Emisja akcji spółki Columbus Polska S.A. dobiegła końca. Producent kawy marki Qethereal pozyskał 62 nowych akcjonariuszy i 158,92 tyś zł na rozwój swojego biznesu.
- Spółka pozyskała 9,36% kwoty emisyjnej.
- Emisja spółki trwała w dniach 22 marca – 28 kwietnia bieżącego roku;
- Kampania była prowadzona we współpracy z platformą beesfund.com.
Kilka słów o spółce
Columbus Polska S.A. to pokrewna działalność znanym większości sieci kawiarni Columbus Coffe. Jej pomysłodawca i główny właściciel, Pan Tomasz Weczer wyciągnął wnioski z wydarzeń związanych z pandemią Covid-19 i kontynuował działalność na rynku kawy.
Główna działalność emitenta skupia się na produkcji autorskiej marki kawy Qethereal , której ziarna pochodzą z odległych zakątków świata. M.in. z krajów położonych w Ameryce Południowej czy Azji. Oprócz tego, spółka ma wkrótce umożliwić zakup stworzonej z wybranych przez klienta ziaren kawy.
Głównym rynkiem, w który celuje emitent to rynek HoReCa. Spółka koncentruje swoje działania również na kliencie detalicznym, z zachowaniem uniknięcia kanibalizowania się własnych produktów.
W niedalekiej przyszłości, Columbus Polska S.A. ma zamiar poszerzyć swoją paletę produktów o nowe kategorie. Wśród planowanych produktów będzie można znaleźć mleko roślinne, czy nawet młynki do kawy.
Emisja akcji
Celem pozyskania środków przez Columbus Polska S.A. była chęć pozyskania środków na kontynuacje już rozpoczętych działań mających na celu rozwój prowadzonego biznesu. Obejmują one m.in. rozpoczęcie produkcji własnych kapsułek kawy czy rozwój prowadzonej działalność za granicą ( w tym przypadku dotyczy to Hiszpanii i Słowacji).
Pan Tomasz Weczer otwarcie odpowiadał na wszelkie pytania i wątpliwości. Spółka nie kryła przed potencjalnymi inwestorami tajemnic.
Niestety, mimo to, nie udało się pozyskać pełnej kwoty. Wyniki zakończonej emisji nie są może zadowalające, jednak trzeba wsiąść pod uwagę okres, w jakim spółce przyszło się mierzyć z pozyskiwaniem środków.
Columbus Polska S.A. pozyskała 9,35% zgłaszanej kwoty. Jest to 158,92 tyś zł od 62 nowych akcjonariuszy. W związku z tym został spełniony wymagany próg emisji.
Oferta publiczna akcji rozpoczęła się 22 marca br na portalu beesfund.com i zakończyła się zgodnie z przewidywanym terminie, tj. 28 kwietnia (wczoraj).
W trakcie emisji, potencjalni inwestorzy mieli możliwość nabycia 37 611 akcji serii D (45,20zł/1 szt.).