Na platformie crowdway.pl trwa właśnie emisja akcji spółki Golden Eggs Studio S.A. Analiza podmiotu oraz jego oferty publicznej znajduje się na portalu CrowdReview. Tymczasem, poniżej zamieszczam odpowiedzi udzielone na zadane pytania powstałe w trakcie dokonywania analizy spółki.
Poniżej zamieszczam odpowiedzi udzielone przez spółkę za pomocą wiadomości e-mail. Jak to zwykle bywa, są one publikowane bez ingerencji w ich pierwotną treść.
Na końcu artykułu znajduje się mój komentarz do przesłanych informacji.
- Jak wygląda struktura właścicielska podmiotu Golden Eggs Studio S.A.? Ile akcji posiada każdy z akcjonariuszy? Czy któryś z akcjonariuszy ma dominującą pozycje?
"Niestety nie możemy podać całej struktury akcjonariatu ze względów prawnych jednakże przeważającym akcjonariuszem jest spółka Ultimate Games S.A."
2. Czy zmiana w strukturze właścicielskiej, tzn. ze spółki Gaming Ventures Sp. z o.o.o na NEFS sp. z o.o. wpływa istotnie na funkcjonowanie spółki? Z czego ta zmiana wynikła?
"Spółka Gaming Ventures Sp. z o.o. zmieniła tylko nazwę na Nefs sp. z o.o. dlatego też nie ma to żadnego wpływu na funkcjonowanie spółki, jednakże może wpłynąć wizerunkowo ponieważ Nefs.pl jest portalem biznesowym i informacyjnym, na którym kilka razy pojawiły się wpisy dotyczące Golden Eggs Studio."
- Czy spółka planuje w przyszłości wykup akcji od obecnych akcjonariuszy serii A?
"Naszym celem jest debiut na New Connect i cykliczne osiąganie dochodu, z którego chcemy wypłacać inwestorom dywidendy. Ważne dla nas jest to, aby inwestorzy z nami zostali i czerpali zyski wynikających z dywidendy oraz mogli być świadkami wzrostu kursu, na którym również bezpośrednio skorzystają."
4. Na jakim etapie są obecnie rozmowy prowadzone z podmiotami, które byłyby potencjalnie zainteresowanie portowaniem obecnych tytułów na urządzenia mobilne na rynek azjatycki?
"Na bieżąco prowadzimy rozmowy z azjatyckimi partnerami, obecnie kluczowym aspektem dla nas są budżety, które negocjujemy, oraz poziom zabezpieczenia IP wypracowanego przez spółkę. Jednakże przed nami premiery dużo większych gier, które będą miały jeszcze większy potencjał również na rynku mobilnym. Dodatkowo co jakiś czas odzywają się do nas przedstawiciele azjatyckich platform sprzedażowych oraz wydawcy mobilni. Widzimy duże zainteresowanie naszą spółką, dlatego nie porzucamy tego tematu i w przyszłości myślimy, że podejmiemy taką współpracę."
5. Czy mogliby Państwo przedstawić krótko kluczowe zasoby (poza wewnętrznym zespołem produkcyjnym), które posiada spółka?
"Ważnym zasobem jest przede wszystkim główny akcjonariusz w postaci Ultimate Games, który jest wydawcą naszych gier na konsole Nintendo Switch. Kolejnym ważnym czynnikiem jest wewnętrzny zespół marketingowy, dzięki któremu obsługujemy takie spółki jak West Wind Games czy Glob Games Studio co pozwala nam na cross promocje oraz dogłębniejszą możliwość śledzenia statystyk poszczególnych grup docelowych, oczywiście ważną kwestią jest również to, że dzięki temu spółka osiąga dodatkowy przychód. Wsparcie merytoryczne przy każdej z gier, które wprowadza je na wyższy poziom."
- Czy podejmują Państwo obecnie działania promocyjne wydanych tytułów? Jeżeli tak, to jaką mają one formę? W jaki sposób przekładają się na Państwa wyniki finansowe (zarówno koszty jak i przychody)?
"W naszych działaniach stawiamy na kontakt z graczami i chcemy zbudować społeczność wokół naszych tytułów, które wydajemy. Prowadzimy kanały społecznościowe jak Facebook, Instagram, Discord, Twitter, gdzie publikujemy materiały związane z życiem spółki, postępem prac nad naszymi tytułami oraz aktualnymi promocjami na platformach, gdzie prowadzimy dystrybucję.
Ważnym aspektem promocji naszych tytułów jest także kontakt z gamerami, jednak z uwagi na skalę są to często tzw. „mikro influencerzy”. Dajemy im możliwość przetestowania naszych tytułów już wydanych albo w wersji early access lub demo. Dzięki temu jesteśmy w stanie dotrzeć do ich widzów, którzy także interesują się grami komputerowymi oraz zwiększać zainteresowania wybranym tytułem. Często są to współpracę barterowe, dzięki czemu nie ponosimy dużych kosztów współpracy, a twórca z małą widownią nie musi kupować gry, aby streamować ją na swoich kanałach.
Do promocji używamy także reklam płatnych, głównie w formatach video, bo fragment rozgrywki lub trailer gry najlepiej potrafi przybliżyć tytuł potencjalnemu graczowi. Mocno rozwijamy nasz kanał Youtube, gdzie staramy się regularnie publikować nowe materiały oraz promujemy je w formatach dopasowanych do sieci reklamowej Google lub Meta. Tutaj formaty oraz skalę działań dobieramy, aby miała ona najlepsze przełożenie na wzrost osób oczekujących na tytuł poprzez wishlisty lub bezpośrednio na sprzedaż, gdy tytuł już jest dostępny do dystrybucji."
7. Czy mogliby Państwo przedstawić średnią marże na produkcji 1 tytułu przez Golden Eggs Studio S.A.? Jak wyglądają prognozy zysków spółki z produkcji, nad którymi obecnie prowadzone są prace?
"Prognozy przychodów są dostępne na stronie emisji. Koszt samych produkcji, nad którymi obecny pracujemy są w granicy między 500 tysięcy a 1 MLN. Budżetu marketingowego na razie nie jestem w stanie konkretnie określić, ponieważ jest to uzależnione od tego czy podejmiemy współprace z wydawca czy zdecydujemy się samotnie wydać gry. Dodatkowo na same koszta marketingowe przekłada się również kwestia prowadzenia promocji przez konkurencje, ponieważ np. podczas COVID większość firm przeszło do prowadzenia promocji w social media przez co Facebook zmienił algorytmy i znacząco podniósł stawki, co nie zmienia faktu, że mamy założone w swoich budżetach widełki na przeprowadzenie stosownych działań. Większość z już wydanych gier już nam się zwróciła, przy czym należy pamiętać, że przy tych tytułach byliśmy tylko i wyłącznie wydawcą, dlatego też nie ponieśliśmy całkowitego kosztu produkcji."
8. Czy spółka posiada bądź rozważa inne strumienie przychodów?
"Spółka obecnie posiada przychody z:
Działalności marketingowej, działalności produkcyjnej (wykonujemy obecnie jedną grę na zlecenie), działalności wydawniczej (jesteśmy otwarci na bycie wydawcą gier innych studiów), Sprzedaży tytułów na platformie steam, g2a, r2games, nintento store
Rozmawiamy na temat wdrożenia lub jesteśmy w trakcie:
Amerykańska firma wyraziła zainteresowanie abyśmy produkowali dla nich mini gry na zlecenie w celu wprowadzenia elementów gamifikacji w aplikacjach i serwisach, jakie prowadzą. Kontaktują się z nami platformy chińskie, aby nasze gry przerabiać na wersje mobilne. Z firmą Devopsi, planujemy test rozwiązania tworzenia NFT z wszystkich możliwych elementów, które znajdziemy w naszych grach. Mieliśmy już pierwsze rozmowy, aby nasze gry wykonywać w wersji VR przez jedna z zaprzyjaźnionych spółek z grupy kapitałowej.
Więc jesteśmy otwarci na współpracę oraz osiąganie przychodów z innych źródeł niż tylko sprzedaż gier, jednak działalność produkcyjna jest naszym corem biznesu i nim pozostanie."
9. Jakiej wielkości przychodów spółka spodziewa się z tytułów wydanych na urządzenia mobilne? W jaki sposób wpłynie to na sytuacje finansową podmiotu?
"Niewątpliwie wejście na rynki mobilne znacząco mogłoby zasilić portfel spółki jednak skupiamy się na tym na czym znamy się najlepiej czyli produkowaniu coraz to lepszych jakościowo gier. Przeprowadzaliśmy estymacje przychodowe, jednak czas pokaże jak nasze gry w wersji mobilej są odbierane. Przede wszystkim musimy wydać kilka pierwszych tytułów wspólnie z partnerem, który ma w tym sektorze doświadczenie i zobaczyć jakie są oczekiwania graczy mobilnych."
10. Jakiej wielkości przychodów spółka spodziewa się z tokenizacji elementów gry? W jaki sposób wpłynie to na sytuację finansową podmiotu?
"Obecnie jesteśmy na etapie testów silnika, który ma wyciągać z gier poszczególne elementy, musimy to bardzo dobrze dopracować, aby móc pójść z tematem dalej. Dzięki partnerowi w postaci DevOpsi, dla spółki Golden Eggs Studio nie wiąże się to z żadnymi kosztami, ponieważ przeprowadzamy testy na grach, które już wydaliśmy a same testy i wyciąganie elementów są po stronie podmiotu współpracującego."
11. Jak wygląda struktura kosztów spółki? Jaki jest poszczególny udział każdego z wydatków w ogólnej puli ponoszonych nakładów finansowych? Jakie wyglądają prognozy owych kosztów na lata 2022-2024?
"Obecnie spółka ponosi ok 60 tysięcy kosztów stałych na utrzymanie zespołów, działu marketingowego oraz pozostałych kosztów administracyjnych. Dodatkowym kosztem są milestone, które rozliczamy przy grze cooking championship oraz pope simulator, można uśrednić, iż do końca 2022 średnia miesięczna wydatków wynosi w okolicach 120 tysięcy. Planujemy jednak zrezygnować z outsourcingu i kłaść większy nacisk na wewnętrzny zespół i jego rozwój. w latach 2023-2024 chcemy produkować wszystkie tytuły wewnętrznie poza kontynuacja kolejnej części pope simulator, którą chcielibyśmy, aby wykonywał nadal Asmodev. Obecnie lwia część miesięcznych wydatków jest przeznaczona na zespół deweloperski jednak chcemy zwiększyć zatrudnienie i się nadal rozwijać."
12. W materiałach na stronie emisyjnej wspominają Państwo, że I runda inwestycyjna dotyczyła pozyskania 1,4 mln zł, tymczasem w sprawozdaniu finansowym w pozycji „Wpływy netto z wydania udziałów (emisji akcji) i innych instrumentów kapitałowych oraz dopłat do kapitału” widnieje kwota 0,5 mln. Z skąd ta rozbieżność?
"Rozbieżność wynika z tego, że kampania crowdfundingowa zakończyła się w pierwszej połowie stycznia, a część środków trafiło do spółki już w 2020r ze względu na to, że został osiągnięty minimalny próg wpłaty i mieliśmy gwarancję, że nie będzie konieczności zwrotu kapitału do inwestorów. Dzięki temu zabiegowi pod koniec roku mieliśmy już 13 zespołów, z którymi wykonaliśmy selekcję pod kątem wykonywania zleceń dla nas. Efektem tego jest duża ilość produkcji, bardzo duży potencjał sprzedażowy oraz prężny rozwój spółki. "
Mój komentarz: Pierwsze skojarzenie po zapoznaniu się z udzielonymi przez spółkę Golden Eggs Studio S.A. odpowiedziami to „budżet” i „precyzja”. Dlaczego? Otóż, czytając powyższe informacje można odnieść wrażenie, że emitent dość precyzyjnie stara się trzymać wyznaczonych limitów kwotowych i zdaje sobie sprawę ze swoich możliwości finansowych. W trakcie podejmowania decyzji czy podejmowania działań brane są pod uwagę aspekty finansowe. I tak to właśnie powinno wyglądać w każdej spółce, szkoda, że z normy staje się to wyjątkiem.
Oprócz tego, to co mi się osobiście podoba, to znajmość zespołu z Golden Eggs Studio S.A. swoich mocnych i słabych stron, co zostało stwierdzone w jednej przy jednej z odpowiedzi udzielanej na temat gier na urządzenia mobilne. Emitent wprost przyznał, że skupia się tworzeniu coraz to lepszych jakościowo gier.
Oczywiście zabrakło mi w odpowiedzi konkretów, jak chociażby spodziewana wielkość przychodów na wspomnianym rynku mobilnym. Jednakże, nie stanowi to jakiegoś problemu, bo też należy zrozumieć, że jest to biznes i nie do końca można wszystkiego zdradzać. Emitent wspomina, że przeprowadziła estymacje i przyznał, że ostatecznie i tak rzeczywistość wszystko zweryfikuje. Z kolei to oznacza zdrowe i rozsądne podejście do oczekiwanych wyników.