W zeszłym miesiącu, na portalu CrowdReview pojawiła się analiza spółki Intenson S.A. oraz jej oferty publicznej prowadzonej we współpracy z platformą crowdway.pl. Powstałe pytania miałem okazje zadać przedstawicielom podmiotu na 20-minutowym czacie oraz na stronie emisji w sekcji Dyskusja.
Standardowo, poniżej zamieszczam treść informacji udzielonych na stronie emisyjnej w sekcji Dyskusja bez ingerencji w ich tekst.
Tak jak wspomniałem odbyłem również 20-minutowe spotkanie z dyrektorem finansowym – Radosławem Łodziato. Udzielone informacje, wezmę przy okazji wyrażeniu mojej opinii dotyczących poniższych odpowiedzi.
1. W jakim celu spółka Intenson S.A. nabyła akcje/udziały w 3 wymienionych spółkach? Czy kryje się za tym większy cel bądź jedno z założeń długoterminowej strategii spółki?
"Spółka Quilo, operator naszej platformy e-commerce, była powiązana osobowo. Włączyliśmy ją do grupy kapitałowej dla lepszej transparentności i by wszystkie przepływy były w grupie. Spółka Polskie Konopie SA jest firmą prowadzącą działalność konopną – powstała w zeszłym roku i Intenson ma obecnie 27,27 procent akcji. Podobna sytuacja dotyczy drugiej spółki konopnej, w której Intenson ma 14,29 proc. akcji. Chcemy być na rynku konopi, który uważamy za rozwojowy i chcemy być gotowi do działania w chwili luzowania ograniczeń prawnych. Dlatego też nawiązaliśmy współpracę z Kombinatem Konopnym SA. Właściciel tej spółki, Maciek Kowalski, złożył też zapis na akcje w trwającej emisji crowdinvestingowej."
2. Czy spółka Intenson S.A. odnosi bezpośrednie korzyści płynące z posiadania udziałów we wspomnianych spółkach?
"W przypadku spółek konopnych jeszcze nie, ponieważ są to startupy. Spółka w 100% zależna w całości pracuje na zwiększenie wartości grupy."
3. Czy są Państwo dzisiaj stwierdzić jaki jest przeciętny profil behawioralny klienta Waszych produktów? Kto najczęściej decyduje się zakup produktów z Państwa oferty? Jakie czynniki mają na to wpływ?
"Dziś duża część naszych odbiorców to klientki w wieku 20-45 lat. Ludzie przede wszystkim dbający o zdrowie i prowadzący lub chcący prowadzić zdrowy tryb życia. Kolejna grupa, która ostatnio rośnie, to mężczyźni uprawiający sport – dzieje się tak po wprowadzeniu bardzo dobrze ocenianej linii sportowej."
4. Nad produktami, której z prezentowanych na stronie intenson.pl kategorii prowadzone są obecnie prace R&D? Które w pierwszej kolejności (jako nowe) produkty spółka planuje wprowadzić do swojej oferty? W jakim stopniu przełoży się to na przychody (i zysk) emitenta?
"Mamy własny, świetnie działający dział R&D i cały czas pracujemy nad nowymi produktami, ale niestety nie będziemy ujawniać, które dokładnie to produkty czy kategorie. Nie chcemy ułatwiać działań konkurencji."
5. Co spółka poza zakładem produkcyjnym w miejscowości Całowanie może zaliczyć do Kluczowych zasobów?
"Oczywiście możemy wymieniać wiele aktywów, w tym linie produkcyjne posiadające jeszcze duże rezerwy mocy produkcyjnych. Ale najważniejszym zasobem są ludzie. Nasz zespół i know-how, które pozwala nam prowadzić prace rozwojowe i tworzyć nowe produkty, a następnie w coraz krótszym czasie je monetyzować."
6. Czy spółka posiada kluczowych partnerów? Jeżeli tak to jakich? Jaką rolę każdy z nich odgrywa w funkcjonowaniu Intenson S.A.?
"Oczywiście, nie działamy w próżni, lecz nie chcielibyśmy ich wymieniać."
7. Ile obecnie wynosi marża Intenson S.A. na produkcie?
"Pracujemy nad tym, by podnosić rentowność, ale informacji o marżach także nie możemy ujawnić."
8. Jaka jest struktura kosztów przedsiębiorstwa Intenson S.A.? Jakie są prognozy na podany przez Państwa okres przy prognozie przychodów (tj. lata 2022-2025)?
"Prognozy są umieszczone w dokumentach informacyjnych, niestety nic dodatkowo nie możemy podać. Ponieważ publikujemy dane w układzie porównawczym, łatwo można wyczytać poziom kosztów wynagrodzeń, amortyzacji majątku trwałego czy usług obcych. Nas cieszy fakt, że przekraczamy BREP."
9. Jakie działania spółka zamierza podjąć na rzecz pozyskania nowych klientów w kraju i za granicą? Czy spółka ma plan na wypadek konieczności podtrzymania obecnych klientów w obliczu rosnących kosztów życia (inflacja, wzrost rat kredytów, rosnące ceny na stacjach paliw etc.?
"Cały czas rozwijamy nasz dział eksportu, jesteśmy już na wielu rynkach. Rozwijamy e-commerce i będziemy go nadal rozwijać. Dla klientów chcemy wprowadzać coraz lepszą ofertę produktową, tak by produkty były bardziej funkcjonalne i stosunek ceny do korzyści był na coraz lepszym poziomie. Lekarstwem na nadchodzący kryzys ma być przede wszystkim rozwój oferty."
10. Czy mogliby Państwo przedstawić pokrótce w jaki sposób zamierzacie wejść z marką produktów Intenson na rynek amerykański? Jak wpłynie to na stronę przychodową i kosztową spółki?
"Mamy doświadczenie w skalowaniu naszego biznesu na rynki zagraniczne. W działaniach na rynkach zagranicznych bazujemy zarówno na sprzedaży online w marketplace’ach, jak i współpracy z lokalnymi dystrybutorami. Czyli, tak jak w Europie, wejście na nowy rynek dzielimy na etapy: najpierw e-commerce, budowa rozpoznawalności marki, potem dystrybutorzy i rynek tradycyjny a następnie sieci."
11. Czy planują Państwo, w związku z tak rozlegle prowadzoną działalnością, utworzyć zależne podmiot/-y od Intenson S.A. za granicą?
"Tak, na pewno w Stanach Zjednoczonych będzie to konieczność."
Mój komentarz: Udzielone odpowiedzi przez Intenson S.A. nie rzucają zbyt wiele światła na obraz podmiotu. Niemniej jednak należy pamiętać o dwóch kwestiach.
1.Podmiot podał już wiele informacji i swoimi obecnymi osiągnięciami jak również skalą prowadzonej działalności utwierdza w przekonaniu co do trafności inwestycji.
2. Spółka, a raczej jej założyciel jak i przedstawiciel mają prawo do odmowy udzielenia informacji, które uznają za wrażliwe z perspektywy prowadzonego przez nich biznesu. W trakcie 20-minutowej rozmowy z Panem Dariuszem na część pytań uzyskałem odpowiedzi i mogę przyznać, że faktycznie wynika to bardziej z pobudek biznesowych niż braku przygotowania emitenta.