W ubiegłym tygodniu (z powodzeniem) zakończyła się emisja akcji firmy 100% S.A. – właściciela marki odzieżowej Stoprocent. Dzisiaj publikuję analizę spółki i jej oferty publicznej.
- 100% S.A. to nowa spółka, powołana w 2022 roku, która posiada znak towarowy Stoprocent;
- Emitent planuje produkcje i sprzedaż odzieży w trzech kategoriach: ulica, sport i muzyka;
- Oferta publiczna dotyczyła 128,5 tyś. akcji serii B i trwała od od 22 czerwca do 21 września.
Co to za podmiot?
Kilka słów o spółce
100% S.A. to nowo powstały podmiot, który został powołany w celu reaktywacji kultowej niegdyś marki ubrań Stoprocent. Jej twórcą i pomysłodawcą był (i wciąż jest) Winicjusz Bartków, który po ponad rocznej przerwie postanowił wrócić na rynek odzieżowy.
Jest to odpowiedź artysty na apel fanów i dawnych klientów marki, którzy cenili sobie bezprecedensowy styl ubrań Stoprocent oraz jakość ich wykonania.
Głównym przedmiotem działalności spółki 100% S.A. (podobnie jak w przypadku poprzedniego podmiotu) ma być projektowanie oraz sprzedaż odzieży przeznaczonej dla mężczyzn oraz kobiet. Emitent przewiduje stworzenie 3 linii odzieżowych, nad których dizajnem i produkcją czuwać ma przebudowany zespół uzupełniony o nowe osoby. Na jego czele stoi Adam Romanowski oraz Maciej Grad, który odszedł ze stanowiska brand managera z agencji Semcore by wspierać rozwój marki.
Zmianie uległy również pozostałe aspekty. Według materiałów zawartych na stronie, nowy zespół ma silniejszą niż przed tem determinacje, a spółka posiada przejrzystą strukturę biznesową.
100% S.A. zawiera część zorganizowanego dawnego przedsiębiorstwa 100% s.c. Mariola Bartków Wincjusz Bartków, a także posiada znak towarowy Stoprocent wraz z wszelkimi prawami do jego stosowania.
A co się takiego stało, że poprzedni podmiot musiał zawiesić działalność?
Problemy finansowe, o których swego czasu spekulowało się dość dużo. Ich przyczynę upatrywano głównie w warunkach wynikających z trwającej pandemii COVID-19.
Dziś okazuje się, że plotki były prawdziwe. Otóż, zgodnie z informacjami zawartymi na stronie emisji, w 2021 założyciele marki podjęli decyzję o zawieszeniu działalności m.in. z tegoż właśnie powodu. Co więcej ilość nierzetelnych licencjonobiorców tylko utwierdziła ich (założycieli) w tym przekonaniu.
Historia marki Stoprocent i spółki cywilnej 100%
Początki marki odzieżowej Stoprocent sięgają 1999 roku (czyli bardzo dawno).To wówczas wtedy Winicjusz Bartków (obecny prezes i założyciel 100% S.A.) wspólnie z byłym już wspólnikiem Dominikiem Olszewskim postanowili stworzyć pierwszą własną parę jeansów. Były to szerokie spodnie typu baggy inspirowane zagranicznymi trendami w muzyce hip-hop.Dołączono do nich również wtedy koszulki. Niestety pierwsza partia własnych ubrań nie spełniła oczekiwań jej twórców w kontekście osiąganych wyników sprzedaży.
Jednakże, ta mała porażka nie zniechęciła Wincjusza. Wręcz przeciwnie, w 2001 roku przyszedł on do Łukasza Kosy (obecnie przewodniczący rady nadzorczej 100% S.A.) z propozycją stworzenia „najlepszej” hip-hopowej firmy w Polsce.
Moment ten był przełomem w historii spółki. Jej rozwój nabrał rozpędu, czego efektem był pokaźne grono artystów sceny hip-hopowej noszących ubrania Stoprocent, a także współpraca ze znanym raperem Tede czy innymi gwiazdami i sportowcami. Wśród nich były m.in. takie osoby jak Mamed Khalidov (zawodnik mieszanych sztuk walki), Robert Kubica (ówczesny rajdowiec) , Redman (amerykański raper).
Dodatkowo, na terenie Polski ( i nie tylko) powstawały kolejne sklepy stacjonarne. Oprócz Szczecina, zlokalizowane one były również w Trójmieście, Poznaniu i Berlinie.
W 2005 roku, spółka cywilna 100% utworzyła drugi brand, który rozwinął się pod jej skrzydłami. Nosił nazwę Endorfina i skierowany był do kobiet.
W 2007 roku, spółka w wyniku rozwoju prowadzonej działalności zmieniła swoją lokalizację, tzn. z biura o powierzchni 25m2 podmiot przeniósł się do budynku przy ul. Świętojańskiej w Szczecinie. Znajdowało się tam również studio nagraniowe, w którym nagrywane albumy artystów były promowane przez Stoprocent jako StoproRap.
W 2009 roku, spółka stworzyła krótką linie ubrań sygnowaną nazwą GurGomez (pseudonim Łukasz Kosy). Były one utrzymane w stylu streetwearowym.
Przez kolejne lata, według różnych artykułów branżowych, marka Stoprocent rozwijała swe skrzydła… aż do czasu COVID’a. Dwa lata lockdownów i obostrzeń spowodowały, że główny pomysłodawca marki Winicjusz Bartków podjął decyzje o zawieszeniu działalności z nadzieją na ponowne jej uruchomienie w bardziej sprzyjających warunkach. Czy faktycznie takie nastały, trudno jest się zgodzić.
Plany na przyszłość
Patrząc na „roadmapę” firmy 100% S.A można stwierdzić, że ma dość ambitne plany. Aczkolwiek uważam, że w pierwszej kolejności spółka powinna się wywiązywać z małych haseł, które rzuciła.
O co chodzi?
Otóż, zgodnie z zapowiedzią, w bieżącym miesiącu powinna wystartować sprzedaż pierwszej kolekcji. Wrzesień dobiega końca, ani widu ani słychu żadnej zapowiedzi jej rozpoczęcia.
Natomiast, w kwestii pozostałych kamieni milowych wygląda to następująco.
Roadmapa 100% S.A.

Tak jak wspomniałem przed chwileczką, emitent zapowiadał start sprzedaży internetowej swojej pierwszej kolekcji basic w tym miesiącu. Niestety, póki co informacje o jej faktycznym rozpoczęciu nie zostały podane do wiadomości publicznej.
Idąc dalej, w listopadzie tego roku, powinna pojawić się kolekcja zimowa (oby nie tak jak obecna kolekcja). Natomiast już w kolejnym roku, tj. 2023, emitent planuje rozpoczęcie sprzedaż pierwszych dropów tematycznych. Czego dokładnie będą dotyczyły, tego jeszcze nie wiadomo.
Dość ciekawie zapowiada się natomiast rok 2024, kiedy to spółka 100% S.A. chce powrócić na rynek niemiecki (przypomnijmy, za czasów spółki cywilnej marka Stoprocent posiadała własny sklep w stolicy Niemiec – Berlinie).
W dalszej perspektywie, tj. 10 lat, emitent widzi swoją markę ubrań Stoprocent jako lidera branży streetwear w Europie.
Formalna strona
Nowa spółka, tj. 100% S.A*. powstała w dniu 11 maja bieżącego roku i została zawiązana aktem notarialnym. W odróżnieniu od innych emitentów, nie nastąpiło to w drodze przekształcenie poprzedniej formy podmiotu ( w tym przypadku spółki cywilnej).
Kapitał zakładowy spółki wynosi 300 000 zł i dzieli się ona na 300 000 nieuprzywilejowanych akcji imiennych o wartości nominalnej 1 zł każda. Został on w całości pokryty wkładami niepieniężnymi w postaci zorganizowanej części przedsiębiorstwa wspólników podmiotu 100% spółki cywilnej Mariola Bartków Winicjusz Bartków**. Mówiąc dokładniej jest to część działalności operacyjnej prowadzonej jako marka Stoprocent.
Co dokładnie zawiera owa część?
Jest to wyodrębniony organizacyjnie, finansowo oraz funckjonalnie zespół składników majątkowych i niemajątkowych w wewnętrznej strukturze firmy. Służy do prowadzenia działalności gospodarczej.
Struktura akcjonariatu została zaprezentowana poniżej.
Struktura akcjonariatu 100% S.A.
wdt_ID | Seria Akcji | Liczba akcji | Rodzaj akcji | Wartość nominalna 1 sztuki akcji |
---|---|---|---|---|
1 | Akcje serii A | 300.000 | imienne nieuprzywilejowane | 1,00 |
Akcjonariat w całości należy do założycieli spółki, tj. Winicjusza Bartków oraz Marioli Bartków stanowiąc ich majątek wspólny (zgodnie z zasadą wspólności łącznej).
Władze i organy nadzorcze
Zarząd jest jednoosobowy i stanowi go prezes zarządu – Winicjusz Bartków. Natomiast organem nadzorującym jego prace jest Rada Nadzorcza. Składa się ona z 3 osób (zgodnie z informacjami zawartymi na w dokumencie ofertowy). Są to:
- Łukasz Kosy – przewodniczący rady nadzorczej 100% S.A.;
- projektant mody i designer ubrań znany o pseudonimie GuruGomez;
- były dyrektor artystyczny marki Stoprocent;
- specjalista w strategi oraz designu marki;
- Jakub Żulczyk– wiceprzewodniczący rady nadzorczej 100% S.A.
- pisarz i scenarzysta;
- Laureat Nagrody Literackiej Miasta Stołecznego Warszawy w kategorii Proza oraz Laureat Literackiej Nagrody Warmii i Mazur za „Wzgórze psów„
- autor wielu bestsellerów literackich, w tym m.in.: „Świątynia”, „Ślepnący od Świateł”, „Świątynia”, „Wzgórze psów” , „Instytut” , które doczekały się ekranizacji w ramach serialu na kanale HBO;
- Mateusz Schmidt – członek rady nadzorczej Neutrino Geology S.A.
- raper i producent muzyczny o pseudonimie Matheo;
- uczestniczył w produkcjach wielu znanych artystów jak Tymek, Czesław Mozil, Anna Karwan, Paluch, Popek, Tede oraz Wall-E;
- pełnił funkcje kompozytora oprawy muzycznej na galach KSW;
- zajął 3 miejsce w rankingu 20 najlepszych polskich raperów;
Wnioski: Co by nie powiedzieć, to spółka 100% S.A. różni się od swoich pośrednich i bezpośrednich konkurentów na rynku. A dzieje się to za sprawą posiadanej marki o jakiejś tam pozycji na rynku oraz tych samych założycieli, którzy (nie oszukujmy się) są w stanie pociągnąć projekt na nowo. Tym bardziej, że spółka informuje, że nie zaczyna od zera.
Propozycja wartości
Oferta spółki ma skupiać się wokół odzieży przeznaczonej dla dawnych i nowych klientów. Emitent zapowiada uruchomienie 3 rodzajów kolekcji. Są to:
- Ulica
- Linia produktów obejmująca odzież przeznaczoną do poruszania się na codzień po mieście. Cechą charakterystyczną ubrań tej kategorii ma być wygoda.
- Sport
- Linia produktów składającą się z odzieży przeznaczonej dla osób uprawiających poniższe dyscypliny sportu:
- Sztuk Walki – podkategoria WPRDL;
- Koszykówka – podkategoria Basketball;
- Linia produktów składającą się z odzieży przeznaczonej dla osób uprawiających poniższe dyscypliny sportu:
- Muzyka
- Linia produktów składają się z odzieży opatrzone krzykliwymi hasłami bądź wyraźną symboliką nawiązująca do muzyki.
Na dzień dzisiejszy spółka nie podała więcej informacji na temat ubrań wchodzących w skład wspomnianych kolekcji. Wiadomo jedynie, że zespół 100% S.A. czerpie inspiracje z marek obecnych na rynku. W materiałach marketingowych, emitent wymienił ich nazwy oraz atuty, które spółka chce zaczerpnąć nie tylko do swoich kolekcji, ale również do sposobu funkcjonowania organizacji i jej postrzegania przez uczestników rynku. A te marki to:
- Supreme
- Atuty: dropy, kolekcje, percepcja postrzegania marki przez ekskluzywność, współpracę z influencerami;
- Patagonia
- Atuty: jakość produktu oraz ekspansja na rynki zagraniczne;
- 4F
- Atuty: proekologiczne podejście, kultura organizacji oraz relacje ludzkie wewnątrz organizacji.
- tworzenie produktu w oparciu na podstawie atutów i doświadczeń firm pokrewnych;
- 3 linie kolekcji, które pozwalają na poszerzenie grona odbiorców;
- brak gotowych produktów do sprzedaży;
- brak informacji o planowanych cenach;
Model biznesowy
Segmenty Klientów
W materiałach zamieszczonych na stronie emisji, emitent nie określił zbyt precyzyjnie profilu behawioralnego konsumenta, który należy do grona jego potencjalnych klientów. Jedynymi wiadomymi są:
I. Część grona odbiorców mają stanowić fani marki i jej dawni klienci;
II. Nowi klienci to osoby, które stawiają na bezkompromisowe rozwiązania i chcą (po przez styl ubioru) wyrazić swój pogląd na otaczający świat.
Konkurencja
Niestety emitent nie poświecił zbytnio uwagi na rozwinięcie kwestii konkurencyjności na rynku odzieżowym w Polsce i na rynku niemieckim, gdzie również chce być obecny. Można jedynie domniemywać, że jednym z bezpośrednich konkurentów spółki jest marka odzieżowa Prosto.
Kanały sprzedaży i komunikacji
Emitent krótko i zwięźle przedstawił opracowane kanały komunikacji i sprzedaży. Nie ujawnił on natomiast informacji dotyczących kanałów dystrybucji.
Kanały komunikacji
Pomysłodawca marki oraz główny założyciel spółki nie zapomniał o tak ważnym elemencie jakim jest komunikacja i planuje działania na naprawdę szeroką skalę. Poza tradycyjnymi działaniami marketingowymi, emitent ma zamiar stworzyć własny kanał na platformie YouTube, gdzie będzie zamieszczał różnego rodzaju treści. Ma to być również jedna z form komunikacji pomiędzy spółką a jej klientami.
Ponadto, emitent przewiduje współpracę z wybranymi influencerami, których zadaniem ma być podnoszenia świadomości o istnieniu marki wśród uczestników rynku odzieżowego w Polsce.
Kanały sprzedaży
Spółka 100% S.A. będzie sprzedawała swoje produkty za pomocą dwóch kanałów, tj. tradycyjnego i internetowego. W pierwszej kolejności emitent planuje uruchomienie sklepu internetowego, a następnie otwarcie dwóch sklepów stacjonarnych.
Kluczowe zasoby
Emitent dysponuje pokaźnymi zasobami, do których można zaliczyć prawa własności do marki odzieżowej Stoprocent, a także zorganizowaną część przedsiębiorstwa 100% s.c. Mariola Bartków Winicjusz Bartków. Ostatni z wymienionych zasobów obejmuje znaki słowno-graficzne, szablony do produkcji odzieży oraz domeny.
Kluczowi Partnerzy
Na dzień dzisiejszy, spółka nie wymieniła partnerów, których uważa za kluczowych z punktu planowanej do prowadzenia działalności gospodarczej. W materiałach zawartych na stronie emisji, emitent wspomniał jedynie, że ma zamiar nawiązywać współpracę z influencerami przy okazji realizowania projektów, których celem będzie promowanie marki Stoprocent oraz jej produktów.
Kluczowe działania
Z perspektywy spółki 100% S.A. kluczowym działaniem (na dzień dzisiejszy) jest rozpoczęcie procesu produkcji odzieży marki Stoprocent jak również uruchomienie sklepu internetowego, który pozwoli jej na sprzedaż wyprodukowanych produktów.
Każde kolejne działania podejmowane przez zespół, powinno ( w mniejszym bądź większym stopniu) przekładać się na funkcjonowanie organizacji oraz jej przychody. Emitent wspominał w swoich materiałach o planach otwarcia punktów sprzedaży stacjonarnej jak i stworzeniu własnego kanału na platformie YouTubie. Z pewnością, każde z nich pozytywnie wpłynie na postrzeganie marki oraz sprzedaż jej produktów, aczkolwiek spółka ( a raczej jej przedstawiciele) powinni zachować umiar w ich podejmowaniu. Tzn. powinni to zrobić w taki sposób, by nieustannie zapewniać sprawną realizację propozycje wartości jaką w tym przypadku jest produkcja i sprzedaż odzieży marki Stoprocent.
Struktura przychodów
Głównym strumieniem przychodów firmy 100% S.A. ma być sprzedaż projektowanych i produkowanych przez nią kolekcji ubrań marki Stoprocent. I póki co jest to jedyny, ujawniony strumień przychodów emitenta.
Poniżej przedstawiona zostaje prognoza dotycząca spodziewanych przychodów spółki, przy założeniu że średnia wartość jednego koszyka zamówienia będzie wynosić 180 zł brutto.
Prognoza przychodów spółki 100% S.A. w latach 2022-2026
Teoretycznie już na koniec bieżącego roku emitent spodziewa się przychodów na poziomie 1,64 mln zł. Oczywiście pod warunkiem uruchomienia produkcji odzieży a następnie jej sprzedania. Patrząc na kalendarz (mamy końcówkę września), może być trochę trudno uzyskać powyższy wynik.
Co ciekawe, emitent spodziewa się wzrostu przychodów już o 199% w stosunku do roku bieżącego. Według szacunków mają one wynieść aż 4,91 mln zł.
Najwyższych przychodów spółka spodziewa się na koniec 2026 roku, kiedy to wielkość wpływów na konta firmowe mają wynieść 13,51 mln zł.
Struktura kosztów
W prezentowanych na stronie emisji materiałach emitent nie podał zbyt wielu informacji o strukturze ponoszonych kosztów, z wyjątkiem prognozy ich wielkości na lata następne, tj. 2022-2026. Z pewnością (jak można się domyślać) związane one będą z zakupem materiałów do produkcji kolekcji ubrań, procesem produkcji, dystrybucji, utrzymaniem sklepów stacjonarnych i sklepu internetowego oraz działaniami marketingowymi. Ponadto, spółka będzie (lub już ponosi) koszty związane z wynagrodzeniem pracowników.
Poniżej znajdują się przedstawione przez emitenta prognozowane wartości kosztów oraz ich wpływ na wynik finansowy.
Prognoza kosztów spółki 100% S.A. w latach 2022-2026
Emitent przewiduje, że już na koniec bieżącego roku jego koszty wyniosą 1,35 mln zł, natomiast nie powinno to w negatywny sposób wpłynąć na wynik finansowy. Wciąż powinien być on dodatni, tzn. na poziomie 293 tyś. zł.
Największy wzrost wielkości wydatków spółka „odczuje” na koniec 2023 roku. Wówczas mają one wzrosnąć aż o 199% w stosunku do roku poprzedniego. Ma to być spowodowane wzrostem wielkości prowadzonej działalności przez emitenta, która obejmuje produkcję kolejnych partii ubrań oraz zintensyfikowane działania na rzecz promocji. Wynik finansowy nie powinien ulec zmniejszeniu, wręcz przeciwnie, zarząd 100% S.A. szacuje go na poziomie 872 tyś. zł (wzrost o 197,6% r/r).
Podobnie, sytuacja będzie miała miejsce na koniec 2026 roku, kiedy to emitent odnotuje bardziej zauważalny wzrost ponoszonych kosztów. Ma on wynieść 30% w stosunku do roku 2025 i oscylować w granicach 8,34 mln zł. Natomiast wciąż wynik finansowy ma być dodatni, a nawet większy aniżeli w roku poprzednim. Tzn. 5,17 mln zł (wzrost o 62,84%).
Poniżej zamieściłem również wykres przedstawiający prognozowaną marsowość. Rzadko się, by tego rodzaju informacja była podana przez emitenta.
Prognoza marży spółki 100% S.A. w latach 2022-2026
Jak widać powyżej, w latach 2022-2026 spółka chce odnotować średnioroczną marże na poziomie 26,8%.
Wnioski: Model biznesowy 100% S.A. nie wygląda może obszernie, lecz w kontekście planowanej do prowadzenia działaności gospodarczej w zupełności wystarczy. Oczywiście brak kluczowych partnerów oraz sprecyzowanych segmentów klientów utrudnia nieco jego realizacje, aczkolwiek należy pamiętać, że marka odzieży Stoprocent była już obecna na rynku. A w związku z tym (jeżeli apele fanów są prawdziwe) spółka nie powinna mieć zbyt dużych problemów w znalezieniu pierwszych nabywców jej produktów. Co więcej (przynajmniej na początku) brak partnerów nie przesądza o powodzeniu projektu. To co mi osobiście się podoba to fakt, jakim są działania promocyjne. Firma pamięta, że jest to kluczowe z punktu realizacji sprzedaży posiadanych towarów.
Niestety, w kontekście omówionych powyżej prognoz przychodów (oraz kosztów) sprawa nie wygląda już tak „różowo”. Otóż, na koniec bieżącego roku emitent przewiduje odnotowanie wpływów wynikających ze sprzedaży swoich produktów na poziomie 1,6 mln zł. Biorąc pod uwagę fakt jakim jest brak uruchomienia sklepu internetowego (a co za tym idzie i sprzedaży) uzyskanie tak wysokiego wyniku w ciągu kolejnych 3 miesięcy (tj. październik, listopad, grudzień) jest niewątpliwie trudne. Tym bardziej, że z tego co wynika, spółka w zakończonej już emisji pozyskiwała również fundusze na uruchomienie produkcji. Z kolei to oznacza, że fizycznie produkty nie są jeszcze gotowe do sprzedaży.
W kontekście kolejnych lat prezentowane prognozy mogą okazać się trafne, aczkolwiek również i w tym miejscu należy pamiętać o nieustannie rosnących kosztach produkcji. W przypadku działalności emitenta, ma to wpływ na kształtowanie się końcowego wyniku finansowego (przychody- koszty).
- emitent przykuwa dużą uwagę do promocji marki oraz jej produktów;
- sprzedaż produktów za pośrednictwem sklepu internetowego oraz sklepów stacjonarnych;
- brak sprecyzowanej grupy docelowej (profil behawioralny klienta);
- brak kanałów dystrybucji
- brak kluczowych partnerów;
- zbyt optymistyczna prognoza dotycząca przychodów na koniec 2022;
Kondycja finansowa
Z uwagi na datę założenia spółki, tj. 11 maja 2022, niemożliwe jest dokonanie jej analizy sytuacji finansowej.
Wycena
Wycena emisyjna spółki 100% S.A. prezentowała się następująco:
- Pre-money valuation= 10 000 000 zł
- Post-money valuation= 14 499 985 zł
Trudno jest mi się zgodzić z tak wysoką wyceną w sytuacji, gdy dyskusja toczy się na temat nowo powstałego podmiotu i który de facto nic jeszcze nie produkuje ani nie świadczy żadnej usługi. Co więcej, w dokumentach załączonych na stronie emisji widnieje wartość projektu Stoprocent, który został wyceniony na 386,4 tyś. zł.
Pytanie więc brzmi, z skąd wzięła się tak wysoka kwota jaką jest 10 mln zł?
Z pewnością marka odzieży Stoprocent ma w sobie potencjał sprzedażowy z uwagi chociażby na jej rys historyczny, aczkolwiek daleki byłbym od nadmiernego wykorzystywaniu tego faktu przy sporządzaniu wyceny.
Wnioski: Prezentowana przez emitenta wycena w trakcie zakończonej już emisji nie do końca mnie przekonuje. Na dzień dzisiejszy spółka nie prowadzi jeszcze docelowej działalności, a jedynie jest w trakcie przygotowań (jednym z nich jest m.in. zakończona emisja akcji).
Emisja
Kampania crowdfundingowa 100% S.A. była prowadzona we współpracy z platformą emiteo.pl
Emisja akcji rozpoczęła się 22 czerwca i zakończyła się w pierwotnie planowanym terminie, tj. 21 września. Łączna pula środków zgłaszana do pozyskania przez spółkę wynosiła 4,49 mln zł.
Zgłaszana kwota miała zapewnić spółce „spokojny” start produkcji. O tym za chwile.
Parametry emisji
W ramach prowadzonej kampanii crowdfundingowej, emitent zaoferował potencjalnym inwestorom nabycie aż 30% całego akcjonariatu, co stanowiło uczciwe podejście.
Oferta publiczna dotyczyła 128,57 tyś. akcji serii B, których cena emisyjna za sztukę akcji wynosiła 35 zł. Próg powodzenia emisji wynosił został wyznaczony na kwotę 1 499 995 zł.
Ilość i cena oferowanych akcji serii B
wdt_ID | Lp. | Seria Akcji | Cena za 1 szt. akcji | Ilość akcji |
---|---|---|---|---|
1 | 1. | B | 35,00 | 128.571 |
Cele emisyjne
Pozyskane w drodze emisji środki , 100% S.A. planowało przeznaczyć na rozpoczęcie pełnowymiarowej działalności. Obejmuje to m.in. działania związane z uruchomieniem produkcji, otwarcie dwóch sklepów stacjonarnych oraz rozpoczęcie współpracy z wybranymi influencerami. Dodatkowo spółka, część środków chciała przeznaczyć na kampanie marketingowe oraz promocje marki we własnych kanałach w social mediach.
Cele inwestycyjne 100 % S.A.
Największą ilość środków ze zgłaszanej puli emitent potrzebował w celu uruchomienia produkcji pierwszej partii kolekcji ubrań marki Stoprocent. Kwota 1,93 mln zł miała pokryć koszty związane z zakupem materiałów, wykonaniem projektów oraz uszyciem produktów. Ponadto, spółka przewidziała w tej puli również środki pozwalające na wzrost zatrudnienia oraz uruchomienia (wspominanego wcześniej) sklepu internetowego.
Drugim w kolejności celem, na który emitent chciał przekazać dość pokaźną sumę pieniędzy, jest promocja marki w kanałach social mediowych oraz w sposób tradycyjna. W tym przypadku, zespół 100% S.A. przygotowywał się na wydatki rzędu miliona złotych.
Kolejnym aspektem, na który spółka chciała przeznaczyć środki, było uruchomienie dwóch sklepów stacjonarnych. Zgodnie z zapowiedzią emitenta, poza funkcją zakupową mają również pełnić rolę swoistą świątynię marki skupiającą jej fanów. Koszt wspomnianych działań to 880 tyś. zł.
Ostatnie dwa cele emisyjny są ze sobą poniekąd powiązane. Otóż firma 100% S.A. poza wspomnianymi już działaniami promocyjnymi, planuje otwarcie i prowadzenie własnego kanału na platformie YouTubie. Oprócz tego, emitent planuje nawiązywać współpracę z poszczególnymi influencerami. Wydatki z tym związane oscylują odpowiednio na poziomie 400 tyś. zł i 290 tyś. zł.
Wnioski: Z parametrów emisji podoba mi się jedynie procent akcji jaki był oferowany. Natomiast cena emisyjna 1 sztuki akcji wynoszącej 35 zł, trochę mnie dziwi. Popularność marki w latach ubiegłych nie powinna determinować aż tak wysokiej kwoty, tym bardziej, że póki co jest to spółka, która nie rozpoczęła produkcji.
W przypadków celów emisji, zrozumiałe są dla mnie tylko dwa. Mam tu na myśli m.in. rozpoczęcie wspomnianej produkcji, uruchomienie sklepu internetowego oraz dwóch sklepów stacjonarnych, a także działania marketingowe. W przypadku celu jakim był otwarcie kanały na YouTube, osobiście bym się zastanowił czy na tym etapie to się opłaca. Kwota 400 tyś. zł. mogłaby wzmocnić działania spółki na innych polach.
Podsumowanie
Wnioski: 100% S.A. to nowy rozdział w historii marki odzieżowej Stoprocent. Po rocznej przerwie, zgodnie z zapowiedzią jej założyciela i pomysłodawcy Wincjusza Bartków, ubrania Stoprocent powinny znowu znaleźć się w sprzedaży.
Pomimo tak miłego akcentu, trudno jest ocenić spółkę, która de facto dopiero będzie zaczynać swoją działalność. Póki co, emitent nie pokazał jeszcze produktów, które ma zamiar w pierwszej kolejności wypuścić na rynek, a dodatkowo sklep interentowy nie wystartował w zapowiadanym terminie. To działa na nie korzyść spółki w kwestii planowanych przychodów jeszcze w tym roku. A szkoda, bo uważam, że przygotowany model biznesowy spółki na początek powinien się sprawdzić (przy zachowaniu zasady rozsądnego dysponowania posiadanymi i generowanymi środkami).
W kontekście powyższych wniosków, osobiście uważam, że cena emisyjna za 1 sztukę akcji serii C była zbyt wysoka. 35 zł za akcje podmiotu, który dopiero startuje to trochę za dużo, nawet przy 30% części oferowanego akcjonariatu.
- optymalny model biznesowy;
- zdywersyfikowany kanał sprzedaży produktów;
- ugruntowana pozycja marki odzieżowej Stoprocent;
- brak produktów gotowych do sprzedaży;
- nie uruchomiona produkcja ubrań;
- opóźnienie startu sklepu internetowego w zapowiadanym terminie (wrzesień 2022);
- wątpliwe do zrealizowania prognozy przychodów spółki w bieżącym roku;
- zbyt wysoka wycena emisyjna;