Emisja akcji Fcapp S.A. wystartowała niecały miesiąc temu. Spółka posiada własną aplikację do organizacji turniejów piłkarskich i zarządzania zespołami. Co ciekawe, jest to pierwsza emisja z platformy emiteo.pl, którą przyszło mi analizować w tym roku.
- Emitent planuje pozyskać 2 mln zł, które chce przeznaczyć na rozwój aplikacji i jej ekspansje na rynki zagraniczne.
- Oferta publiczna dotyczy akcji serii B 14,29% całego akcjonariatu;
- Cena emisyjna akcji wynosi 120 zł;
Zapraszam do lektury.
Co to za podmiot?
FCAPP S.A. to przedsiębiorstwo działająca w branży piłkarskiej. Spółka jak również jej koncept biznesowy powstał w wyniku dostrzeżenia na rynku przez Rafała Warchoł potrzeby związanej z usprawnieniem sposobu organizacji turniejów piłkarskich.
Głównym przedmiotem działalności spółki jest produkcja oprogramowania w postaci aplikacji mobilnej o nazwie FCapp skierowanej do świata piłkarskiego. Prace związane z jej wytwarzaniem zostały zakończone. Aplikacja dostępna jest publicznie. Obecnie zespół emitenta skupia się na rozwoju posiadanego produktu jak i jego promocji.
Historia spółki
Zgodnie z informacjami podanymi na stronie emisji, idea samego przedsięwzięcia pojawiła się w głowie Rafała Warchoł jeszcze w 2017 roku, kiedy to zarządzał pracą kilkunastu własnych akademii piłkarskich. Wówczas pojawił się problem z organizacją kilku turniejów jednocześnie w więcej niż jednej szkole piłkarskiej. Od tego momentu, rozpoczęły się (można by rzec) prace koncepcyjne.
W kwietniu 2019 roku, Pan Rafał wraz z dwoma pozostałymi wspólnikami, tj. Karolem Nowalskim oraz Arturem Racickim powołał do życia spółkę FCapp sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie. W rejestrze przedsiębiorców KRS została zarejestrowana dokładnie 25 kwietnia. Z udzielonych informacji wynika, że wówczas istniała już pierwsza wersja aplikacji.
1,5 roku później, tj. we wrześniu 2020, spółka otrzymała grant na rozwój aplikacji z Państwowej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Dofinansowanie wynosiło 1 mln zł i stanowiło istotne wsparcie spółki w prowadzonych pracach nad produktem.
Debiut nowej wersji oprogramowania wyposażonej w nowe funkcjonalności miał miejsce w kwietniu 2021 roku. Już wtedy, emitent mógł pochwalić się bazą użytkowników liczącą ponad 1500 osób.
Kilka miesięcy później, w październiku tego roku, zespół FCapp sp. z o.o. wyposażył aplikację w system zautomatyzowanego tworzenia turniejów. Był to kolejny, przełomowy moment w historii spółki. Bowiem od tego momentu, za pomocą rozwiązania oferowanego przez emitenta zaczęto organizować profesjonalne turnieje liczące 15 i więcej drużyn.
Z początkiem bieżącego rok, tj. w lutym 2022, wspólnicy FCapp sp. z o.o. podjęli decyzję o przekształceniu ówczesnej formy podmiotu w spółkę akcyjną. Był to podyktowane perspektywą wejścia emitenta na rynek crowdfundingu by pozyskać finansowanie na dalsze skalowanie prowadzonej działalności.
Formalna strona spółki
Jak zostało to przed chwilą nadmienione obecna forma podmiotu FCapp, tj. spółka akcyjna powstała w wyniku przekształcenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością o tej samej nazwie. Uchwała o przekształceniu została objęta aktem notarialnym, a przekształcona spółka została zarejestrowana w KRS dnia 24 lutego 2022 roku.
Adres rejestrowy to ulica Bohdana Dobrzańskiego 1/I.11, 20-262. Kapitał zakładowy spółki wynosi 100 tyś. zł. i został opłacony w całości. Dzieli się ona na 100 tyś. nieuprzywilejowanych, imiennych akcji serii A. Cena nominalna 1 sztuki akcji serii A wynosi 1,00 zł.
Poniżej został on zaprezentowany.
Akcjonariat FCapp S.A.
100% akcjonariatu znajduje się w rękach właścicieli podmiotu, którzy jednocześnie są pierwotnymi założycielami.
Struktura właścicielska FCapp S.A.
Można powiedzieć, że podział akcjonariatu pomiędzy akcjonariuszami jest w miarę równy. Tzn. główny pomysłodawca, Rafał Warchoł posiada o 1 tyś. akcji serii A więcej aniżeli pozostali akcjonariusze. Karol Nowalski oraz Artur Racicki dysponują po 33 tyś. akcji serii A.
Władze i organy nadzorcze
Zarząd jest jednoosobowy i stanowi go prezes zarządu – Rafał Warchoł. Natomiast organem nadzorującym jego prace jest Rada Nadzorcza. Składa się ona z 3 osób (zgodnie z dokumentem ofertowym oraz KRS). Są to:
- Artur Racicki – przewodniczący rady nadzorczej FCapp S.A.;
- posiada 15 letnie doświadczenie w prowadzeniu firm technologicznych, jest współwłaścicielem takich podmiotów jak Social Wifi, Sport 24, Seedia;
- Karol Nowalski – wiceprzewodniczący rady nadzorczej FCapp S.A.;
- posiada 7 letnie doświadczenie w prowadzeniu projektów i zarządzaniu produtem, współpracował z takimi firmami jak m.in. Legia, Orange, JLL, Carrefour;
- Michał Warchoł – członek rady nadzorczej FCapp S.A.;
- specjalizuje się w obsłudze podmiotów gospodarczych (w tym giełdowych), posiada własną kancelarią (od 2018 roku);
Wnioski: FCapp S.A. to książkowy przykład jednego ze sposobów na otwarcie własnej firmy.
W jaki sposób?
Otóż w oparciu o własne ( i nie tylko) potrzeby oraz napotykane problemy Pan Rafał Warchoł postanowił znaleźć rozwiązanie. Zrobił to i tym samym ułatwił sobie oraz innym życie tworząc aplikację pozwalającą na ich uniknięcie.
Co więcej, proces jej budowania został również zachowany w należyty sposób. Wspomniany inicjator, najpierw rozpoczął od koncepcji, a dopiero później, w momencie gdy istniał produkt (w dowolnej formie), powołał do życia podmiot gospodarczy.
Kolejne kroki podejmowane przez wspólników wydają się być jak najbadziej rozsądne (no może poza korzystaniem z PARP’u – to było trochę ryzykowne), natomiast sam proces rozwijania produktu jak najbadziej trafiony.
To co warto jeszcze nadmienić to obecny akcjonariat, który nie tylko pozostał w rękach pierwotnych założycieli, ale również (i przede wszystkim) jest on w rękach osób, które uzupełniają się kompetencjami.
Propozycja wartości
Propozycja wartości spółki skupia się na produkcie oraz usługach oferowanych za jego pomocą.
Co to więc za produkt?
To nic innego jak aplikacja mobilna o nazwie FCapp , którą emitent stworzyło na urządzenia przenośne z myślą o uporządkowaniu spraw związanych z organizacją turniejów piłkarskich jak i z ich przeprowadzaniem.
Aplikacja jest dostępna w sklepach Google Play oraz App Store i przeznaczona na telefony komórkowe oraz inne urządzenia przenośne z systemem Android lub iOS.
Do kogo jest skierowana?
Aplikacja ma rozwiązywać dotychczasowe bolączki wynikające z organizacji i uczestnictwa w wydarzeń sportowych związanych z piłką nożną. Dlatego też zespół FCapp S.A. postanowił zbudować funkcjonalność aplikacji w taki sposób, by ta mogła rozwiązywać problemy oraz zaspokoić potrzeby każdej z osób biorących w tym udział. Dotyczy to organizatorów turnieji, trenerów, zawodników (a nawet skautów), a także ich rodziców bądź opiekunów prawnych.
Przy dokonywaniu rejestracji, każda z wymienionych wyżej osób ma możliwość wybrania jednego z trzech profili kont, tj. zawodnik, trener/organizator bądź kibic/opiekun. Każdy z nadmienionych typów kont posiada odrębny zestaw funkcji oraz udogodnień, w zależności od potrzeb charakterystycznych dla danej grupy.
Niezależnie od wybranego profilu, wszyscy użytkownicy aplikacji mogą się ze sobą swobodnie komunikować, analizować prezentowane statystyki, odrzucać/akceptować oraz wysyłać zaproszenia do odbywania rozgrywek. Mają oni również możliwość śledzenia profili obiecujących zawodników (a szczególnie ich osiągnięć).
Jaką funkcjonalność oferuje aplikacja Fcapp?
W prezentacji inwestorskiej zespół emitenta zawarł przykłady działań jakie zwykle należy podejmować przy organizacji turniejów piłkarskich z perspektywy każdego z uczestników oraz pokazał w jaki sposób aplikacja zastępuje większość z nich.
Poniżej omówię ją zgodnie z „sytuacjami” przedstawionymi w prezentacji inwestorskiej.
Organizacja i przeprowadzanie sparingów
Sparing to rodzaj treningów, który symuluje typową rozgrywkę piłkarską w celu weryfikacji form zawodników. Jest to korzystne dla obu drużyn i ich trenerów. Niestety wymaga też solidnego przygotowania od strony organizacyjnej. Są to m.in. następujące działania:
- nawiązywanie kontaktu z drużyną przeciwną (czasami nawet kilkoma) w celu zaproponowania sparingu;
- weryfikacja dostępności zawodników przez trenera drużyny przeciwnej;
- skompletowanie odpowiedniego zespołu;
- potwierdzenie chęci odbycia sparingu;
- ewentualną rezygnacje z odbycia sparingu z pozostałymi drużynami, które również wyraziły chęć uczestnictwa;
- rezygnacja z uczestnictwa w umówionym sparingu przez jedną z drużyn z powodów losowych;
- zebranie zgód od opiekunów bądź rodziców zawodników;
- zebranie tzw. feedbacku po odbytym sparingu.
Jest to tylko część czynności, które trener bądź organizator musi wykonać jeżeli chce przeprowadzić sparing z drużyną przeciwną. W tym miejscu należy również pamiętać, że każde z działań powoduje inne (pochodne) działania u pozostałych uczestników wydarzeń.
Przykład: Wyrażenie zgody przez rodzica/opiekuna czy rezygnacja z zaproszenia wysłanego do jednej z drużyn.
Zespół FCapp S.A. w tzw. „skrócie” podsumował ilość czasu jaką średnio pochłania grupa działań reprezentatywnych dla tego typu wydarzeń.
Przykładowe działania jakie należy wykonać przy organizacji sparingów


Jak widać na wyżej załączonym obrazku, średnia ilość telefonów jakie trzeba wykonać oscyluje w granicach 13. Łącznie daje to (według emitenta) 24h, czyli mówiąc wprost 1 dzień. Jest to koszt alternatywny jaki osoba odpowiedzialna za kwestie z tym związane ponosi przy organizowaniu sparingów.
Biorąc pod uwagę fakt, że często ilość tego rodzaju wydarzeń wynosi więcej niż jeden w miesiącu, zabiera to niekiedy 3-4 dni robocze. W skali miesiąca, pozostaje wówczas 17-16 dni, które można przeznaczyć na pozostałe działania. Problem wydaje się mniejszy, gdy nie spoczywa to na barkach trenera, w przeciwnym wypadku stanowi to dość duże obciążenie dla całej drużyny.
W przypadku organizacji tego typu wydarzeń, aplikacja Fcapp w sposób istotny usprawnia komunikację pomiędzy uczestnikami wydarzenia jak i pozwala na sporą oszczędność czasu.
Przykład: Trener za pomocą jednego „kliknięcia” jest w stanie rozesłać zgody na uczestnictwo w sparingu do akceptacji przez rodziców
Turnieje piłkarskie
Jest to ten rodzaj wydarzeń sportowych, który wbrew pozorom generuje jeszcze więcej godzin pracy organizacyjnej aniżeli zwykłe sparingi. I chociaż mogło by się wydawać, że najważniejszą kwestią jest sam mecz, to inne elementy tego wydarzenia odgrywają również istotną rolą.
Poza typowymi działaniami w przypadku sparingów, które są również zbieżne dla turniejów piłkarskich, dochodzi jeszcze całkiem spora grupa innych zadań jakie trzeba wykonać przed odbyciem się wspomnianego wydarzenia. Są to m.in.:
- weryfikacja proponowanych przez drużyny zawodników;
- akceptacja ich uczestnictwa bądź rezygnacja;
- zbudowanie harmonogramu rozgrywek;
- przesłanie harmonogramu do trenerów drużyn uczestniczących w turnieju;
- weryfikacja dostępności zawodników i ich gotowości do uczestnictwa w wydarzeniu;
- dokonywanie wszelkich zmian w harmonogramie spowodowanych przez „problemy” zgłaszane przez jedną/ bądź kilka drużyn;
- punktacja meczy rozgrywanych w trakcie turnieju;
- ocena drużyn, trenerów oraz poszczególnych zawodników;
- statystyki meczów;
Podobnie jak w przypadku już wcześniej przytoczonego przykładu (tj. sparingów) jest to tylko część działań jakie są podejmowane w związku z turniejem. Również one są czynnikiem uruchamiającym pochodne aktywności wśród pozostałych uczestników wydarzenia.
Poniżej, zaprezentowano wyliczenia w kwestii czasu, jakie należy poświęcić dla wybranych aspektów związanych z organizacją turnieju jak i jego przeprowadzeniem.
Przykładowe działania jakie należy wykonać przy organizacji turnieju


Koszt alternatywny w przypadku turniejów piłkarskich jest jeszcze wyższy aniżeli w przypadku sparingów. W tym przypadku aplikacja FCapp jest w stanie zastąpić większość wymaganych działań po przez ich zautomatyzowanie. Pozwala to na zaoszczędzenie dużej ilości czasu, a także eliminuje ryzyko dokonania błędu czy celowego oszustwa.
Przykład: Aplikacja FCapp automatycznie zlicza punkty za wyniki rozegranych meczów przez drużynę.
Pozostałe problemy w świecie piłkarskim
Jak zostało to wcześniej wspomniane każde z nadmienionych działań powoduje szereg innych czynności po stronie pozostałych uczestników biorących udział w wydarzeniu. W większości zostały już one podkreślone powyżej, więc skupię na tym w jaki sposób emitent za pomocą swojej aplikacji chce je rozwiązać.
Problemy w świecie piłkarskim i rozwiązania oferowane przez aplikację FCapp


Jak można zauważyć na pierwszy rzut oka, aplikacja FCapp jest „oknem” na świat piłkarski dla rodziców i ich pociech, które pragną rozwijać karierę piłkarską. Jest to nie tylko rozwiązanie pozwalające na podgląd odbytych turniejów (m.in. w pozostałych częściach Polski), ale również eliminuje możliwość powstawania plotek.
Aplikacja stanowi dobre źródło informacji na temat drużyn, zawodników i ich trenerów. Prezentuje statystyki rozegranych meczów oraz sparingów, jak również ułatwia kontakt pomiędzy trenerem a rodzicem oraz trenerem a zawodnikiem.
Jak aplikacja FCapp jest zbudowana?
Emitent , jak sam zapewnia, tworzył aplikację z myślą o możliwości jej skalowania na nowe, zagraniczne rynki. W związku z tym, zespół FCapp S.A. sięgnął po sprawdzone i dobrze znane narzędzia.
Struktura budowy aplikacji Fcapp


Aplikacja została napisana w JavaScript, co daje olbrzymią zaletę w postaci oszczędności czasu i nakładów finansowych z uwagi na możliwość tworzenia jednocześnie kodu obsługiwanego przez platformę Android i iOS. Dla każdego z głównych elementów funkcjonalności, zastosowano odrębne narzędzie.
To co należy również w tym miejscu podkreślić, to fakt, że zespół emitenta bezpośrednio nadzorował prace związane z tworzeniem aplikacji po przez współdzielenie z zespołem deweloperskim powierzchni biurowej. Z punktu zarządczego, ma to olbrzymią zaletę w postaci bieżącego śledzenia postępu prac, reagowania na napotykane problemy (często natury technicznej), a także możliwość w miarę szybkiego przedyskutowania pierwotnych założeń ( dotyczących przebiegu działania oferowanych funkcji) i dokonania ich zmian.
Może się powtarzam, ale taki zabieg pozwala również na oszczędność środków przepalanych w trakcie prowadzonych prac programistycznych.
Stan obecny aplikacji
Pierwsza wersja dostępnej publicznie aplikacji była dostępna już w 2019 roku, natomiast jej obecna forma pojawiła się na rynku we wrześniu 2020 (po otrzymaniu przez FCapp spółkę z o.o. grantu od PARP-u).
Od tego momentu, zgodnie ze statystykami udostępnionymi przez emitenta, aplikacja pozyskała prawie 12 tyś. użytkowników, a ich ilość wciąż rośnie z miesiąca na miesiąc.
Statystyki dotyczące liczby użytkowników aplikacji FCapp
Wyniki uzyskane w maju bieżącego roku są o 38,96% wyższe w porównaniu do grudnia zeszłego roku. Zespół FCapp S.A. chce utrzymać ten trend i pozyskiwać 15% nowych użytkowników miesięcznie aż do końca 2022 roku. Swoją drogą ciekawe, ile wynosi ona obecnie. Przypomnę, że mamy już połowę lipca.
Wnioski: Narzędzie oferowane przez emitenta w postaci aplikacji służącej do organizacji wydarzeń sportowych wydaje się być pomysłem trafionym w 10. Produkt skierowany jest nie tylko w stronę akademii piłkarskich, ale również w kierunku zawodników i ich rodziców bądź opiekunów prawnych. Posiada on bowiem cały zestaw funkcji, które trafiają w potrzeby i bolączki jej potencjalnych użytkowników.
To co mi osobiście zabrakło przy przedstawianiu produktu przez spółkę, to sposób w jaki aplikacja Fcapp zbiera informacje niezbędne do przygotowania prezentowanych przez nią statystyk. Jak to się odbywa?
- solidny produkt o przemyślanej funkcjonalności i trafiający w potrzeby grupy docelowej;
- intuicyjny interfejs;
- aplikacja dostępna jest już na rynku;
- Brak;
Model biznesowy
FCapp S.A. to pierwsza spółka( w tym roku) na rynku crwodfundingu, która w prezentacji inwestorskiej ujęła kanały, jakimi ma zamiar posługiwać się w celu „sprzedaży” swojej aplikacji jak i komunikacji z potencjalnymi jej użytkownikami.
Zanim do tego jednak przejdę, jak to zwykle bywa, zacznę od omawiania grupy klientów, do której celuje emitent ze swoją propozycją wartości.
Segmenty klientów
Z uwagi na fakt, iż produkt powstał z potrzeby na rynku jaką zauważył Rafał Warchoł (główny pomysłodawca i założyciel), można powiedzieć, że spółka ma ten element dość dogłębnie przebadany i zweryfikowany.
Pan Rafał Warchoł posiada doświadczenie w prowadzeniu ponad 15 akademii piłkarskich w Polsce i również ten segment rynku obiera na początek za cel.
Opierając się na szacunkach FCapp S.A. oraz danych Głównego Urzędu Statystycznego, w Polsce 3 mln osób gra w piłkę nożną przynajmniej raz w miesiącu, z czego ponad połowa z nich (1,6 mln) gra w klubach amatorskich i drużynach.
Dla przypomnienia, są to tylko zawodnicy. Natomiast z tą grupą związane są również pozostałe segmenty klientów, tj. trenerzy, rodzicie/opiekunowie zawodników, skauci i kibice!
Obecnie, spółka może pochwalić się liczną pulą trenerów korzystających z jej rozwiązania. Wynosi on 4200 osób.
Emitent planuje, jeszcze w tym roku, przeprowadzić ekspansję działalności gospodarczej na rynek niemiecki i angielski, gdzie będzie celował w te same grupy klientów. A jest o co walczyć, czego przykładem jest liczba trenerów w tamtych regionach.
Potencjał rynku niemieckiego i angielskiego ( w ujęciu liczby osób trenujących)
W ciągu kolejnych 5 lat, tj. do roku 2027, spółka FCapp S.A. chce pozyskać 12,9 tyś. osób trenujących w Niemczech (10% rynku) oraz 25,2 tyś. trenerów w Anglii (6% rynku).
W 2023 roku emitent planuje wejście m.in. na rynek włoski, gdzie szacuje, że aplikacja FCaap zostanie zainstalowana przez 9,5 tyś. trenerów w okresie 5 kolejnych lat.*
Plan wygląda dość powściągliwie, to pytanie co z konkurencją? Czy emitent sprawdził podobne rozwiązania dostępne na rynku? Na te pytania odpowiedzi znajdują się poniżej.
*Dodatkowo, FCapp S.A. zamierza podbić rynek szwajcarski, walijski, szkocki, irlandzki i australijski
Konkurencja
Otóż, tak, zespół z FCapp S.A. dokonał analizy konkurencji i zweryfikował istnienie podobnych rozwiązań oraz ich dostępność na rynku.
Emitent, wyznaczył dwie aplikacje/systemy, które stanowią konkurencję dla aplikacji FCapp. Jest to krajowy Virium oraz zagraniczny teamsnap.
- Virium – system IT w postaci aplikacji mobilnej oraz strony internetowej służący do śledzenia rozgrywek piłkarskich, statystyk z nimi związanych, a także do zgłaszania zawodników. Każdy z organizatorów otrzymuje również możliwość stworzenia (za pomocą szablonu) własnej strony internetowej planowanych rozgrywek.Rozwiązanie w postaci systemu o nazwie Virium przeznaczone jest dla zawodników, ich rodziców, a także trenerów. Zostało zrealizowane w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020 Osi priorytetowej I: Przedsiębiorcza Polska Wschodnia Działania 1.1 Platformy startowe dla nowych pomysłów Poddziałania 1.1.2 Rozwój startupów w Polsce Wschodniej. Należy do podmiotu Virium sp. z o.o. z siedzibą w Olsztynie.
- teamsnap – to kompleksowe narzędzie skierowane (w pierwszej kolejności) w stronę klubów, które za jego pomocą otrzymują możliwość zarządzania zespołem, dokonywania płatności, komunikacji z zawodnikami, a także planowaniem treningów /rozgrywek i raportowaniem. Oprócz tego do aplikacji mają dostęp zawodnicy oraz organizatorzy rozgrywek. Ci pierwsi mogą podejrzeć dostępne statystyki oraz sprawdzić powiadomienia ze strony klubu/akademii. Drudzy natomiast mają możliwość budowania harmonogramu wydarzeń, a także wysyłania powiadomień do klubów. Spółka powstała w 2009 roku i obecnie z aplikacji TeamSnap korzysta ponad 24 miliony użytkowników wśród których są trenerzy, organizatorzy, zawodnicy oraz ich rodzice.
Poniżej zaprezentowano porównanie funkcjonalności każdego z narzędzi na tle aplikacji FCapp.
Porównanie aplikacji FCapp , Virium oraz teamsnap


Jak łatwo zauważyć system emitenta dysponuje funkcjonalnościami, które są dostępne częściowo lub wcale u konkurencji. Oczywiście trudno jest stwierdzić, czy faktycznie tylko wybrane opcje stanowią przewagę omawianej spółki, lecz jedno trzeba przyznać. Tzw. system zbierania zgód rodzicielskich to duże ułatwienie w komunikacji z opiekunami zawodników. Podobnie można uznać tzw. moduł scoutingowyn do analizy najlepszych zawodników. Wydaje się być wygodnym narzędziem do przeglądania potencjalnych przyszłych obiecujących zawodników.
Kanały dystrybucji
Jest to ten jeden element modelu biznesowego Canvy, którego mi zawsze (przynajmniej w tym roku) brakowało wśród emitentów. FCapp S.A. jest pierwszą firmą, która poświęciła temu choć trochę uwagi i zrobiła to na przykładzie rynku krajowego oraz niemieckiego (na który wkrótce ma zamiar wejść).
Emitent opiera swoją strategię marketingową na modelu freemium. Mówiąc prościej, zespół FCapp S.A. oddaje w ręce użytkowników pełny produkt w wersji podstawowej zupełnie za darmo.
Czy to się opłaca?
Tak, a dlaczego to już tłumaczę.
Z uwagi na fakt, że spółka chce dotrzeć do ściśle określonej, przyszłoby rzec wyspecjalizowanej grupy, to nie może pozwolić sobie na niesprecyzowane działania marketingowe. Tym bardziej na takie, które trafiają do większości osób nie będących nigdy zainteresowane jej produktem. Ponadto musi zaoferować coś w zamian i nie może to odbyć się pod hasłem „Darmowe przez 14 dni„. Raz, że wywiera presje, a dwa daje argumenty do rezygnacji „Po co mi to jak muszę jeszcze za to płacić?!„.
Takie podejście w połączeniu z growth hackingiem oraz inbound marketingiem daje podstawy, by twierdzić, że podejmowane działania przyniosą lepsze rezultaty. A dodatkowo nie stanowią one nachalnej reklamy jak spot w TV w trakcie meczu ulubionej drużyny.
W jaki sposób?
Otóż, strategia growth marketingu polega nie tylko na podnoszeniu świadomości i sprzedaży, ale jakby i przede wszystkim na budowaniu wyselekcjonowanej grupy klientów, którzy faktycznie ze spółką zostaną. W tym celu wszelkie działania w ramach inbound marketingu (tj. działania SEO, współpraca z influcencerm’ami czy udzielanie się na blogach) jak najbardziej mają racje bytu i wydają się sensowne.
Ile to kosztuje?
Na przykładzie rynku krajowego, średni koszt pozyskania użytkownika w modelu freemium wynosi 4,50 zł, przy czym 4% z nich przechodzi na model subskrypcyjny. W Polsce jego cena to 29 zł/msc.
W przypadku rynku niemieckiego, emitent przewiduje średni koszt pozyskania użytkownika w modelu freemium na poziomie 1,89 EUR ( w przybliżeniu 9 zł) ,a subskrypcje w cenie 18 EUR (86,4 zł) /msc. Konwersja pozostaje na niezmienionym poziomie.
A co po za tym planuje emitent?
Emitent planuje szereg działań, które są zbieżne w przypadku obu rynków.
Rynek Polski
Zespół FCapp S.A. chce wykorzystać posiadane kontakty z sieciami akademii piłkarskich, które posiadają kilkaset lokalizacji na terenie Polski. Dodatkowo, emitent chce skoncentrować swoje siły na działaniach regionalnych. Obejmuje to współpracę w ramach partnerstwa z lokalnymi organizacjami piłkarskimi oraz zachęcanie największych lokalnych klubów do korzystania z aplikacji. Pośrednio, zarząd spółki chce wesprzeć to działaniami marketingowo-sprzedażowymi w postaci lepszego targetowania kampanii oraz wykonywanie telefonów.
W dłuższej perspektywie, FCapp S.A. planuje oprzeć dalszy rozwój systemu FCapp o największe, cyklicznie odbywające się turnieje. Mowa tu m.in. o
- Deichmann MiniMistrzostwa;
- Wrocław Trophy;
- International Api Cup;
Dodatkowo, spółka aspiruje do nawiązania oficjalnej współpracy z PZPN-em. Początkowo ma się to odbyć na szczeblu wojewódzkim, a następnie ogólnopolskim.
Rynek Niemiecki
W przypadku rynku niemieckiego, punktami stycznymi (poza przyjętą strategią marketingową) jest:
- nawiązywanie współpracy z klubami regionalnymi;
- rozwój działaności w oparciu o odbywające się turnieje piłkarskie;
- nawiązanie współpracy z odpowiednikiem Polskiego Związku Piłki Nożnej, tj. Deutscher Fußball-Bund.
Oprócz tego, emitent planuje pozyskać partnera bądź inwestora, który będzie rozpoznawalny na tamtym rynku. Póki co, wybór padł na Roberta Lewandowskiego bądź Łukasza Piszczka.
Będąc szczerym, w przypadku Roberta może to być nieco trudne zadanie.
Forma dystrybucji aplikacji
Aplikacja FCaap dostępna jest do pobrania w sklepach Google Play oraz AppStore. Link do ściągnięcia ich ze wspomnianych platform można znaleźć również na stronie emitenta bądź na stronie emisji czy w materiałach promocyjnych (m.in. w prezentacji inwestorskiej).
Kluczowe zasoby
Niestety, w przypadku tego emitenta zabrakło wzmianki o posiadanych zasobach, które z punktu operacyjnego są istotne w prawidłowym funkcjonowaniu spółki.
Można się tylko domyślać, że jest to know-how dotyczący funkcjonowana rynku, jaki posiada Rafał Warchoł (CEO), oraz wspomniany zespół deweloperski z którym zespół FCapp S.A. współdzieli powierzchnię biurową.
Kluczowe działania
Spółka pokazała, na przykładzie obranej strategii marketingowej czy chociażby strukturze budowy aplikacji, że rozumie jak ważne jest wyodrębnienie działań, które w perspektywie całej organizacji odgrywają kluczową rolę.
W przypadku okresu od początku powstania pomysłu aż do emisji były to działania związane z:
- stworzenie pierwszej wersji aplikacji;
- oparcie struktury aplikacji o technologię react native;
- pozyskanie grantu w wysokości 1 mln zł, który pozwolił na zbudowanie aplikacji w obecnej formie;
Co ważne i warte podkreślenia jest w tym miejscu, to fakt, że najpierw został stworzony produkt, a dopiero później została założona spółka. Ponadto, produkt został uruchomiony w podstawowej wersji, nie zwlekając na uzyskanie docelowych efektów. Szczerze mówiąc, jest to bardzo ważne, ponieważ często większość projekt właśnie nie zostaje kontynuowanych z uwagi na odwlekanie w czasie decyzji o MVP i czekaniu do uzyskania zakładanych efektów, które mogą nigdy nie dojść do skutku bądź co gorsza mogą okazać się zbyteczne.
Kluczowi partnerzy
Podobnie jak w przypadku kluczowych zasobów, tak i teraz spółka nie podała informacji o firmach i organizacjach, z którymi nawiązała relacje partnerskie. Może ich nie posiada.
Natomiast, w oparciu o informacje dotyczące przyjętych strategii marketingowych na terenie Polski i Niemiec, można wnioskować, iż wkrótce wśród grona partnerów mogą znaleźć się:
- Polski Związek Piłki Nożnej;
- Deutscher Fußball-Bund (odpowiednik PZPN);
- rozpoznawalny piłkarz na rynku Niemieckim (prawdopodobnie Łukasz Piszczek bądź Robert Lewandowski);
- influencerzy wykorzystywani do promocji marki;
- organizatorzy różnych turnieji i rozgrywek piłkarskich.
Strumienie przychodów
Emitent przewiduje 3 sposoby na monetyzacje swojego rozwiązania w postaci aplikacji FCapp, co daje 3 niezależne od siebie strumienie przychodów.
- Subskrypcja miesięczna
- Emitent planuje (po uzyskaniu satysfakcjonującej go liczby użytkowników) przejście na model subskrybcji miesięcznej, w ramach której użytkownik otrzymuje dostęp do najbardziej zaawansowanych funkcji aplikacji. Dotychczasowa podstawowa funkcjonalność systemu pozostanie bezpłatna.
2. Działania promocyjne wewnątrz aplikacji
- Spółka sprytnie chce wykorzystać bazę użytkowników aplikacji i zaoferować możliwość reklamy firmom i organizatorom turniejów wśród wewnątrz systemu. Ma się to odbywać za pomocą powiadomień typu push, e-maili oraz kanałów w social mediach. Działania te mają być spersonalizowane pod grupę wobec której dedykowany jest dany kontent. Punkt dla podmiotu za biznesowe podejście.
3. Analityczna strona aplikacji
- Jak było to wielokrotnie wspominane, aplikacja FCapp oferuje dostęp do statystyk meczy i różnych analiz (w tym gry zawodników). To właśnie te ostatnie emitent chce ograniczyć w wersji podstawowej i udostępnić skautom odpłatnie. Dlaczego niby skauci mieliby być zainteresowani? Odpłatne raporty przygotowane według wyznaczonych przez nich kryteriów pozwoli im na dokonanie wstępnej selekcji meczów, a których muszą się pojawiać osobiście.
Procentowy udział każdej z lini biznesowych w ogólnej puli przychodów


Spółka spodziewa się największych dochodów w ramach subskrypcji użytkowników oraz działań marketingowych wewnątrz aplikacji. W obu przypadkach przychody mają stanowić po 47% wszystkich wpływów na konta podmiotu.
Analityczna strona aplikacji ma szacować jedynie 6% całkowitego przychodu.
To co zasługuje również na uwagę to prognozy dotyczące przychodów spółki w kolejnych latach (tj.2022-2026). Natomiast do tego wrócę za chwilę przy omawianiu kondycji finansowej przedsiębiorstwa jakim jest FCapp S.A.
Struktura kosztów
O ile w przypadku strumieni przychodów, emitent pięknie zaprezentował ich rodzaje, a także ich prognozy, o tyle w przypadku kosztów już nie. A szkoda. Spółka mogłaby utrzymać poziom i zaprezentować podobną dawkę informacji.
Wnioski: Podsumowując, emitent przedstawił dość klarownie swój model biznesowy, który można ocenić na w miarę dobrze przygotowany. To co mi zabrakło przy jego prezentacji to oczywiście koszty (struktura i ich dokładniejsza prognoza). Fajnie gdyby emitent wspomniał ile % środków spodziewa się w postaci rachunków i jak to wpłynie na budżet.
Spółka mogła również nadmienić zdanie o posiadanych zasobach, które w istotny sposób mają wpływ na sposób w jaki funkcjonuje podmiot oraz na jego stronę przychodową i kosztową.
- znajomość rynku piłkarskiego i jego uczestników;
- prawidłowo dokonana segmentacja rynku ze względu na profil użytkownika aplikacji;
- dokonana analiza konkurencji i porównanie oferowanej funkcjonalności z możliwościami oferowanymi przez podobne produkty;
- omówione kanały dystrybucji (komunikacji, dystrybucji i sprzedaży z klientem);
- jasno określone strumienie przychodów ( 3 sposoby monetyzacji!);
- dość ambitny cel jakim jest pozyskanie Roberta Lewandowskiego w roli partnera/inwestora;
- brak informacji o istnieniu i ewentualnym nawiązaniu współpracy/partnerstwa z firmami i organizacjami;
- brak informacji o kluczowych zasobach posiadanych przez spółkę;
- zero informacji na temat struktury kosztów i struktury przychodów w kolejnych latach;
Kondycja finansowa
Z uwagi na fakt, że rejestracja spółki w rejestrze przedsiębiorców KRS nastąpiła dopiero w dniu 24 lutego bieżącego roku, to pierwszy rok obrotowy kończy się 31 grudnia tego roku. Z kolei oznacza to, że podmiot nie dysponuje jeszcze sprawozdaniem finansowym, ale mimo to spółka i tak przygotowała roboczy bilans oraz roboczy rachunek zysków i strat na dzień bilansowy 30 kwietnia bieżącego roku. Za co należy się chapeau bas.
W tym miejscu należy jeszcze raz podkreślić, że FCapp S.A. powstała w wyniku przekształcenia spółki z o.o. i zgodnie z art.553 par. 1 Kodeksu spółek handlowych, przysługują wszystkie prawa i obowiązki spółki przekształconej. Sprawozdanie finansowe sp.z o.o. za rok 2021 zostało sporządzone na dzień 31 grudnia tegoż roku i jest ono również dostępne. W związku z tym, dokumentów finansowym sp. z o.o. również warto się przyjrzeć.
FCapp S.A.
Z załączonych dokumentów wynika, że spółka na dzień 30 kwietnia 2022 roku posiadła aktywa o wartości 330 tyś zł. Środki pieniężne w kasie i na rachunkach bankowych wynosiły 10,16 tyś zł.
Wyniki finansowe FCapp S.A. na dzień 30.04.2022
W kwestii wyników finansowych, podmiot na dzień 30 kwietnia odnotował stratę netto w wysokości 113 051,82 zł. Przychody netto ze sprzedaży w tym okresie wynosiły zaledwie 4,7 tyś zł, a koszty działalności operacyjnej ponad 211 tyś zł. Największy udział w ich generowaniu miały wynagrodzenia (aż 80 tyś zł) oraz usługi obce ( 71,9 tyś zł). Pozostałe przychody operacyjne były równe 97 tyś zł i stanowiły je otrzymane dotacje. W przypadku pozostałych kosztów operacyjnych, można powiedzieć, że były one nieznaczne, tzn. 346 zł. Natomiast koszty finansowe wynosiły 2,8 tyś zł.
FCapp sp. z o.o.
Zupełnie inaczej prezentują się dokumenty finansowe FCapp sp. z o.o. za rok 2021.
Wyniki finansowe FCapp sp. z o.o. na dzień 31.12.2021
Spółka odnotowała zysk na poziomie 146 789,76 zł. Wynika to z dofinansowania jakie otrzymał podmiot. Jego wysokość to 676 tyś zł, co w zrównaniu z kosztami na poziomie 110 tyś zł pozwoliło odnotować wspomniany zysk netto na poziomie 563 tyś zł. Bez tego wsparcia z odnotowanych przychodów na poziomie 3,5 tyś zł, trudno byłoby osiągnąć taki wynik finansowy.
Podobnie sytuacja wyglądała w roku 2020, kiedy to FCapp sp. z o.o. również otrzymało dotacje. Jej ówczesna wielkość opiewała na kwotę 166 tyś, co w zrównaniu ze wszystkimi kosztami na poziomie 27,7 tyś zł pozwoliło odnotować 146 tyś. zł zysku. Poziom przychodów netto ze sprzedaży w tym czasie wynosił… 3,2 tyś zł.
Wyniki finansowe FCapp sp. z o.o. na dzień 31.12.2020
A jak wygląda wcześniej kwestia finansowania działalności spółki?
Otóż, zgodnie z informacjami zawartymi w dokumencie ofertowym, spółka z o.o. była finansowania głownie przez wspólników w oparciu o umowę pożyczki. Łączna wartość głównych pożyczek wynosiła 300 tyś zł. Co więcej po przekształceniu spółki z o.o. w spółkę akcyjną, zostały udzielone kolejne pożyczki od wspólników na łączną kwotę 30 tyś zł.
Zmiana firmy prowadzącej księgi rachunkowe
Emitent, w załączonym dokumencie ofertowym, wskazał zmianę firmy prowadzącej jego księgi rachunkowe. W trakcie przeprowadzonego audytu, okazało się, że w latach 2020-2021 koszty jak i przychody dotacyjne zostały błędnie zewidencjonowane. Dotyczy to m.in. pozycji zysk (strata) z lat ubiegłych.
W związku z tym, wszelkie nieprawidłowości zostały skorygowane, a właściwe wartości ujawniono w bilansie roboczym przygotowanym na dzień 30 kwietnia br. W ich wyniku przeprowadzonych korekt w roku 2022 w odniesieniu do korekty wyniku finansowego z lat poprzednich zmniejszeniu uległa wartość w pozycji ” Zysk (strata) z lat ubiegłych„. Spółka ma do pokrycia straty bilansowe z lat ubiegłych na kwotę 137,5 tyś zł.
Emitent zakomunikował również, że wszelkie przeprowadzone korekty zostaną ujawnione w informacji dodatkowej do sporządzanego sprawozdania za rok 2022.
Prognozy na lata 2022-2026
Zespół Fcapp S.A. zaprezentował również prognozowane wartości przychodów, kosztów (a co za tym idzie i zysku), których spodziewa się w perspektywie kolejnych 4 lat.
Prognozowane wyniki finansowe FCapp S.A. na lata 2022-2026
Jak można zauważyć z powyższej tabeli emitent spodziewa się znaczących przychodów już w bieżącym roku. Ma to być około 339 tyś zł, jednak kwota ta nie pozwoli jeszcze na pokrycie kosztów w kwocie 1,4 mln zł. Oznacza to, że na koniec roku spółka osiągnie jeszcze stratę netto w wysokości 1,14 mln zł.
Podobnie sytuacja będzie wygladała w przypadku przyszłego roku. Co prawda FCapp S.A. spodziewa się wzrostu przychodów (i to aż o 465% r/r), to poziom kosztów również ulega podwyższeniu (o 103% r/r). Finalnie, spółka również prognozuje odnotowanie straty. Według szacunków ma on wynieść aż 1,1 mln zł. Natomiast perspektywa kolejnych 3 lat, tj. roku 2024, 2025 oraz 2026 zapowiada się znacznie lepiej.
Rok 2024 spółka zamknie zyskiem netto na poziomie 1,29 mln zł. Stanie się tak dzięki aż 3 krotnie większym przychodom (6,1 mln zł). Koszty ponoszone przez emitenta również ulegną wzrostowi, jednak nie będzie on aż tak znaczący. W omawianym roku wyniosą one aż 4,5 mln zł.
Rok 2025 charakteryzuje się jeszcze lepszymi wynikami. Spółka szacuje zysk netto na poziomie 6,3 mln zł. W tymże roku, przychody mają ulec kolejnemu wzrostowi (2-krotnie r/r) i osiągnąć poziom prawie 14 mln zł. Koszty podobnie jak w roku poprzedzającym uległy jedynie nieznacznej zmianie. Wzrosły o 34% osiągając pułap 6,1 mln zł.
W roku 2026 , zysk netto ma wynieść 3,2 mln zł, przychody 24,3 mln zł, a koszty 7,4 mln zł. Swoją drogą to coraz kolejny przychody ulegają znacznemu wzrostowi w prezentowanej prognozie. Ciekaw jestem na ile są to realne wartości do osiągnięcia. Patrząc na rok 2022 (który można potraktować jako bazowy) oznaczało by to wzrost przychodów aż o 7068%.
Wnioski: Sytuacja finansowa FCapp S.A. jest (póki co) stabilna, ale niezadowalająca. Spółka dysponuje wsparciem finansowym w postaci dotacji i grantów, jak również pożyczek od jej założycieli, jednak z punktu inwestora nie stanowi to satysfakcjonującego faktu (a przynajmniej dla mnie). Ok, nie ma powodów do obaw (tak długo na jak długo starczy prywatnych i publicznych środków, ale istotne w tym będzie generowany przez aplikację przychód.Czy faktycznie na koniec roku wygeneruje ona przynajmniej 390 tyś zł? Jeżeli tak, to pytanie, czy dalej osiągane wyniki w rzeczywistości będą zgodne z przewidywaniami? Jeżeli tak, bądź spółka szybciej odnotuje zysk netto, to wówczas można spać spokojnie. Do tego jednak czasu, preferowałbym nieznaczną kontrolę osiąganych wyników przez emitenta.
Wycena
W kontekście osiąganych przez spółkę wyników (chodzi głownie m.in. o przychody) warto zerknąć na wycenę emisyjną podmiotu jakim jest FCapp S.A.
- Pre-money valuation= 12 000 000 zł
- Post-money valuation= 14 000 040 zł
I w tym miejscu mam lekki dysonans. Z jednej strony dostrzegam potencjał aplikacji FCapp i widzę jej powodzenie na rynku. Z drugiej jednak strony jeszcze jest zbyt wcześnie (moim zdaniem) na takie kwoty. Oczywiście kondycja finansowa spółki (pomimo zdecydowanie niskich przychodów) nie jest zła. Działalność jest finansowana z środków właścicieli oraz dotacji, co oznacza że kapitał znajduje się w 100% w rękach prywatnych. Nie ma tu mowy o zewnętrznych inwestorach jak np. funduszach inwestycyjnych.
Natomiast, z tak wysoką wyceną wstrzymałbym się do czasu osiągnięcia pierwszych pokaźnych przychodów i ewentualnych z tego zysków.
Emisja
Kampania crowdfundingowa FCapp S.A. jest prowadzona we współpracy z platformą emiteo.pl.
Emisja akcji zapowiadana była na 8 czerwca i tak też się stało. Planowo ma potrwać do 7 września. Łączna pula środków zgłaszana do pozyskania przez spółkę wynosi 2 000 040 zł.
Nie jest to mała kwota i wymaga czasu by ją zebrać, jednakże nie jest też kwotą niemożliwą do pozyskania.
Parametry emisji
W ramach prowadzonej kampanii crowdfundingowej, emitent oferuje potencjalnym inwestorom nabycie 14,29% całego akcjonariatu. Na pierwszy rzut oka stanowi to dość dobrą ofertę, jednak warto spojrzeć na cenę oferowanych akcji.
A są nimi akcje serii B, których cena emisyjna za sztukę wynosi aż 120 zł. Dużo. Bądźmy ze sobą szczerzy, spółka nie uzyska takiej wyceny akcji w momencie wchodzenia giełdę, co nie oznacza że jest to pułap niemożliwy do osiągnięcia.
Wręcz przeciwnie, uważam, że spółka ma zadatki na dobicie do takiego poziomu cenowego, jednak z pewnością nie na dzień dzisiejszy.
Ilość i cena oferowanych akcji serii B
wdt_ID | Lp. | Seria Akcji | Cena za 1 szt. akcji | Ilość akcji |
---|---|---|---|---|
1 | 1. | B | 120,00 | 16.667 |
Cele emisyjne
FCapp S.A. pozyskane środki w ramach prowadzonej emisji chce przeznaczyć na na dalszy rozwój aplikacji, rozbudowę bazy użytkowników jak i ekspansję zagraniczną. Dodatkowo spółka, część środków chce wykorzystać w celach marketingowych.
Jak zostało to już przed chwilą nadmienione łączna pula środków jakie emitent chce pozyskać w ramach oferty publicznej wynosi 2 000 040 zł. Próg powodzenia emisji wynosi 120 zł (równowartość ceny emisyjnej 1 akcji serii B).
Cele inwestycyjne FCapp S.A.
Największy procent pozyskanych środków emitent chce przeznaczyć na działania skoncentrowane na wejściu na nowe rynki oraz te, które są bezpośrednio związane z rozwojem aplikacji Fcapp. Odpowiednio stanowi to 27,74 % oraz 26,99 %. Na dzień dzisiejszy, spółka planuje wejść na następujące rynku:
- do końca 2022: Niemcy, Anglia;
- do końca 2023: Włochy, Szwajcaria, Walią, Szkocja, Irlandia, Australia.
W przypadku działań związanych z rozwojem aplikacji obejmuje to implementacje opcji subskrypcji dającej możliwość organizowania wydarzeń, możliwość komunikacji wewnętrznej w ramach prowadzonego sparingu bądź turnieju, a także streamowania rozgrywanych meczy. Dodatkowo właściciel aplikacji chce zintegrować ją z operatorem płatności by móc zapewnić bezproblemowe obsługiwanie opłat dokonywanych jako wpisowe na turnieje czy zakup biletu, a nawet sprzętu piłkarskiego. Spółka pracuje również wciąż nad analityczną stroną systemu – generowanie raportów i statystyk oraz analiza zapisu wideo.
Następnie, trzecim w kolejce priorytetem (w ujęciu wielkości przekazywanych środków) jest marketing. Zespół FCapp S.A. chce skupić się głównie na działaniach w social mediach oraz promowaniu aplikacji Fcapp wydarzeniach branżowych. Ponadto, spółka zamierza pozyskiwać nowych partnerów.
Ostatnim działaniem zaprezentowanym w celach emisyjnych jest zwiększenie bazy użytkowników aplikacji. Ma to się stać przy pomocy zwiększonego (pod względem osób) zespołu oraz zintensyfikowanym leadów od Google Ads i Facebook Ads.
Oczywiście, zgodnie ze stanowiskiem emitenta, część zebranych środków będzie stanowiła również wzmocnienie kapitału zapasowego spółki.
Wnioski: Cele emisyjne zostały klarownie przedstawione i jak najbardziej (z mojego punktu widzenia) są one uzasadnione. Nawet w przypadku priorytetów (patrząc ze strony ilości planowanych do przekazania środków).
Niemniej jednak stanowi to również (dla mnie) kolejny argument stanowiący takie a nie inne zdanie wobec ceny emisyjnej 1 akcji serii B. W sytuacji, gdy aplikacja nie posiada ukończonej funkcjonalności (jak chociażby dokonywanie subskrybcji czy nawet generowanie raportu) to nie można mówić o skończonym produkcie. A w związku z tym, tym bardziej zaproponowana cena powinna być nieco niższa.
Podsumowanie
Wnioski: FCapp S.A. to spółka ze świetnym rozwiązaniem trafiającym w potrzeby konkretnej grupy uczestników rynku, na którym chce funkcjonować. Oprócz tego (w zamyśle) aplikacja dysponuje szeregiem innych funkcji, które rozwiązują pozostałe bolączki i problemy potencjalnych jej użytkowników.
Produkt spółki posiada szereg atutów, które w „zderzeniu” z podobnymi rozwiązaniami od obecnych na rynku firm pozwala na dalszą jego rywalizację. W świetle zaprezentowanych funkcjonalności aplikacja FCapp zdaje się wygrywać każdą z nadmienionych konkurencji, co może nie do końca wydawać się zbyt obiektywne. Niemniej jednak należy pamiętać o tym co spółka posiada najcenniejszego. A są nim ludzie, m.in. jej założyciel i pomysłodawca cała koncepcji – Rafał Warchoł, którzy posiadają wiedzę i doświadczenie w świecie odbywania rozgrywek i prowadzenia akademii piłkarskich. To właśnie dzięki tym dwóm czynnikom, powstał obecnie oferowany przez emitenta produkt w postaci aplikacji Fcapp.
Oczywiście nie jest do argument do żądania tak wysokiej ceny emisyjnej za 1 sztukę oferowanych akcji. Nie oznacza to jednak,że nie warto.
Mimo to myślę, że na krok jakim jest zakup akcji zdecyduje się tylko Ci, którym owy świat piłkarski jest znany i są nim zafascynowani.
Osobiście życzę spółce sukcesu w prowadzonej zbiórce oraz prowadzonych działań biznesowych. Zespół FCapp S.A. posiada naprawdę dobry produkt, który ma szansę zawojować rynek i również na tym polu odnieść sukces. Tym bardziej, że póki co sytuacja finansowa emitenta (może nie dająca satysfakcji z punktu inwestora) jest stabilna.
- produkt w postaci aplikacji mobilnej trafiający w potrzeby ściśle określonej grupy ludzi na perspektywicznym rynku;
- pozostałe funkcjonalności aplikacji, które stanowią rozwiązanie na bolączki i problemy uczestników rynku;
- klarowny i dobrze przygotowany plan rozwoju ( i ekspansji na nowe w rynki), w tym ujęta zostały kanały komunikacji z klientami, kanały sprzedaży i kanały dystrybucji produktu;
- trafne podejście w procesie tworzenia aplikacji (zastosowanie technologii react native) dające oszczędność czasu i pieniędzy
- tymczasowo stabilna sytuacja finansowa emitenta;
- sprecyzowane strumienie przychodów;
- przygotowane prognozy przychodów i zysku spółki w okresie lat 2022-2026;
- aplikacja nie posiadająca jeszcze gotowej funkcjonalności, która została przedstawiona w materiałach;
- brak (obecnie) partnerów spółki;
- brak wymienionych kluczowych zasobów emitenta;
- brak przedstawienia struktury kosztów oraz jego wpływu na przychody w sytuacji wzrostu ich wartości (wariant optymistyczny i wariant pesymistyczny)
- brak realnych przychodów spółki;
- zbyt wysoka wycena i cena emisyjna oferowanych akcji;