Emisja akcji spółki z branży kawowej wystartowała w ubiegłym miesiącu. Z uwagi na fakt, iż dobiega ona wkrótce końca, postanowiłem przyjrzeć się bliżej organizacji jak i samej ofercie crowdfundingowej.
AKTUALIZACJA [dn. 21.04.2022]
Analiza została uzupełniona o informacje i komentarze udzielone przez Tomasza Weczer (prezes spółki Columbus Polska S.A.)
Kilka słów o spółce
Columbus Polska S.A. to podmiot, który może ( i zresztą słusznie) być kojarzony z nazwą kawiarni Columbus Coffe. W rzeczywistości oba przedsięwzięcia są inicjatywą Tomasza Weczora.
Omawiany podmiot powstał w 2021 roku w wyniku zmian strategii biznesowej obranej przez Columbus Coffe sp.j. Jak przyznał to Tomasz Weczor w jednym z wywiadów pandemia wirusa COVID-19 wyrządziła nie małe szkody w branży gastronomii jak i HoReCa, a jego skutki zajmą lata zanim rynek się odbudowuje.
Na bazie tego doświadczenia spółka Columbus Polska S.A. obrała nowy kierunek, odchodząc od tradycyjnego modelu sieci kawiarni na rzecz zwiększenia swej obecności w branży HoReCa. Odbywa się to m.in. po przez stworzenie własnej marki kawy QETHEREAL. Wkrótce emitent planuje również wprowadzenie do swojej oferty nowych produktów takich jak akcesoria kawowe(m.in. młynki, ekspresy do kawy) czy mleka roślinnego i herbaty.
Działalność w Hiszpanii
Spółka w swoich materiałach marketingowych wspomina o prowadzeniu działań biznesowych na terenie Hiszpania.
Chodzi o spółkę-córkę, tj. QETHEREAL ESPAÑA S.L. , która (zgodnie z komunikatem prasowym) pod koniec ubiegłego roku nawiązała współpracę z hiszpańskim producentem ekspresów do kawy Crem. Brakuje natomiast większej ilości informacji na temat podmiotu.
Jak wygląda jego sytuacja finansowa?
„Spółka ta została utworzona w grudniu 2021 roku i obecnie jest w fazie rozwojowej.”
Co jest głównym przedmiotem działaności?
„Spółka zajmuje się dystrybucją kawy Qethereal na terenie Hiszpanii, obecnie tylko w sektorze HoReCa. Spóka Qethereal Espana S.L. kupuje kawę od Columbus Polska SA. Hiszpańska spółka swoją sprzedaż rozpoczęła w marcu br i posiada już pierwszych odbiorców.„
W jaki sposób wymieniona spółka jest powiązana z emitentem?
51% udziałów posiada Columbus Polska SA, a 49% udziałów posiada osoba fizyczna inwestor zagraniczny, obywatel Hiszpanii posiadający kilkunastoletnie doświadczenie w branży Hostelería na terenie półwyspu iberyjskiego.„
Akcjonariat Columbus Polska S.A.
Inwestorzy i partnerzy spółki
W koncepcje Tomasz Weczer uwierzyło trzy osoby, z branży stomatologicznej i HoReCa, które stały się jednocześnie inwestorami spółki. Są to:- Rafał Zawojowski – lekarz stomatolog II stopnia Protetyki i udziałowiec takich firm jak Geobike Sp. z o.o. oraz Geovelo Sp. z o.o.
- Anna Weczer – założycielka Puro Polska Sp. z o.o.
- Marcin Jałowiczor – posiada 24-letnie doświadczenie w branży HoReCa.
To spółka będąca właścicielem marki sieci (o ile można to tak nazwać) kawiarni o nazwie Columbus Coffe. Została założona w 2008 roku.
Pierwotnie miała być rozbudowywana w oparciu o model franczyzowy, jednak sytuacja z 2020 i 2021 roku przekreśliła ten plan. Obecnie funkcjonują dwie placówki w Warszawie ( przy ul. Karolkowi 30 oraz Plac Konesera 5) i jedna w Świnoujściu (Galerią Corso).
Udziałowcami podmiotu są wspomniany już Tomasz Weczora oraz Paweł Ariel Piskorski. Spółka w latach 2016-2021 otrzymała pomoc publiczną na łączną kwotę 1 558 500 zł, z czego większość ( ok. 1,4 mln zł) przypadała na okres pandemii w latach 2020-2021. Pozostała kwota była związana z zatrudnianiem pracowników niepełnosprawnych oraz tzw. pomocą de minimis.
Wnioski: Columbus Polska S.A. to spółka, która pomimo trudności na rynku chce wejść na rynek kawy z przytupem. Koncept biznesowy oparty na produkcji własnej marki kawy oraz jej sprzedaży wraz z pozostałymi dedykowanymi dla tej branży kategoriami produktowymi stanowi ciekawą propozycje w stosunku do spółki, które stricte zajmują się otwieraniem i prowadzeniem lokali.
Spółka posiada grono partnerów i osób, które w większym bądź mniejszym stopniu wspierają ją w prowadzonych działaniach. To co obecnie może lekko dystansować entuzjazm do emitenta to wniesiony aport. Brakuje informacji czym on jest. Tak samo dotyczy to powiązań emitenta z nadmienionym podmiotem w Hiszpanii.
Propozycja wartości
Emitent swoją propozycje wartości póki co opiera na produkcie w postaci własnej marki kawy Quethereal. Oferowane w jej ramach ziarna przechodzą specjalny proces produkcji w celu jak najlepszego oddania jej smaku. Według informacji udzielanych przez emitenta, pochodzą one aż z 13 krajów.
Mapa przedstawiające kraje, z których pochodzą ziarna kaw emitenta


Produkty
Na dzień dzisiejszy portfolio emitenta obejmuje dwie linie produktowe.
I. Blendy Qethereal
Obejmuje ona różne rodzaje kaw ziarnistych, które zostały stworzony w oparciu o mieszankę ziaren. Wielkość opakowania wynosi 1000 gram i kosztuje w granicach 109-140 zł.
W porównaniu do znanej na rynku kawy marki Lavazza, wychodzi trochę drogo. Opakowania tej samej wielkości to koszt w granicach 55 zł.
II. Single Origin
Są to różne propozycje kaw ziarnistych przygotowanych w oparciu o jeden rodzaj ziarna. Opakowanie ma pojemność 250 gram i kosztuje w granicach 33-80 zł w zależności od smaku i pochodzenia ziarna.
Jak wiadomo cenowo, przewyższa ofertę dobrych konkurencyjnych firm.
AKTUALIZACJA [dn.21.04.2022]
Pan Tomasz Weczer zwrócił uwagę na komentarz odnośnie cen u innych producentów. Otóż, emitent zakłada strategie biznesową polegająca na tzw. cenach 100%.
Oznacza to, że klienci spółki z rynku HoReCa nabywają od niej produkty w oparciu o wieloletnie kontrakty zawarte pomiędzy organizacjami, które gwarantują Columbus Polska S.A. stałe i pewne przychody (oraz zaplanowaną estymację) na indywidualnie przyznanych rabat poszczególnym kontrahentom.
Pozwala to na utrzymanie emitentowi jednolitości wartości wyjściowej produktu
I będąc szczerym to po części podzielam tok myślenia spółki, tym bardziej, że jak zapewnia jej prezes, kawa z lini Blendy Quethereal w 95% są przygotowywane pod klienta HoreCowego.
W tym miejscu chciałbym również skomentować próg cenowy drugiej lini kaw Single Origin. Wśród prezentowanych rodzajów kaw, znajdują się produkty typu „rolce-royce” jak i produkty typowe dla rynku. Co prawda wciąż nie broni to w 100% pułapu cenowego, natomiast pozwala zrozumieć politykę cenową. Na rynku znajdą się klienci, którzy dla doznań smakowych są gotowi zapłacić wyższą cenę.
Pozostaje jedynie pytanie: Ile takich potencjalnych klientów jest i będzie w najbliższym czasie ? Pod uwagę należy wziąć szalejącej na świecie inflacje która odbija swe piętno na portfelach konsumentów.
Aplikacja
Emitent planuje w drugim kwartale tego roku uruchomić aplikacje mobilną, która poza sklepem, będzie oferowała możliwość skonfigurowania własnej kawy z dostępnych u producenta ziaren.
Plany na przyszłość
Columbus Polska S.A. planuje poszerzenie swojej oferty o kolejne kategorie produktowe dedykowane dla branży kawowej i nie tylko.
Wnioski: Propozycja wartości organizacji skupiona jest wokół produktu jakim są ziarna kawy o wyjątkowych doznaniach smakowych i pochodzeniu. Forma produktu jak i wygląd nie budzi żadnych zastrzeżeń. Jedyną kwestią pozostaje jego cena. Podobne produkty oferowane przez firmy konkurencyjne są dostępne po dużo niższej cenie.
Jednakże ciężko dyskutować tu o doznaniach smakowych. Ostatnimi czasy, produkty kraftowe cieszą się dużą popularnością wśród konsumentów. Nawet pomimo ich ceny. Nie jest to regułą, ale wyłączając czynniki makroekonomiczne to chyba ostatecznie poczucie smaku każdego z klienta decyduje o wyborze danego produktu.
- produkt jakim jest kawa ziarnista w wersjach, tj. mieszanej i jednego ziarna;
- szeroki wachlarz smaków;
- konfigurator kawy;
- wysoka cena w porównaniu do produktów firm konkurencyjnych;
Model biznesowy
Na pierwszy rzut oka, strategia biznesowa spółki Columbus Polska S.A. wydaje się całkiem przemyślana.
Segment klientów
Emitent bazując na latach doświadczeń zawodowych w branży kawy oraz własnych zdecydował się skierować swoją propozycje wartości na rynek masowy. Tzn. do klienta, który niezależnie od pełnienionej roli w gospodarce ma taką samą potrzebę jak drugi klient. I tak oto, spółka bierze pod uwagę zarówno przedsiębiorstwa operujące w branży hotelarsko-gastronomicznej oraz pozostałe firmy, jak i klienta detalicznego.
Kanały dystrybucji
Spółka prowadzi obecnie sprzedaż za pośrednictwem własnego sklepu interntowego.
Na stronie emisyjnej, emitent chwali się chęcią działania w obydwu kanałach, również B2B. Powołuje się na doświadczenie z poprzedniej spółki – Columbus Coffe, która w ciągu 10 lat sprzedawał ponad 100 ton kawy. Współpracował między innymi z siecią stacji paliw Total oraz siecią kawiarni.
Niestety brakuje informacji dotyczących omawianej spółki. Emitent nie przedstawił prognozowanej sprzedaży, ani kontrahentów, z którymi w ramach kanału B2B planuje współpracować.
Kanały komunikacji /Marketing
W zamieszczonych na stronie emisji materiałach nie została przedstawiony dokładnie plan działań marketingowych. Ale emitent wspomniał o jednym z projektów, które również pełnią taką formę. (Swoją drogą brzmi on trochę zbyt ambitnie).
Otóż, Columbus Polska S.A. chce zbudować mobilne urządzenie, tzw. „Kapsułę Eteryczną” , która odcinając od bodźców zewnętrznych pozwoli doświadczyć doznań kawy w oparciu o zmysły węchu i smaku.
Partnerzy
Columbus Polska S.A. posiada również grono partnerów wspierających organizacje na różnych polach. Wśród nich znajdują się takie firmy i organizacje jak:
- Fundacja „Koalicja Sprawiedliwego Handlu” Fairtrade Polska – prowadzi prace związane z rozwojem rynku produktów z certyfikatem Fairtrade w Polsce oraz działa na rzecz poprawy sytuacji drobnych producentów rolnych w krajach globalnego południa;
- Coffe Support – wsparcie merytoryczne;
- Omnipack – odpowiada za obsługę zamówień w segmencie e-commerce, a także wysyłkę na teren Hiszpanii;
- Browar Warszawski – stworzył jedno z piw opartych na ziarnach kawy emitenta;
- Fundacja „Kultura Bez Barier„ – odpowiada za opracowanie opakowania kaw Qethereal z napisami w alfabecie Braille’a.
- Digers – odpowiada za tworzenie aplikacji mobilnej dla emitenta;
- Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny – wspiera spółkę w opracowaniu koncepcji filiżanki do kawy produkowanej z fusów do kawy;
- Stapf.archi – wspiera opracowywanie konceptu „Kapsuły Eterycznej„;
- Toyota – dostarcza samochody dla kluczowych pracowników spółki;
Wnioski: Pierwotnie wydawało się, że spółka posiada dobrze przygotowany model biznesowy. Niestety nie można tego wnioskować po informacjach zawartych na stronie emisyjnej. Jest wiele niedociągnięć, z których niektóre uważam za kluczowe.
Emitent zapomniał wspomnieć z kim współpracuje w ramach B2B. Powoływanie się na osiągnięcia spółki z przeszłości nie wiele wnosi do tematu. Oczywiście pokazuje możliwości, jednak inwestorów interesują fakty.
Brakuje również prognozy sprzedaży, wzmianek o marży na produkcie jak i konkretnych działaniach marketingowych, które przełożą się na przychód spółki.
AKTUALIZACJ [dn.21.04.2022]
Na jednym z webinarów, Piotr Jaskulski (CEO Columbus Polska S.A.) przedstawił informacje odnośnie strategii działania emitenta na rynku. Padło tam wiele stwierdzeń, które pozwalają nabrać optymizmu co do powodzenia biznesowego spółki na rynku (szczególnie w obecnych czasach).
Mówiąc w skrócie, Columbus Polska S.A. chce oprzeć swoją działalność głównie o klientów HoReCa. Organizacja niewyklucie jednak klienta detalicznego, o którego już zaczął aktywnie walczyć. Prowadzone są obecnie rozmowy z sieciami handlowymi typu Auchan czy Carrefour w celu nawiązania współpracy.
Co warto zaznaczyć, spółka prowadzi powyższe działania z myślą o uniknięciu kanibalizacji własnych produktów.
Do końca roku, emitent zamierza mieć od 700 do 1000 klientów w detalu jak i HoReCe. Ma się to przełożyć na 7 mln zł obrotu, z czego w IV kwartale miesięczne obroty planowane są na poziomie 1 mln zł.
Inną, istotną kwestią jest podejście spółki do generowanych kosztów. Columbus Polska S.A. stara się z rozsądkiem podejmować kolejne kroki biznesowe, tak aby jak najefektywniej przeznaczać środki bez potrzeby nadmiernego zadłużania spółki. Można odebrać wrażenie, że zespół emitenta wyciągnął lekcje z wcześniej prowadzonych przedsięwzięć i umiejętnie stara się się teraz przekuć to w czyny. Gra to na jego korzyść wśród konkurencji.
W trakcie webinaru zostały zaprezentowane również narzędzia, jakimi spółka chce się posłużyć. Więcej informacji pod linkiem.
- sprecyzowany segment klienta;
- liczne grono partnerów;
- sprecyzowane kanały sprzedaży;
- brak przedstawionych struktury kosztów;
- brak sprecyzowanych strumieni przychodu;
- brak informacji o marży na produkcie;
- brak informacji o planach sprzedażowych;
- brak przedstawionych konkretnych działań marketingowych;
- brak wzmianki o kluczowych zasobach spółki;
Kondycja finansowa
W załączonych dokumentach, emitent nie przedstawił zbyt obszernie sytuacji finansowej przedsiębiorstwa.
Z zaprezentowanych tam informacji, można dowiedzieć się, że wartość aktywów i pasywów w spółce na dzień 31 grudnia 2021 roku wynosiła 405 634,57 zł.
Spółka odnotowała przychody z podstawowej działalności operacyjnej na poziomie 49 982,63 zł. Niestety, w wyników kosztów z nią powiązanych (tj. 333 877,10 zł), emitent odnotował 283 893,11 zł straty za rok ubiegły, co mocno rzutuje na obraz spółki.
Wnioski: Szczerze mówiąc nie wiem, co powiedzieć. Wydawałoby się, że wyniki nie powinny aż tak mocno rozczarowywać, chociażby fakt kontaktów i możliwości zespołu. Z drugiej strony, prezentowane wyniki dotyczą okresu pierwszych 6 miesięcy funkcjonującej organizacji. Może oczekiwałem zbyt wiele.
Wycena
Znając już sytuacje finansową przedsiębiorstwa, powstaje więc pytanie z skąd tak wysoka jego wycena.
- Pre-money valuation= 11 299 998 zł
- Pre-money valuation= 13 000 015 zł
Trudno jest tu coś napisać. Poziom wyceny mocno szokuje. Brakuje informacji, które pozwoliłby choć trochę stanąć w obronie powyżej prezentowanych cyfr.
AKTUALIZACJA [dn.21.04.2022]
Na stronie emisji znajduje się obszerny dokument zawierający wycenę przedsiębiorstwa Columbus Polska S.A. Został on przygotowany przez mgr inż. Andrzej Półkoszek na dzień 31 stycznia br.
Ten 127-stronnicowy raport zawiera szereg dogłębnych analiz:
- sytuacji gospodarczej w kraju i na świecie;
- rynku na którym działa emitent;
- pokrewnych gałęzi gospodarki;
- innych warunków makro- i mikro- ekonomicznych;
- konceptu biznesowego Columbus Polska S.A.;
- działalności biznesowej spółki Columbus Coffe sp.j.
Dodatkowo znajdują się tam również prognozy dotyczące przyszłych możliwych do osiągnięcia przychodów spółki, jej udziału na poszczególnych rynkach w ujęciu produktowym.
Faktycznie, ilość informacji jak i sama ich treść częściowo stanowi podstawę do prezentacji takich a nie innych cyfr. Niemniej jednak byłbym bardziej powściągliwy, z uwagi na dwie kwestie.
Pierwsza z nich to oczywiście dywagowanie nad tym co dopiero będzie, a nie jest tu i teraz. Mam tu na myśli głównie prognozy dotyczące przychodów. Dużo łatwiej rozmawia się o wycenie spółki, gdy mamy jakiś interwał czasowy z przeszłości. Poniekąd oparciem są tu wyniki spółki Columbus Coffe. Nie mniej jednak są to wciąż prognozowane cyfry, które przyjął papier, a rzeczywistość to dopiero zweryfikuje. Nie oznacza to, że są wyniki niemożliwe do osiągnięcia. Po prostu ich osiągniecie może odbyć się np. w dłużej perspektywie czasowej jak i po wyższym koszcie.
Druga kwestia to szalejąca inflacja i wojna za wschodnią granicą. Co prawda trudno było tu przewidzieć obecną sytuacje, ale niemniej jednak wpływa ona w znacznym stopniu na rynek w ogólnym rozumieniu. I chociażby, przyjęte w założeniu wartości wskaźnika CPI mogą odbiegać od tych przyjętych w prognozach. Inną kwestią, która moim zdaniem może mieć wpływ, to wskaźnik konsumpcji. Wzrost kosztów życia, drożejąca obsługa długu (kredyty i pożyczki) mogą przełożyć się spadek konsumpcji przez społeczeństwo.
Natomiast, zaznaczę jeszcze raz, dokument stanowi podstawę do obrony wyceny. Spółka posiada realny potencjał , tzn. zasoby, wiedzę i ludzi, którzy są w stanie go zmonetyzować.
Emisja
Parametry emisji
W ramach prowadzonej kampanii crowdfundingowej, emitent oferuje potencjalnym inwestorom nabycie 13,077% całego akcjonariatu. Są to akcje serii D, których cena emisyjna wynosi bagatela 45,20 zł.
Znowu pojawia się ten sam problem, co przy wycenie. Brakuje mi podstaw do tak wysokiej ceny za 1 sztukę akcji.
Ilość i cena oferowanych akcji serii D
wdt_ID | Lp. | Seria Akcji | Cena za 1 szt. akcji | Ilość akcji |
---|---|---|---|---|
1 | 1. | B | 45,20 | 37.611 |
Cele emisyjne
Działania, na które emitent chce przeznaczyć zebrane środki wydają się sensowne, lecz uważam że jest ich zbyt wiele. Dużo lepszym rozwiązaniem wyodrębnienie 2-3 najważniejszych, a następnie przystąpienie do emisji. Daje to pewność większej kontroli i dopracowania zamierzonych celów.
Wracając do celów inwestycyjnych spółki, to jest ich 7.
Cele inwestycyjne Columbus Polska S.A.
Dwa z nich dotyczą poszerzenia działalności biznesowej poza obszar kraju (Hiszpania i Słowenia). Emitent planuje rozwinąć dotychczasową spółkę w Hiszpani do rozmiarów pozwalającą zostać spółką-matką dla pozostałych podmiotów w tym rejonie. Dodatkowo, przewiduje on otwarcie nowego podmiotu na terenie Słoweni.
Kolejne dwa cele dotyczą bezpośrednio produktów oferowanych przez spółkę. Emitent planuje powiększenie stanów magazynowych oraz wprowadzenie nowych produktów (m.in. mleka roślinne, wodę, herbaty). Ponadto, Columbus Polska S.A. chce zbudować własną linie produkcji kapsułek kawowych. Łączna wartość działań to 650 tyś. zł.
Pozostałe cele dotyczą działań z zakresu sprzedaży i marketingu. Emitent planuje przeznaczyć 750 tyś. zł na budowę kapsuły ezoterycznej, wypuszczenie aplikacji oraz pozostałe działania marketingowe.
Wniosek: Mam wrażenie, że spółce brakuje osoby, która powiedziałaby „Stop”. Wszystkie zaprezentowane cele inwestycyjne brzmią naprawdę dobrze, jednakże jest ich wiele i obawiam się, że nawet w sytuacji pozyskania na nie środków, emitent po prostu pogubi się w ich realizacji. Jak wspomniałem, powinien wybrać trzy najważniejsze i pozyskać na nie środki.
Jeżeli chodzi o cenę emisyjną, to tu za wiele nie dodam. Zbyt wysoka!
AKTUALIZACJA [dn.21.04.2022]
W przesłanym e-mailu Pan Tomasz Weczer wyjaśnił, że powodem ogłoszenia wielu zróżnicowanych celów emisji podyktowane jest możliwością wykorzystania zebranych środków na dowolnie wskazany cel w sytuacji gdy zostanie przekroczony wymagany prób emisji przy jednoczesnym nie zebraniu całkowitej kwoty.
Wydaje się to rozsądne rozwiązanie, który pozwala spółce na zwiększenie efektywności wykorzystania zebranych środków.
Natomiast, wciąż uważam, że cena jednostkowa za akcje jest dość wysoka. Przynajmniej na tym etapie, gdy spółka nie może pochwalić się już osiągniętymi wynikami finansowymi na plus.
Podsumowanie
Wnioski: Columbus Polska S.A. to spółka, która wchodzi na dość perspektywiczny rynek i to stanowi jej atut wśród większości spółek na rynku crowdfundingu. Doświadczenie założyciela jak również jego kontakty i koncept biznesowy budzi nutkę zainteresowania.
Niestety brakuje konkretnych informacji. Spółka ceni się bardzo wysoko, podobnie jak emitowane przez siebie akcje, ale nie daje podstaw do tego.
Zabrakło pełniejszego obrazu spółki, jej planów jak i powiązań ze spółką córką w Hiszpanii. Swoją drogą emitent mógł zrobić ukłon w stronę potencjalnych inwestorów i również udzielić większej ilości informacji na temat drugiej spółki.
AKTUALIZACJA [dn.21.04.2022]
Po uzupełnieniu informacji ze strony przedstawicieli spółki jak i rozwianiu powstałych wątpliwości, Columbus Polska S.A. zyskał w moich oczach.
Z pewnością to co można stwierdzić, to fakt, że emitent posiada przemyślany koncept biznesowy i jasno określone cele. Duża waga przywiązywana jest przez zespół do ponoszonych kosztów, sposobu realizacji założeń sprzedażowych i biznesowych.
Oczywiście, od strony finansowej, spółka nie daje powodów do zachwytu, nie mniej jednak jest dość młodym podmiotem (określony przez mgr.inż. Andrzej Półkoszek start-up’em) i trudno wymagać spektakularnych wyników.
Inną kwestią pozostaje wycena oraz cena emisyjna akcji. Rozumiem jej poziom, ale mimo wszystko brakuje mi w tym horyzontu czasowego w tył. Dodatkowo, zmieniający się dynamicznie poziom cen i związana z tym konsumpcja budzi powody do zastanowienia. Oczywiście można to również postrzegać jako szanse, ale na dyskusje na ten temat przyjdzie czas za 2 lata, gdy faktycznie będzie można stwierdzić, że spółka wykorzystała sytuacje rynkowe do budowania swojej pozycji.
Nie zmienia to faktu, że spółka ma potencjał i warto zwrócić na nią uwagę. Zachęcam również to spojrzenia na 10 pytań i odpowiedzi od prezesa spółki Columbus Polska S.A. pod tym linkiem.
- dobra propozycja wartości w postaci kawy ziarnistej;
- ciekawy koncept konfiguratora smaku
- liczne grono partnerów;
- doświadczony zespół z wiedzą i kontaktami;
- obecność w kanale B2C;
- sprecyzowany segment klientów
- zbyt wiele niedociągnięć informacyjnych;
- brak większej ilości informacji o spółce córce;
- brak prognoz sprzedaży;
- brak marży na produkcie;
- zbyt wysoka, niczym nie poparta wycena spółki;
- wysoka cena emisyjna 1 akcji;
- zbyt wiele celów emisji;