W listopadzie, na platformie CrowdConnect, pojawiła się kolejna emisja akcji. Należy ona do spółki pod nazwą Broń.pl S.A. – właściciela sklepu internetowego Broń.pl oraz Hobby4men.com.
- Właściciele podmiotu prowadzą działalność w branży produktów obronnych i strzeleckich od 1996 roku;
- Emitent jest wyłącznym dystrybutorem produktów 15 marek na terenie Polski;
- Poprzedni rok finansowy spółki zakończył się o 50% większym wynikiem finansowym aniżeli w 2020 roku;
Kilka słów o emitencie
Broń.pl S.A. to spółka, która stanowi kontynuację działalności prowadzonej od 1996 roku przez spółkę COLT na rynku broni i akcesoriów obronnych. Jej pomysłodawcami jednocześnie założycielami jest dwóch braci, tj. Mirosława i Dariusza Klekot, którzy realizowali sprzedaż produktów obronnych drogą wysyłkową. Dotyczyło to przedmiotów niewymagających zezwolenia, tzn. gazów pieprzowych, pistoletów hukowych, alarmów osobistych, odstraszaczy oraz pałek teleskopowych.
W 1998 roku, Colt zyskał koncesje od MSWiA na obrót bronią i amunicją, a niedługo potem spółka stała się pionierem w branży w zakresie realizacji materiałów wideo przedstawiających sprzedawane produkty. Ponadto, Colt był pierwszą firmą, która stworzyła platformę B2B przeznaczonej do sprzedaży hurtowej.
Dzisiaj emitent specjalizuje się w sprzedaży produktów strzeleckich i obronnych nie wymagających zezwoleń, a także odzieży i akcesoriów survivalowych. Głównym kanałem sprzedaży Broń.pl S.A. jest internet. Poza wspomnianą platformą, spółka jest właścicielem 2 sklepów internetowych pod nazwą Broń.pl oraz Hobby4men.com oraz sklepu stacjonarnego w Częstochowie.
Na rynku polskim funkcjonuje kilka firm o zbliżonym profilu działalności. Należą do nich głównie właściciele następujących platform: Militaria.pl, Kolba.pl, Arobron.pl, Zbrojownia.pl, Artbron.pl.
Na koniec 2021 roku, Broń.pl S.A. odnotował 11,3 mln zł przychodu, co przełożyło się na zysk w wysokości 600 tys. zł. Stanowi to odpowiednio wzrost o 21,5% i 50% w porównaniu do roku poprzedzającego.
Co więcej, zgodnie z komunikatem spółki w okresie od 1 stycznia 2022 do 30 czerwca 2022 roku Broń.pl S.A. wygenerowała 71% wartości przychodów prognozowanych na bieżący rok.
Oferta spółki
Broń.pl S.A. za pośrednictwem prowadzonych kanałów sprzedaży oferuje swoim klientom ponad 18 tys. produktów od 411 marek na które składają się głównie produkty obronne i strzeleckie. Klienci sklepu mogą zakupić m.in. gazy pieprzowe, pistolety i rewolwery hukowe, paralizatory, pistolety pneumatyczne na kule, wiatrówki długie i krótkie, a także łuki i akcesoria.
Co warto zaznaczyć, na produkty 15 producentów emitent posiada wyłączne prawo dystrybucji w Polsce. Należą do nich takie firmy jak: Zoraki , Stalker , Byrna, Pepper Ball, Kotler , Plegium , Kral Arms, Reximex, Industry Brand , Gletcher Beeman i KWT.
W ofercie emitenta znajdują się również produkty marek należących bezpośredniego do spółki. Są to Ranger Shooting Star (wiatrówki i łuki), Azymut (produkty turystyczne) oraz Guard (produkty obronne bez zezwoleń).
Kampania crowdfundingowa
Kampania crowdfundingowa Broń.pl S.A. realizowana jest we współpracy z platformą CrowdConnect.
Termin emisji akcji
Emisja akcji rozpoczęła się 8 listopada i planowo ma potrwać do 5 grudnia.
W przypadku niezasubskrybowania przez inwestorów wszystkich akcji w podanym terminie, transza uzupełniająca odbędzie się w dniach 6-8 grudnia.
Warunki oferty
Oferta publiczna obejmuje 200 000 akcji nowej serii B stanowiących 16,67 % całego akcjonariatu. Cena emisyjna za 1 sztukę akcji wynosi 12,50 zł.
Zapisy na akcje mogą składać wszyscy inwestorzy posiadający konto na platformie CrowdConnect.
Kwota emisji
W ramach trwającej emisji akcji, zarząd Broń.pl S.A. chce pozyskać 2 500 000 zł.
Cel emisji
Celem trwającej emisji akcji jest pozyskanie przez spółkę funduszy potrzebnych do zdynamizowania jej rozwoju. Obejmuje to działania związek z optymalizacją sklepu internetowego pod kąta szybkości działania i UX (User Experience) oraz zbudowania nowej platformy dla sklepu, która zintegruje oba systemy.
Ponadto, spółka chce zwiększyć stany magazynowe, a także rozszerzyć obecną ofertę sklepu o nowe produkty oraz marki.
Powyższe przedsięwzięcia powinny zostać zrealizowane przez emitenta do I kwartału 2024 roku.