Na rynku napoi alkoholowych istnieje wiele rodzaji produktów, z których każde daje inne odczucia smakowe. A jak wiadomo smak to kwestia gustu. Podobne rozwarstwienie w zakresie rodzaji napoi występuje w samej branży piwowarskiej. Obecnie poza zwykłymi piwami, istnieją również piwa rzemieślnicze oraz piwa kraftowe, które z roku na rok sukcesywnie zwiększają swój udział w rynku napoi piwnych jak i alkoholi.
Wielu znawców branży piwowarskiej uważa, że pojawienie się na rynku piwa kraftowego stanowiło impuls do rozwoju dla całej branży, której produkt i tak stanowi jeden z najchętniej kupowanych i spożywanych. Z raportu przygotowanego przez Polskie Stowarzyszenie Browarników wynika, iż w Europie na dzień dzisiejszy jest nieco ponad 10 000 browarów, a wartość światowego rynku piwa rzemieślniczego wzrośnie do niebotycznej wartości prawie 2 bilionów złotych. Wartość ta nie powinna zadziwiać, chociażby dlatego, że w samej Europie ilość spożywanego piwa od 2016 roku wzrosła o ponad 60% do poziomu 25 milionów hektolitrów. Polska odgrywa w tym również kluczową rolę, bowiem średnio 70% dorosłych Polaków sięga po ten rodzaj trunku przynajmniej raz w miesiącu.
Wzrost zainteresowania sektorem browarniczym w Polsce widać również po stronie biznesu. Nie tak dawno, na portalu CrowdReview została umieszczona analiza śląskiej spółki pod firmą Browar Jastrzębie S.A. , która już po raz drugi ubiegała się o środki w ramach emisji akcji. Dzisiaj, robi to kolejna spółka – Brewery Hills S.A. – która podobnie jak poprzednik specjalizuje się w produkcji piwa kratowego, z tym wyjątkiem, że odnotowuje już ona pierwsze zyski i jest obecna w większości dużych sieci handlowych.
Zapraszam do zapoznania się z poniższą analizą 🙂 .
Podstawowe informacje o emitencie
Brewery Hills S.A. to wrocławski producent piwa kraftowego działający aktywnie na rynku od 2019 roku. W trakcie niecałych dwa lat spółka podejmowała rozmaite działania na rzecz rozwoju marki, w tym m.in. pozyskanie finansowania czy całkowitej rezygnacji ze szklanych butelek na rzecz biodegradowalnych puszek. Według informacji zawartych w materiałach marketingowych spółki, do 2021 łączna ilość opracowanych rodzaji wspomnianego trunku wynosiła aż 23. Co więcej, zespół wrocławskiej marki, nie ma zamiaru zwalniać tempa i już podjął pracę na rzecz opracowywania kolejnych propozycji smakowych.
Historia spółki
Brewery Hills S.A. stanowi kontynuację dotychczasowej działalności podmiotu o tej samej nazwie, tyle, że w innej formule prawnej, tj. spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Przedsięwzięcie związane z ważniem piwa kraftowego na skale komercyjną rozpoczęła w pojedynkę( marzec 2019 ) Pani Katarzyna Puchała (obecnie wiceprezes zarządu emitenta), natomiast dopiero pare miesięcy później (listopad 2019) dołączył do niej kolega – Pan Marcin Olszewski. W międzyczasie, ruszyła pierwsza produkcja piwa marki Brewery Hills oraz została podjęta decyzja o całkowitej rezygnacji ze szklanych opakowań na rzecz puszek. Rok ten zaowocował również w pozyskaniu strategicznego inwestora jakim jest fundusz Torro Investment ( o jego roli w życiu spółki wrócę na koniec tej sekcji). Kolejne miesiące stanowią już tylko niekwestionowane osiąganie zarówno tych drobnych jak i tych większych kamieni milowych. Spółka , w tym czasie, sukcesywnie wkraczała do kolejnych pubów, punktów gastronomicznych, sklepów oraz dużych sieci handlowych – począwszy od takich jak Duży Ben, przez Carrefour, Auchan, Spar, a na końcu również Lidl.
Wraz ze wzrostem skali prowadzonej działalności obecni właścicieli wspólnie z inwestorem podjęli decyzję o przekształceniu spółki z o.o. w spółkę akcyjną w celu przeprowadzenia emisji akcji w ramach kampanii crowdfundingowej. Pozyskane środki mają zostać przeznaczone na nabycie zasobów niezbędnych do funkcjonowania podmiotu na większą skale.
Obecny stan emitenta
Spółka pod firmą Brewery Hills S.A. została zerejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym dnia 22 kwietnia bieżącego roku. Kapitał zakładowy wynosi 100 000 zł i został pokryty w całości aportem majątku przekształcanego podmiotu. Dzieli się on na 1 000 000 akcji składających się z akcji imiennych serii A oraz akcji zwykłych na okaziciela. Ilość poszczególnych serii akcji została zaprezentowana w poniższej tabeli.
Ilość akcji serii A i B emitenta oraz ich nominalna wartość.
Akcjonariat Brewerry Hils S.A.
wdt_ID | Lp. | Akcjonariusz | Ilość posiadanych akcji | % udział w głosach |
---|---|---|---|---|
1 | 1 | Katarzyna Puchała | 100.000 | 10% |
2 | Marcin Olszewski | 100.000 | 10% | |
3 | Torro Investment sp. z o.o. | 400.000 | 40% | |
4 | Weremczuk Holding sp. z.o.o. | 400.000 | 40% | |
Lp. | Akcjonariusz | Ilość posiadanych akcji | % udział w głosach |
Jak można zauważyć akcje serii A stanowią zaledwie 30% całkowitej puli akcji i mają numery od 000.001 do 300.000. Każda z nich uprawnia do oddania dwóch głosów na Walnym Zgromadzeniu. Akcje serii B posiadają numery od 000.001 do 700 000.
Na dzień sporządzenia dokumentu ofertowego, akcjonariat Brewery Hills S.A. był w posiadaniu właścicieli oraz inwestora. Jego dokładna struktura została zaprezentowana na poniższym diagramie. (Diagram nr.I)
Sturktura akcjonariatu
Największą ilością akcji dysponuje Pan Tomasz Maślanka , którego fundusz Torro Investment dysponuje 400 000 akcjami uprawniającymi do 450 000 głosów. Drugim znaczącym akcjonariuszem jest Pan Przemysław Weremczuk, który kontroluje również 40% akcji emitenta po przez swój podmiot – Weremczuk Holding sp. z o.o. Najmniejszą liczbą akcji jaki i udziałem w głosach odznaczają się pierwotni właściciele spółki, tj. Pani Katarzyna Puchała oraz Pan Marcin Olszewski. Oboje posiadają po 100 000 akcji, które uprawniają ich do oddania 200 000 głosów na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy.
Kwestia Inwestora
Jak zostało to wyżej wspomniane, emitent skorzystał z finansowego wsparcia funduszu typu private equity , tj. Torro Investment. W portfelu inwestycyjnym nadmienionego podmiotu znajdują się udziały wielu przedsiębiorstw o różnym profilu działalności, których kapitalizacja przekracza 100 mln zł.
Rola obecności spółki Pana Tomasza skupia się na kontroli i wspieraniu Bewery Hills S.A. w prowadzeniu działalności biznesowej.
Obecnie posiada w portfelu udziały kilkunastu przedsiębiorstw z różnych branż o łącznej kapitalizacji przekraczającej 100 mln PLN. W Brewery Hills pełni funkcję lead inwestora wspierając spółkę finansowo, ale także pełniąc funkcję kontrolną.
Organy Nadzorcze
Do organów nadzorczych spółki zalicza się Zarząd (2 osoby) oraz Radę Nadzorczą ( 5 osób).
Wniosek: Marka Bewery Hills istnieje na rynku piwa kraftowego od 2019 roku. Wbrew tak krótkiej historii, podmiot do którego należy, może pochwalić się wieloma osiągnięciami, do których należy m.in. wprowadzenie własnych produktów do wielu sieci sklepów w całej Polsce. Obecność inwestora, który poza wsparciem finansowym stanowi również funkcję doradczą, stanowi w pewien sposób atut spółki, ale niestety jest on jednocześnie w posiadaniu większościowego pakietu akcji.
Produkt
Brewery Hills S.A. wyspecjalizowała się w produkcji własnego piwa kraftowego. Właściciele marki dbają nie tylko o oryginalność stosowanych receptur, ale również i chyba przede wszystkim o całokształt produkowanego napoju.
Zgodnie z materiałami marketingowymi, jak również udzielonym wywiadem na kanale YouTube – Comparic24.tv , inicjatorka całego przedsięwzięcia – Pani Katarzyna Puchała – osobiście sprawuje piecze nad elementami graficznymi jak również aromatem i składnikami receptury piwa.
Puszki jako kluczowy element produktu
Mimo panującego zwyczaju w sposobie przechowywania napoju, Pani Katarzyna postanowiła zerwać z dotychczasowymi normami i przedłożyć swoim klientom piwo kraftowe w puszce.
Zanim jednak ktokolwiek posądzi spółkę o brak gustu i ekologicznego podejścia do świata niech doczyta ten akapit do końca 🙂 . Głównym założeniem takiego zabiegu było stworzenie produktu, który pozwoli swoim smakoszom przenieść się w klimat lat 60. w USA.
Wspomniane opakowania wyróżniają się na tle pozostałych aluminiowych puszek brakiem termokurczliwych koszulek, co powoduje, że zachowują swój oryginalny wygląd, a także cechują się niską szkodliwością dla środowiska. Fronty puszek posiadają charakterystyczne etykiety wykonane z ekologicznego papieru. Każda przedstawia inną historię. Poza ich wyglądem, Pani Katarzyna zadbała również o ich ślad środowiskowy po przez zmniejszenie ich rozmiarów.
Całokształt działań Pani Katarzyny sprawia, że produkt marki Brewery Hills potrafi wyróżnić się na tle pozostałych napojów alkoholowych charakteryzujących się zbliżonym opakowaniem.
Aspekt ekologii
Jak zostało to już wielokrotnie nadmienione wyżej, za każdą decyzją spółki stoi element z trendu less waste. I nie jest to zwykłe marketingowe hasło, a uzasadnione działanie marki Brewery Hills.
W kwestii opakowań nie będę się powtarzał, natomiast chciałbym zwrócić uwagę na zasięg prowadzonej polityki. Otóż emitent do transportu swoich napoi wykorzystuje kartony wykonane z tektury, które zakleja taśmą z klejem wodnym. Przestrzenie pomiędzy puszkami są wypełnione ścinkami papieru z recyklingu.
Co więcej, emitent zwraca również uwagę na firmy kurierskie z którymi współpracuje, a dokładniej na szkodliwość ich działań na środowisko. Z tego m.in. względu zarząd Brewery Hills S.A. zdecydował się na zawarcie umowy z firmą kurierską InPost.
Cena
Kwestia ceny od zawsze stanowi przedmiot dyskusji. Przeciętnie, zwykłe piwo kosztuje w sklepie od 3,00 do 4,00 zł. Oczywiście, na rynku dostępne są również droższe i tańsze subsydia.
W przypadku piw marki Brewery Hills o cenie można zacząć dyskutować dopiero od kwoty 7,90 zł aż do 12,90 zł za puszkę o pojemności 500 ml. Rozpiętość cenowa wynika z procentowej zawartości alkoholu, stopnia goryczki oraz zapewne użytych w produkcji składników.
Pytanie czy to dużo, czy mało jest tu bezzasadne, ponieważ tak naprawdę, to klient decyduje ile jest w stanie zapłacić za doznania smakowe piwa rodem z Miami czy Beverly Hills.
Stan obecny
Spółka na dzień dzisiejszy dysponuje 7 rodzajami piw, których łączna ilość to 13. Są to:
- IPA
- Sour
- Pastry Sour
- Owocowe
- Pszeniczne
- Lager
- Bezalkoholowe
W prezentowanych materiałach marketingowych, spółka chwali się sprzedażą piwa o wolumenie około 200 000 puszek w roku ubiegłym.
Przemyślany koncept produktu, począwszy od własnej, autorskiej receptury, po oryginalne i wyróżniające opakowania;
Rozmaita gamą piw do wyboru, która stale jest rozwijana;
Polityka Zero Waste;
Osobiste sprawowanie pieczy przez Panią Katarzynę Pachułę nad produktem i jego jakością (począwszy od aromatu po wygląd)
Smak piwa krfatowego – jak wiadomo to kwestia gustu – nie każdemu może podejść;
Cena
Zespół
Markę Brewery Hills S.A. tworzą dwie osoby – para piwowarów, których jednocześnie łączy przyjaźń. Rolę osób wspierających odgrywają natomiast Panowie związani bezpośrednio i pośrednio z funduszem private equity – Torro Investments Sp. z o.o. który jest jednocześnie inwestorem spółki.
Właściciele i założyciele Brewery Hills S.A.
- Marcin Olszewski – Prezes Zarządu
- posiada 10-letnie doświadczenie w ważeniu piwa;
- pełni funkcję dyrektora operacyjnego w Brewery Hills S.A.;
- twórca marki Doctor Brew;
- absolwent Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu;
- Kasia Puchała – Wiceprezes Zarządu
- pełni wiele ról w przedsiębiorstwie, począwszy od osoby nadzorującej dział handlowy, przez stratega rozwoju biznesu, aż po twórcę nowych produktów;
- odpowiada za wygląd opakowań ,kampanie reklamowe, składniki i receptury produkowanych piw;
- absolwentka Akademii Sztuk Pięknych;
- pełni wiele ról w przedsiębiorstwie, począwszy od osoby nadzorującej dział handlowy, przez stratega rozwoju biznesu, aż po twórcę nowych produktów;
Wsparcie merytoryczne ze strony inwestora
- Tomasz Maślanka– właściciel oraz Prezes Zarządu Torro Investment
- posiada 10-letnie doświadczenie na rynku kapitałowym;
- licencjonowany Makler Papierów Wartościowych;
- Certyfikowany Doradca ASO;
- absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
- Przemysław Weremczuk – właściciel oraz prezes zarządu Weremczuk Holding Sp. z o.o.
- przedsiębiorca o wieloletnim doświadczeniu;
- pośrednio główny akcjonariusz oraz Prezes Zarządu Geotrans S.A.
- wspólnik pana Tomasza Maślanka w przedsięwziach biznesowych;
- posiada 15-letnie doświadczenie na rynku kapitałowym.
- przedsiębiorca o wieloletnim doświadczeniu;
Model biznesowy
Podobnie jak produkt, zarząd spółki przyłożył dużą wagę do wypracowanego modelu spółki.
Produkcja
Brewery Hills S.A. nie posiada jeszcze własnej lini produkcyjnej.
W związku z tym spółka, oparła produkcje własnych napoi alkoholowych o współpracę kontraktową z podmiotami, które posiadają odpowiednią infrastrukturę. Natomiast, w planie długoterminowym, spółka ma wybudowanie własnego browaru.
Kanały sprzedaży i dystrybucja
Emitent w dużej mierze stawia na sprzedaż stacjonarną. W tym celu, sukcesywnie wprowadza on swoje produkty do punktów gastronomicznych, pubów, sklepów detalicznych a także dużych sieci handlowych, jak na przykład Lidl czy Auchan.
Spółka rozwija również kanały elektroniczne. Mowa tu głównie o firmowym sklepie internetowym.
Z udzielonego wywiadu na kanale Comparic24.tv, wynika, iż Zarząd spółki zamierza oprzeć dystrybucję swoich produktów na handlowcach, których aktualnie rekrutuje. Zabieg ten jest argumentowany, złym doświadczeniem właścicieli, a w szczególności Pana Marcia, we współpracy z hurtowniami. Chodzi głownie o zbyt wysokie ceny, jak również brak regulowania płatności w terminie.
Strumienie przychodów
Wielkiego zaskoczenia tu nie ma. Spółka opiera swoje przychody na wolumenie sprzedanych piw w poszczególnych kanałach. Nie ma planów (póki co) do wprowadzenia nowych kategorii produktów do oferty.
Marketing
Emitent nie zdradza zbytnio wiele szczegółów dotyczących kwestii promocji marki. Jedne, co można przyznać, stosowanie polityki Zero Waste jak również autorskie etykiety puszek pozwalają spółce wyróżnić się z przysłowiowego „tłumu” pozostałych producentów piw.
Przemyślany model biznesowy;
Zarząd spółki bazuje na zdobytym ówcześnie doświadczeniu i stara się unikać kosztownych decyzji;
Współpraca z browarami w formule kontraktowej;
Oparcie dystrybucji o własnych handlowców;
Polityka Zero Waste, która nie jest pustym slogan reklamowym, a faktycznym działaniem.
Skąpa ilość informacji na temat obecnych i planowanych działań marketingowych;
Kondycja finansowa
Do prezentowanego na portalu Crowdway dokumentu ofertowego, emitenta (jako jeden z nielicznych) zamieścił również sprawozdania finansowe Brewery Hills sp. z o.o. za rok 2019 oraz 2020.
Z uwagi na fakt, iż obecna forma prawna marki Brewery Hills istnieje dopiero od kwietnia, przegląd wyników będzie dotyczył poprzedniej spółki z o.o. , zaś omawiane prognozy będą dotyczyć już bezpośrednio spółki akcyjnej.
Składniki majątkowe w 2020
Na koniec roku 2020 Brewery Hills S.A. odnotowała wartość aktywów i pasywów na poziomie 1 044 256,30, co stanowi wzrost w stosunku do roku poprzedzającego aż o 178%. Po stronie aktywów największą wartość stanowiła pozycja Należności krótkoterminowe – 472 365,09 zł oraz pozycja Zapasy – 315 372,05 zł. Natomiast po stronie pasywów, spółka odnotowała największe wartości w pozycji Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania – 855 181,64, z czego 435 000 stanowiły zobowiązania wobec pozostałych jednostek w postaci zaciągniętych kredytów i pożyczek (prawdopodobnie od funduszu Torro Investments), a pozostałe 420 181,64 zł to zobowiązania krótkoterminowe wobec dostawców i z tytułu podatków, ceł itp.
Przychody i koszty 2019/2020
Właściciele marki Brewery Hills S.A. nie podjeli się próby ukrycia wyników finansowych za okres pierwszych dwóch lat, kiedy to zaczynali swoje przedsięwzięcie. I bardzo dobrze, ponieważ wyniki te nie są takie złe.
Wybrane wskaźniki finansowe Brewery Hills sp. z o.o.
wdt_ID | Wskaźnik | 2019 | 2020 |
---|---|---|---|
2 | Przychody | 203194,00 | 1074486,00 |
3 | Koszty operacyjne | 389122 | 1056083,00 |
4 | Zysk operacyjny [EBITDA] | -185927 | 21642 |
5 | Zysk netto | -185607 | 21303 |
Wskaźnik | 2019 | 2020 |
W pierwszym roku działalności, tj. 2019, Brewery Hills sp. z o.o. odnotowała przychody w wysokości 203 194,00 zł. Niestety, koszty związane z działalnością przewyższały wpływy o 91.5%, co skutkowało stratą netto na koniec roku w wysokości 185 607 zł. Ale, nie jest to powód do zmartwień, z uwagi chociażby na fakt, iż spółka w kolejnym roku odnotowała wzrost sprzedaży produkowanego piwa, a co za tym idzie również przychodów ( o 429% w stosunku do roku 2019). Zmianie uległ również poziom kosztów operacyjnych (171,3% większe ), nie mniej jednak wielkość wpływów do budżetu spółki i tak pozwoliły na zrekompensowanie straty i wypracowanie zysku, który wyniósł w omawianym roku 21 303,00 zł.
W przypadku roku 2021, który obecnie trwa, emitent zawarł krótką informacje odnośnie swojej sytuacji finansowej. Zgodnie z tym, co zostało przedstawione, marka Brewery Hills nie może zaliczyć początku roku do dobrego okresu. W wyniku trudności wynikających z pandemią wirusa COVID-19, a w związku z tym obowiązującym w tamtym czasie narodowym lockdownem, spółka została pozbawiona na pewien czas jednego z kanałów dystrybucji jakim była wówczas gastronomia. Dodatkowo, nakładającym czynnikiem stały się ograniczenia sprzedaży w kanałach tradycyjnych. Efektem tych okoliczności jest wynik wygenerowanych przychodów ze sprzedaży na poziomie 282 000 zł ( o 1,5 raza mniej aniżeli w I półroczu 2020 roku). Na szczęście zła passa została przerwana na koniec I połowy bieżącego roku, kiedy to wzrósł wolumen sprzedaży spółki. Wartość przychodów za czerwiec i lipiec wynosiła odpowiednio 117 000 zł i 131 000 zł.
Wspomniany okres nie umknął jednak właścicielom. W tym czasie, prowadzili oni działania na wprowadzeniu piwa Brewery Hills do niemieckiej sieci dyskontów – LIDL. Jak już dziś wiadomo zakończyły się one sukcesem. Według zapewnień zarządu pozwoli to na utrzymanie dotychczasowego trendu sprzedaży ( pomijając okres lockdownu) i zamknięcie obecnego roku bez odnotowywania straty.
W oparciu o doświadczenia, oraz planowane do zrealizowania cele emisyjne, Brewery Hills S.A. przygotowało prognozy finansowe na lata 2021-2024. Zostały one zaprezentowane w poniższej tabeli.
Wybrane prognozowane wskaźniki finansowe Brewery Hills S.A. na lata 2021-2024.
wdt_ID | Wskaźnik | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
---|---|---|---|---|---|
2 | Przychody | 2126228,00 | 6600000 | 7620000 | 8547000 |
3 | Koszty operacyjne | 2124954,00 | 5912336 | 6756504 | 7456570 |
4 | Zysk operacyjny [EBITDA] | 1274 | 687634 | 863496 | 1090430 |
5 | Zysk netto | 1274 | 625747 | 785781 | 992291 |
Wskaźnik | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Jak zostało to nadmienione powyżej, spółka nie przewiduje zbyt wysokie zysku na koniec bieżącego roku w związku trudnościami, przez jakie musiała przejść w I połowie roku. Natomiast już w 2022 roku, emitent spodziewa się przychodów na poziomie 6 600 000 zł, co (jeżeli doszło by do skutku) oznaczałoby wzrost aż o 210%. W kolejnych latach, zarząd Brewery Hills S.A. nie spodziewa się aż tak znacznego wzrostu przychodów. Rok 2024 para piwowarów planuje zamknąć z wynikiem 8 547 000,00 zł przychodu oraz zyskiem netto w wysokości 992 291,00 zł. Czy się uda, to pokaże czas.
Wnioski: Sytuacja finansowa przedsiębiorstwa pary znajomych jest zdecydowanie lepsza, aniżeli pozostałych spółek emitujących akcje. Warto tu zaznaczyć, iż Browary Jastrzębie S.A. (praktycznie konkurent) nie może pochwalić się aż tak zadowalającymi wynikami. Co prawda podmiot podmiotowi nie równy, i w dodatku jeden z nich ma na koncie budowę własnego zakładu produkcyjnego, ale mimo wszystko pokazuje to również stopień przemyślenia obieranego przez zarząd modelu biznesowego. Może warto czasami współpracować z zewnętrznym zakładem, a skupić się budowie solidnych fundamentów, aby zabezpieczyć płynność finansową prowadzonej działalności biznesowej. Z drugiej strony, nie wiadomo jeszcze jak obecnie omawiany emitent poradzi sobie w przypadku kolejnego lockdownu’u (tyczy się to również konkurencji). Natomiast na dzień dzisiejszy uważam, że nie ma powodów do zbyt dużych obaw, tym bardziej, że spółka chętnie dzieli się sprawozdaniami finansowymi przed przekształceniem spółkę akcyjną, co mało który emitent robi.
Wycena
Na podstawie ceny akcji serii C oraz oferowanej ich ilości , wycena emisyjna prezentuje się następująco:
Post-money valuation= 7 999 999 zł
Pre-money valuation= 7 000 000 zł
Prezentowane powyżej wartości wyceny wydają się być rozsądne, tym bardziej jeżeli spojrzymy na wyniki finansowe spółki oraz dynamikę jej rozwoju. Co więcej potwierdzeniem ich jest przygotowana przez Panią Justynę Kościelną z Best Capital sp. z o.o. – autoryzowanego doradcy Catalyst i NewConnect, który wspiera przedsiębiorstwa w pozyskiwaniu kapitału – niezależną wycenę wartości godziwej spółki w formule pre-money.
Do wspomnianej wyceny Pani Justyna przyjęła dwie metody, tj. metodę dochodową oraz metodę porównawczą. W przypadku I sposobu przyjęto założenie, że przyszłość spółki nie jest w żaden sposób zagrożona oraz będzie ona kontynuowana. Natomiast w drugiej metodzie podmiot Brewery Hills S.A. została przyrównana do przedsiębiorstw o podobnym profilu działania i etapie rozwoju (w tym m.in. analizowanej przez portal CrowdReview spółki Browar Jastrzębie S.A.).
Z prezentowanej wyceny wynika, że w oparciu o zdyskontowane przepływy pieniężne wartość spółki wynosi 6 269 390 zł, a w przypadku wyceny podmiotu po średniej kształtuje się ona na poziomie 7 814 420,52 zł.
Jak można zauważyć, wycena emisyjna w formule pre-money valuation jest zbliżona do wyceny przez niezależnego biegłego rewidenta, a to z kolei jest tylko na plus dla emitenta.
Emisja
Emisja akcji Brewery Hills S.A. odbywa się na platformie Crowdway i rozpoczęła się dzisiaj nad ranem. Planowo ma potrwać do 29 października ( według dokumentu ofertowego). Nie mniej jednak, osoby chcące nabyć akcje owej spółki powinny zachować czujność, ponieważ na stronie emisyjnej widnieje informacja z której wynika, że ostatnim dniem zapisów jest dzień 30 września. Lekka rozbieżności i po odparciu dobrego wrażenia o emitencie, uznam to za błąd po stronie platformy.
Wracając do parametrów emisji. Potencjalni inwestorzy mogą nabyć łącznie 142 857 sztuk akcji serii C (struktura cenowa w tabeli nr. IV), stanowiących 12,5% wszystkich akcji spółki, w zamian za 999 999 zł.
Ilość i cena oferowanych akcji serii C.
wdt_ID | Lp. | Seria Akcji | Cena za 1 szt. akcji | Ilość akcji |
---|---|---|---|---|
1 | 1. | C | 7,00 | 142.857 |
Z uwagi na rodzaj prowadzonej działalności, dynamikę rozwoju na przestrzeni ostatnich dwa lat, można śmiało powiedzieć, że cena emisyjna nie jest aż nadto wygórowana. Chociaż osobiście uważam, że cena oscylująca w granicach 5 zł byłaby bardziej sprawiedliwa.
Głównym celem emisji akcji jest pozyskanie kapitału niezbędnego do rozwoju podstawowej działalności operacyjnej. Szczegółowy plan, dystrybucji środków z planowanej do zebrania kwoty został zaprezentowany na poniższym diagramie (Diagram nr.II)
Struktura rozdysponowania zebranych środków z emisji akcji serii C.
Największą ilość funduszy Brewery Hills S.A planuje przeznaczyć na pokrycie kosztów związanych z obsługą zobowiązań i wzrostem skali prowadzonego biznesu. Obejmuje to nie tylko płatności związane z nabyciem surowców, kontraktowym warzeniem piwa oraz pozostałymi elementami procesu produkcyjnego ( w tym logistyki), ale również z zwiększeniem stanu zapasów w celu sprostania zamówieniom napływającym od dużych sieci handlowych.
Kolejnym, istotnym działaniem o dużej (na tle innych) kapitałochłonności jest budowa działu handlowego po przez zatrudnienie pracowników. Spółka, w związku z tym, planuje przeznaczyć aż 200 000 zł (20% całej kwoty). Obecnie, według przekazanych przez Zarząd informacji, prowadzona jest już rekrutacja 4 osób, na którą odpowiedziało aż 2500 potencjalnych przyszłych handlowców.
Pozostałe 199 999 zł, emitent chce przeznaczyć na działania marketingowe – takich jak promocja marki w mediach społecznościowych oraz związane z tym konkursy dla konsumentów i materiały reklamowe – oraz wprowadzenie nowych produktów – piw dzikich oraz barrel ageds (modny trend z USA).
Debiut na rynku NewConnect oraz inne korzyści
Na dzień dzisiejszy zarząd Brewery Hills S.A. nie podejmuje żadnych wiążących kroków w zakresie debiutu podmiotu na rynku regulowanym jakim jest warszawska giełda NewConnect.
Niemniej jednak, w komunikatach prasowych jak i prezentowanym dokumencie ofertowym, spółka wyraża chęć rozpoczęcia prac związanych z procedurą wejścia na giełdę. Wszystko zależy od stopnia realizacji modelu biznesowego.
W przypadku dywidendy, potencjalni nowi akcjonariusze również nie mają co liczyć na szybką jej wypłatę. Przez pierwsze 2-3 lata, emitent chce przeznaczać całość zysku na kapitał zapasowy. Natomiast po wspomnianym okresie, w przypadku, gdy potrzeby inwestycyjne nie będą przekraczać zysku, wówczas będzie ona wypłacana.
Podsumowanie
Wnioski: Brewery Hills S.A. to jedna z nielicznych emitentów, która zabiła na mnie osobiście dobre wrażenie. Na prezentowanych przez spółkę materiałach widać profesjonalizm w podejmowanych działań. Przypomnę, że omawiana marka piwa ma zaledwie dwa lata, a już może poszycie się pokaźnym osiągnięciami. Do ich grona, można zaliczyć nie tylko obecność w większości dużych sieciach handlowych, ale również widoczne pierwsze zyski. Na szczególną uwagę w tym miejscu zasługuje relacja zarządu na zmieniające się warunki biznesowe w trakcie tegorocznego lockdownu. Wraz ze spadkiem dochodów, zwiększali oni stopień intensyfikacji działań na rzecz wprowadzenia własnych produktów do większej liczby sieci handlowych , czego efektem jest obecność marki piwa Brewery Hills na półkach sklepowych w Lidlu.
Zanim jeszcze przejdę do ostatniego zdania chciałbym pochwalić spółkę, a przede wszystkim Panią Katarzynę za produkt jakim jest piwo w puszce. Nie mam na myśli tu jego smaku, a raczej staranność jaką jest przykładana do jego całkowitej formy -począwszy od aromatu po estetyczny wygląd.
Brewery Hills S.A. z pewnością ma swoje wady, które można wyciągnąć nawet po przeczytaniu powyższej analizy. Niemniej jednak, uważam, że jeżeli ktoś rozpatruje opcje zakupu akcji owej spółki, nie powinien mieć zbyt dużo wątpliwości. Jak się okazuje, jest to jedna z nielicznych spółek, która nie tylko sprawnie funkcjonuje, ale jest również dobrze przygotowana do emisji akcji.
Uwaga !!! Jak już to wielokrotnie zaznaczałem w wielu artykułach, prezentowane przeze mnie analizy nie stanowią oferty inwestycyjnej, ani nie są zachętą do inwestowania w akcje analizowanej spółki. Powyższy artykuł stanowi jedynie subiektywną opinię na temat podmiotu.
Spółka stworzona a następnie rozwijana przez parę piwowarów;
Obecność lead inwestora – fundusz typu private equity Torro Investments sp. z o.o.
Staranność i jakość oferowanych produktów;
Obecność marki w większości dużych sieciach handlowych;
Pierwsze zyski ( za rok 2020);
Przemyślany model biznesowy
W miarę rozsądna wycena spółki;
Uzasadnione cele emisji akcji;
Brak skonkretyzowanych planów co do debiutu spółki na rynku NewConnect;
Wypłata dywidendy możliwa nie wcześniej niż po 2025 roku;
Brak informacji odnośnie promocji marki na rynku;
Zbyt wysoka wycena jednostkowa akcji serii C;