Na platformie findfunds.pl trwa właśnie kampania partnerska firmy Vela Poland S.A. – właściciela agencji nieruchomości tripinvest. Podmiot powstał dwa lata temu i teraz ponownie stara się o środki na rozwój.
- Spółka dysponuje szeroką ofertą nieruchomości o różnym przeznaczeniu położonych w krajach Europy Zachodniej i Południowej;
- Dotychczasowe grono klientów Vela Poland S.A. poszerzyło się obywateli kolejnych państw;
- Na koniec 2022 roku, emitent odnotował dodatni wynik finansowy.
Informacje ogólne
Vela Poland S.A. to podmiot prowadzący działalność w branży nieruchomości w krajach Europy Zachodniej. Powstał na początku 2021 roku i w ciągu nieco ponad dwóch lat funkcjonowania rozwinął swoją działalność wchodząc na kolejne rynki zagraniczne.
Głównym przedmiotem podejmowanych działań przez Vela Poland S.A. jest świadczenie usług pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, które połączone są z pełnym pakietem wsparcia dla kupującego. Obecnie, spółka prowadzi działania sprzedażowe na terenie 11 krajów europejskich, a w swojej ofercie posiada nieruchomości położone w 3 krajach Europy Zachodniej oraz w jednym z państw zlokalizowanym na południu Europy.
W tym miejscu warto dodać, że Vela Poland S.A. jest właścicielem marki tripinvest, która służy mu m.in. do prezentowania nieruchomości będących na sprzedaż.
Oprócz tego, emitent posiada dobrze rozbudowaną sieć partnerską z biurami nieruchomości w Polsce, które ułatwiają spółce pozyskiwanie klientów z tego rynku.
Jak powstał Vela Poland S.A.?
Historia omawianego podmiotu jest dość krótka.
Otóż, pomysł na spółkę Vela Poland S.A. pojawił się w głowach założycieli w trakcie wycieczki do Hiszpanii, gdzie dostrzegli oni potencjał tego kraju. Dokładniej mówiąc chodziło o klimat panujący na miejscu (słoneczna pogoda) oraz (co najważniejsze) atrakcyjne ceny nieruchomości względem rynku polskiego, które z uwagi na rozwiniętą turystykę w tym kraju umożliwiają czerpanie przychodów z najmu 365 dni w roku.
Wskutek wspomnianych okoliczności 7 stycznia 2021 roku do życia został powołany podmiot o nazwie Vela Poland S.A., a 2 marca tego samego roku nastąpił wpis do rejestru przedsiębiorców.
Początkowo prowadzenie przez spółkę działalności było utrudnione w związku z panującymi jeszcze w tym czasie obostrzeniami wywołanymi przez pandemię COVID-19. Mimo to, entuzjazm pomysłodawców projektu nie malał. Dodatkowo był on wspierany przez ruch generowany na stronie emitenta.
Sytuacja zmieniła się w momencie wybuchu wojny na Ukrainie, która przełożyła się na znaczny wzrost zawieranych transakcji zakupu nieruchomościami w Hiszpanii.
Plany na przyszłość
Strategią biznesową Vela Poland S.A. jest zbudowanie globalnej i rozpoznawalnej marki. Emitent podjął już pierwsze kroki w celu rozpoczęcia dynamicznego skalowania swojego biznesu na rynkach międzynarodowych, co w ciągu najbliższych kilku lat powinno pozwolić mu na dotarcie ze swoją ofertą do klientów z 20 krajów świata.
Założyciele i Akcjonariat
Do grona założycieli spółki należą następujące osoby: Dariusz Ożóg, Michał Ćwierzyk, Daniel Ćwikowski, Jacek Głażewski, Arkadiusz Kocik, Michał Daniela oraz Andrzej Kawelec.
Akcjonariat
Wykres nr. I Struktura akcjonariatu firmy Vela Poland S.A.
wdt_ID | Seria Akcji | Charakter akcji | Liczba akcji |
---|---|---|---|
1 | Akcje Serii A | imienne, nieuprzewilejowane | 1.000.000 |
2 | Akcje Serii B | imienne, nieuprzewilejowane | 60.300 |
3 | Akcje Serii C | imienne, nieuprzewilejowane | 182.200 |
4 | Akcje Serii D | imienne, nieuprzewilejowane | 149.640 |
5 | Akcje Serii E | imienne, nieuprzewilejowane | 56.130 |
Właścicielami wszystkich akcji serii A są tylko i wyłącznie założyciele podmiotu, natomiast akcje serii B oraz C znajdują się w rękach 33 podmiotów, które nabyły je w ramach przeprowadzonej oferty publicznej.
W przypadku pozostałych serii akcji znajdują się one w rękach osób indywidualnych, które również nabyły je w ramach przeprowadzanych ofert publicznych.
Struktura kapitałowa
Zgodnie z opublikowanym na stronie emisji dokumentem ofertowym, Vela Poland S.A. posiada również udziały w innych podmiotach kapitałowych, które przyczyniają się do rozwoju marki tripinvest (agencja nieruchomości) na rynkach zagranicznych. Są to:
Franchise Marketing System sp. z o.o.
- Liczba posiadanych przez emitenta udziałów w spółce: 29/50 (58%)
- Odpowiada za działania na rynku belgijskim;
Ignite Divices sp. z o.o.
- Liczba posiadanych przez emitenta udziałów w spółce: 60/100 (60%)
- Odpowiada za działania na rynku niemieckim;
Vela Sweden sp. z o.o.
- Liczba posiadanych przez emitenta udziałów w spółce: 60/118 (51 %)
- Odpowiada za działania na rynku szwedzkim;
Vela Romania sp. z o. o.
- Liczba posiadanych przez emitenta udziałów w spółce: 65/125 (52%)
- Odpowiada za działania na rynku rumuńskim;
Grafika nr. I Struktura kapitałowa Vela Poland S.A.


Władze i organy nadzorcze
Zarząd firmy Vela Poland S.A. jest jednoosobowy i stanowi go prezes zarządu – Michał Ćwierzyk. Organem nadzorującym jego prace jest 3- osobowa rada nadzorcza w skład której wchodzą:
- Dariusz Ożóg – Przewodniczący Rady Nadzorczej;
- wspólnik i prezes zarządu firmy Dajami;
- posiada wieloletnie doświadczenie w procesach budowania biznesu e-commerce;
- nadzoruje strategię rozwoju Vela Poland S.A. na rynkach zagranicznych;
- Krystian Jopek – członek Rady Nadzorczej;
- odpowiadał za rozwój takich marek jak Onet.pl; BusinessInsider.com.pl, PrzegladSportowy.pl czy spółka Aillerion.
- Maciej Gnyszka – członek Rady Nadzorczej;
- członek Polskiego Stowarzyszenia Fundraising’u;
- w Vela Poland S.A. pełni role specjalisty ds. finansowych;
Propozycja wartości spółki
Z jakich krajów pochodzą prezentowane oferty?
- Hiszpania
- oferta spółki obejmuje głównie atrakcyjne cenowo nieruchomości zlokalizowane w turystycznych regionach Costa Blanca oraz Costa del Sol;
- Portugalia
- oferta spółki obejmuje atrakcyjne cenowo nieruchomości położone w południowej części kraju i dotyczy nieruchomości z rynku pierwotnego;
- Francja
- oferta spółki dotyczy nieruchomości położonych w pobliżu Cannes oraz Nicei;
- prezentowane nieruchomości skierowane są do klientów o nieco odmiennych możliwościach inwestycyjnych;
- Chorwacja
- w przypadku rynku chorwackiego, w ofercie emitenta znajdują się głównie nieruchomości z rynku lokalnego;
Vela Poland S.A. posiada szeroko rozbudowaną bazę ofert nieruchomości z uwagi na ich przeznaczenie.
- Apartamenty i mieszkania
- Apartamenty
- Mieszkania
- Dupleksy
- Penthouse’y
- Studio
- Domy i wille
- Inne
- Domy
- Wille
- Domy szeregowe
- Bliźnaki
- Bungalowy
- Posiadłości wiejskie
- Kamienice
- Biura
- Nieruchomości Komercyjne
- Mechanika
- Domki gościnne
- Noclegi ze sniadaniem
- Sklepy
- Biura
- Miejsca Parkingowe
- Gospodarstwa rolne
- Kluby nocne
- Graże
- Biznes
- Cumowanie
- Stajnie Kioski
- Chringuito
- Bary na plaży
- Schroniska
- Salony fryzjerskie
- Pracownie fotograficzne
- Pralnie
- Aparthotele
- Zespoły apartamentów
- Domy mieszkalne
- Winnice
- Gaje oliwne
- Parkingi
- Kempingi
- Budynki komercyjne z rezydencją
- Inne
- Hotele
- Kawiarnie
- Restuaracje
- Bary
- Lokale użytkowe
- Budynki przemysłowe
- Magazyny
- Garaże
- Działki
- Działki budowlane
- Działki komercyjne
- Budynki i obiekty
Przy okazji omawiania propozycji wartości spółki warto rozwinąć nieco temat marki tripinvest (agencje nieruchomości) będącej w jej posiadaniu.
Czym tak naprawdę jest marka tripinvest?
Tak naprawdę jest to portal internetowy, który umożliwia osobom zainteresowanym zakupem nieruchomości przeglądanie dostępnych w sprzedaży nieruchomości.
Z uwagi na fakt, że na dzień dzisiejszy w gronie klientów spółki znajdują się już nie tylko Polacy, zespół z Vela Poland S.A. przygotowała portal w kilku wersjach językowych. Na dzień dzisiejszy są to:
- język angielski (tripinvest.com) ;
- język francuski (tripinvest.fr) ;
- język niemiecki (tripinvest.de);
- język polski (tripinvest.pl).
Obecnie trwają również prace nad holenderską wersją językową witryny (tripinvest.nl).
Ile faktycznie jest użytkowników serwisu?
Zgodnie z informacjami zawartymi na stronie emisyjnej, w okresie od marca 2022 roku do marca 2023 roku polską wersję językowa portalu tripinvest odwiedziło ponad 100 000 użytkowników. W porównaniu do okresu poprzedzającego stanowi to wzrost 75 %
Grafika nr. II Zdjęcie podglądowe portalu tripinvest.pl


One more thing
Propozycja wartości emitenta zawiera jeszcze element, który czyni ją atrakcyjną z perspektywy klienta spółki.
Otóż, w celu ułatwienia kupującym kwestii związanych z zarządzaniem najmem nabywanych przez nich nieruchomości, zespół z Vela Poland S.A. nawiązał współpracę z firmą RentPlanet, która specjalizuje się w tego typu usługach.
Dzięki zastosowanemu rozwiązaniu, przyszli właściciele nieruchomości nie muszą martwić się aspektem związanym z poszukiwaniem w tym celu odpowiedniej firmy.
Wnioski: Propozycja wartości jaką oferuje emitent została dość wnikliwie przemyślana. Zespół z Vela Poland S.A. skoncentrował się nie tylko na potrzebie zaprezentowania danej oferty klientowi, ale również wsparcie go na każdym etapie przeprowadzanej transakcji.
Dodatkowym „plusem” dla omawianego podmiotu jest przygotowanie wersji posiadanego portalu również w pozostałych wersjach językowych, dopasowanych do narodowości ich klientów. Pozwala to emitentowi uzyskanie przewagi na rynku.
Model biznesowy
Pora spojrzeć na pozostałe elementy modelu biznesowego omawianej spółki zgodnie z Canva Business Model.
Segment klientów
Początkowo emitent kierował swoją propozycje wartości w stronę obywateli Polski, dla których zakup nieruchomości na terenie Hiszpanii stanowił atrakcyjną cenowo kontrofertę w stosunku do rynku polskiego. Natomiast wraz z rozwojem marki oraz skali prowadzonej działalności, do grona klientów spółki dołączali ( i wciąż dołączają) obywatele kolejnych krajów europejskich.
Grafika nr. III Obecni oraz przyszli klienci Vela Poland S.A.


Na dzień dzisiejszy, zgodnie z wyznaczoną polityką firmy, zespół z Vela Poland S.A. chce pozyskać klientów m.in. ze Szwecji, Czech czy Rumunii.
Analiza konkurencji
Na rynku istnieją co najmniej dwa podmioty, których działalność zbliżona jest do działalności prowadzonej przez emitenta. Mowa tu o holenderskiej firmie Consorto B.V. oraz brytyjskiej spółce Savills.plc
Consorto B.V.
Właściciel portalu Consorto Properties, za pośrednictwem którego oferuje nieruchomości komercyjne na terenie Europy.
Grafika nr. IV Strona główna portalu Consorto Properties


Savills.plc
Właściciel portalu savills, za pomocą którego oferuje różnego rodzaju nieruchomości, w tym przeznaczone również w celach mieszkaniowych czy wypoczynkowych.
Grafika nr. V Strona główna portalu savills


Na rynku znajduje się również wiele innych podmiotów o zbliżonym profilu działalności, lecz o znacznie uboższej ofercie w zakresie liczby dostępnych nieruchomości czy obszaru, na którym dana firma jest obecna.
Kanały
W komunikacji ze swoimi klientami, zespół z Vela Poland S.A. wykorzystuje takie same kanały jak w celach sprzedażowych. Tzn. są to kanały pośrednie oraz kanały bezpośrednie.
Kanały pośrednie
Do kanałów pośrednich wykorzystanych przez emitenta można zaliczyć:
- baza kilkuset potencjalnych klientów wraz z systemem CRM (charakter sprzedażowy)
- konta w social mediach typu Instagram oraz Facebook pod nazwą tripinvest (charakter komunikacyjny i sprzedażowy)
- portal pod domeną tripinvest.pl/.fr/.com/.de,
Relacje z klientami
Z uwagi na profil prowadzonej działalności oraz podejście zespołu emitenta do klienta, można jednoznacznie stwierdzić, że ma ono charakter osobistego wsparcia, a w pewnych przypadkach nawet dedykowanego opiekuna.
Kluczowe zasoby
W przypadku Vela Poland S.A. można wyróżnić następujące kluczowe zasoby, które mają przełożenie na realizację propozycji wartości przez emitenta.
Zasoby intelektualne
- marka tripinvest i prawa do domeny tripinvest.pl/.fr/.de/.nl/.com
- know-how założycieli spółki na temat struktury hiszpańskiego rynku nieruchomości i zasad na nim panujących;
Zasoby ludzkie
- założyciele podmiotu, którzy wyznaczają strategię i kierunek jego działalności ;
- specjaliści działający na rzecz spółki
- pozostały pracownicy administracji biurowej ( w tym personel biur nieruchomości zlokalizowanych w Hiszpanii);
Kluczowi partnerzy
Z uwagi na zawarte partnerstwo, do grona kluczowych partnerów Vela Poland S.A. można zaliczyć następujące podmioty:
- RentPlanet – firma specjalizująca się w świadczeniu kompleksowych usług w zakresie zarządzania wynajmem krótko i średnioterminowym;
- biura nieruchomości w Polsce współpracujące ze spółką w ramach programu partnerskiego;
- lokalne biura akredytowane położone w Chorwacji;
Grafika nr.VI Loga biur nieruchomości w Polsce, które współpracują z Vela Poland S.A.


Kluczowe działania
Z perspektywy emitenta, jednym z działań o najwyższym priorytecie jest stała aktualizacja bazy dostępnych w zakupie nieruchomości o nowe, atrakcyjne dla klienta oferty. Dodatkowo, kolejnym działaniem z tym związanym jest poszerzanie grona użytkowników portalu, a tym samym grona potencjalnych klientów spółki.
Wśród pozostałych istotnych z punktu Vela Poland S.A. działań, można wymienić cele bieżącej emisji, tj.:
- implementacja nowszej wersji oprogramowania w celu poprawy tempa obsługi klienta;
- budowa wizerunku marki na rynku globalnym oraz pozycjonowanie jej w wynikach wyszukiwania;
- zatrudnienie specjalistów oraz dodatkowych pracowników w celu możliwości podjęcia działań z punktu 1 i 2.
Strumienie przychodu
Niestety emitent nie podał na stronie emisji szczegółowych informacji na temat sposobu w jaki generuje przychód.
Mimo to, z uwagi na specyfikę branże pośrednictwa i nieruchomościami, można założyć, że głównym źródłem wpływów na konta emitenta są prowizje od sprzedanych nieruchomości.
Prognoza przychodów w latach 2023-2026
Vela Poland S.A. jako jeden z nielicznych emitentów obecnych ostatnimi czasy na rynku crowdfundingu, odważył się upublicznić informacje na temat prognozowanego przychodu i zysku w kolejnych latach.
Grafika nr. VII Prognozowane wartości przychodu i zysku netto Vela Poland S.A. w latach 2023-2026


Zgodnie z prezentowanymi wyżej wartościami, w kolejnych latach Vela Poland S.A. spodziewa się odnotować nieustanny wzrost przychodów oraz zysku netto. Średnioroczne tempo wzrostu przychodów powinno wynieść 38,2%, natomiast w przypadku zysku netto oczekuje się wzrostu jego wartości o 47,3% r/r.
Jakie założenia były brane pod uwagę przy dokonywaniu prognozy?
Głównym założeniem wykonanej prognozy przychodów oraz zysku Vela Poland S.A. na lata 2023-2026 jest realizacja przyjętych planów sprzedażowych. Dodatkowo, w ramach uzupełnienia, zespół emitenta wziął również pod uwagę takie dane jak:
- ilość zapytań nadesłanych przez klientów;
- liczba pozyskanych klientów po przez serwis tripinvest;
- współczynnik konwersji liczby użytkowników vs. przeprowadzonych transakcji;
Na uwagę zasługuje również fakt, jakim są wzmożone działania spółki prowadzone a rzecz zwiększenia jej rozpoznawalności w internecie. W krótkim horyzoncie czasowym (tj. do końca bieżącego roku), nie powinno mieć to negatywnego wpływu na wynik finansowy emitenta. Co więcej, w skutek obecnie trwających działań, w dłużej perspektywie czasu Vela Poland S.A. spodziewa się zauważalnego wzrostu przychodów.
Struktura kosztów
Podobnie jak w przypadku strumieni przychodów, tak i w kwestii struktury ponoszonych kosztów, emitent nie podał żadnych znaczących informacji.
Wnioski: W przypadku omawiania modelu badanego podmiotu, można stwierdzić, że emitent podchodzi bardzo kompleksowo do obsługi swoich klientów. Dowodem tej tezy jest przed wszystkim kilka wersji językowych portalu tripinvest, które spółka sukcesywnie otwiera przy okazji pozyskania klientów z nowych krajów europejskich.
Ponadto, kolejnym aspektem, który warty jest nadmienienia to program partnerski Vela Poland S.A., który daje emitentowi dostęp do szerokiej bazy potencjalnych klientów, a także wpływ na wzrost jego rozpoznawalności na rynku polskim.
Podobna sytuacja ma miejsce na rynku nieruchomości w Chorwacji, gdzie spółka również współpracuje z lokalnymi biurami nieruchomości. Natomiast, w tym przypadku, to emitent zyskuje dostęp do poszczególnych ofert, które nie są powszechnie dostępne.
Sytuacja finansowa Vela Poland S.A.
Na stronie emisji zostały zamieszczone zestawienia bilansu oraz rachunku zysków i strat spółki za rok 2022 i 2021.
Aktywa i Pasywa
Aktywa trwałe
Na dzień 31 grudnia 2022 roku aktywa trwałe emitenta wynosiły 277 530,22 zł. Na ich wartość składały się inne wartości niematerialne i prawne (233 340,22 zł) oraz udziały bądź akcje nabyte w jednostce powiązanej (44 190 zł)
Grafika nr.VIII Aktywa trwałe Vela Poland S.A. na dzień 31 grudnia 2022


W porównaniu do roku 2021, wartość aktywów trwałych wzrosła o 220 830,22 zł ( + 489,47% r/r). Wówczas emitent odnotował wartości niematerialne i prawne w kwocie 7 500 zł oraz inwestycje długoterminowe o wartości 49 200 zł.
Aktywa obrotowe
W roku obrachunkowym 2022 aktywa obrotowe Vela Poland S.A. były równe 984 653,74 zł. W stosunku do roku 2021, ich wartość wzrosła o 702 572,12 zł (+ 249% r/r)
Grafika nr. IX Aktywa obrotowe Vela Poland S.A. na dzień 31 grudnia 2022


Od 1 stycznia do 31 grudnia 2022 roku emitent odnotował należności krótkoterminowe o wartości 939 737,23 zł. W porównaniu do roku 2021 ich wzrost wynosi 833 855,23 zł (+ 787,53 % r/r)
Dodatkowo, na dzień 31 grudnia 2022 roku emitent dysponował środkami pieniężnymi w kasie i na rachunkach w wysokości 40 796,02 zł (- 76,39 % r/r)
Jakie pozycje składają się na należności krótkoterminowe firmy w 2022 roku?
122 555,15 zł z tej kwoty stanowiły inne należności krótkoterminowe od jednostek powiązanych, natomiast pozostała część tj. 817 182,08 zł to należności krótkoterminowe od pozostałych jednostek z tytułu dostaw i usług o okresie spłaty do 12 miesięcy (759 196,48 zł) jak również należności krótkoterminowe z tytułu podatków, ceł i ubezpieczeń (56 092 zł).
Pasywa
W badanym okresie na wartość pasywów spółki składały się: kapitał (fundusz) własny oraz zobowiązania i rezerwy na zobowiązania.
Kapitał (fundusz) własny
Na dzień 31 grudnia 2022 roku, Vela Poland S.A. odnotowała kapitał (fundusz) własny w wysokości 1 104 018,69 zł. Porównując jego wartość do wartości z roku 2021 roku oznacza to wzrost o 369%. Wynika to głównie z decyzji zarządu o podwyższeniu kapitału w ramach emisji akcji.
Zobowiązania
W okresie od 1 stycznia 2022 do 31 grudnia 2022, Vela Poland S.A. odnotowała zobowiązania i rezerwy na zobowiązania w wysokości 158 165,27 zł. W porównaniu do roku poprzedzającego nastąpił nieznaczny wzrost ich wartości, tj. o 54 617,94 zł (+ 52,74 % r/r)
RZiS
Od 1 stycznia do 31 grudnia 2022 roku Vela Poland S.A. wygenerowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 1 963 463,49 zł. W tym samym okresie koszty spółki wynikające z działalności operacyjnej wynosiły 1 492 884,45 zł.
Uzyskane wyniki pozwoliły emitentowi odnotować zysk netto ze sprzedaży wynoszący 470 579,04 zł.
Oprócz tego, we wspomnianym okresie, Vela Poland S.A. odnotowała również pozostałe przychody i koszty operacyjne oraz przychody i koszty finansowe.
Wybrane pozycje z RZiS Vela Poland S.A. (wariant porównawczy)
wdt_ID | Kategoria | Kwota na dzień 31.12.2022 | Kwota na dzień 31.12.2021 | Zmiana % (r/r) |
---|---|---|---|---|
1 | Przychód ze sprzedaży netto | 1.963.463,49 | 9.467,5800 | 20638,81% |
2 | Koszty działalności operacyjnej | 1.492.884,45 | 766.496,9500 | 94,77% |
3 | Pozostałe przychody operacyjne | 29,54 | 773,6000 | -96,18% |
4 | Pozostałe koszty operacyjne | 5,02 | 2,5000 | 100,80% |
5 | Przychody finansowe | 4.020,86 | 772,3900 | 420,57% |
6 | Koszty finansowe | 11.636,02 | 817,8300 | 1322,79% |
7 | Zysk (strata) ze sprzedaży | 470.579,04 | -757.029,3700 | -162,16% |
8 | Zysk (strata) z działalności operacyjnej | 470.603,56 | -756.258,2700 | -162,23% |
9 | Zysk (strata) brutto | 462.988,40 | -756.303,7100 | -161,22% |
10 | Podatek dochodowy | 9.566,00 | 0,0000 |
W porównaniu do roku 2021, kiedy to emitent rozpoczynał swoją działalność w branży nieruchomości, zmianie uległy przede wszystkim wielkości odnotowywanych przychodów (+ 20638 % r/r) oraz ponoszonych kosztów (+ 94,76 % r/r). Uzyskane wartości przyczyniły się do odnotowania przez spółkę na koniec bieżącego roku zysku netto w wysokości 453 422,40 zł.
Wnioski:
Sytuacja finansowa Vela Poland S.A. w 2022 roku uległa pozytywnej zmianie. Emitent zaczął generować zauważalne przychody oraz co istotne również zysk netto. Kluczowym czynnikiem, pozwalającym na ostateczną ocenę kondycji finansowej omawianego przedsiębiorstwa będą wyniki uzyskane w roku bieżącym.
Dlaczego?
Jak podkreśla sama spółka w prezentowanych na stronie emisji materiałach, na sprzedaż nieruchomości miał wpływ m.in. atak Rosji na Ukrainę. W związku, istotne będzie, jak ukształtuje się sprzedaż nieruchomosci ( a w konsekwencji i przychody) w momencie ustabilizowania się sytuacji na arenie politycznej oraz na rynkach światowych.
Wycena
Wycena emisyjna spółki Vela Poland S.A. prezentuje się następująco:
- Pre-money valuation= 14 339 769,2 zł
- Post-money valuation= 15 230 769,2 zł
Obecna emisja akcji
Kampania crowdfundingowa firmy Vela Poland S.A. realizowana jest w partnerstwie z platformą findfunds.pl
Termin i kwota zbiórki
Emisja akcji spółki rozpoczęła się 18 kwietnia i planowo ma ona potrwać do 31 maja. Łączna pula środków jaką emitent chce pozyskać wynosi 891 000 zł.
Parametry oferty
W ramach trwającej emisji akcji inwestorzy mają możliwość zakupu 90 000 sztuk akcji serii F stanowiących 5,85% całego akcjonariatu. Cena emisyjna 1 sztuki oferowanych instrumentów finansowych została wyznaczona na 9,90 zł.
Seria, liczba i cena oferowanych akcji firmy Vela Poland S.A.
wdt_ID | Seria Akcji | Cena za 1 szt. akcji | Ilość akcji |
---|---|---|---|
1 | F | 9,90 | 90.000 |
Cele emisji
W ramach prowadzonej emisji akcji serii F zespół z Vela Poland S.A. chce pozyskać fundusze potrzebne na realizację założeń strategii rozwoju spółki oraz oferowanej przez nią usługi. W tym celu emitent chce podjąć działania w trzech kluczowych po tym względem obszarach.
Cele inwestycyjne Vela Poland S.A.
wdt_ID | Cel | Kwota |
---|---|---|
1 | Optymalizacja strony internetowej służącej do wyszukiwania ofert | 250.000,00 |
2 | Finansowanie wynagrodzeń specjalistów wykonujących zadania opisane w celach niniejszej emisji | 250.000,00 |
3 | Inne | 391.000,00 |
Pierwszych z nich dotyczy oprogramowania stosowanego przez emitenta. Działania w tym zakresie będą skoncentrowane na modernizacji silnika strony oraz wprowadzeniu dodatkowych mechanizmów, które przyczynią się do sprawniejszego funkcjonowania portalu. Efektem wprowadzonych zmian będzie krótszy wymagany czas integracji bazy danych zawierających oferty.
Dodatkowo agenci spółek posiadających pełnomocnictwo Vela Poland S.A. otrzymają możliwość szybkiego i przejrzystego tworzenia zestawienia dla konkretnego klienta.
Kolejnym obszarem, w którym emitent ma zamiar podjąć działania, jest kadra pracownicza. W związku ze wprowadzanymi zmianami w obrębie funkcjonowania portalu, istniejące zespoły odpowiedzialne m.in. za współpracę z akredytowanymi biurami nieruchomości czy bieżącą obsługę zainteresowanego klienta zostaną uzupełnione o dodatkowych specjalistów.
Ponadto, spółka planuje utworzyć dodatkowy zespół, którego zadaniem będzie publikowanie ofert oraz kontakt z partnerskimi biurami nieruchomości.
Ostatni obszar, w który emitent planuje zainwestować środki dotyczy promocji marki i budowania jej wizerunku jako globalnej marki. Obejmuje to m.in. takie kwestie jak:
- koszty związane z prowadzeniem kont spółki w social mediach oraz prowadzonych w ich ramach kampanii;
- wydatki na SEO oraz utrzymanie strony internetowej w domenie tripinvest.pl;
- nakłady związane z rozbudową serwisu o oferty nieruchomości z pozostałych rynków, na których działa już spółka;
- budżety na kopanie reklamowe m.in. w Google AdSensel
- pozostałe usługi marketingowe wykonywane przez firmy trzecie;