Niecałe dwa tygodnie temu, na portalu CrowdReview, pojawiła się analiza spółki FCaap S.A. i jej oferty publicznej w ramach crowdfundingu. Dziś zamieszczam odpowiedzi jakie uzyskałem od prezes podmiotu – Pana Rafała Warchoł.
Standardowo, poniżej zamieszczam odpowiedzi na pytania udzielonych przez prezesa spółki FCaap S.A. bez ingerencji w ich treść.
W tym miejscu chciałbym również podziękować Panu Rafałowi za krótkie spotkanie online w celu rozmowy o spółce i jej produkcie.
Na końcu zamieściłem komentarz do udzielonych odpowiedzi.
1. W jaki sposób aplikacja FCapp zbiera dane potrzebne do wyświetlania staystyk rozegranych meczów, przygotowania i wyświetlenia analizy gry poszczególnych zawodników, analizy dla trenerów czy podliczania punktów w turnieju?
"Aplikacja jest dostępna dla każdego użytkownika, dzięki czemu ma on realny wpływ na rozwój FCapp. Rozegrane mecze lub udział w turniejach i zebrane w nich punkty zapisują się automatycznie, poprzez wprowadzony ranking. W przypadku statystyk, posiadając konto Kibic/Opiekun możemy wprowadzać np. podstawowe statystyki meczowe naszego podopiecznego z pojedynczego spotkania. Dodatkowo posiadamy zweryfikowany system skautingowy, który jest potwierdzeniem wprowadzanych danych."
2. W jaki sposób zamierzają Państwo udostępnić opcje streamowania meczy? W jaki sposób miałoby się to odbywać?
"Jest to funkcjonalność "nice to have" i planowana jest przy kolejnych rundach inwestycyjnych. Pod kątem technicznym, aplikacja FCapp pozwoli na osadzenie prowadzonego już streamu wideo w oknie wydarzenia."
3. W jakim terminie od zakończenia emisji (zakładając zebranie pełnej puli zgłaszanych środków), planują Państwo uruchomienie nastepujących funkcjonalności:
- możliwość wykupienia subskrybcji przez użytkowników w celu uzyskania możliwości organizacji nieograniczonej liczby wydarzeń.
- implementacja chatu w celu umożlwienia wewnętrznej komunikacji w ramach sparingu lub turnieju;
- możliwość streamowania meczy;
- integracja metody płatności z wybranym operatorem;
- uruchomienie możliwość opłaty wpisowego, zakupu biletu, czy sprzętu piłkarskiego.
- automatyczne generowanie raportu dla trenerów i skautów.
"
możliwość wykupienia subskrybcji przez użytkowników w celu uzyskania możliwości organizacji nieograniczonej liczby wydarzeń. - Q4 2022
· implementacja chatu w celu umożlwienia wewnętrznej komunikacji w ramach sparingu lub turnieju; Q1 2023
· możliwość streamowania meczów; Q3 2023
· integracja metody płatności z wybranym operatorem; Q4 2022
· uruchomienie możliwość opłaty wpisowego, zakupu biletu, czy sprzętu piłkarskiego. Q2 2023
· automatyczne generowanie raportu dla trenerów i skautów. Q1 2023"
4. Za pośrednictwem jakich metod będzie można dokonywać płatności za transakcje ? (Dotpay, blik, etc.)
"Stripe"
5. W jaki sposób będzie obsługiwana sprzedaż sprzętu piłkarskiego za pośrednictwem Państwa aplikacji? Kto będzie w roli sprzedawcy (państwa spółka czy podmiot zewnętrzny)?
"FCapp będzie jedynie pośrednikiem."
6. Czy posiadają już Państwo obecnie jakiś strategicznych Partnerów? Jeżeli tak to jakich? W jakim stopniu przyczyniają się oni do rozwoju Państwa działań biznesowych związanych z aplikacją FCapp?
"Nie posiadamy sponsora strategicznego, natomiast do grona partnerów zaliczają się wiodące akademie w Polsce, jak Beniaminek PROFBUD Krosno, czy Brazilian Soccer Schools. Do tego grona można włączyć również organizatorów turniejów w całej Polsce i zagranicznych obozów piłkarskich, jak na przykład PROGRESS Cup. Wykorzystują oni aplikację w swojej codziennej pracy, dzięki czemu zyskujemy nowych użytkowników aplikacji, na czym głównie nam zależy."
7. Czy posiadają już może Państwo cennik swoich usług w modelu subskrypcyjnym dla każdego typu konta nadmienionego w aplikacji? Jak wygląda owy cennik w przypadku pozostałych usług z Państwa strony (mowa tu o działaniach promocyjnych wewnątrz aplikacji, a także raporty skautingowe)?
" Subskrypcja - 29zł/msc/user (trener/organizator);Oferta Marketingowa - 2900 zł kampania na lipiec 2022. Wraz ze wzrostem zasięgu apki cena ofert marketingowej wzrośnie."
8. Który z wymienionych w prezentacji kanałów monetyzacji zostanie uruchomiony jako pierwszy i kiedy ? Jaki jest termin uruchomienia pozostałych strumieni przychodu?
"Subskrypcja - wrzesień 2022; Marketing - już funkcjonuje; Raporty scoutingowe - 2023"
9. Jakie działania poza wykorzystywaniem zdobytych leadów, zamierzają Państwo podjąć w celu zwiększenia bazy użytkowników w Polsce? Jak będą wyglądały owe działania w przypadku pozostałych z nadmienionych krajów? Mam tu na myśli Walię, Szwajcarię, Włochy, Irlandie, Szkocję i Australię.
"Chcemy, by FCapp był aplikacją pierwszego wyboru w akademiach w Polsce i pozostałych rynkach. Planujemy nawiązywać współpracę jako partner techniczny. Bierzemy również udział w turniejach i konferencjach, na których prezentujemy naszą aplikację i wyjaśniamy proces korzystania z niej."
10. Czy aplikacja będzie dostępna w każdym z krajów w rodzimym języku? Co w przypadku Szwajcaria? Czy będzie możliwość wyboru przez mieszkańców tego kraj wyboru więcej niż 2 języków ( np. językfrancuski, który jest jednym z języków urzędowych tego kraju)?
"Tak. Chcemy, by z aplikacji mógł korzystać każdy w rodzimym języku. W tym momencie wprowadziliśmy silnik tłumaczeń, dzięki czemu mamy możliwość wyboru oprócz języka polskiego, niemiecki i angielski."
11.Jak wygląda dokładna struktura kosztów generowanych przez Państwa aplikację FCapp? Jakie jeszcze inne, znaczące koszty ponosi spółka, które w istotny sposób przekładają się na jej sposób funkcjonowania, a także na zysk (w przyszłości)?
"Payroll
Office costs
Accountant
Additional costs
Country managers Payroll
Cloud costs
Marketing costs
Leads
Development
Entering new market - development"
12. Czy prezentowane przez Państwa na stronie emisyjnej prognozowane wyniki na rok 2022 są do zrealizowania? O ile % odchylenia od podanych wyników przewidują Państwo w pozostałych latach?
"Planujemy zrealizować swoje założone cele zgodnie z prognozami."
Mój komentarz: Spółka nie udzieliła zbyt wielu informacji. Wynika to z faktu, jakim jest ilość pracy, jaką obecnie członkowie zespołu FCapp chcą ( i muszą) wykonać by dalej się rozwijać. Wkrótce rusza model subskrypcji (wrzesień 2022),który z pewności przyczyni się do znacznej poprawy kondycji finansowej przedsiębiorstwa. Pozwoli to również odciążyć spółkę i skupić się na podbijaniu nowych rynków.