KATEGORIA
PODSTAWOWE INFORMACJE
Podmiot
FUNWISHER SP. Z.O.O. S.K.A.
Parametry emisji
- Cena 1 szt. akcji: 300 PLN
- Seria akcji: F
- Ilość akcji: 7 000
- Całkowity udział: 10 %
Wycena emisyjna
21 000 000 PLN
Debiut na giełdzie
W przeciągu 3 lat
Źródło: Opracowanie własne na podstawie informacji zawartych w dokumencie ofertowym oraz materiałach marketingowych emitenta.
OCENA
KATEGORIA
OCENA
Propozycja Wartości
- nietypowy produkt w postaci personalizowanych materiałów wideo od „znanych” osobistości;
- idealny prezent dla fanów piłki nożnej – możliwość zamówienia życzeń od Roberta Lewandowskiego (który jednocześnie jest udziałowcem po przez spółkę 5in9 Global sp. z o.o.)
- słaba oferta w wyborze gwiazd;
- brak zdefiniowanej grupy docelowej; (pisanie, że może każdy może być klientem jest zbyt ogólne)
- przeciętny format – życzenia dla każdego są takie same, zmianie ulega jedynie imię;

Model biznesowy
- działalność prowadzona w kraju i zagranicą (Polska i Wielka Brytania);
- zdywersyfikowany katalog produktu, który jest nieustannie rozwijany;
- zróżnicowany model sprzedaży B2B oraz B2C :
- e-commerce ( własna platforma, sklepy interentowe innych firm oraz marketplace’y takie jak Allegro czy Ceneo)
- sklepy stacjonarne;
- obecność innych firm o podobnym profilu działalności za granicą;
- współpraca z medialnymi partnerami , m.in. WOŚP, Radio Nowy Świat, Patronite;
- trafne zabiegi PR-owe (wspieranie działalności charytatywnej w Polsce po przez przekazywanie część środków z każdego zakupionego materiału video)
- opracowana strategia rozwoju spółki i jej produktów do 2026;
- stworzenie materiałów video o większym stopniu personalizacji;
- rozbudowa produktu o nowe kategorie i postacie (24)
- filmy świąteczne;
- e-booki;
- plakaty;
- albumy ze zdjęciami;
- ekspansja na 5 rynków zagranicznych do końca 2024 roku;
- wysoka konkurencja ze strony platformy Cameo (ograniczona ekspansja zagraniczna);
- ryzyko niepowodzenia wejścia na rynek brytyjski;
- spadek liczby klientów w 2020 o około 25%;

Kondycja finansowa
- wartość przewidywanego zysku przekraczająca 0,5 mln zł.
- spadek dochodu w roku 2020 o 47,26% w stosunku do roku 2019;
- wzrost straty za rok 2020 w stosunku do roku 2019 o 29,51%;
- przewidywany zysk dopiero w 2023 roku;

Korzyści dla inwestora
- na chwile obecną brak;
- brak konkretów w zakresie możliwości wyjścia z inwestycji przez inwestora;
- wzmianka o inwestorze bądź debiucie giełdowym (bez określonego konkretnego roku)
- wypłata dywidendy nie wcześniej aniżeli za 2 lata, choć i po tym okresie spółka zastrzega sobie prawo do reinwestowaniu całego zysku;

Źródło: Opracowanie własne na podstawie informacji zawartych w dokumencie ofertowym oraz materiałach marketingowych emitenta.
WNIOSKI
Funwisher sp. z o.o. s.k.a. jest to podmiot, który z jednej strony wydaje się być ciekawą ofertą inwestycyjną z uwagi na swój produkt, jednak z drugiej strony po bliższym zapoznaniu się budzi wiele wątpliwości i dezorientacji. Pomysł spersonalizowanych filmów video stanowi nietuzinkowy i dość oryginalny pomysł na produkt ( jak i jednocześnie na prezent). Jednakże, z uwagi na ich ograniczoną (obecnie) różnorodność w przekazywanej treści jak i w wyborze gwiazd czy postaci z bajek nie stanowi kuszącej oferty. Dodatkowo spółka odnotowuje straty. W roku 2019 było to prawie 0,5 mln zł, natomiast rok 2020 i pandemia z nim związana jeszcze pogłębił tą wartość o kolejne 30% przy jednoczesnym wyraźnym spadku dochodów (prawie 50%).
Co więcej, na podstawie obserwacji zachowań konsumentów we wspomnianym okresie, można by rzec, że sprzedaż ( a co za tym idzie i przychody) powinny wzrastać – chociażby z uwagi na ogólnokrajowy ( a nawet i światowy lockdown), który sprzyjał takiej formie prezentów (brak możliwości spotkań, pozamykane większość sklepów).
Fakt, o obecności spółki Roberta Lewandowskiego może napawać optymizmem co do przyszłości powodzenia projektu, nie mniej jednak poziom kosztów prowadzonej działalności wciąż (pomimo spadku w stosunku do roku 2019 ) jest wysoki .
Biorąc pod uwagę cenę jednostkową akcji serii F w wysokości 300 zł, poważnie bym się zastanowił nad inwestycją.
Silne strony
- rozwój produktu po przez:
- tworzeniu nowego standardu treści pozwalający na zwiększenie jego stopnia personalizacji i unikalność; pozostałymi kategoriami jak i formami personalizowanych treści;
- rozwój palety o nowe kategorie, w tym m.in życzenia świąteczne, e-booki, plakaty, albumy ze zdjęciami;
- zasoby ludzkie, w skład których wchodzą osoby o dużym doświadczeniu w zakresie mediów, komunikacji jak i produkcji treści ( w tym modelowaniu 3D).
- niska różnorodność prezentowanych treści sprawia, że „oryginalność” materiału ogranicza się jedynie do imion i zdjęć;
- wąskie grono gwiazd, które nie stanowią ciekawej oferty dla większości grona wymienionych klientów;
Szanse
- na rynku istnieje kilka podobnych rozwiązań, co dowodzi, że jest miejsce na tego rodzaju usługi/produkty;
- postacie bajkowe i ich popularność wśród dzieci i dorosłych stanowi istną maszynkę do zarabiania pieniędzy;
- digitalizacja otaczających Nas rzeczy;
Zagrożenia
- istnieje silna konkurencja na rynku amerykańskim – platforma Cameo ( istotny czynnik z punktu widzenia języka w jakim Funwhisher chce podbijać rynki zagraniczne)
- ustępująca pandemia ( choć w 2020 roku spółka miała złe wyniki finansowe pomimo sprzyjających warunków dla firm e-commerc’owych, to otwieranie gospodarek i znoszenie restrykcji w perspektywie kolejnych 12 miesięcy nie sprzyja tej formie produktów ( jak i prezentów);
- rozwój i wzrost popularności produktów z kategorii Metaverse ( sztucznej rzeczywistości)