Wczoraj nad ranem wystartowała emisja akcji spółki Golden Eggs Studio S.A. . Jest to już druga kampania crowdfundingowa, która została uruchomiona we współpracy z platformą crowdway.pl.
- Golden Eggs Studio S.A. to producent gier wideo typu indie games*;
- W portfolio spółki znajduje się już 8 wydanych produkcji, a kolejne 3 przewidziane są na 2022;
- Emisja akcji spółki trwa od 8 do 30 czerwca br. i odbywa się przy pomocy platformy crowdway.pl.
*Indie games to niezależna gra komputerowa, która została stworzona przez mały zespół bez finansowego wsparcia wydawcy.
Kilka słów o spółce
Golden Eggs Studio S.A. to warszawskie studio deweloperskie funkcjonujące na rynku od 2016 roku. Głównym przedmiotem działalności spółki jest produkcja gier wideo typu indie games.
W 2019, emitent nawiązał współpracę z producentem i dystrybutorem gier – Ultimate Games S.A. Podmiot jest notowany na giełdzie od 2018 roku. Obecnie jest największym udziałowcem Golden Eggs Studio S.A.
Portfolio spółki
Od 2020 roku, emitent wydał już 8 gier wideo. Obecnie, w fazie produkcji znajdują się jeszcze trzy nowe produkcje, które spółka planuje wypuścić na rynek przed końcem 2022 roku. Są to:
- „Vatican Gardens”
- Jest to gra umożliwiająca wcielenie się w głowę kościoła katolickiego;
- „Puppet House”
- Gra z seri survival horror, w której gracz wciela się w bohatera trafiającego do opuszczonego domu zamieszkiwanego wcześniej przez brzuchomówce oraz jego lalki.
- „Cooking Championship”
- Jest to rozgrywka, której celem jest zostanie najlepszym kucharzem świata po przez konkurowanie z innymi najlepszymi (w danym regionie) kucharzami; umożliwiająca wcielenie się w głowę kościoła katolickiego;
Ponadto spółka prowadzi prace na 7 kolejnymi tytułami, których termin debiutu przewidziany jest na 2023 rok.
Rynek azjatycki
W tym miejscu warto jeszcze nadmienić, że Golden Eggs Studio S.A., jako jedna z nielicznych spółek, może pochwalić się wydaniem pierwszej gry na rynek azjatycki.
Stało się to za sprawą współpracy z GameHollywood.com, wspólnie z którym emitent dystrybuuje produkcje Broker Blades we wspomnianym regionie. Jest to tytuł z gatunku Hack&Slash, którego celem jest pokonywanie napotykanych potworów i bossów spotykanych na coraz to wyższych poziomach.
Co ważne, spółka zamierza kontynuować wypuszczanie gier na rynki azjatyckie.
Emisje crowdfundinowe
Emitent w swojej historii ma już na koncie odbytą jedną emisje akcji i to zakończoną sukcesem.
Emisja 2020
W ramach prowadzonej działalności jako sp. z o.o., obecny emitent podjął decyzje o przeprowadzeniu pierwszej rundy inwestycyjnej. Jej efektem było pozyskanie przez spółkę prawie 100 nowych inwestorów oraz kapitału potrzebnego do realizacji przedstawionych wówczas celów inwestycyjnych.
A jakie to były cele?
Golden Eggs Studio wyznaczyło sobie wówczas 6 celi. Wszystkie wiązały się z silnym rozwojem marki oraz budowaniem pozycji na rynku.
- Wydanie jednej pełnej wersji gry w 2021 r.;
- Pozyskanie nowych zespołów;
- Rozbudowa portfolio o nowe projekty;
- Wydanie 3-4 traielrów
- Osiągnięcie dochodu w pierwszym roku działalności po emisji;
- Budowanie wartości spółki.
A jak było z ich realizacją?
Można powiedzieć, że lepiej niż zakładano. Emitentowi udało się wydać nie 1 a aż 7 gier wideo ( 3 gry na switch oraz 4 na PC). Został utworzony 1 zespół wewnętrzny oraz nawiązana została współpraca z 2 zespołami zewnętrznymi, które wspierają spółkę w produkcji gier.
Dodatkowo Golden Eggs Studio rozpoczęło 6 nowych projektów, stworzyło 11 trailerów (początkowo zakładane było 3-4), z czego 7 zostało wydanych jeszcze w 2021 r.
I co najważniejsze dla inwestorów i właścicieli spółki, podmiot osiągnął przychody (147% wyższe niż w roku poprzedzającym), które pozwoliły wykazać dochód.
Obecna emisja
Trwająca kampania crowdfundingowa miała wystartować 2 czerwca, jednak z niewiadomych przyczyn jej uruchomienie zostało przesunięte na wczoraj. Planowo ma trwać do końca miesiąca, tj. 30 czerwca. Prowadzona jest we współpracy z platformą crowdway.pl.
W ramach obecnej emisji akcji, emitent oferuje 220 000 akcji serii B po cenie emisyjnej 18,18 zł za sztukę.
Celem emisji jest zebranie środków, które pozwolą spółce na stworzenie nowego zespołu deweloperska-produkcyjnego. Dodatkowo, spółka część środków chce przeznaczyć na działania marketingowe oraz rozbudowa portfolio o nowe produkcje.
Debiut na NewConnect
Spółka wydało w maju komunikat prasowy, w którym poinformowało m.in. o zamiarze wejścia na parkiet giełdy NewConnect do końca 2022 roku.