TikTok – platforma, która zdominowała świat internetu w 2020 roku. W wyniku wprowadzanych lockdown’ów stała się miejscem, gdzie ludzie zaczęli spędzać większość swojego czasu. Jest to również narzędzie, które odmieniło życie niektórych osób, które z anonimowych użytkowników stali się influencerami. Znanym i odpowiednim przykładem jest Khaby Lane – obecnie trzeci najpopularniejszy tik toker. Jego historia to gotowy scenariusz na film.
Senegalczyk i mieszkaniec Włoch w wyniku ograniczeń gospodarczych spowodowanych pandemią stracił źródło dochodu. Pozbawiony perspektyw, rozpoczął nagrywanie krótkich, zrozumiałych bez słów filmików, które były jego komentarzem dla materiałów innych twórców. Efekt podjętego zajęcia przekroczył jakiekolwiek wyobrażenia. Khaby Lane stał się multimilionerem i nową gwiazdą internetu.
Tą siłę sprzedażową, postanowiła wykorzystać grupa kapitałowa HUB.TECH S.A., która już przed pandemią podjęła próby badania rynku social mediów i tworzenia na ich podstawie produktów spełniających oczekiwania rynku.
Dziś wychodzi z nową propozycją, tj. emisją akcji spółki Star.Space S.A., której główna działalność ma skupiać się na monetyzacji trendów panujących w social mediach. O tym jak chce to zrobić, co już może zaoferować oraz czy warto zainwestować w jego akcje, dowiecie się czytając poniższą analizę.
Co to za podmiot?
Stars.Space S.A. to podmiot, którego główna działalność skupia się wokół przewidywania nadchodzących trendów konsumenckich i ich monetyzacji.* Spółka wykorzystuje w tym celu zdobycze najnowszej technologii, jaką jest sztuczna inteligencja (A/I), analizy Big Data oraz wiedzę i doświadczenie w zakresie sprzedaży i marketingu.
*Patrząc na całokształt prezentowanych materiałów marketingowych bardziej powiedziałbym, że jest to przedsiębiorstwo, które zajmuje się stricte handlem.
Czym tak naprawdę zajmuje się omawiana spółka i kto za nią stoi?
Na pierwszy rzut oka trudno stwierdzić, co de facto stanowi główny przedmiot działalności emitenta oraz jakie usługi bądź produkty oferuje. Na początku, w prezentacji inwestorskiej, można dostrzec informacje o spółce technologicznej, po czym kilka stron dalej widnieje oferta produktów kosmetycznych. Można doznać lekkiego zagubienia. Ale wracając, spróbuje ten miszmasz informacyjny rozłożyć na czynniki pierwsze.
Omawiany podmiot stanowi podmiot zależny od grupy kapitałowej Hub.Tech S.A. Jest to duże krajowe przedsiębiorstwo operujące na rynku chemii gospodarczej oraz produktów kosmetycznych wytwarzanych w oparciu o biosurfaktanty. Skalę prowadzonej działalności pomaga zobrazować fakt, jakim jest posiadanie przez wspominany podmiot własnego laboratorium oraz linii produkcyjnych.
Stanowi to punkt „zaczepny” w kontekście wspomnianych w przypadku Stars.Space trendów konsumenckich na rynku. Otóż, okazuje się, że cała grupa Hub.Tech S.A. może pochwalić się know-howem w sprzedaży opartej na wykorzystywaniu świata infduencerów i dostępnych w nim narzędzi.
Potwierdzeniem tego wydaje się być pierwszy projekt grupy Hub.Tech S.A. realizowany przez jedną ze spółek zależnych, tj. Onlybio.Life S.A., który opierał się na promowaniu z użyciem mediów społecznościowych produktów marek OnlyBio i OnlyEco. Przedstawiciele grupy uważają to za swój komercyjny sukces.
Na podstawie powyższych informacji, można dojść do sedna sprawy, jaką jest działalność Stars.Space S.A. Krótko mówiąc, podmiot ten zajmuje się samą monetyzacją sprzedaży prowadzoną przy wykorzystaniu działań marketingowych opartych na influencerów. Według zapewnień jej przedstawicieli, spółka posiada wszelkie niezbędne narzędzia ( w postaci sprzętu jak i wiedzy) w celu uzyskiwania coraz o wyższych wyników sprzedaży. Emitent pod własną nazwą i designem sprzedaje produkty kosmetyczne.
Formalna strona emitenta
Stars.Space S.A. to spółka akcyjna, która została zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym dnia 21 sierpnia 2018 roku. Kapitał zakładowy spółki wynosi 3 000 000 zł i został on opłacony w całości. Dzieli się on na 30 000 000 akcji, z pośród których 29 000 000 to akcje serii B, a pozostałe 1 000 000 to akcje serii A i A1. Wartość nominalna każdej z nich to 0,10 zł.
Struktura akcji Stars.Space S.A.
Jedynym akcjonariuszem omawianej spółki jest wspominany już wyżej podmiot Hub.Tech S.A. Posiada on 100% akcji Stars.Space S.A.
Akcjonariat Stars.Space S.A.
Nowym akcjonariuszom przekładana jest oferta nabycia łącznie 4 550 000 akcji nowej serii C.
Organy Nadzorcze
Do organów nadzorczych spółki zalicza się jednoosobowy Zarząd oraz pięciosobową Radę Nadzorczą.
Wnioski: Spółka Stars.Space. to dość ciekawy twór, którego działalność biznesowa nie jest odrazu klarowna. Patrząc w szerszej ujęciu, szczególnie biorąc pod uwagę przedmiot działalności jej głównego i jedynego udziałowca jakim jest Hub.Tech S.A. można pokusić się o stwierdzenie, że stanowi on wehikuł sprzedażowy dla produktów i usług spółek zależnych grupy.
Propozycja wartości
Star.Space S.A. oferuje własną linie kosmetyków o nawie Stare form the stars stylizowane tematyką kosmosu i promowane przez gwiazdy internetu takie jak Marysia Jeleniewska, Weronika Sowa czy Lexy Chaplin.* To co wyróżnia ofertę emitenta, to fakt, iż sprzedawane przez spółkę kosmetyki tworzone są w odpowiedzi na obecne i nadchodzące trendy na rynku, szczególnie wśród młodego pokolenia zwanym Z czy Alfa.
*Są to postacie, które mogą nie być znane starszej generacji użytkowników internetu, ale młodsze już z pewnością kojarzy nazwiska.
Paleta produktowa
Emitent w swojej ofercie posiada 10 naturalnych produktów kosmetycznych przeznaczonych dla kobiet w wieku 12-25 lat. Obecnie, na stronie spółki widnieją trzy kategorie produktowe:
- Pielęgnacja włosów;
- 6 produktów ( odżywki, szampon i serum na końcówki włosów)
2. Stylizacja włosów;
- 2 produkty ( żel do stylizacji loków i aktywator skrętu)
3. Pielęgnacja ciała;
- 2 produkty (rozświetlający olejek do twarzy i balsam do ciała)
Kto je produkuje i jak powstają?
Produkty marki Stars from the Stars nie są produkowane przez spółkę. Ich produkcja odbywa się w oparciu o umowę współpracy z jedną ze spółek, tj. ONLYBIO.LIFE S.A., zależnych od grupy Hub.Tech S.A. Ten sam podmiot odpowiada również za pozostałe elementy takie jak magazynowanie, transport oraz dystrybucja.
Cena i dostępność
Poniżej, w formie tabeli, zaprezentowany ceny produktów kosmetycznych z aktualnej oferty emitenta. Dostępne są w internetowym sklepie spółki, a także w punktach stacjonarnych oraz (również) sklepie internetowym drogerii Rossman.
Oferta cenowa produktów kosmetycznych Stars From The Stars
Paleta produktowa Stars from the stars
Plany na przyszłość w stosunku do oferowanych produktów
Linia kosmetyków naturalnych Stars from the stars jest pierwszym i nie ostatnim projektem spółki. W najbliższej przyszłości emitent planuje zintensyfikować swoje działania w obszarze badań nad trendami konsumenckimi ( m.in. przy wykorzystaniu technologii VR i eyetrackingu) w celu rozwoju kolejnych produktów, a także rozszerzenia obecnie prowadzonej działalności o nowe obszary.
naturalne produkty kosmetyczne z przyciągającym wzrok designem;
tworzone jako odpowiedź na panujące i nadchodzące trendy na rynku konsumenckim;
dobry wybór w kwestii grupy docelowej, tj. kobiety w wieku 12-25 lat;
przystępne ceny;
najdroższy produkt kosztuje 27,99 zł, co na tle konkurencji nie stanowi zbyt wygórowanej oferty;
bardzo dobra dostępność produktu;
sklep internetowy marki oraz sieci drogerii Rossman;
stacjonarne drogerie sieci Rossman;
brak;
Zespół
Wydawać by się mogło, że w świecie marketingu influencerskiego działalność będą otwierać osoby, którym ten świat nie jest obcy (i mam tu na myśli osoby młode). Natomiast w przypadku emitenta, nie ma nic bardziej mylnego. W organie zarządczym oraz nadzorczym zasiada doświadczone osoby.
- Maciej Zegarski – Prezes Zarządu Stars.Space S.A.
- odpowiedzialny jest za koordynowanie prac projektowych i wdrożeniowych, a także tworzenie strategii promocji i dbanie o bieżące sprawy spółki;
- posiada doświadczenie jako dyrektor kreatywny marki
- OnlyBio.life
- Marcin Pawlikowski – Członek Rady Nadzorczej Stars.Space S.A.
- posiada doświadczenie zarządcze (zasiada w organach spółek zależnych od Hub.Tech S.A.)
- Prezes Zarządu w Onlybio.life S.A. od 29 grudnia 2020 r.
- Prezes Zarządu w Boruta-Zachem Kolor S.A. od 2 kwietnia 2020
- posiada doświadczenie zarządcze (zasiada w organach spółek zależnych od Hub.Tech S.A.)
Oprócz wyżej wspomnianych osób, kluczową rolę w organizacji emitenta odgrywają również osoby piastujące dane stanowiska, które zostały wymienione poniżej.
- Dyrektor kreatywny marki
- odpowiedzialny za wdrożenie lini kosmetyków;
- posiada doświadczenie w branży kosmetycznej;
- piastował takie stanowiska jak copywriter oraz product manager;
- pomysłodawca marki kosmetyków Stars From the Stars;
- Art. Designer marki (projektant)
- pełni funkcje osoby odpowiedzialnej za tworzenie kreacji reklamowych oraz nadzór artystyczny nad marką;
- Dyrektor handlowy
- odpowiada za relację z kluczowymi klientami, tworzenie oferty produktowej jak również badania rynku (w tym konkurencji);
- Specjalista ds. social mediów*
- odpowiada za tworzenie i prowadzenie kont marki na platformie TikTok, tworzenie reklam wizerunkowych i realizacji komunikacji w social mediach;
- Starszy specjalista ds. social mediów*
- odpowiada za realizację kampanii marketingowych w social mediach oraz kontakty z kluczowymi influencerami podczas realizacji danych promocji;
- Specjalista ds. e-Commerce
- odpowiada za tworzenie i realizację strategii marketingowej w mediach społecznościowych;
*Osoby te były zaangażowane również w realizację kampanii #onlybalance dla spółki OnlyBio.S.A. w stosunku do której posiadają formę zatrudnia w postaci 1/10 etatu (podobnie jak Art.Designer).
Model biznesowy
Pomimo, iż podmiot prawny istnieje przeszło dwa lata, emitent jak sam przyznaje, faktyczną działalność rozpoczął dopiero w II kwartale bieżącego roku.
Strategia biznesowa spółki Star.Space S.A. zakłada tworzenie produktów, które będą odpowiedzią na trendy konsumenckie wynikające z badań rynkowych. I muszę przyznać, że to założenie bardzo mi się podoba. Jest to (chyba) pierwsza firma, która poszła po „rozum” do głowy i chce sprzedawać produkty, na które w danej chwili jest zapotrzebowanie. Dla niektórych może to brzmieć jak okazyjny biznes, lecz niewątpliwie w połączeniu z social mediami i ambasadorami ( o nich za chwile) będzie stanowiło przepis na generowanie środków.
Przychody i koszty
Jak zostało to wspomniane powyżej, emitent swoje strumienie przychodów opiera o tworzenie produktów kosmetycznych i nie tylko, które będą odpowiedzią na zgłaszany przez rynek popyt. Obecnie jest to (póki co) jedynie linia kosmetyków Stars from the Stars, ale (jak zapewnia zarząd spółki) opracowywane są kolejne nowości.
Co warto również podkreślić, to podejście emitenta do kwestii kosztów związanych z prowadzoną działalnością. Można zauważyć jedną zasadę, tzn. optymalizację ponoszonych nakładów w ramach zasobów posiadanych wewnątrz całej grupy.
I tak oto koszty związane z opracowywaniem nowych formuł, czy nawet utrzymaniem odpowiedniej infrastruktury, niezbędnej do ich tworzenia ( mam na myśli laboratoria), ponosi firma INVENTIONBIO S.A. – spółka wchodząca w skład grupy kapitałowej HUB.TECH S.A.
Podobnie sytuacja wygląda w przypadku produkcji kosmetyków. Star.Space S.A. zleca to działanie swojemu partnerowi biznesowemu firmie ONLYBIO.LIFE S.A. (spółka również zależna od HUB.TECH S.A.), co pozwala na uniknięciu dodatkowych wydatków związanych z budową własnej lini produkcyjnej. Wspomniana spółka odpowiada również za aspekty logistyczne (m.in. pakowanie i dostarczanie) towaru do wyłącznego dystrybutora jakim jest właściciel sieci drogerii ROSSMANN.
Również za tym rozwiązaniem kryją się kolejne oszczędności – brak kosztów związanych z utrzymywaniem powierzchnii magazynowej i spedycją.
Kanały dystrybucji
Nie odbiegając zbyt daleko od kwestii związanych z rozdysponowaniem produktów kosmetycznych spółki Stars.Space S.A. , chciałbym odrazu przejść do kanałów dystrybucji, jakie spółka na dzień dzisiejszy posiada.
A mianowicie, zarząd spółki stawia na sprzedaż stacjonarną oraz internetową. Zgodnie z obranym podejściem, emitent w obydwu przypadkach postawił na najbardziej popularne miejsca. Tzn.:
- Drogerie ROSSMANN (ulubiony sklep grupy docelowej)
- docelowo ma odpowiadać za 90% wolumenu sprzedaży;
- Własny sklep internetowy spółki
- został uruchomiony w II połowie 2021 r.
Marketing
Jest to jedna z nielicznych spółek na portalach crowdfundingowych, które ma przedstawioną strategię marketingową. Może wynika to z faktu, że główna działalność emitenta jest o nią oparta.
Przechodząc do meritum. Z uwagi na fakt, iż główna sprzedaż produktów spółki odbywać się będzie w kanale offline, zarząd emitenta przewiduje połączenie jego elementów z działaniami marketingowymi, które będą skoncentrowane głównie w internecie ( czyli tam, gdzie przebywa obecnie większość klientów omawianego podmiotu).
Spółka planuje oznaczyć półki sklepowe u swojego wyłącznego dystrybutora ( drogerie ROSSMANN) logotypem TikToka bądź Instagrama, w zależności które produkty są reklamowane za pomocą danej platformy. Dodatkowo przewiduje również promocje oferty po przez artykuły i krótkie wzmianki w prasie.
Pozostałe czynności mają skupiać się na tzw. influencer marketingu , do którego emitent nawiązał współpracę z trzema „największymi” gwiazdami internetu. Tj.
- Maria Jeleniewska ps. Mary
- Liczba obserwatorów na Tiktok’u*: 13,1 mln
- Liczba obserwatorów na Instagramie*: 653 tyś.
- Lexy Chaplin
- Liczba obserwatorów na Tiktok’u*:2,6 mln
- Liczba obserwatorów na Instagramie*:1,8 mln
- Weronika Sowa ps. Wersow
- Liczba obserwatorów na Tiktok’u*: 2,2 mln:
- Liczba obserwatorów na Instagramie*: 2,7 mln
Wyżej wspomniane osoby stały się ambasadorami produktów kosmetycznych marki Stars from the Stars, które mają reklamować za pomocą materiałów zamieszczonych za pośrednictwem własnych kont w social mediach.
Uzupełnienie stanowić mają kampanie HTC, z wykorzystaniem #, co ma pozwolić spółce nie tylko budować świadomość marki po przez kojarzenie danych haseł z produktami, ale również daje możliwość tworzenia większej grupy potencjalnych klientów.
Partnerzy
Zostało to już wielokrotnie wspomniane wyżej. Partnerami Star.Space S.A. są spółki wchodzące w skład grupy kapitałowej HUB.TECH S.A. oraz właściciel sieci drogerii ROSSMANN. Poniżej znajduje lista podmiotów zależnych, z zasobów których korzysta emitent.
- INVENTIONBIO S.A.
- ONLYBIO.LIFE S.A.
*Stan na 21.09.2021
sprecyzowane główne założenie obranej strategii biznesowej;
planowana dywersyfikacją przychodów ze względu na kanały dystrybucji oraz paletę produktową;
optymalizacja ponoszonych kosztów po przez wykorzystywanie zasobów wewnątrz grupy kapitałowej HUB.TECH S.A.;
opracowana i zaprezentowana strategia marketingowa;
ryzyko związane z utratą wizerunku przez obecne ambasadorki produktów lini Stars from the Stars
Kondycja finansowa
Na stronie emisji akcji firmy Stare.Space S.A. został umieszczony dokumenty ofertowy wraz ze sprawozdaniem finansowym w wariancie porównawczym za rok 2020, a także skrócone sprawozdanie dla okresów od 01.01.2021 do 30.06.2021 oraz od 01.01.2021 do 31.08.20201.
Z uwagi na datę rejestracji podmiotu, pierwszym rokiem obrachunkowym dla emitenta był rok 2019.
Składniki majątkowe 2021
Wartość aktywów i pasywów spółki w pierwszych 8 miesiącach 2021 roku była równa 3 686 842,84 zł. Dla porównania, jeszcze dwa miesiąca ich wartość była niższa o 15 228 % ( dokładnie wynosiła 24 053,62 zł)
Aktywa
- Należności krótkoterminowe [3 665 988,83 zł]
- 832 096,19 zł to środki z tytułu dostaw i usług o okresie spłaty do 12 miesięcy,
- 5 000 zł to należności wynikające z tytułu podatków, dotacji, ceł i ubezpieczeń; społecznych zdrowotnych oraz innych;
- 2 827 608,77 zł to inne;
- Inwestycje krótkoterminowe [13 265,26 zł]
- w całości są to środki pieniężne w kasie i na rachunkach bankowych podmiotu.
- Krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe [ 216,19 zł ]
W przypadku aktywów trwałych, ich wartość jest równa 7 372,56 zł i w całości są to zaliczki na wartość niematerialne i prawne.
Pasywa
W przypadku źródeł finansowania działaności biznesowej podmiotu jakim jest Star.Space S.A., największą wartość stanowi Kapitał (fundusz) własny, który na dzień 31.08.2021 wynosił 3 021 302,96 zł*. Składają się na nie takie pozycje jak:
- Kapitał (fundusz) podstawowy [3 000 000 zł]
- Zysk (strata) netto [ 136 410,49 zł]
* Strata z lat ubiegłych wynosi 115 107,53 zł
Pozostałe wartości pasywów stanowią zobowiązania i rezerwy na zobowiązania.
Kwota 665 539,88 zł to pieniądze generowane przez zobowiązania krótkoterminowe ( 665 539,88 zł).
Poniżej znajduje się wykres z danymi historycznymi.
Wartość aktywów i pasywów Star.space w poszczególnych okresach
Przychody i koszty
Na dzień 31 sierpnia bieżącego roku emitent mógł pochwalić się przychodami netto ze sprzedaży swoich produktów kosmetycznych na poziomie 674 200,97 zł , co w połączeniu z kosztami działalności operacyjnej daje zysk ze sprzedaży na poziomie 148 138,49 zł.
Przychody ze sprzedaży netto, koszty i zysk ze sprzedaży Star.space na dzień 31.08.2021 r.
Wynik wydaje się być satysfakcjonujący, ale ktoś mógłby zapytać jak wyglądają pozostałe koszty oraz w jakim stopniu wpływają one na wynik końcowy, tzn. zysk netto.
Otóż, spółka ponosi jeszcze nakłady finansowe związane z działalnością operacyjną i kosztami finansowymi. Odpowiednio są to kwoty rzędu 10 629,00 zł oraz 1 499,00 zł.
Poniżej zamieszczam wykres z danymi historycznymi.
Przychody, koszty i zysk Star.Space S.A. w poszczególnych okresach
Patrząc na powyższe wartości, można odnieść wrażenie obaw co do wyników spółki na koniec bieżąco roku.
Spółka od momentu powstania do bieżąco roku nie odnotowywała przychodów związanych z prowadzoną działalnością. Uzyskała jednie 5 000 zł jako inny przychód operacyjny. Miała natomiast dość wysokie koszty prowadzenia działalności operacyjnej generowane przez usługi obce. W 2020 roku były one zwiększone jeszcze o wynagrodzenia i podatki. Nie powinno to jednak stanowić powodów do obaw, gdyż jak już zostało to wspomniane, emitent rozpoczął swoją działalność de facto dopiero w II kwartale 2021 roku.
Wnioski: Sytuacja finansowa podmiotu nie jest łatwa w ocenie. Spółka od momentu powstania przez dwa pierwsze lata odnotowywała straty, które wynikały tak naprawdę z braku podejmowanej aktywności gospodarczej. Natomiast, w momencie podjęcia działań, wskaźniki finansowe ulegają diametralnie zmianie, czego dowodem jest odnotowanie zysku (już po pokryciu strat z lat ubiegłych) na koniec 8 miesiąca 2021 roku.
Chociaż należy zachować, powściągliwość w wystosowaniu wniosków, to osobiście uważam, że kondycja finansowa spółki jest na dobrym poziomie i można spodziewać się jedynie jej poprawy.
Wycena
Na podstawie ceny akcji serii C oraz oferowanej ich ilości , wycena emisyjna prezentuje się następująco:
Post-money valuation= 30 013 192,61 zł
Pre-money valuation= 25 463 192,61 zł
I mam tu mały dysonans. Z jednej strony, akapit wcześniej wspominałem, że sprawozdania finansowe spółki są dobre, a historyczne dane nie powinny budzić niepokoju wśród potencjalnych inwestorów. Natomiast nie oznacza to „przyzwolenia” na powyżej prezentowane kwoty. Są to wartości dość wygórowane jak na spółkę, która dopiero (po dwóch latach od momentu rejestracji) podjęła się aktywności biznesowej.
Oczywiście, spółka ma ogromny potencjał na zarabianie kasy, lecz nie może on stanowić podstawy do takiej wyceny. Jeżeli faktycznie, emitent potrzebuje 4,5 mln zł „dofinansowania”, to wówczas powinien wypuścić większą ilość akcji za mniejszą cenę.
Emisja
Oferta publiczna akcji spółki Star.Space S.A. rozpoczęła się wczoraj na platformie CrowdConnect.pl. W ramach prowadzonej kampanii crowdfundingowej prowadzona jest emisja akcji nowej serii C w dwóch transzach. Pierwsza z nich (która rozpoczęła się wczoraj) będzie trwać do 13 października. Natomiast kolejna wystartuje dnia 14 października i zakończy się 6 dni później, tj. 20 października.
Potencjalni inwestorzy mogą nabyć łącznie 4 550 000 sztuk akcji wspomnianej serii (struktura cenowa w tabeli poniżej). Stanowi to 15,16% całego akcjonariatu. Oferowany pakiet akcji został wyceniony na 4 550 000 zł.
Ilość i cena oferowanych akcji nowej serii C w poszczególnych transzach.
wdt_ID | Transza | Seria Akcji | Cena za 1 szt. akcji | Ilość akcji |
---|---|---|---|---|
1 | I | C | 1,00 | 1.000.000 |
2 | II | C | 1,00 | 3.550.000 |
Prezentowana cena emisyjna 1 sztuki akcji serii C może wydawać się okazją do inwestowania, szczególnie porównując do akcji pozostałych spółek, i faktycznie tak jest. Jeżeli spojrzymy na potencjał wzrostu jaki przed sobą owy podmiot posiada.
Ale, póki co należy bazować na tym co jest tu i teraz, a więc jako osoba rozumiana w kategoriach inwestora, oczekiwałbym korzystniejszej oferty. I mam tu na myśli niższą cenę oraz większą ilość akcji do zakupu.
Jaki jest główny powód emisji?
Decyzja o emisji akcji jest umotywowana chęcią spółki na pozyskanie środków związanych z produkcją i działaniami marketingowymi.
Struktura rozdysponowania zebranych środków z emisji akcji serii C w obydwu transzach
Ostatni cel stanowi nieodłączny element pierwszego celu. Produkt bez dobrej promocji, ma mniejsze szanse na sukces rynkowy. Natomiast w momencie zwiększania ilości kampanii marketingowych, rośnie również szansa na zwrot poniesionych nakładów inwestycyjnych jak również wyższy zwrot z inwestycji.
Wnioski: Stars.Space S.A. w ujęciu ogólnym stanowi okazję, lecz w ujęciu ceny emisyjnej niestety już nie. Nie przekreśla to decyzji o podęciu inwestycji, ale w myśl powszechnie głoszonych haseł wolałbym zakupić akcje omawianego podmiotu taniej aniżeli jest to obecnie oferowane.
W kwestii planowanych działań, nie mam większych zastrzeżeń. Emitent chce przeznaczyć środki na źródło generowania przychodu (tzn. produkcję) oraz jego stymulant (tj.marketing).
Debiut giełdowy i pozostałe korzyści
Standardowo, jak to bywa w przypadku większości spółek emitujących akcje w formule crowdfundingowej, tak i tym razem ilość informacji odnośnie wejścia omawianej spółki na rynek regulowany czy też podziału zysku jest znikoma.
Star.Space S.A. przewiduje debiut giełdowy na I kwartał przyszłego roku. Natomiast w kwestii polityki dywidendowej, emitent, do dziś, nie przewidział żadnych specjalnych regulacji.
Podsumowanie
Wniosek: Star.Space S.A. to spółka, której przedmiot działalności może być na początku nie dla wszystkich zrozumiały, lecz po jego głębszej analizie napewno sensowny. Emitent celu w dość nietypowy sposób rynek o dużym potencjalne zarobkowym.
Potwierdzeniem bądź zaprzeczeniem tej tezy będą wyniki sprzedażowe i finansowe obecnej linii produktów, które są jednocześnie rekalmoaxe przez znane osobistości ze świata social mediów. Patrząc na tendencje grupy docelowej spółki, raczej bym się o to nie martwił.
A więc powstaje zatem pytanie, czy warto rozważać akcje Star.Space S.A. jako potencjalną pozycje w portfelu inwestycyjnym?
Jak zwykle, odpowiedzi mogę udzielić tylko w swoim imieniu. Osobiście uważam, że pomimo zbyt wysokiej ceny emisyjnej akcji jak i braku sprecyzowanych korzyści dla inwestora, warto posiadać akcje wspomnianej spółki.
Uwaga !!! Jak już to wielokrotnie zaznaczałem w wielu artykułach, prezentowane przeze mnie analizy nie stanowią oferty inwestycyjnej, ani nie są zachętą do inwestowania w akcje analizowanej spółki. Powyższy artykuł stanowi jedynie subiektywną opinię na temat podmiotu.
główne założenie spółki polegające na tworzeniu produktów odpwoaidaeacych na panujące trendy na rynku;
ciekawa oferta pierwszej linii kosmetyków Stars from the stars;
rozsądny przedział cenowy;
ambasadorzy produktów o dużych zasięgach w social mediach;
dobrze opracowany model biznesowy;
maksymalnie możliwa optymalizacji ponoszonych kosztów;
wykorzystywanie zasobów posiadanych wewnątrz grupy kapitałowej;
solidny partner w dystrybucji i sprzedaży offline – właściciel sieci drogerii ROSSMANN;
ciekawa strategia marketingowa oparta o kilka mniejszych podstrategii;
dobra kondycja finansowa spółki;
uzasadnione cele, na które emitent chce przeznaczyć środki z emisji;
zbyt wysoka cena emisyjna akcji;
brak wiążących decyzji w kwestii debiutu spółki na rynku regulowanym;
brak polityki dywidendowej;
ryzyko nadszarpnięcia wizerunku oferowanych produktów przez nieprzyzwoite zachowanie ambasadorów;