Branża kosmetyczna to potężny rynek, który w trakcie ostatnich 20 lat przeszedł prawdziwą rewolucje. Mimo, to wciąż większości osób kojarzy się ona głównie z produktami do pielęgnacji skóry i ciała dla kobiet, które pragną wyglądać w każdej chwili pięknie, młodo i olśniewająco. Mało jednak kto zdaje sobie sprawę z faktu, iż „trend” dbania o własną cerę, a co za tym idzie również wygląd, wdarł się również do przeciwnej płci, tj. męskiej, która z roku na rok, coraz chętniej i coraz więcej przeznacza środków na kosmetyki pozwalające zadbać o ich młody wygląd.
Potwierdzeniem powyższych słów wydają się być dane jakie zebrała jedna z firm działają w sektorze bankowym, tj. Santander Bank Polska S.A. W opublikowanym raporcie „Sector Flash ; Przemysł Kosmetyczny” zaprezentowano dane, które pokazują, iż rynek ten w ujęciu światowym pomimo pandemii wirusa COVID-19 znajduje się w długoterminowym trendzie wzrostowym. Co prawda , w 2020 roku jego wartość według „Euromonitor International” szacowana jest na 2,7% mniej aniżeli w roku poprzedzającym, kiedy wynosiła to 500 mld dolarów. Natomiast już w roku bieżącym przewiduje się powrót na ścieżkę wzrostu i odbicie pozwalające na przekroczenie progu z 2019 roku. W Polsce sytuacja branży kosmetycznej wyglądała bardzo podobnie. Tzn. w 2019 roku osiągnęła ona wartość 19,4 mld złotych, i pomimo jej spadku w wysokości 5,7% w 2020 roku na skutek pandemii wirusa COVID-19, prognozowane jest jej odbicie już w 2021 roku.
Co ciekawe, segment tego rynku w Polsce, wychodzącego również z propozycją wartości w postaci kosmetyków do pielęgnacji ciała dla osób płci męskiej, w 2018 roku osiągnął poziom 849 mln zł (równowartość wydatków mężczyzn na kosmetyki i produkty do golenia zarostu).
Ktoś mógłby zapytać, okej, ale co takiego wydarzyło się, że branża kosmetyczna stała się „sexy” również dla płci przeciwnej. Odpowiedź jest bardzo prosta – psychika.
Jednym z głównych czynników, odpowiedzialnym za takie cyfry jest fakt, iż „faceci” zaczynają zwracać uwagę na swój wygląd dopiero po 30. A według statystyk GUS-u(Głównego Urzędu Statystycznego), to oni teraz stanowią najliczniejszą grupę klientów. Innym (drugim) aspektem jest pandemia COVID-19, która uwypukliła wśród społeczeństwa potrzebę bycia zadbanym.
Dlaczego o tym wspominam?
Nie tak dawno, analizowałem spółkę Lajuu S.A., która swoją propozycję wartości oparła na naturalnych produktach kosmetycznych skierowanych w stronę dojrzałych kobiet chcących dbać o swój naturalny wygląd.
Obecnie, na portalu beesfund.com trwa emisja akcji nowej spółki, która podobnie jak Lajuu S.A. chce zawojować rynek naturalnych kosmetyków, z tą jednak różnicą, iż są one skierowane do mężczyzn. Po tym łagodnym wstępie zapraszam do subiektywnej oceny spółki.
A więc kto próbuje stanąć w pojedynku z firmą Lajuu S.A.?
Odpowiedź jest prosta , to FerrumLabs S.A. – podmiot, który podobnie jak Lajuu S.A., próbuje z impetem wejść do sektora produktów kosmetycznych i zagarnąć część rynku dla siebie.
W odróżnieniu od wspomnianej firmy, emitent za swój cel obrał klientów detalicznych płci męskiej. Pomysł ten wynika z potrzeb jakie niby sam na „własnej skórze” odkrył główny założyciel i obecny prezes zarządu – Pan Maciej Adamaszek. Według jego zapewnień na filmiku promocyjnym, coraz większy odsetek mężczyzn, stanowią osoby w wieku 35 i więcej ( wiek w którym zaczynają się pojawiać pierwsze oznaki starzenia). Z uwagi na ten fakt oraz to, że poczucie atrakcyjność wśród mężczyzn zaczyna odgrywać coraz większą rolę , na rynku tworzy się nowa niższa, której główny produkt opiera się na możliwe jak najdłuższym podtrzymaniu owej atrakcyjności i poczucia młodości.
Prawna strona spółki
Historia podmiotu sięga do roku 2019, kiedy to prawdopodobnie Pan Maciej postanowił założyć spółkę, w której udziałowcami zostanie Pani Dominika Adamaszek wspólnie z Panią Pauliną Szkudlarek, a on sam zostanie w niej prezesem zarządu. Można by tu polemizować na temat zasadności takowego działania, ale jednak wstrzymam się z jego oceną. Wracając do podmiotu, dokładna data zawiązania spółki to 17 czerwca 2019 roku. Adres rejestrowy podmiotu to ul.Domaniewska 47 lok.408 w Warszawie. Numer KRS: 0000792154, a numer NIP to: 5213869486. Kapitał zakładowy spółki na dzień 31 marca 2021 ( czyli przed pojawieniem się spółki akcyjnej) wynosił 5000 zł (minimalny wymagany – standardowe działanie) i dzielił się na 100 udziałów zwykłych o wartości nominalnej 50 zł każdy.
Struktura udziałowa w Ferrumlabs sp.z o.o.
Większościowy udział w spółce należał do Pani Dominika Adamaszek (prawdopodobnie osoba blisko spokrewniona z prezesem FerrumLabs S.A. – Pana Macieja Adamaszek). Liczba posiadanych przez nią udziałów była równa 60 sztuk o nominalnej wartości 3 000 zł. Taki zestaw uprawniał Panią Dominikę do udziału w kapitale podstawowym w wysokości 60%. Drugim udziałowcem o mniejszej ilości udziałów była Pani Paulina Szkudlarek, posiadająca 40 udziałów o wartości nominalnej 2 000 zł i uprawniającej do udziału w kapitale zakładowym w wysokości 40%.
Dnia 31 marca 2021 roku nastąpiło podwyższenie kapitału zakładowego spółki poprzez utworzenie 4 066 nowych udziałów o wartości nominalnej 50,00 zł każdy. Ówczesny kapitał spółki został podniesiony z kwoty 5000 do kwoty 208 300 zł.
Powyższe działania, miały na celu przygotowanie podmiotu do powołania spółki akcyjnej, co miało miejsce 27 maja 2021 ( data wpisania podmiotu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców). Zmianie uległ również akcjonariat, adres oraz struktura organizacyjna spółki. Obecnie podmiot jest zarejestrowany z siedzibą w Warszawie przy ul.Puławskiej 12 lok 3. Kapitał zakładowy spółki wynosi 100 000 zł i został on opłacony w całości. Głównym akcjonariuszem jest spółka Ferrumlabs sp. z o.o. obejmująca 100 000 akcji o nominalnej wartości każdej 0,10 zł. Prezes nowego podmiotu (niezmiennie) i twarzą produktów spółki pozostał Pan Maciej Adamaszek.
Kosmetyki True Men™ skin care - recepta na młody wygląd w podeszłym wieku
Tak jak zostało to nadmienione powyżej, oferta produktowa emitenta skupia się na produktach kosmetycznych dla mężczyzn. Można powiedzieć, iż wpisują się one w obecny trend nisko-kosztowych, o małej szkodliwości dla środowiska produktów. Ich skład opiera się wyłącznie o wyroby wegańskie, wolne od olejów mineralnych, parabenów, oleju parafinowego, siarczanów, SLS, SLES, DEA i alkoholu. Brzmi zacnie, pytanie tylko jak w rzeczywistości działają. Według zapewnień producenta zostały one przebadane dermatologicznie (potwierdzeniem jest posiadana przez spółkę dokumentacja).
Obecnie, od początku 2021 roku, w sprzedaży występują dwa / trzy produkty z pierwszej linii produktowej marki true™ men ski care- Advanced Age&Pollution Defence. Są to:
true™ hydrating day cream SPF 15 (Cena : 190zł)
Krem nawilżający na dzień, który zwalcza oznaki starzenia się i wyhamowuje jego proces. Dodatkowo, chroni skórę przed szkodliwym wpływem czynników zewnętrznych takich jak zanieczyszczenie powietrza. Skład kremu preparatu daje możliwość stosowania go codziennie przez mężczyznę z każdym rodzajem cery bez względu na wiek. Co więcej konsystencja kremu jest lekka, dzięki czemu szybko się wchłania i można go stosować po goleniu.
true™ hydrating night cream SPF 15 (Cena: 190 zł)
Preparat kosmetyczny na noc, który w trakcie wypoczynku regeneruje, nawilża oraz „naprawia” skórę. Formuła kremu również daje lekką konsystencję, która pomimo wysokiej zawartości składników odżywczych szybko się wchłania w cerę.
true™ hydrating day&night cream SPF 15 (Cena: 290 zł)
Jest to połączenie dwóch powyższych kosmetyków w I zestaw produktów, zapewniając mężczyznom kompletną ochronę i regenerację skóry przez 24h na dobę.



Zgodnie z zapowiedzią założyciela, rozpiętość cenowa nie jest zbytnio wygórowana. Cena 190 zł za kosmetyk nie stanowi jakiegoś spustoszenia portfela, tym bardziej, ze jak wskazują badania, mężczyzna w Polsce, średnio przeznacza na kosmetyki 100 zł miesięcznie. Jeżeli weźmiemy pod uwagę, że produkt od Ferrumlabs S.A. oparty jest na naturalnych składnikach i jego skuteczność jest zbliżona do kosmetyków premium (średnia cena: 1400 zł), wówczas potencjalny klient otrzymuje produkt o wysokiej skuteczności w miarę przystępnej cenie.
Jest tylko jedno „ale” , prezentowane kremy kosmetyczne muszą być skuteczne.
Do końca 2021 roku, spółka chce wprowadzić na rynek dwa dodatkowe produkty, które będą stanowiły uzupełnienie obecnie oferowanych kosmetyków. Pozwoli to na zamknięcie procesu tworzenia pierwszej i jednocześnie bazowej lini produktów stanowiących podstawę w pielęgnacji skóry męskiej.
Czy tak będzie? To się okaże. Natomiast brzmi to obiecująco.
Naturalne produkty kosmetyczne trafiające w niższe na rynku, gdzie brakuje dobrych jakościowo i skutecznych kosmetyków w niewygórowanej cenie;
Zdywersyfikowana paleta I bazowej lini produktowej, która do końca br. roku zostanie uzupełniona o 2 kolejne produkty.
Cena – 190 zł to już odczuwalna kwota dla przeciętnego Kowalskiego.
Sukces zawsze ma wielu ojców, a jak jest w tym przypadku?
- Maciej Adamaszek – Prezes Zarządu, założyciel
- posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe jako handlowiec i strateg
- przeszedł całą ścieżkę kariery handlowca; od przedstawiciela po dyrektora handlowego
- twórca sieci 20 kawiarni pod marką „W Biegu Cafe”
- Nie należy traktować tego jako sukces. Przypomnijmy sobie sytuacje z 2011 roku, kiedy to owa sieć miała problemy finansowe, a w związku z tym również problem ze znalezieniem nowego inwestora i potencjalnego właściciela.
- twórca sieci restauracji „Charlie Food & Friends” w Czechach i Polsce.
- obecnie twórca pierwszej w Polsce marki premium kosmetyków dla mężczyzn.
- posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe jako handlowiec i strateg
- Paulina Szkudlarek – Członek Rady Nadzorczej, Współzałożycielka
- posiada wieloletnie doświadczenie korporacyjne;
- karierę zaczynała w EY, następnie w Departamencie Audytu Komisji Europejskiej;
- obecnie pracuje jako starszy kierownik procesów i projektów w EMEA (skrótowe oznaczenie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki) oraz globalnego koordynatora kontroli eksportu w jednostce Automotive Refinish amerykańskiego koncernu PPG Industries;
- posiada wieloletnie doświadczenie korporacyjne;
- Kamil Mazuruk – Członek Rady Nadzorczej
- posiada wieloletnie doświadczenie marketingowe zdobywane w koncernach z sektora FMCG;
- W firmie Mars odpowiadał za działania promocyjne produktów typu „Pet Food” w kanale specjalistycznym;
- W firmie Mars Cypr i Mars Malta zarządał marketingiem w ujęciu ogólnym;
- jest założycielem firmy marketingowej „Good One„, którą rozwija od 2009 roku.
- posiada wieloletnie doświadczenie marketingowe zdobywane w koncernach z sektora FMCG;
- Jacek Płucienniczak – Członek Rady Nadzorczej
- stanowi wsparcie FerrumLabs S.A. od strony medycznej;
- członek Polskiego Towarzystwa farmaceutycznego w sekcji Farmacji Przemysłowej;
- posiada wieloletnie doświadczenie naukowe i zawodowe w branży farmaceutycznej;
- 20-letnie doświadczenie w zajmowaniu się technologią leków i wyrobów medycznych;
- swoją karierę zaczynał w firmie AstraZeneca;
- wieloletni prezes kilku polskich firm farmaceutycznych ( w tym notowanych na GPW) oraz stowarzyszeń polskich firm farmaceutycznych;
- prezes i założyciel firmy Pharmann.
- Asia Dworakowska – Social Media Manager
- tworzy komunikację wizerunkową;
- posiada 10-letnie doświadczenie w budowaniu wizerunku marki oraz osób publicznych;
- prowadziła liczne projekty i produkcje;
- współpracuje z ARTIST STUDIO;
- ogranicza się to do produkcji zdjęć reklamowych i tworzenie strategii komunikacji dopasowanej do wymagań stawianych przez social media;
- Portfolio firm dla których wykonywane zostały usługi: Kire Skin, Wellme Time, Marceli Printery, Restauracja Vinegre, Warsaw Creatives, Jumeirah, true™ men skin care;
- absolwentka Komunikacji i Projektowania Marki w VIAMODA Industrial oraz Nowoczesnej Komunikacji Marketingowej w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej.
- Paweł Biardzki – Opiekun artystyczny marki
- 12-letnie doświadczenie w tworzeniu brand’ów;
- od 2009 roku prowadzi agencje Brandwell;
- Portfolio agencji obejmuje prace dla takich firm jak:
- rozrywka: Discovery Historia,
- branża FMCG: marki napojów Hellena, Permen,
- branża kosmetyczna: Arkana, Evree, Yonelle, Purles, Mincer Pharma, Soap & Glory.
- absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi.
- 12-letnie doświadczenie w tworzeniu brand’ów;
- Dominik Lewiński – Fotograf kreatywny i copywriter
- współzałożyciel ARTUIST STUDIO;
- zwolennik wolności w sztuce;
Koncepcja biznesowa oparta o kosmetyki dla mężczyzn
Firma Ferrumlabs S.A. wbrew pozorom nie posiada wcale tak prozaicznego modelu biznesowego jak mogłoby się wnioskować zaraz po zapoznaniu się z materiałami marketingowymi. Emitent tak naprawdę w swych założeniach przyjął strategię podobną do strategii firmy Akardo S.A., która działa w branży obuwniczej.
Co takiego zrobili?
Otóż, Pan Maciej Adamaszczuk trafnie spostrzegł duże rozwarstwienie na rynku produktów kosmetycznych w segmencie premium. Z jednej strony klienci mają dostęp do palety kosmetyków w cenie 50-70 zł za 50 ml produktu („niby premium”). Natomiast z drugiej strony, w chwili chęci wyszukania kosmetyków z odrobinie większą ilością składników odżywczych, takowy klient musi się szykować na wydatek średnio od 1000 do 1400 zł za „buteleczkę” kremu. To co na pierwszy rzut uwidacznia się (podobnie zresztą jak na rynku obuwia), to brak produktów kosmetycznych, które jakością odbiegałyby od tych najtańszych znajdujących się na sklepowych półkach, ale jednocześnie nie kosztowały aż tyle co produkty renomowanych firm. I tu faktycznie, Pan Maciej zasługuje na brawa za odkrycie nowej niższy.
To na czym właściwie opiera się model biznesowy spółki?
Natomiast wracając do samego już modelu biznesowego. Emitent trafnie (ponownie) wyodrębnił sobie segmenty klientów do których chce kierować swój produkt. Są nimi zarówno klienci indywidualni ( tj. faceci po 35 roku życia) oraz salony i gabinety kosmetyczne.
W przypadku kanałów dystrybucji i sprzedaży produktów marki true™ men skin care, zespół firmy FerrumLabs S.A. stawia na sklepy internetowe oraz sprzedaż stacjonarną.
W przypadku kanałów online, głównym filarem sprzedaży firmy stanowi platforma Amazon.com. Dzięki konsekwentnie podejmowanym staraniom i wysiłkom „włożonym” w podejmowane działania m.in. po przez uzyskanie 7 numerów VAT dla krajów UE oraz Wielkiej Brytanii, w których emitent prowadzi bądź chce rozpocząć prowadzenie działalności, obecnie spółka może pochwalić się partnerstwem z platformą w systemie „prime„. Z kolei to oznacza, iż do kosmetyków marki true™ men skin care ma dostęp obecnie 150 milionów potencjalnych klientów w ciągu 24h od momentu zakupu.
Dodatkowo, emitent prowadzi sprzedaż internetową za pomocą własnej strony interentowej oraz za pomocą stron partnerów handlowych największych hurtowni dystrybuujących kosmetyki do drogerii czy owych gabinetów. Warto tu podkreślić, iż jedną z największych drogerii obsługiwaną przez hurtownie współpracującą z Ferrumlabs S.A. jest topestetic.pl.
W przypadku kanału sprzedaży w formie stacjonarnej, emitent stawia na gabinety kosmetyczne. Według zapewnień spółki, obecnie, marka kosmetyków true™ men skin care znajduje się już w kilkudziesięciu lokalizacjach- swoją drogą szkoda, że nie podała dokładnej liczby. Natomiast, w bliżej nieokreślonej przyszłości, ambitnym celem FerrumLabs S.A. jest dotarcie do 5 000 punktów pielęgnacji kosmetycznej i odnowy witalnej. A jak wyjdzie, to się okaże. Póki co można powiedzieć, że widać efekty decyzji i działań podjętych przez cały zespół.
Na koniec omawiania strategii biznesowej, warto zwrócić uwagę na prezentowane dane przez emitenta odnośnie sprzedaży.
Sprzedaż produktów marki true™ men skin care
Na podstawie, tego co prezentuje wykres powyżej, można wywnioskować, iż spółka w I kwartale bieżącego roku sprzedała 40 tysięcy sztuk produktów kosmetycznych marki true™men skin care, a w kolejnych 2-miesiącach, tj. kwiecień, maj prawie podwoiła ten wynik, osiągając sprzedaż na poziomie 72 000 sprzedanych sztuk. Trudno jest określić czy to jest dobry wynik. Niewątpliwie, przy założeniu, że ilość ta w 100% dotyczy produktów w cenie 190 zł, wówczas daje to wyniki na poziomie 7,6 mln zł przychodu w I kwartale oraz 13 680 000 zł przychodu w kwietniu i maju. Są to imponujące cyfry na pierwszy rzut oka, natomiast warto zweryfikować je ze stroną kosztową. Szkoda, że spółka nie podała informacji odnośnie marży jednostkowej, jaką nakłada na produkt.
Prawidłowe zdefiniowanie przez emitenta segmentu klientów, do którego kieruje swój produkt;
Kanałów sprzedaży: internetowy i stacjonarny;
Bardzo dobrze rozwinięte konto firmowe na platformie Amazon.com.
Dobrze opracowana sieć partnerów handlowych i sieci dystrybucyjnych;
Produkty klienta znajdują się w jednej z największych drogerii – topestetic.pl.
Brak dokładnego plany budowania obecności marki we wspomnianych gabinetach kosmetycznych;
Brak prognoz dotyczących sprzedawanego wolumenu kosmetyków na najbliższe lata;
Sytuacja finansowa spółki
Po dogłębnym przejrzeniu wszelkich załączników w postaci sprawozdań finansowych czy wyceny przedsiębiorstwa Ferrumlabs sp. z o.o., wciąż brakuje mi jednej rzeczy… a mianowicie śladu (czytaj przychodów) po sprzedanych produktach. Firma chwali się niebotycznymi wynikami sprzedaży swoich produktów w I kwartale tego roku oraz kwietniu i maju, a tymczasem, gdy zajrzymy sobie do sprawozdania finansowego spółki z o.o. bądź spółki akcyjnej, nie ma tam nawet wzmianki o tym. Co więcej w wycenie godziwej przedsiębiorstwa Ferrumlabs sp. z o.o. nie ma również informacji odnośnie przychodów ze sprzedaży takowej ilości produktów. Albo ktoś o czymś tu zapomniał , albo po prostu próbuje kogoś oszukać.
Przechodząc już do samych dokumentów finansowych spółki akcyjnej.
- Suma aktywów i pasywów na dzień 7.05.2021 równa jest 323 762,66 zł
- Po stronie aktywów 113 384,09 zł stanowią zapasy, a pozostałą kwotę 211 378,57 zł to należności krótkoterminowe od pozostałych jednostek.
- Po stronie pasywów 100 000 zł to kapitał własny a pozostałe 223 762,66 zł to kapitał zapasowy.
- Pozostałe pozycje osiągnęły wartości równe 0 zł.
W przypadku spółki z .o o., sytuacja wygląda z goła inaczej.
- Suma aktywów i pasywów na dzień 31.12.2020 równa jest 175 288,39 zł.
- Po stronie aktywów 143 583,24 zł stanowią zapasy, 15 600,80 zł to należności krótkoterminowe, 9 846,68 zł to inwestycje krótkoteminowe, a pozostała kwota 661257,67 zł stanowi majątek trwały (inwestycje długoterminowe) i krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe.
- Po stronie pasywów – 263 154,55 zł to kapitał własny a pozostałe 438 442,94 zł to zobowiązania i rezerwy na zobowiązania.
- Przychody ze sprzedaży i zrównane z nimi to 2 675,54 zł
- Strata netto wynosi – 251 850,56 zł.
W wyniku takowej niespodzianki ocena sytuacji finansowej nie może być inna, jak ta zaprezentowana poniżej.
Ile wart jest biznes w czasach silver economy?
Na podstawie ceny akcji serii B,C i D oraz oferowanej ich ilości równej łącznie 250 006 sztukom, wycena emisyjna prezentuje się następująco:
Post-money valuation= 7 500 000 zł
Pre-money valuation= 6 000 000 zł
Powyższe kwoty moim zdaniem nie byłyby zbytnio wygórowane, gdyby faktycznie, okazało się, że spółka Ferrumlabs S.A. osiąga takie wyniki sprzedażowe jakie podała. Problem polega na tym, że prawdy do końca nie znamy i jak wspomniałem wyżej, mam nadzieje, że spółka odpowie na moje zapytanie.
Emisja
Obecna emisja akcji firmy Ferrumlabs sp. z o.o. rozpoczęła się 24 czerwca 2021 roku i planowo ma trwać do 24 sierpnia bieżącego roku. Łączna ilość akcji emitowanych w ramach tej emisji wynosi 250 006 sztuk (struktura cenowa w tabeli nr. 1). za 1 500 000 zł. W ramach pakietu akcji, emitent oferuje aż 20% udziałów w spółce.
Ilość i cena emitowanych akcji Ferrumlabs S.A.
wdt_ID | Lp | Seria Akcji | Cena 1 szt. Akcji | Ilość akcji |
---|---|---|---|---|
1 | 1 | B | 5.59 zł | 40,2500 |
2 | 2 | C | 5.90 zł | 88,9830 |
3 | 3 | D | 6.21 zł | 120,7730 |
Struktura rozdysponowania zebranych środków z emisji akcji serii B,C i D.
Emitent większość uzyskanych środków chce przeznaczyć na zakup wyprodukowanych przez podmiot zewnętrzny na zlecenie produktów kosmetycznych. Jest to kwota opiewająca na 900 000 zł i stanowi aż 61% całościowej ilości środków, o jaką ubiega się spółka. Mówiąc szczerze, trochę mnie to niepokoi, z uwagi na fakt, iż taka sytuacja generuje potencjalne ryzykowne sytuacje. Jestem w stanie zrozumieć, iż spółka korzysta z usług podmiotów zewnętrznych w celu uzyskania gotowego produktu. Natomiast nie chce wyobrażać sobie sytuacji, w której omawiany podmiot nie uzyska wystarczających środków, niezbędnych do pokrycia zobowiązań.
Na szczęście spółka dąży do niezależności swoich podwykonawców i jako jednym z działań jakie chce podjąc po emisji jest zakup receptur produkowanych na zlecenie produktów by móc uniezależnić się od jednego dostawcy i rozpocząć produkcje u innych podwykonawców. Zwiększy to niewątpliwe siłę negocjacyjną emitenta w kwestii cen. Koszt takiego działania prewencyjnego według spółki będzie wynosił 100 000 zł ( ok.7% planowanych do zebrania środków).
Kolejne pozycje wypisane w celach inwestycyjnych nie budzą już aż takiego zdziwienia. Ferrumlabs S.A. w swoich planach ma również poniesienie nakładów związanych z działaniami marketingowymi, które mają przyczynić się do wzrostu sprzedaży na platformie Amazon.com na 7 rynkach w Europie. Obejmuje to również czynności związane z reklamą SM oraz SME i zatrudnieniem nowego pracownika na stanowisku Customer Service Manager. Ilość srodków jaką spółka planuje przeznaczyć wynosi 250 000 zł i stanowi 17% planowanych środków do pozyskania.
Istotną pozycją stanowi także możliwość rozpoczęcia prac związanych z rozwojem i badaniem różnych wariantów produktów i ich opakowań. Na ten cel emitent chciałby przeznaczyć 180 000 zł stanowiąc tym samym 10% planowanych środków do uzyskania.
Do pozostałych przedsięwzięć, które zespół Pana Macieja Adamaszczuka chce zrealizować za pomocą uzyskanego kapitału należy między innymi leasing samochodu osobowego na potrzeby podróży służbowych, koszty podróży i rozbudowa zaplecza IT w postaci dodatkowych drukarek i laptopów. Łączna kwota potrzebna do ich realizacji to 70 000 zł (4% planowanego kapitału do zebrania).
Jak mogę wyjść z tej inwestycji?
Emitent (chyba jako jeden z nielicznych) podaje w miarę realny scenariusz korzyści dla potencjalnych inwestorów.
Każdy nabywca akcji w ramach tej emisji nie powinen spodziewać się wypłaty dywidendy wcześniej niż w 2025, z uwagi na fakt, iż zarząd chce większość środków inwestować w rozwój spółki oraz umacnianie jej pozycji na rynku. Natomiast Ferrumlabs S.A. nie pozostawia tak zupełnie na lodzie nowych akcjonariuszy i zapowiedział wykup akcji w roku 2023 ( drugi roku działania firm) w cenie 108% ceny akcji. Nie będzie to jednak obowiązkowy wykup.
W kwestii wejścia spółki na giełdę NewConnect, nastapi to nie wcześniej aniżeli w roku 2023. Póki co, zarząd spółki nie podjął jeszcze żadnych wiążących kroków w tym celu.
Podsumowanie
Wniosek: Podsumowując spółkę Ferrumlabs S.A. i jej pierwszą (niepełną) linię produktową true™ men skin care, mógłbym pokusić się o stwierdzenie, że naprawdę warto zaryzykować i zainwestować w akcje emitenta. Niestety cała magia wykreowana przez zasoby spółki w postaci produktu, platformy w trybie prime na amazonie oraz ekspansji na kolejne rynki prysła wraz z brakiem informacji o generowanych przychodach w wyniku sprzedaży produktów kosmetycznych lini true™ men skin care. W sytuacji, gdy faktycznie zostanie to sprostowane przez spółkę i prezentowane wyniki okażą się prawdą, to jedynym z większych, niezależnych czynników ryzyka stanowi adaptacja przez rynek w kolejnych miesiącach.
Uwaga !!! Jak już to wielokrotnie zaznaczałem w wielu artykułach, prezentowane przeze mnie analizy nie stanowią oferty inwestycyjnej, ani nie są zachętą do inwestowania w akcje analizowanej spółki. Powyższy artykuł stanowi jedynie subiektywną opinię na temat podmiotu.
-
Gotowy, przebadany dermatologicznie produkt kosmetyczny;
-
„Przystępna cena” kosmetyków z punktu widzenia konsumenta’
-
Mocne fundamenty kanałów dystrybucji i sprzedaży produktów marki true™ men skin care;
-
kanał online:
-
partnerstwo z Amazonem;
-
własna strona internetowa
-
strony partnerów handlowych największych hurtowni dystrybuujących kosmetyki.
-
-
kanały offline:
-
gabinety kosmetyczne
-
-
-
Perspektywa silnego rozwoju z uwagi na „wpisanie” się w niższe powstałą na rynku, tzn. albo tanie i słabe jakościowo kosmetyki albo drogie i bardzo dobre. true™ men skin care wypełnia lukę powstałą pomiędzy.
-
Spółka obecnie prowadzi ekspansje na rynki w Niemczech, Francji, Hiszpani, Włoszech, Szwecji, Holandii oraz Wielkiej Brytanii.
-
-
Przemyślany plan rozdysponowania zebranych środków w ramach emisji akcji, tj. m.in. chęć uniezależnienia się od (obecnie) jedynego dostawcy produktów kosmetycznych i nawiązanie jednocześnie współpracy z innymi.
-
Wysoki procent oferowany, aż 20%.
Brak potwierdzenia w dokumentach finansowych obu spółek (tj. sp. z o o oraz spółki akcyjnej) osiąganych wyników sprzedażowych;
Brak informacji odnośnie obecnego dostawcy produktów kosmetycznych;
Brak informacji odnośnie marży jednostkowej.
Słabo zaprezentowany model biznesowy, tj. brakuje struktury przychodów i struktury kosztów na najbliższe lata.
Wysokie ryzyko niepowodzenia biznesu w sytuacji braku akceptacji produktów lini true™ men skin care przez rynek.