Wczoraj, tj.1 września, emisja akcji Golden Eggs Studio S.A. została zakończona. Emitent wydał w tej sprawie oświadczenie.
- Emisja akcji Golden Eggs Studio odbyła się w dniach 8 czerwca – 1 września br;
- Kampania crowdfundingowa została przeprowadzona we współpracy z platformą crowdway.pl;
- Ostatniego dnia, zarząd spółki podjął decyzje o odstąpieniu od oferty publicznej akcji serii B;
Kilka słów o spółce
Golden Eggs Studio S.A. to warszawskie studio deweloperskie funkcjonujące na rynku od 2016 roku, którego największym akcjonariuszem jest Ultimate Games S.A. – producent i dystrybutor gier.
Głównym przedmiotem działalności spółki jest produkcja gier wideo typu indie games. W ciągu ostatnich dwóch lat zespół z Golden Eggs Studio S.A. wypuścił na rynek aż 8 gier wideo. Natomiast obecnie trwają prace nad trzema nowymi tytułami, które zgodnie z zapowiedzią jej twórców, powinny zadebiutować przed końcem 2022 roku.
Mowa tu o takich tytułach jak:
- „Vatican Gardens”
- Jest to gra umożliwiająca wcielenie się w głowę kościoła katolickiego;
- „Puppet House”
- Gra z seri survival horror, w której gracz wciela się w bohatera trafiającego do opuszczonego domu zamieszkiwanego wcześniej przez brzuchomówce oraz jego lalki.
- „Cooking Championship”
- Jest to rozgrywka, której celem jest zostanie najlepszym kucharzem świata po przez konkurowanie z innymi najlepszymi (w danym regionie) kucharzami; umożliwiająca wcielenie się w głowę kościoła katolickiego;
Emisja
Kampania crowdfundingowa Golden Eggs Studio S.A. wystartował 8 czerwca i planowo miała trwać do 14 lipca. Jednak 10 dni przed planowanym zakończeniem zarząd spółki, w składzie Paweł Czarnecki (prezes zarządu) oraz Marek Szymczakowski (członek zarządu), podjął decyzje o wydłużeniu czasu emisji akcji o kolejne 49 dni. Nowy termin zakończenia emisji przypadł więc na 1 września.
W ramach oferty publicznej emitent zaoferował potencjalnym inwestorom 220 000 akcji serii B po cenie emisyjnej 18,18 zł za sztukę. Stanowiło to 16,66% całego akcjonariatu. możliwego do nabycia. Łączna kwota emisji wynosiła 3,9 mln zł.
Celem przeprowadzonej kampanii crowdfundingowej była chęć zebrania środków, które pozwoliłyby spółce na stworzenie nowego zespołu dewelopersko-produkcyjnego. Dodatkowo, spółka część środków chciała przeznaczyć na działania marketingowe oraz rozbudowę portfolio o nowe produkcje.
Wyniki emisji
Spółka Golden Eggs Studio S.A. w zakończonej emisji akcji pozyskałaby 30 415 zł od 13 inwestorów, lecz finalnie zarząd emitenta zdecydował się o odstąpieniu od oferty publicznej akcji serii B.
Oświadczenie spółki
Jak zostało to wspomniane na początku, na kilka godzin przed planowanym zakończeniem emisji, spółka wydała oświadczenie dotyczące emisji.
W zamieszczonym na stronie emisji dokumencie, możemy dowiedzieć się, że zarząd spółki Golden Eggs Studio S.A. podjął decyzje o odstąpieniu od przeprowadzenia oferty publicznej akcji serii B.
Swoją decyzje, zarząd motywuje niepewnością na rynkach kapitałowych, a także zmianę sytuacji gospodarczej i uwarunkowań na krajowym i światowych rynkach finansowych, które w jego ocenie negatywnie wpłynęły na prawidłowy przebieg oferty akcji serii B.
Jednocześnie, emitent zastrzega, że rozpatruje możliwość przeprowadzenia oferty publicznej w przyszłości, gdy warunki rynkowe staną się bardziej sprzyjające dla spółki.
Poniżej załączam treść całego oświadczenia.
Oświadczenie emitenta w sprawie decyzji o odstępaieniu od oferty publicznej akcji serii B


Ciekawostka
Emitent w swojej historii ma już na koncie odbytą jedną emisje akcji i to zakończoną sukcesem. Odbyła się ona w 2020 roku.
W ramach prowadzonej działalności jako sp. z o.o., emitent podjął decyzje o przeprowadzeniu pierwszej rundy inwestycyjnej. Jej efektem było pozyskanie przez spółkę prawie 100 nowych inwestorów oraz kapitału potrzebnego do realizacji przedstawionych wówczas celów inwestycyjnych.
A jakie to były cele?
Golden Eggs Studio wyznaczyło sobie wówczas 6 celi. Wszystkie wiązały się z silnym rozwojem marki oraz budowaniem pozycji na rynku.
- Wydanie jednej pełnej wersji gry w 2021 r.;
- Pozyskanie nowych zespołów;
- Rozbudowa portfolio o nowe projekty;
- Wydanie 3-4 traielrów
- Osiągnięcie dochodu w pierwszym roku działalności po emisji;
- Budowanie wartości spółki.
A jak było z ich realizacją?
Można powiedzieć, że lepiej niż zakładano. Emitentowi udało się wydać nie 1 a aż 7 gier wideo ( 3 gry na switch oraz 4 na PC). Został utworzony 1 zespół wewnętrzny oraz nawiązana została współpraca z 2 zespołami zewnętrznymi, które wspierają spółkę w produkcji gier.
Dodatkowo Golden Eggs Studio rozpoczęło 6 nowych projektów, stworzyło 11 trailerów (początkowo zakładane było 3-4), z czego 7 zostało wydanych jeszcze w 2021 r.
I co najważniejsze dla inwestorów i właścicieli spółki, podmiot osiągnął przychody (147% wyższe niż w roku poprzedzającym), które pozwoliły wykazać dochód.