23 czerwca, zarząd Illusion Ray S.A., w składzie Łukasz Smagi (prezes zarządu) podjął decyzje o wydłużeniu czasu emisji akcji o 34 dni. Kampania crowdfundingowa spółki prowadzona we współpracy z platformą NavigatorCrowd będzie trwała łącznie 93 dni.
- Termin zapisu na akcje serii E został przedłużony do 31 sierpnia;
- Emitent pozyskał już ponad 80% środków;
- Spółka ubiega się o 718 tyś. zł.
Kilka słów o emitencie
Illusion Ray S.A. to stosunkowo młody podmiot, który formalnie powstał w 2020 roku. Stało się to tuż po udanym debiucie produkcji The Beast Inside. Spółce przewodzi Łukasz Smaga – pierwszy twórca z Polski z nagrodą The Webby Awards , potocznie nazywaną Internetowym Oscarem.
Emitent współpracuje również funduszem inwestycyjnym Bellwether Rocka, który słynie z udziału w projektach na rynku cyfrowej rozrywki.
Twórcami funduszu są:
- Marcin Kobylecki ( współpracował m.in. przy produkcji „Miasto ruin” dla Muzeum Powstania Warszawskiego)
- Kamil Cisło (licencjonowany makler papierów wartościowych)
Tytuł The Beast Inside
Wspomniany debiutancki produkt z 2019 roku to gra na przełomie dwóch gatunków, tj. thriller i survival horror. Fabuła produkcji osadzona jest w wielowątkowej historii dwóch bohaterów opętanych przez mroczną przeszłość.
Gra odznacza się wysoką jakością prezentowanych treści (często przyrównywana do fotorealizmu), która została osiągnięta dzięki połączeniu technologii Unreal Engine 4 z techniką fotogrametrii.
Produkcja osiągnęła niepodważalny sukces, czego przykładem jest nie tylko ilość sprzedanych kopii ( 512 tyś.) czy wystawionych opinii (4067) ale również przyznane nagrody. W oparciu o informacje z platform, tytuł The Beast Inside otrzymał ocenę 84% w sklepie Steam oraz 74% na portalu metacritic.
Dodatkowo, gra otrzymała nagrodę Pixel Award i The Webby Awards w kategorii Najlepsze Efekty Wizualne. Została również nominowana do amerykańskiej nagrody Najlepsza Gra Przygodowa.
Kampania crowdfundingowa
Kampania crowdfundingowa Illusion Ray S.A. zapowiadana już w marcu tego roku, wystartowała w połowie czerwca, tj.14.06. Początkowo miała kończyć się 28 lipca jednak, termin ten uległ zmianie. 28 lipca (ostatni dzień emisji), zarząd Illusion Ray S.A. w składzie Łukasza Smagi (prezes zarządu) podjął decyzje o wydłużeniu terminu zapisu na akcje serii E do 31 sierpnia.
Jak zostało to już wspomniane w analizie spółki i jej oferty, Illusion Ray S.A. zamierza przekazać środki pozyskane w trakcie emisji na przygotowanie nowych portów gry The Beast Inside. Są to przede wszystkim konsole Xbox oraz Playstation starej i nowej generacji.
Łączna pula środków jakie emitent chce pozyskać w ramach oferty publicznej wynosi 718 181,10 zł.
Oferta publiczna Illusion Ray S.A. dotyczy 5,24% całego akcjonariatu. Składa się na niego 454 545 akcji serii E . Cena emisyjna oferowanych akcji wynosi 1,58 zł za sztukę.
Dotychczas spółka pozyskała 577 063,40 zł, co oznacza pozyskanie 80% środków. Do celu pozostało jedyne 141 117,7 zł.