Renesans marki klapek KUBOTA nie są dzisiaj w stanie zrozumieć osoby, które urodziły się w latach 80. Dla większości z nich kojarzą się one z „tandetnymi” klapkami prosto z Chin, które można było nabyć na pamiętnym już stadionie dzięscieolecia w Warszawie. Wbrew tym przekonaniom, marka KUBOTA dziś to już nie ta samo marka co 20 lat temu.
Przed weekendem informowałem o zbliżającej się II transzy emisji akcji serii D firmy KUBOTA S.A. , która ma wystartować już jutro na platformie Crowdconnect.pl. Dzisiaj przyszedł czas, aby przyjrzeć się z bliska wspomnianej spółce. Po wstępnej analizie, można śmiało stwierdzić, że emitent może wielu zaskoczyć i pozytywnie rozczarować. Co prawda, duża część asortymentu wciąż pochodzi z Chin, ale spółka nie skupia się już wyłącznie na jednej kategorii produktowej i śmiało podbija pozostałe segmenty klientów.
Zapraszam do lektury ;-).
Kubota S.A. Reaktywacja
Kubota S.A. to spółka założona przez czwórkę młodych znajomych z Łodzi, którzy chcieli reaktywować kultową niegdyś w latach 90. markę taniego obuwia importowanego z Chin – Kubota. W porozumieniu dawnymi właścicielami spółki Marysia S.A. (pierwotnego dystrybutora klapek KUBOTA) postanowili reaktywować inicjatywę, jak i sam produkt.
Jak to się stało?
Firma o nazwie Kubota Wear sp. z o.o. została zawiązana w 2018 roku. Spółka prowadzi działalność na rynku dóbr konsumpcyjnych. Jej głównym zadaniem jest projektowanie własnych produktów, a także import i sprzedaż obuwia oraz odzieży. Poza „dotychczasowymi” modelami klapek, które królowały na polskich bazarach kilkanaście lat temu, spółka zdecydowała się o wprowadzenie obuwia typu PREMIUM , wykonanego z wyższej jakości materiałów i skierowanego do zamożniejszego klienta.
Rok później, tj. 2019, Kubota Wear sp. z o.o. odnotowuje swój pierwszy sukces w postaci uzyskania wyłącznych praw do znaku towarowego. W tym samym roku następuje również drugie ważne wydarzenie w historii spółki – tj. rozpoczęcie współpracy z właścicielem sieci sklepów Biedronka w Polsce. Szansa, jaka trafiła się młodej firmie okazała się „strzałem w 10”. Oferowane w sklepach portugalskiego właściciela klapki Kubota w cenie 19,99 zł z serii Rzep rozeszły się jak „ciepłe bułeczki”. Wydarzenie to zbudowało mocny fundament pod kontynuację współpracy obu firm.
Okres nadejścia pandemii wirusa COVID-19 i związane z nimi lockdown’y, tylko przyczyniły się do wzrostu dynamiki rozwoju marki. Właścicielom udało się rozszerzyć ofertę produktową o nowe modele klapków jak również otworzyć pierwszy sklep stacjonarny.
Obecnie, w 2021 roku, firma Kubota Wear sp. z o.o. przeszła procedurę przekształcenia w nowy podmiot prawny o nowej formule, tj. Kubota S.A. Zabieg ten związany jest z koniecznością rozwijania marki i pozyskaniem związanych z tym faktem wymaganych funduszy.
Struktura akcjonariatu Kubota S.A. na dzień 9 sierpnia 2021
Na dzień przed rozpoczęciem emisji akcji, największa ilość głosów znajduje się w „rękach” Pani Doroty Michalskiej ( żony pierwotnego właściciela) oraz Piotra Krawczyka. Dysponują oni bowiem 250 000 akcji serii A o wartości nominalnej 1,00 zł. Upoważniają je do oddania takiej samej ilości głosów na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy. Kolejnymi w kolejce udziałowcami jest Pani Alina Sztoch ; Pani Joanna Kiatkowska oraz Pan Piotr Kwiatkowski. Najmniejszą ilością akcji dysponuje Pan Wacław Miklaszewski – piastujący stanowisko wiceprezesa zarządu.
Element motywacyjny
Co warto w tym miejscu podkreślić to fakt, jaki miał miejsce w bieżącym roku w lipcu. Otóż, dnia 8 lipca na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy Kubota S.A. została podjęta uchwała wprowadzająca w życie program motywacyjny dla członków organów spółki, kadry zarządzającej spółką oraz kluczowych pracowników i współpracowników. Ideą projektu jest zmotywowanie a następnie też wynagrodzenie wspomnianych osób w postaci uzyskania prawa do nabycia łącznie 154 100 akcji w dwóch transzach. Jedynymi dwoma warunkami, które umożliwią taką sposobność jest zysk netto oraz kapitalizacja spółki osiągnięta na wskazanym w uchwale poziomie przez spółkę w latach 2021-2023.
Warunki programu motywacyjnego
wdt_ID | Warunek | I transza | II transza |
---|---|---|---|
1 | Zysk netto | min. 2 500 000 | min. 4 000 000 |
2 | Kapitalizacja spółki | min. 25 000 000 | min. 40 000 000 |
Osobami uprawnionymi są : Maja Wardzyńska, Iwona Dąbrowska Joanna Kwiatkowska oraz Alina Sztoch. Dokładna ilość zaoferowanych akcji została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Lista osób uprawnionych do Programu Motywacyjnego.
wdt_ID | Imię i Nazwisko | I transza | II transza |
---|---|---|---|
1 | Maja Wardzyńska | 7 705 akcji | 7 705 akcji |
2 | Iwona Dąbrowska | 9 248 akcji | 9 248 akcji |
3 | Joanna Kwiatkowska | 17 590 akcji | 17 590 akcji |
4 | Piotr Kwiatkowski | 17 590 akcji | 17 590 akcji |
5 | Alina Sztoch | 24 917 akcji | 24 917 akcji |
Podstawowe informacje
Na koniec wspomnę tylko o podstawowych informacjach emitenta. Zawiązanie spółki miało miejsce w maju 2018 roku. Pierwotnie nazwa podmiotu brzmiała „Dahapi sp. z o.o.”, następnie została ona zmieniona na Kubota Wear sp. z o o. , a finalnie w wyniku przekształcenia w spółkę akcyjną – KUBOTA S.A. Adres rejestrowy spółki to Łódź, ul. Traktatową 128/14. Kapitał zakładowy spółki wynosi 100 000 zł i został on opłacony w całości.
W skład organu Rady Nadzorczej wchodzi 6 osób. Są to:
- Jan Wardzyński;
- Przemysław Sztoch;
- Karina Jabłońska;
- Piotr Krawczyk;
- Igor Retecki;
Oferta produktowa
Asortyment emitenta wbrew swojej historycznej nazwy nie ogranicza się już tylko i wyłącznie do tanich, wykonanych z niskiej jakości materiałów chińskich klapek. Oczywiście , niektóre modele wciąż są importowane z kraju czerwonego smoka, ale w ofercie spółki znajdują się również inne modele klapek ( w tym produkowane przez rodzimych szewców), jak również elementy odzieży w postaci bluz, T-Shirtów, spodni dresowych, szortów i akcesoriów. Wszystkie wspomniane elementy garderoby są projektowane dla mężczyzn jak i kobiet.
Infografika I. Linie modelowe klapek KUBOTA S.A.


Cena: 159,90zł
Kraj produkcji: Polska
Kanały sprzedaży: Wszystkie z naciskiem na online


Cena: 99,99zł
Kraj produkcji: Polska
Kanały sprzedaży: Wszystkie z naciskiem na online


Cena: 39,99zł
Kraj produkcji: Chiny
Kanały sprzedaży: Wszystkie z naciskiem na online


Cena: 59,90zł
Kraj produkcji: Chiny
Kanały sprzedaży: Wszystkie


Cena: 99,90zł
Kraj produkcji: Polska
Kanały sprzedaży: Indywidualne zamówienie od 100 par
Emitent posiada obecnie 5 lini modelowych klapek o różnym stopniu jakości, przeznaczenia oraz kategorii cenowej. Wśród nich, znajdują się 2 modele, które produkowane są w polskich zakładach szewskich. Są to klapki KUBOTA PREMIUM oraz KUBOTA PRO. Pozostałe modele obejmują obuwie zaprojektowane przez polskich projektantów, ale wyprodukowane już w Chinach. Z stąd też ich jakość i cena są odpowiednio niższe. Cały asortyment obuwniczy jest sprzedawany przez emitenta za pomocą wszystkich dostępnych kanałów sprzedaży z dużym naciskiem na sprzedaż online. Wyjątkiem są klapki z lini KUBOTA RZEP oraz klapki projektowane pod klienta B2b. Pierwsze z nich stanowią najważniejszy produkt marki i są oferowane również w sprzedaży hurtowej oraz komisowej. Drugie wykonywane są na specjalne zamówienia klienta (od 100 par), który może sobie dowolnie konfigurować wygląd obuwia.
Infografika II. Linie modelowe klapek Kubota S.A.








Cena: 79,99 zł – 159,90 zł
Kraj produkcji: Chiny
Kanały sprzedaży: Sklep online oraz sprzedaż stacjonarna
Tak jak zostało to wspomniane na początku, emitent w swojej ofercie posiada również odzież. Pomimo, iż są to produkty z Chin, producent zapewnia o naturalności użytych surowców użytych w procesie ich produkcji. Wyglądem cała obecna linia nawiązuje do stylu z lat 90.
Reaktywacja marki po przez wprowadzenie modeli klapek odpowiadających na obecne trendy w modzie;
Klapki z lini KUBOTA PREMIUM stanowią więcej niż dobry produkt konkurencyjny cenowo w stosunku do klapek drogich marek;
Uruchomienie lini odzieżowej w stylu vintage.
Wciąż większość asortymentu to tani produkt, importowany z Chin.
Zespół
Na dzień 31 lipca bieżącego roku, emitent zatrudniał łącznie 31 osób, z czego najliczniejszą grupą stanowią pracownicy działu sprzedaży. Porównując prezentowany stan zatrudnienia do stanu na dzień 31 grudnia 2020 roku, uległ on zmianie o +55%.
Struktura zatrudnienia na dzień 31 grudnia 2020 i 30 lipca 2021 w podziale na działy.
wdt_ID | Dział | ILOŚĆ OSÓB (31.12.2020) | ILOŚĆ OSÓB (31.07.2021) |
---|---|---|---|
1 | Zarząd | 2 | 2 |
2 | Administracja | 5 | 7 |
3 | Biznes | 8 | 12 |
4 | Product development | 1 | 1 |
5 | Data Science | 4 | 9 |
8 | Kadra Naukowa | 4 | 9 |
9 | RAZEM | 20 | 31 |
Spółka w materiałach marketingowych wymieniła 9 osób, które odgrywają kluczową rolę w funkcjonowaniu i rozwoju marki Kubota.
- Piotr Kwiatkowski – Prezes Zarządu
- posiada 12-letnie doświadczenie jako przedsiębiorca;
- właściciel bądź współwłaściciel łódzkich klubokawiarni, restauracji oraz klubów muzycznych i firm deweloperskich.
- w Kubota S.A. pełni rolę szefa pionu produkcji, sprzedaży B2B oraz sprzedaży stacjonarnej;
- posiada 12-letnie doświadczenie jako przedsiębiorca;
- Wiesław Michalski – Wiceprezes Zarządu
- prekursor słynnych klapek lat 90
- wspólnik firmy Marysia S.A. sprzedającej w regionie Europy środkowo-wschodniej około 10 milionów pa r obuwia rocznie
- posiada kilkudziesięcioletnie doświadczenie w handlu obuwia z Chin;
- prekursor słynnych klapek lat 90
- Alina Sztoch – dyrektor operacyjna i szefowa marketingu
- posiada 9-letnie doświadczenie jako przedsiębiorca;
- fundatorka oraz wiceprezeską Fundacji Isyrius
- Joanna Kwiatkowska– dyrektorka ds. technologii i szefowa e-commerce.
- posiada 9-letnie doświadczenie w branży IT, w szczególności w zakresie narzędzi e-Commerce oraz social mediów;
- współautorka ponad 10 projektów informatycznych oraz filmowo-informatycznych o wartości prawie 50 mln zł.
Pozostałe osoby nie zostały wymienione z imienia i nazwiska. Natomiast należą do nich: dyrektor finansowa, dyrektor kolekcji, menadżer ds. e-Commerce, menadżer ds. marketingu, starszy kupiec.
Model biznesowy
Dobry model biznesowy to taki, który zawiera solidne fundamenty generowania przychodu oraz prawidłowo sprecyzowane kanały dotarcia do klienta. Patrząc na analizowanego emitenta, można stwierdzić, że takowy on ma.
Kanały pozyskiwania klientów
Na podstawie informacji przekazanych w dokumencie ofertowym, emitent stawia na pozyskiwanie klientów za pomocą działań prowadzonych w internecie. Obecnie skupiają się ona w obrębie:
- prowadzenia oficjalnego profilu marki KUBOTA S.A. w mediach społecznościowych ( praktycznie na wszystkich dostępnych obecnie platformach);
- wysyłania newsletter’a do klientów;
- automatyzacji wyświetlanych treści marketingowych na stronie sklepu w zależności od profilu klienta;
- przesyłania reklamowych wiadomości SMS do klientów;
- pozyskiwanie chłodnych, ciepłych i gorących leadów sprzedażowych po przez prowadzenie kampanii Facebook Ads, GoogleAds oraz Pinterest Ads ( w 2022 roku również TikTok Ads)
- akcjach SEO/SEM – fraza „klapki Kubota”;
- współpracy z influencerami (ambasadorem marki jest Make Life Hirder, a produkt reklamowały takie postacie jak Maffashion, Zuza Błońska, Red Lipstic Monster, Tede, Stefan Hula, Arab)
- współpracy z sieciami afiliacyjnymi ( od 2 kwartału 2020 TradeTracker);.
Skala prowadzonych czynności i ich efekty robią wrażenie. Warto zajrzeć po więcej szczegółów materiałów emitenta. To co jedynie chciałbym jeszcze dodać, to fakt, iż spółka w przypadku kont na social mediach, stara się nie powielać prezentowanych treści i komentarzy.
ODBIORCY PRODUKTÓW SPÓŁKI
Spółka prowadzi rozsądną z punktu biznesowego, politykę dystrybucji swoich produktów. W znacznym stopniu, stawia ona na klientów detalicznych, którzy nabywają produkty marki za pomocą jej własnego sklepu internetowego (w 2020 roku odpowiadał on za 47% łącznej ilości sprzedaży). Oprócz tego spółka, prowadzi współpracę z 68 odbiorcami, którzy z punktu prawa cywilnego są osobami prawnymi, a także z firmą Distance S.A. oraz Jeronimo Martins Polska S.A. (właściciela sieci sklepów Biedronka). Współpraca z ostatnio wymienionym podmiotem przynosi również inne wymierne korzyści jakim są kwestie marketingowe oraz budowanie świadomości marki.
Struktura odbiorców produktów spółki.
wdt_ID | Dział | ILOŚĆ OSÓB (31.12.2020) | ILOŚĆ OSÓB (31.07.2021) | ipoowa2021udzia |
---|---|---|---|---|
1 | Jeronimo Martins Polska S.A. (sieć skleów Biedronka) | 36% | 52% | 52% |
2 | Distance S.A. | 12% | 0% | 0% |
3 | e-Commerce (sklep internetowy) | 21% | 33% | 34% |
4 | Pozostali (68 odbiorców w 2021) | 31% | 15% | 14% |
5 | RAZEM | 100% | 100% | 100% |
Analizując powyższe dane procentowe, można uznać, że głównym odbiorcą emitenta jest Jeronimo Martins Polska S.A. Wynika to z faktu wielkości składanych jednorazowych zamówień na wolumen.
DOSTAWCY SPÓŁKI
Emitent „stara” się nie uzależnić od jednego dostawcy swoich produktów. W związku z tym cały czas prowadzi on proces dywersyfikacji posiadanych zasobów w postaci partnerów i kontrahentów.
Na dzień przygotowania dokumentu ofertowego (tj. 9 sierpnia br.) emitent posiadał 3 dostawców odpowiedzialnych za produkcje obuwia oraz odzieży.
Sturkutra dostawców spółki w latach 2019-2020 oraz w I półroczu 2021.
wdt_ID | Dział | 2019 ( % udział) | 2020 ( % udział) | I połowa 2021 ( % udział) |
---|---|---|---|---|
1 | Anhui Light Industries Ltd. | 0% | 19% | 82% |
2 | Quangzhou Ltd. | 7% | 5% | 1% |
3 | WTDC sp. z o.o. | 91% | 65% | 0% |
4 | Pozostali (w 2021: 4 z Chin i 6 z Polski) | 2% | 11% | 17% |
5 | RAZEM | 100% | 100% | 100% |
Do 2020 roku, za jeden z podstawowych produktów marki KUBOTA S.A. jakim są klapki z serii RZEP odpowiadała fabryka posiadana przez emitenta. Jednakże, jak zostało to już nadmienione, w wyniku wprowadzanych zmian, zadanie to zostało powierzone firmie Anhui Light Industries LTD. Wykonują ona bowiem zlecenie w 2 fabrykach. Trwają równocześnie testy rozpoczęcia produkcji w 3 fabryce.
W przypadku klapków z serii Basic (drugi najważniejszy produkt marki), emitent również prowadzi działania testowe wspólnie z fabryką z Ukrainy.
STRUMIENIE PRZYCHODÓW
Spółka od początku istnienia konsekwentnie rozwija swoją paletę produktową jednocześnie dywersyfikując źródła generowanych przychodów. W 2019 roku, gdy głównie znanym marki były klapki KUBOTA RZEP, 87% przychodów emitenta pochodziła właśnie ze sprzedaży tego modelu. Wraz z wprowadzaniem nowych modeli klapków (m.in. KUBOTA PREMIUM ) oraz kategorii produktowych (odzieży) do swojej oferty, udział ten zaczął stopniowo maleć. W 2020 roku wynosił on ju 68%, a w pierwszej połowie bieżącego roku zmalał do 44%.
Struktura sprzedaży detalicznej wg. typu produktów w 2020 r.
Jak zostało to już nadmienione przy okazji omawiania palety produktów, spółka stawia na wszystkie rodzaje sprzedaży, tj. zarówno detaliczne jak i hurtowe ( procentowy rozkład udziału w łacznej sprzedaży jest praktycznie taki sam) Najmniejszy swój udział ma sprzedaż tzw. usług ( klapki na zamówienie – KLIENT B2B) Jest to zapewne związane z niskim stopniem zainteresowania rozwijania tego rodzaju sprzedaży ze strony spółki.
Struktura przychodów w roku 2019 versus rok 2020.


jasno sprecyzowany model biznesowy;
dywersyfikacją portfolio klientów oraz dostawców;
dywersyfikacje źródeł przychodów po przez wprowadzanie nowych modeli obuwia oraz kategorii produktowych;
inwestycja w e-commerc’owe rozwiązania.
Brak.
Kondycja finansowa
W dokumencie ofertowym, emitent zawarł wszelkie informacje na temat sytuacji finansowej. Będąc szczerym wygląda ona obiecująco.
Wybrane pozycje bilansu z lat 2019-2020 i I półrocze 2021.


Analizując powyższe pozycje może stwierdzić iż, w okresie od 01 stycznia 2019 do 31 grudnia 2019 roki aktywa obrotowe stanowiły ok.89,18% ogólnej sumy aktywów. Ich główną składową stanowiły głównie zapasy utrzymywane przez spółkę oraz należności krótkoterminowe od kontrahentów.
Rok później, tj. w 2020, aktywa te stanowiły już 96,83% ogólnej sumy aktywów wynosząc 2 345 272,37 zł. Aż 81,16% z nich to zapasy emitenta.
W I półroczu 2021 roku aktywa obrotowe stanowiły 92,10%, a suma bilansów była równa 1 998 179,28 zł. Na koniec wspomnianego okresu emitent dysponował 298 789,82 zł w kasie.
Wybrane pozycje RZiS z lat 2019-2020 i I półrocze 2021.


Od 2019 roku emitent konsekwentnie odnotwuje wzrosty przychodów ze sprzedaży produktów. W okresie od 01 stycznia 2019 roku do 31 grudnia 2019 roku spółka wygenerowała przychody w wysokości 2 079 388,90 zł, które w porównaniu z kosztami operacyjnymi na poziomie 1 824 789,26 zł pozwoliły odnotować zysk ze sprzedaży równy 254 599,64 zł. Wśród kosztów operacyjnych, największym obciążeniem była wartość sprzedanych towarów i materiałów oraz usługi obce, które odpowiednio były równe 921 140,82 zł oraz 466 586,71 zł. Wynik netto
W okresie od 01 stycznia 2020 roku do 31 grudnia 2020 roku Kubota S.A. wygenerował przychody w wysokości 6 066 495,87 zł – był to wzrost aż o 191,74% w stosunku do roku poprzedzającego. Koszty operacyjne stanowiły 96,82% przychodów spółki.
W okresie od 01 stycznia bieżącego roku do 30 czerwca bieżącego roku emitent odnotował już 4 720 334,41 zł. Zysk netto wyniósł 47 731,84 zł ( marża zysku netto w I połowie 2021 = 1.01%).
Spójrzmy tylko jeszcze na wskaźniki…
Wybrane wskaźniki finansowe dla lat 2019-2020 i I półrocza 2021.
wdt_ID | Wskaźnik | 2019 | 2020 | I półrocze 2021 |
---|---|---|---|---|
2 | Rotacji Należności | 8,91 | 11,41 | 3,00 |
3 | Pokrycia bieżących zobowiązań | 1,66 | 1,37 | 1,13 |
4 | Szybkości spłaty zobowiązań | 1,13 | 0,22 | 0,55 |
Analizując powyższe wyniki wybranych wskaźników można powiedzieć, iż przedsiębiorstwu Kubota S.A. spadła zdolność do ściągania należności. Podobnie jest w sytuacji pokrycia zobowiązań oraz ich szybkości. Natomiast wynika to raczej z faktu jakim jest obecny rozwój przedsiębiorstwa. Wraz ze wzrostem sprzedaży ( a co za tym idzie wzrostem wielkości biznesu) wymagana jest większa elastyczność finansowa przedsiębiorstwa.
Wniosek: Kubota S.A. to niewątpliwie rodzynek wśród debiutujących spółek na platformach crowdfundingowych. Nie dość,że spółka posiada gotowy produkt, który sprzedaje za pomocą rozwiniętej sieci sprzedaży, to jeszcze na dodatek przynosi zysk. Tak więc, potencjalni inwestorzy mają szanse stać się akcjonariuszami już dobrze prosperującego podmiotu.
Wycena spółki
Na podstawie ceny akcji serii D oraz oferowanej ich ilości (w II transzach) równej łącznie 192 307 sztukom, wycena emisyjna prezentuje się następująco:
Post-money valuation= 16 949 152,50 zł
Pre-money valuation= 14 449 152,50 zł
Co tu dużo mówić. Wycena spółki (jako jedna z nielicznych) jest utrzymana na racjonalnym poziomie.
Powód?
Firma z konkretnym i cenionym produktem, dobrze znana marka , dobrze opracowana sieć dostawców i odbiorców, skuteczna strategia pozyskiwania klientów oraz przychody generujące zysk. Cieszę się, że zaproponowana w ofercie wycena jest racjonalna. 14,4 mln zł przed emisją i poniżej 17 mln zł już po emisji to uczciwa cena, szczególnie jeśli spojrzymy na niektóre inne wyceny spółek w ofertach crowdfundingowych. Tu mamy konkretny i lubiany produkt, bardzo znaną markę, sieć dystrybucji oraz co najważniejsze – zyski.
Parametry emisji
Wedle zwyczajom panującym na portalu Crowdconnect emisja akcji nowej serii D jest prowadzona w dwóch transzach (obie skierowane do inwestorów detalicznych)
- I transza została skierowana została do większych inwestorów indywidualnych.
- Zapisy w ramach tej transzy były przyjmowane od 10 sierpnia do 16 sierpnia.
- II transza dotyczy inwestorów detalicznych, które chcą zakupić nabyć maksymalnie 1 724 sztuk emitowanych akcji.
- Zapisy na dostępne akcje w ramach II edycji ruszają jutro (17 sierpnia) i potrwają zaledwie 7 dni – do 24 sierpnia.
Łącznie w ramach emisji akcji serii D zostaje zaoferowanych 192 307 sztuk akcji w jednakowej dla obydwu transz cenie emisyjnej, tj. 13 zł za sztukę (struktura cenowa w tabeli nr.2) w zamian za 14,75% wszystkich akcji spółki. Całkowita wartość emisji to 2 500 000 zł.
Ilość i cena emitowanych akcji KUBOTA S.A. w I transzy
wdt_ID | Lp. | Seria Akcji | Cena za 1 szt. akcji | Ilość akcji |
---|---|---|---|---|
1 | 1. | D | 13,00 | 96.154 |
Ilość i cena emitowanych akcji KUBOTA S.A. w II transzy
wdt_ID | Lp. | Seria Akcji | Cena za 1 szt. akcji | Ilość akcji |
---|---|---|---|---|
1 | 1. | D | 13,00 | 96.154 |
W dokumencie ofertowym ,emitent podał 3 cele inwestycyjne, które chciałby zrealizować w wyniku sukcesywnego przeprowadzenia kampanii crowdfudningowej. Są on bezpośrednio związane z rozwojem przedsiębiorstwa, które zwiększy możliwości sprzedażowe. To co zasługuje na pochwałę, to fakt, iż spółka podaje planowany okres zrealizowania działań podanych w celach emisyjnych.
Struktura rozdysponowania zebranych środków z emisji akcji serii D w obydwu transzach.
Dość znaczącym działaniem z uwagi na wielkość wymaganej inwestycji jest zwiększenie poziomów zapasów. Na ten cel zarząd chce przeznaczyć aż 1 750 000 zł (70% wszystkich uzbieranych środków). Kolejnym krokiem jest zwiększenie poziomu zatrudnienia o osoby, które wzmocniłyby takie obszary jak marketing, sprzedaż czy logistyka. Koszt tej inicjatywy to 500 000 zł (20%). Pozostałe środki, tj. 250 000 zł (10%) emitent chce zainwestować w swój główny kanał sprzedaży detalicznej jakim jest oficjalny sklep internetowy.
Wszystkie działania związane z powyższymi celami emitent chce zrealizować do końca I połowy 2022 roku.
Debiut na rynku NewConnect
W dokumencie ofertowym spółki znajduje się informacja odnośnie wprowadzenia akcji na rynek regulowany. I tak oto emitent ma w planach biegać o wprowadzenie akcji serii A, B oraz D* do obrotu na rynku NewConnect na przełomie IV kwartału 2021 i I kwartału 2022 roku.
8 lipca bieżącego roku Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjoanriuszy emitenta podjęło następujące uchwały utwierdzające zamiary spółki:
- uchwała nr 3, 4 i 5 w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego Spółki poprzez emisję akcji serii B, C i D, pozbawienia dotychczasowych akcjonariuszy prawa poboru w całości oraz zmiany Statutu Spółki.
- uchwał nr 6 w sprawie dematerializacji, wprowadzenia do obrotu w alternatywnym systemie obrotu prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. pod nazwą NewConnect akcji serii A, B, C i D oraz upoważnienia do zawarcia umowy o rejestrację akcji w depozycie papierów wartościowych.
Akcje serii C ( akcje skierowane do kadry zarządzającej i kluczowych pracowników) z uwagi na uprzywilejowanie cenowe (tj. 0,10 zł) zostaną objęte 12-miesięcznym lock-upem – począwszy od dnia podjęcia uchwały o ich emisji.
Podsumowanie
Wniosek: KUBOTA S.A. to z pewnością dynamiczna spółka, która powstała dzięki inicjatywie młodego pokolenia. Jest to ryzykowne stwierdzenie, ale prawdopodobnie jest to jeden z głównych czynników, który sprawia ,że mamy. przyjemność analizować spółkę, która od początku swego istnienia odnotowuje wzrosty – nie tylko w ujęciu biznesowym ale również w ujęciu finansowym. Oczywiście, nie możemy wypierać faktu, iż spółka ma swoje wady. Zdecydowanie jednym z nich jest import produktów prosto z Chin. Stwarza to ryzyko dla funkcjonowania całego przedsięwzięcia, chociażby z uwagi na ryzyko kursu walut oraz łańcuchów dostaw, które obecnie i tak są dość nadwyrężone. Nie mniej jednak, zespół KUBOTA S.A. dba o nieustanny rozwój firmy. Marka KUBOTA obecnie to już nie tylko tanie klapki, ale również klapki premium i ,co najważniejsze, nowe kategorie produktowe. Śmiało można powiedzieć, że zarząd spółki stara się czuwać nad całym przedsięwzięciem i szuka różnorakich rozwiązań do budowania coraz to większej pozycji marki. Jednym z zabiegów jest powołanie programu motywacyjnego dla kluczowych pracowników czy dywersyfikacją dostawców ( tj. fabryk) produktów.
Jeżeli łódzka firma nie zboczy z obranego kursu, wkrótce możemy usłyszeć o kolejnych osiągnięciach spółki.
Uwaga !!! Jak już to wielokrotnie zaznaczałem w wielu artykułach, prezentowane przeze mnie analizy nie stanowią oferty inwestycyjnej, ani nie są zachętą do inwestowania w akcje analizowanej spółki. Powyższy artykuł stanowi jedynie subiektywną opinię na temat podmiotu.
udana inicjatywa reaktywacji kultowej marki lat 90. KUBOTA;
obecna paleta produktowa to nie tylko już jeden model klapek importowany z Chin, ale również inne modele klapek ( w tym te skierowane do klienta segmentu premium) oraz odzież sportowo-lifestylowa w stylu vintage;
świetnie opracowany model biznesowy, którego założenia skupiają się na dywersyfikacji źródeł generowania przychodów, dostawców towaru oraz jego odbiorców;
bardzo dobry krok w kierunku rozwijania własnego kanału sprzedaży jakim jest e-commerce ( sklep internetowy kuboktastore.pl );
kondycja finansowa spółki jest zadowalająca – emitent odnotowuje zyski i to całkiem pokaźne;
przychody za I półrocze 2021 r. stanowią aż 77% przychodów za cały 2022 rok;
debiut spółki na rynku NewConnect planowany na przełom 2021/2022 roku.
paleta produkotwa marki KUBOTA S.A. wciąż w większości składa się z towarów importowanych prosto z Chin;
znaczny wzrost zobowiązań spółki na przełomie ostatnich 2 lat ( nic niepokojącego jeszcze, ale spółka powinna przykuwać szczególną uwagę do jego poziomu);