W miniony weekend, emisja akcji Alkoholowe S.A. dobiegła końca. Spółka przekroczyła prób emisji, lecz nie można powiedzieć o pozyskaniu przez nią sympatii wśród inwestorów.
- Emisja akcji Alkoholowe S.A. odbyła się w dniach 22 marca – 30 kwietnia br;
- Kampania crowdfundingowa została przeprowadzona we współpracy z platformą beesfund.
- Potencjalni inwestorzy mogli nabyć 7100 akcji serii C, D bądź E, których cena emisyjna za akcje wynosiła od 120 zł do 130 zł.
Kilka słów o spółce
Alkoholowe S.A. to nic innego jak znany większości już inwestorom Brodacz S.A., który w wyniku „sprzeczki” z Komisjom Nadzoru Finansowego postanowił kontynuować działalność pod nowym szyldem (pozbawionym niechlubnej przeszłości).
Główna działalność emitenta (będzie) skupia(ć) się na produkcji piw znanych obecnym klientom marki Brodacz. Dodatkowo spółka planuje wprowadzić do oferty nowe produkty z kategorii napojów bezalkoholowych oraz piw 0,00%.
Wraz z wprowadzonymi zmianami w zakresie propozycji wartości, zarząd spółki zamierza również odejście z browarnictwa kontraktowego i rozpoczęcie działalności własnego zakładu browarniczego na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.
Decyzja ta jest związana z chęcią poszerzenia grona obecnych odbiorców po przez zmianę percepcji jego postrzegania i ceny dostosowując go do typowego piwa regionalnego.
Emisja akcji
Celem pozyskania środków przez Alkoholowe S.A. było oczywiście chęć uruchomienia (dotychczasowo prowadzonej) działalności pod nowym szyldem. Wśród celów emisji, emitent wspomniał również o chęci wejścia na rynek NewConnect. Natomiast jak sam przyznał, , póki co nie jest w stanie nic zagwarantować.
Wyniki zakończonej emisji mówią same za siebie. Spółka (zapewne z licznymi kontrowersjami jak i z uwagi na niezamknięta sprawę z KNF) nie zyskała zbyt wielu nowych akcjonariuszy (37). Zebrany kapitał (53,5 tyś. zł) stanowi zaledwie 5,35% pierwotnie zgłaszanej kwoty. Próg emisji wynosił 48,2 tyś zł, co oznacz, że emisja doszła do skutku.
W ramach prowadzonej kampanii, potencjalni inwestorzy mieli okazje nabyć 1500 akcji serii C, 2400 akcji serii D oraz 4000 akcji serii E. Cena nominalna za 1 sztukę akcji każdej z serii wynosiła odpowiednio 120 zł, 125 zł oraz 130 zł.
Sprawa z KNF
5 stycznia 2021 roku Komisja Nadzoru Finansowego umieściła firmę Brodacz S.A. na liście ostrzeżeń KNF. Zaistniała sytuacja dotyczy kwestii przepisów prawa dotyczącej oferty publicznej. Sprawa wciąż jest w toku i objęta jest śledztwem.