX One, XBOX Series X, PS4, PS5, Nintendo Switch ,PC
- The Best Inside 2 (planowany debiut 2025);
- Gatunek: Survival Horror
- Platformy: XBOX One, XBOX Series X, PS4, PS5 ,PC
Emisja akcji
Jak zostało to już wspomniane, start emisji zapowiadany był już w marcu. Natomiast, tak jak w przypadku większości prowadzonych kampanii, została uruchomiona w znacznie późniejszym terminie niż pierwotnie zakładano.
Obecna emisja akcji wystartowała dziś (tj. 14.06) i planowa ma potrwać do 28 lipca.Łączna pula środków, jakie emitent chce pozyskać wynosi 0,718 mln zł.
Celem obecnej emisji jest zebranie przez spółkę finansowania na przygotowanie nowych portów gry The Best Inside. Są to przede wszystkim konsole Xbox oraz Playstation starej i nowej generacji. Pozostałą część, emitent planuje przeznaczyć na kontynuacje prac związanych z nowym tytułem jakim jest Wardogz.
Oferta publiczna dotyczy 454 545 sztuk akcji serii E, których cena emisyjna została wyznaczona 1,58 zł. Dla potencjalnych inwestorów i przyszłych akcjonariuszy stanowi to możliwość nabycia przeznaczonych 5,24% całego akcjonariatu.
Debiut na rynku NewConnect
Platforma NavigatorCrowd
Wkrótce na portalu CrowdReview pojawi się analiza oferty jak i samej spółki Illusion Ray S.A.