Trwająca, od 23 maja, emisja akcji spółki Intenson S.A. dobiegła wczoraj końca. Emitent pozyskał pokaźne środki oraz nowych akcjonariuszy.
- Emisja akcji Intenson S.A. odbyła się w dniach 23 maja – 23 sierpnia br.;
- Kampania crowdfundingowa została przeprowadzona we współpracy z platformą crowdway.pl;
- Potencjalni inwestorzy mogli nabyć 5,82 % całego akcjonariatu.
Kilka słów o spółce
Intenson S.A. to spółka, której początki sięgają 2011, kiedy jej obecny założyciel i pomysłodawca rozpoczynał swoją przygodę z produktami superfoods, żywnością funkcjonalną oraz naturalnymi słodzikami oraz olejami. Wówczas, polegała ona na ich sprzedaży w ramach jednoosobowej działalności osobowej prowadzonej przez Michała Lasockiego.
Wraz z rozwojem prowadzonej działalności, jej rozmiary skłoniły do powołania sp.z o.o. Był to również nowy etap tworzenia marki Intenson.
Niecały rok później ukończona została budowa zakładu produkcyjnego w miejscowości Całowanie. To od tego momentu, spółka poza sprzedażą rozpoczęła również prace związane z tworzeniem nowych produktów oraz ich produkcją.
Kolejne lata to okres nieustannego rozwoju spółki oraz jej działalności. Nastąpiło wdrożenie systemu IFS, a także rozwinął sprzedaż krajową i dział eksportu. Pozwoliło to mu na rozpoczęcie sprzedaży za pomocą własnego sklepu e-commerce oraz Amazon na terenie całej Europy.
W ubiegłym roku, w wyniku dalszej ekspansji spółki oraz jej rozwoju, została zmieniona jej dotychczasowa forma, tj. ze spółki z o.o. w spółkę akcyjną.
Oferta
Oferta spółki obejmuje towary z kategorii superfood jak i suplementy diety, które od początku do końca produkowane są przez emitenta. Można w niej znaleźć aż 145 produktów z podziałem na 5 kategorii. Są to:
1. Śniadania i przekąski;
2. Suplementy;
3. Kolagen;
4. Słodziki;
Emisja akcji
Kampania crowdfundingowa Intenson S.A. wystartował 23 maja.Planowo miała trwać do 23 czerwca, lecz zarząd spółki (tego samego dnia) podjął decyzje o jej wydłużeniu zgodnie z obowiązującymi przepisami. W tym przypadku nastąpiło to o kolejne 61 dni, tj do dnia 23 sierpnia.
Łączna kwota emisji wynosiła 2,5 mln zł i dotyczyła ona akcji serii B. W ramach oferty publicznej emitent zaoferował potencjalnym inwestorom 5,82% całego akcjonariatu( tj. 57 203 akcje) możliwego do nabycia. Cena emisyjna akcji wynosiła 3,20 zł za sztukę.
Celem przeprowadzonej kampanii crowdfundingowej była chęć pozyskania przez spółkę funduszy na rozwój prowadzonej działalności biznesowej. Emitent, w ramach zgłaszanej kwoty, zamierzał poszerzyć dotychczasowy asortyment o nowe produkty i ich kategorie, a także rozwinąć internetowy kanał sprzedaży B2C . Dodatkowo zarząd Intenson S.A. przewidywał, że część środków zostanie przeznaczonych na ekspansje marki na nowe rynki, w tym na rynek USA.
Wynik przeprowadzonej kampanii crowdfundingowej
Spółka Intenson S.A. w zakończonej emisji akcji pozyskała 468 230 zł od 74 inwestorów. Nowi akcjonariusze nabyli nieco ponad 146 tyś. akcji serii B. Zebrane środki stanowią 18,72% pierwotnie planowanej kwoty.